Je hebt net ontdekt dat je zwanger bent, je bent zo blij dat je het gelijk aan de hele wereld wil vertellen of je houdt het juist liever nog voor jezelf. Wanneer zouden jullie het blije nieuws graag aan je familie/vrienden willen vertellen of wanneer heb je het ze verteld? En wanneer vertel je het op je werk? En maak je er ook wat speciaals van of vertel je het gewoon zonder poespas verder? Ik ben zelf bijna 6 weken zwanger ondertussen, nog heel pril dus, maar ik zie het al helemaal zitten om over een paar weken met mijn verjaardag (dan ben ik 10 weken) tompoezen uit te delen met een leuk plaatje erop dat zegt dat we zwanger zijn Ik ben er alleen nog niet over uit wanneer ik het op mijn werk wil onthullen
Ik ben nu 9 W en 3 dagen en we hebben het nog niemand verteld. Ik ben dolgelukkig en zou het heel graag willen vertellen OK heb ik al een behoorlijke buik en het verbergen vond ik echt niet leuk. Maar goed mijn man wil wachten tot 12 weken Dus ik hen helaas geen goed advies hihihi
Ik heb alleen aan mijn vriendinnen en ouders/schoonouders en zus verteld.. Vooral omdat ik in het ziekenhuis liep en met hun dat deelde. De rest heb ik met 13,5 week een echo foto op fb geplaatst Op mijn werk heb ik het met 16/17 weken pas verteld. Dat omdat mijn contract bijna afliep en ik graag mijn baan wilde houden Leuk om zo op je verjaardag te vertellen. Dubbel feest
Wij hebben het de directe familie vrij vroeg verteld, zonder al teveel poespas. De rest van de familie etc tijdens mijn verjaardag dmv een taart die ik gebakken en bekleed had als vrolijke verjaardagstaart (werd 35). Ik had hem gevuld met muisjes (uiteraard zowel roze als blauw) en gevraagd of iemand van het bezoek hem vast kon aansnijden omdat ik mijn handen vol had (uiteraard expres zo gedaan). Duurde even een paar seconden voor het kwartje viel bij iedereen (maar was wel leuk)
Het wordt zeker dubbel feest dan! Het leek me altijd al leuk om het met een "bijzondere" dag te mogen vertellen. Dus ik vind het ook echt helemaal geweldig dat het nu zo mooi samen valt met mijn verjaardag Aan zo'n taart met muisjes had ik ook nog gedacht inderdaad. Alleen komt de visite altijd heel verspreid in etappes over de dag, dus lijkt het me makkelijker om een groot dienblad op te snorren ergens en dat iedereen die er op dat moment is het ook tegelijk ziet Ik merk alleen wel dat het nog een paar lange weken worden om mijn mond te houden Het jeukt soms zo om het gewoon tegen wie er ook maar in de buurt is te roepen "ik ben zwanger!!!"
Ik heb het mijn ouders/broers/zus verteld toen ik erachter kwam. Rest vd familie met een goeie echo (7 weken + een paar dagen)
Leuk! Gefeliciteerd! Ik heb het een weekje later aan mijn zus & beste vriendin verteld omdat die het anders gelijk door zouden hebben (we zouden flink op stap gaan en tja, ik dronk niet meer) Na de eerste echo (8 weken maar ik bleek al 9 weken zwanger te zijn) hebben wij het dezelfde avond aan mijn ouders verteld (met champagne, slabbetje met jullie worden opa & oma) en mijn schoonouders & schoonzus verteld. (ook met leuke cadeautjes) vanaf toen de beste vrienden en vriendinnen met leuke dingetjes en uiteindelijk met 13 weken op mijn werk verteld (gewoon gezegd geen poespas) en de rest van de wereld.
Ik heb het mijn ouders en broertje verteld met 6 weken. Ik heb ze eerst een tekstbord voor aan de muur gegeven met regels bij opa en oma, en daarna voor ieder nog een slab met teksten die wij bij ieder vonden passen. Mijn schoonouders vertellen wij het pas het weekend na de eerste echo (met 9 weken). hoe weten we nog niet helemaal zeker, maar ook voor hun hebben we ook slabben gekocht.
Vandaag de 1e echo, als die goed is word zaterdag mijn ouders, schoonouders en onze beste vrienden ingelicht, na de 2e echo rond 11 weken gaat het Facebook op dat iedereen het weet ( stuk makkelijker dan persoonlijk allemaal ) Zijn daar opzich best nuchter in Alleen ouders krijgen een speciaal iets...
Leuke ideeen allemaal. Ik heb het mijn ouders 'gewoon' verteld, of eigenlijk gewacht tot het eten en gezegd dat mijn vlees niet rauw mocht zijn, dus mijn moeder snapte 'm meteen (9 weken) Mijn schoonouders gingen met ons op vakantie en kregen met 9w 3d alle papieren inclusief een zelf gefotoshopt extra tickets. Dus die stonden hyper in de rij te wachten toen we incheckten. Op moederdag kwam iedereen bij mijn moeder en daar heb ik het mijn broers en schoonzussen verteld, of eigenlijk mijn dochter heeft het verteld. toen haar nichtjes binnenkwamen riep ze meteen: Hey, ... ik krijg ook een baby!!
Op het werk al vrij vroeg. Tenminste in de groep waar ik werk. Dit vanwege chemische stoffen waarmee ik werk. Verder familie rond de 13 weken pas. Vrienden heeft vriend in een whatsapp groep gezegd. De rest van de collega's horen het via via of tijdens een gesprekje met mij in de komende weken wel. Veel vragen niet, terwijl je het wel al duidelijk kunt zien, door meerdere mk. Ik vind het zo wel prima. Ik geniet toch niet echt.
Moeder & schoonmoeder gelijk na positieve test. Goede vrienden na termijnecho, ongeveer 8-9 weken. Zet niets op FB, vind ik zo stom! En onpersoonlijk. Komen ook geen foto's van Uk op te staan na geboorte... Haat dat!
Onze ouders broer en zus een paar dagen na de positieve test. De rest na de goede termijnecho met 10 weken.
Ouders na goede 8 wkn echo.. al hoe wel ik ik moeite had met mijn mond houden .. hebben ze beide het boekje van Opa en Oma Pluis van Nijntje gegeven (mijn ouders in het Fries trouwens ) en met Sinterklaas aan broers en zussen van beide kanten verteld..dmv cupcakejes met glazuur en blauw/roze muisjes! Was toen zo'n 10 wkn.. met 11 wkn op t werk verteld want paar bewoners hadden t in de gaten, werk in de ouderenzorg en die zagen t 'gewoon' aan me.. en die konden t ook niet voor zich houden haha.. na goede 12 wkn echo hebben we t eerst iedereen verteld die we het persoonlijk wouden vertellen, en daarna leuk ding op FB gezet!