nu ik weer zwanger ben denk ik geregeld aan de bevalling van fynn. en nu bijna 2 jaar later zijn sommige dingen waar ik toen echt niet om kon lachen waar ik nu de humor wel van in zie. zo had ik al 13 uur weeën om de 3 min en maar 2 cm ontsluiting. waarop de vk zei ik ga jou door sturen naar het zieken huis en dan ga je daar een nachtje slapen etc en dan morgen inleiden. dus wij de auto in en vriend rijden naar het ziekenhuis. man! of dat er een oma van 98 aan rijden was! iedere drempel stond hij zo goed als stil. toen ik zei dat het kindje echt niet door die 2cm heen kon.maakte hij heel droog de opmerking "ja hoe weet jij dat nou" op dat moment was ik echt boos. maar nu kan ik mezelf er echt om bescheuren hahaha. nou ik was dus op genomen in het ziekenhuis.vriendlief was de hele zwangerschap echt sollidair aan mij qau eten. maar echt ik lig te bevallen en ik wilde een broodje nou vrienlief zou wel wat halen. hij komt terug met een broodje gezond voor mij en een broodje filet american voor zichzelf!! owww wat was ik boos op dat moment! hij heeft het wel goed gemaakt hoor na de bevalling. iedere dag in mijn kraamweek haalde hij een wit bartje filet american voor me. nog een en dat vind ik toch wel de ergste!! ik moest van de gyn een ruggeprik omdat ik aan mijn eind was na 43 uur. dus naar anestesie alles goed tot ik het infuus met opwekkers kreeg. de slag van de prik zat verkeer en daardoor had ik meer pijn als zonder. de gyn zei "hou rekening met 1 max 2 cm per uur"ik moest nog 7 cm dus wij rekenen. oke rond een uur of 11 zou het gebeuren. maar na 2 uurtjes aan de opwekkers krijg ik dus persweeën. ik zeg tegen vriend "ik heb persweeën" en echt waar onze drop**** zegt dus echt gewoon "dat kan niet" je wil niet weten wat er op dat moment door mijn hoofd ging ik kon hem echt wel een knal verkopen.wat nou dat kan niet. 18 min later was fynn er al
hier alleen achteraf heel erg gelachen om mezelf hoe ik tegen de zuster in het ziekenhuis deed (sorry zuster!) maar dat was ook zo'n dooie! zat er maar bij en kon alleen maar klagen als ik niet goed ademde. op den duur gilde ik naar haar weet je wat doe jij het lekker zelf als je het zo goed weet! oeps.
Ja sommige dingen zijn echt hilarisch. Ik heb zelf niet echt veel grappige dingen gezegd of gedaan, ik was erg in mezelf gekeerd. Ik heb alleen één ding gezegd tegen mijn man. Toen de weeën heviger werden wist ik niet meer hoe ik moest puffen dus ik lag maar wat met mijn hoofd heen en weer te draaien. Manlief die net van buiten kwam (voor een sigaret) komt heel lief bij mijn hoofd zitten en doet voor hoe ik moet puffen. Ik heb hem met een heel duf hoofd aangekeken en gezegd: "ga alsjeblieft aan de kant, je stinkt ongelooflijk uit je waffel". Achteraf gezien kan ik er nu heel erg om lachen maar op dat moment vond ik het helemaal niet lollig, alleen maar heel irritant
Ik heb een ander bed geeist.......hahahaha, het bevallingsbed was naar mijn inzien te kort voor mij. Mn enkels lagen over de rand van het bed, dus k weigerde weer op het bed te klimmen. Goed, k heb dus wel moeten inbinden hihihi en heb er verder prima op gelegen.
Ik heb me nog netjes gedragen Ik lag in het ziekenhuis m'n behoorlijk stevige weeën op te vangen. Vriendlief was heel lief m'n voorhoofd aan het afvegen met een koud nat washandje. Ik zweette m'n een ongeluk en had het bloedheet. Hij liet dat washandje dan liggen, zodat ik wat kon koelen, maar dat ding irriteerde me mateloos. Ik was met m'n hoofd aan het woelen zodra ik een wee kreeg en dan gleed dat ding in m'n gezicht. Dus die heb ik een slinger door de kamer gegeven. Achteraf voelde ik me heel lullig, want die arme ziel deed het om mij te helpen, maar nu kunnen we erom lachen Toen Kyra geboren werd, kwam ze behoorlijk vlot. Binnen 23 minuten persen. Het laatste stukje moest heel rustig en de VK zegt op een gegeven moment samen met de verpleegkundige: kijk eens naar beneden! Pak haar maar, pak haar maar! Ik was er helemaal klaar mee dus ik zei: nee, nee, nee, nee, neeeee trek haar eruit!!! Ach..kon haar daarna gelijk vasthouden gelukkig!
