Ik vind die Marit en Roelie juist heel irritant. Worden met de aflevering kinderachtiger. Altijd maar zielig en het gevoel benadeeld te worden. Man man man
Tja, Victor&Naomi en Marit&Roelie zijn perfect gecast om conflicten te veroorzaken. Ze werken elkaar volledig op de zenuwen. Ik heb zelf niet zo'n problemen met Victor en Naomi. Ze werken hard en hebben alles steeds goed op orde. Ze hebben een duidelijke (traditionele) rolverdeling, waarbij Naomi alles regelt zodat Victor hard kan werken. De zussen liggen steeds behoorlijk dwars, maar Victor en Naomi laten zich enorm kennen. Wat betreft de woonkamers. Die van de zussen zag er goed uit. Heel sfeervol. Ook die van Maurits en Anouk vond ik erg mooi. Ik vraag me wel af wanneer een oplevering een oplevering is. De zussen hadden bijvoorbeeld nog geen plafond. Nou kan een woonkamer prima functioneren zonder plafond, maar ik vind dat er bij het beoordelen wel wat meer gekeken mag worden naar de technische staat. Zeker door de makelaar, een woning moet uiteindelijk wel verkoopbaar zijn. Ik snap wel dat elke oplevering afzonderlijk wordt beoordeeld. Victor en Naomi kijken meer naar het grotere geheel. Mark en Heidy zijn gelukkig wat bijgetrokken. Ze komen iets sympathieker over. Dat vind ik juist niet van Chris en Faisel. Gelukkig zag hun woonkamer er iets beter uit dan de rest van hun huis. Hoe kunnen twee mannen die enorm handig moeten zijn, zo'n meuk opleveren. Edith en Wilfred blijven onnavolgbaar voor mij..
Wat mij het meeste opvalt is dat Victor, Naomi en Mark juist bezig zijn met anderen af te zeiken als iets niet in hun straatje past. Ik mag hopen dat ze zich kapot schamen als ze zien hoe denigrerend ze over anderen praten. Ik vind het niets meer dan logisch dat de zussen niet steeds hoeven te zorgen dat er een vrije doorgang is of dat ze iedere keer moeten stoppen met werken als er weer eens iemand door hun appartement moet. Vooral Victor en Naomi kloppen zichzelf steeds op de borst dat ze zo geweldig kunnen plannen. Nou dan kun je ook plannen wanneer je doorgang hebt en hoeft die deur van de zussen niet 24/7 voor hen beschikbaar te zijn. Ook vind ik het oneerlijk dat mensen eigen gereedschap mogen gebruiken. Dat is toch geen eerlijke strijd? De een trekt zijn garage leeg en heeft voor duizenden euro’s gereedschap en de ander moet dit van het bouwbudget aanschaffen of gezamelijk greedschap in tijdsblokken delen. Snap niet dat daar door het programma niets aan gedaan wordt. En dat de zussen de oplevering hebben gewonnen snap ik ook. Er hing veruif de meeste sfeer in die woonkamer. Die beige hokken van Naomi en Anouk staan inderdaad leuk in een showroom maar wat een saaie hokken om in te moeten wonen. De kunstenaars hebben wel een heel kleine woonkamer, hun bank zat voor de harmonicadeur waardoor die niet bruikbaar was. En de overige 2 duo’s waren prima woonkamers maar minder pakkend dan die van de zussen.
Mwah.. er zijn afspraken gemaakt onderling. Daar houden de anderen zich aan, maar dan zuchten en klagen ze nog steeds als er iemand door wil. Daar zou ik ook echt cynisch van worden. Maar dat de situatie zo is, dat is natuurlijk enorm irritant. Waarom geen fatsoenlijke trap via de andere weg. Dan kan iedereen zijn eigen gang gaan. Ik verwacht dat de productie dit expres heeft gedaan. En dat zou ik wel flauw vinden.
Ja zo zie ik het ook. En het gereedschap mogen ze van elkaar lenen. Maar als de eigenaars het zelf nodig hebben, die heater stond nota bene aan en de muur was nog droog, dan kunnen zij dat niet in eens gaan claimen. Daarbij hadden ze geeneens een heater nodig volgens Ray. Vorige keer waren ze aan het klagen dat ze geleend materiaal moesten ophalen en terugbrengen…. Ja daggggg… volkomen logisch toch. En maar klagen dat mensen komen vragen om er door te mogen want dan worden ze van hun werk gehouden. Maar als Faisal iets komt vragen is dat geen enkel probleem. Dus ze meten ook met twee maten wat dat betreft.
Pfff heb inmiddels geconstateerd dat ik geen 1 koppel echt leuk vind of die van mij de gun factor krijgt. n&v: te overheersend, allesbepalend kijk mij eens fantastisch zijn duo A&m: lopen alleen maar mee en vind ik op een bepaalde manier profiteurs Faisel: ik kan die man niet meer horen. Als ik zijn zoon zou zijn zou ik echt gek worden De zussen: die financial meid, wat een jankerd/mieperd De creatievelingen: aardig, maar echt wat traaaaaaaag daar waar ik na de eeeste twee afleveringen Heidy en Marc bloedirritant vond vind ik ze nu geloof ik t leukste om naar te kijken. Wat een mindfuck dit programma haha
De kamer van Victor en Naomi was ook niet af, daar zaten nog nergens stopcontact doosjes en schakelaars op in de woonkamer.