Hoe voelt je baarmoedermond als je net zwanger bent, na de innesteling? Ik heb allerlei vage klachten en weet niet zo goed wat ik ermee moet. Mijn baarmoedermond voelt hard met een heel klein kuiltje erin.. Ik verlies ook steeds wat oud bloed, soms met rood erdoor, dit heb ik inmiddels alweer een maand.. Het is echt veel minder dan een normale ongesteldheid.
Hoi Draakje, Ik wil je echt niet ontmoedigen, hoor, maar je bent nog maar net begonnen (november Mirena verwijderd), dus waarschijnlijk moet je lichaam nog even pas op de plaats maken en ben je aan het "ontpillen". Het valt me op hoezeer je al gefocust bent op je lichaam, zelfs je baarmoedermond houd je al in de gaten Ik zou het je gunnen om van het proces van zwanger worden te genieten, maar ik geloof dat de wens al heel erg sterk is! Toch wil ik je adviseren om te proberen het wat meer los te laten, omdat dat beter is voor je psychische gezondheid. Omdat je zo gefocust bent op je lichamelijke verschijnselen kun je jezelf iedere maand weer valse hoop geven ("dit had ik vorige maand niet!!) en dan is de teleurstelling zo veel groter. Ook zou ik je willen adviseren om niet iedere maand te testen, omdat ook dat de teleurstelling groter maakt en geloof me, op een gegeven moment krijg je gewoon een hekel aan die testen! Ik wil je niet ontmoedigen hoor, het is goedbedoeld advies! Groetjes Patricia
Dit kan je niet een je baarmoedermond voelen.. dat zou een makkelijke en goedkope zwangerschapstest zijn. Denk dat je eventueel iets kan voelen aan je baarmoedermond als je al goed zwanger bent, en dit dus ook vast hebt gesteld met een zwangerschapstest.. mijn advies.. niet van binnen prutsen, en een test doen rond je nod..
Bedankt voor jullie reactie, Patricia bedankt voor je goed bedoelde schop onder mijn kont haha, ik had dat wel even nodig. Ik zal mijn best doen om het proberen los te laten, anders maak ik mezelf inderdaad helemaal gek. Ik snap ook wel dat je niet cht aan je baarmoeder kunt voelen of je zwanger bent of niet maar ik had het ergens gelezen en ik dacht wie weet is het wel echt te voelen maar niet dus.. Ik zit nu te wachten tot ik ongesteld wordt. Sterker nog ik heb nog nooit zo graag ongesteld willen worden, ook weer niet natuurlijk.. Maar dan weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben en mijn vriend ook, want hij word er ook gek van dat ik steeds bloedverlies heb.. Hij was al bang dat hij iets raakte tijdens het vrijen wat het bloeden veroorzaakt maar ik denk het niet. Nog even over het ontpillen: ik heb nu verschillende vriendinnen gevraagd die ook zijn gestopt met anti conceptie en zij hadden allemaal meteen een regelmatige cyclus.. ik weet niet goed wat dat dan zegt over mijn lichaam maar nouja we zien het ook wel hoe het gaat.. Ik durf nu nog geen test te doen want dan ben ik bang dat ik te teleurgesteld ben als de test negatief is en dan krijg ik inderdaad een hekel aan die testen dat heb ik na 2 negatieve testen afgelopen maand onbewust ook wel gehad..
Eens met de reacties hier boven mij Ben ook wil ik je erop wijzen dat ieder vrouwenlichaam anders is. Er zijn vrouwen die wel 6maanden moeten ontpillen en er zijn vrouwen die meteen een normale cyclus hebben. Geen pijl op te trekken dus. Je moet het meer los laten en genieten van het zwanger worden en het aller belangrijkste vertrouwen hebben in je lichaam Ga niet kijken naar een ander want daar schiet je niks mee op. Succes!
Ontpillen gaat bij iedereen anders. De eerste keer dat ik stopte met de pil was nadat ik hem zo'n 14 jaar achtereen geslikt had. Meteen had ik een duidelijke cyclus van 27 dagen, kon er de klok op gelijk zetten. Op dag 14 om 20 uur voelde ik de eisprong en op dag 27 werd ik om 8 uur 's ochtends ongesteld. Na een jaar hebben we toen besloten dat we voor een kindje gingen en nog voor we aan dat idee konden wennen was ik al zwanger. Nu ben ik weer gestopt met de pil, om andere redenen dan om zwanger te worden. Mijn cyclus is helemaal niet zo regelmatig en duidelijk als toen helaas. Heb elke keer van die vage klachtjes halverwege, voel geen duidelijke eisprong meer en zit elke keer maar te wachten tot ik ongesteld word. We hebben van het weekend besloten om ervoor te gaan, een broertje of zusje voor onze kleine meid. Maar weet dus wel zeker dat het niet zo "makkelijk" zal gaan als toen. Probeer te genieten en ga jezelf niet vergelijken, dat heeft geen zin... Succes!
Wat lastig dat je nu een hele andere cyclus hebt, zo zie je maar dat er geen pijl op te trekken is,. ik denk dat ik nu echt ongesteld ben, tenminste heb enorme steken onderin mijn buik (normaal had ik meer een krampende pijn, dus dat ik wel wat apart) en verlies net als iedere dag weer wat bloed, nouja ik beschouw deze ronde maar als mislukt, volgende keer beter! Waarom weet je zeker dat het deze keer niet zo gemakkelijk zal gaan? Jullie hebben toch nog maar net besloten om ervoor te gaan?
Nouja, niet zo makkelijk als in de zin van dat ik precies weet wanneer m'n ei is en wanneer ik kan testen enzo. Wanneer ik zwanger zal zijn dat kan niemand van tevoren weten natuurlijk Hoop dat het de eerste ronde weer raak is, maar net als de vorige keer hou ik er rekening mee dat het minimaal een half jaar duurt.
Het is wel beter ja dat je de instelling hebt van dat het wel een half jaar kan duren, ik had dat niet omdat ik zoveel verhalen had gelezen van vrouwen die na de spiraal meteen zwanger waren, ik dacht dat gaat bij mij vast ook zo.. Maar helaas en dat had het gevolg dat ik mezelf helemaal gek zat te maken en bij elk dingetje wat ik voelde dacht ik dat ik zwanger was., Maar helaas duurt het bij mij wat langer