hiihiihiii leuk!!! ik mocht naar het ziekenhuis voor een slaapprikje zeg maar omdat ik 1,5 dag niet had geslapen door de weeen en ik bleef op 1 cm hangen. nou in het ziekenhuis eerst aan de ctg. toen net een wee voorbij was moest ik overgeven enik zei dat tegen mijn vriend nou hij zowat in paniek iets zoeken waarin ik kon spugen. KOMT HIJ MET ZO EEN PISBAK AANZETTEN!!! ZO EEN METALEN URINEBAK. gatverdamme!!!!!!!!!!!!!! nou ik heb een paar uur in het ziekenhuis gelegen en tjsha als je niks te eten of drinken krijgt en je ookheb moeten kotsen zal je adem niet heerlijk fris ruiken. ook dat kreeg ik te horen van zoo...pffff je stinkt uit je mond zeg!!! grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Onze verloskundige is heeeeel erg gelovig.... en ik riep een keer heel hard: GVD!!!!! Ik zat op de wc en daar zijn weeen dus echt niet fijn op te vangen kwam ik daar achter. Ik heb tegen haar meteen gezegd, sorry sorry sorry! Maar bleef er een beetje in, heb het wel heel vaak gezegd volgens mij, schaamde me rot tegenover haar.... achteraf denk ik, waar heb ik me druk om gemaakt op dat moment hahaha.
ik deed ook heel erg tegen de zuster hahaha ik riep KOM HIERRRR HOU MN BEEN VAST!!! want ze had mn been ff losgelaten (vriendlief had de andere vast) en ik hing dus een beetje scheef en had het idee (was ook zo) dat dat nou echt ff niet ging werken zo hahaha dit deed ze tot 2x toe en ik riep het dus ook steeds weer hahahaha. ook zei de gyn voel maar je kan het hoofdje voelen ik :NEEEEE en toen ja je kan dr pakken als je met je handen komt ik weer : NEEEEE haha waarom ik dat persee niet wou weet ik ook niet meer hoor hahahaha
Had regelmatige weeën, 3cm ontsluiting en lekte als een gek. Halverwege de weg naar het ziekenhuis vroeg ik of mijn man de verzorgingstas (alle spullen voor de baby zaten erin!) had meegenomen. Nee dus! Heb hem gesommeerd terug te rijden om dat ding op te halen. Wat een sukkel, dacht ik toen. Later moesten we erg lachen, de lieverd vond het natuurlijk zo spannend allemaal.
Tja er is wel 1 ding waar ik nu om kan lachen... Ik had 10 cm ontsluiting (binnen 1,5 uur van 3 naar 10 cm) en de vk zei dat ik mee moest persen.. Heb de eerste paar persweeen maar weggepuft en geschreeuwd dat het toch niet zou passen... Duurde ook best even voordat ze mij overtuigd hadden dat het wel zou passen. Op dat moment echt NIET grappig, maar ja... je weet dat het echt wel past hahaha. Na een paar keer persen was ze er zelfs al.
waar ik wel om kan lachen...ik was aan het vertellen dat ik hele zwangerschap heb gespuugd maar vandaag nog niet! (rond 4 uur) en dat ik zo een honger had, dat dat meestal wel een spuugaanval op zou wekken (honger)...en dat ik zo trots op mezelf was... Krijg ik ineens een kei flinke wee, waarop ik roep..moet spugen! en whoppa...voordat de zuster een bakkie had...hele bed onder....na de wee kijk ik eens op het laken (was vies natuurlijk met gal enz) en zeg tegen die zuster....had je toch gewaarschuwd...waarom was je er nu niet met dat bakkie? Kijkt ze me aan alsof ze door de grond zakt, maar je zei net dat je de hele dag nog niet misselijk was geweest...waarop ik weer zeg...ja dombo, maar je moet mij niet geloven..ik lig aan de drugs! (pethadine prik gehad) hahahaha. achteraf kon ik wel door de grond....
Er zijn momenten waar ik nu achteraf om kan lachen. Zoals dat moment dat mijn hubbes mij heel lief wilde helpen met puffen en ik zei dat ie z'n kop moest houden. En ook toen ik het gevoel had heeeel nodig te moeten poepen (eerste perswee) de verpleegkundige niet echt al te netjes vroeg om de verloskundige te gaan halen. Toen bleek er nog een klein randje te zitten en dat de verloskundige een half uur later wel even terug zou komen en ik mijn persweeen op moest vangen. Dit lukte totaal niet, waarop de verpleegkundige zei dat ik wel zachtjes mee mocht persen. Toen zei ik "kan ik niet, waar blijft gvd die verloskundige". Heb ook tijdens het persen regelmatig geroepen dat ik het niet kon.
Ik heb me best lief gedragen (niet verwacht eigenlijk haha) Het ging allemaal heel snel, binnen 1,5 uur volledige ontsluiting...dus de gyn zegt "je hebt 10 cm, maar ga eerst nog maar even een tijdje op je zij liggen zodat de kleine wat kan zakken". Ok...ik heb t 1 hele minuut volgehouden en toen me opgedraaid en geroepen "ik weet niet wat jullie allemaal gaan doen, maar ik ga persen!"toen zijn ze heeeel snel alles klaar gaan zetten...3 persweeen later was Damien er al. Ow en tijdens het persen was er eentje die de hele tijd een washandje op mijn hoofd legde...ik pakte het steeds weg...maar ze bleef het maar erop leggen...toen heb ik het weer gepakt en door de kamer gesmeten en gezegd: "en nu kap je ermee!"hahhahaha. En dan nog eentje waar de verpleegster om moest lachen. Toen Damien geboren was vroeg ik als eerste of ik dan nu mocht gaan plassen.Dat vond ze best vreemd omdat ze de vrouwen meestal moesten dwingen te plassen. En ik wilde meteen douchen maar dat vond ze geen goed idee...ik wilde toch maar toen ik omhoog kwam bedacht ik me.Half uur later nog eens geprobeert, ik dat in de douche en ben toen helemaal out gegaan haha...tja..ik was wel schoon!
hahaha out in de douche. Ik mocht na een half uur ook douchen, en kan me nog wel herinneren dat dat idd moeilijk was....ben idd bijna van mijn stokkie gegaan daar.....
hihi ja ik weet wel dat ik de verpleegster op een andere verpleegster hoorde roepen en die hebben me samen naar het bed gedragen..daar kwam ik wee bij!hihi
ik was heel fit na de bevalling ondanks de 47 uur. na 2 uurtje mocht ik gaan douchen. dus ik sta van het bed op en wil naar de douche lopen. nou dat mocht dus niet ik moest ik z'n douche stoel naja oke ik zitten ik naar de douche. en ik moest zitten douchen. now way dus!! ik ben gaan staan heb me aan gekleed en ben terug gelopen naar mijn vent en kind. en toen was de verpleegkundige mij kwijt hahahah
Ik was helemaal op na 18 uur bezig zijn .. maar toen mocht ik dan eindelijk mee persen! Het was allemaal erg heftig.. mijn zoontje wilde maar niet komen en ik was zo verschrikkelijk moe! Zo moe zelfs dat ik een aantal persweeën compleet genegeerd heb en iedereen in de kamer wijs heb gemaakt dat ik geen wee had .. De gyn zei nog (ik lag aan de ctg) 'Ik zie dat je nu weer een wee hebt.. persen!' En ik bij hoog en laag volhouden dat de machine op hol was geslagen en dat ik helemaal geen wee had .. *en wat is dat moeilijk om te verbergen* Ik moest voor mijn gevoel echt even bijkomen ...
hey hallo allemaal, toen ik de eerst wee kreeg vroeg ik aan mijn vriend, zal dit een wee zijn, ik voel hem alleen aan de onderkant, moet je het niet over je hele buik voelen? zegt me vriend. nou ja ze moet er aan de onderkant uit. hihi echte mannen logica, maar het was wel idd de eerste wee. in het ziekenhuis was ook een verpleegkundige die steeds zei dat ik in drie keer moest puffen, maar ik vond het fijner om fuuuuuuuuuck te roepen. daarna zei ze ook at ik tijdens een wee niet op mij zij mocht draaien terwijl ik dat juist veel fijner vond. toen ze nog wat wou zeggen zei ik rot op joh! tijdens mijn zwangerschap had ik alvast een tas voor het ziekenhuis klaar gezet. ik wilde huis maar stel dat we naar het ziekenhuis moest. ik had netjes een lijstje gemaakt met wat er al in de tas zat en wat die nog mee moest nemen. toen we naar het ziekenhuis gingen wilde ik ook heel graar dus ben in mijn onderbroek badjes en sloffen er heen gegaan. en ik riep nog naar me vriend neem de tas mee en pak de laatste dingen van het lijstje. toen de kleine er was en ik bij gekomen was. vroeg ik of me vriend me bril wou geven. oeps vergeten. toen wou ik me opfrissen bleek hij zeep tandpasta borstel kortom alles vergeten te zijn wat die extra had moeten pakken.
Waar ik nog steeds erg om moet lachen is wat er gebeurde toen de verpleegkundige mijn catheterzak (had een ruggeprik) moest verwisselen. Ze deed dat nogal onhandig en liet bijna de volledige inhoud over de schoenen van de gyn vallen! Die was niet erg blij Toen had ze nieuwe schoenen geregeld en kreeg ze er met de uiteindelijke bevalling bijna weer een plons overheen. Thijmen werd met de vacuumpomp geboren en kwam er nogal rap uit, met een golf van vruchtwater (waarin hij had gepoept) achter zich aan. Zijn hoofd had alles afgestopt, dus ik was nog bijna niets verloren.
hahaha ja dat had ik ook Ik was zooo moe en ik had echt geen zin meer.. Dus die vk zei tegen mij "je mag weer persen, je hebt weer een wee" (net of ik dat zelf niet voelde ) en ik maar zeggen nee nee ik heb geen wee hoor.. Haha t was ook niet erg geloofwaardig natuurlijk maar ik had t zoo gehad.. Mijn man: doe niet zo eigenwijs iedereen kan het zien.. haha. Uiteindelijk heeft t ook geen nut gehad en is t n spoed ks geworden..