Het boek "Oei ik groei"

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ecosa, 3 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Sinds een vriendin van mij die pedagogiek studeert wat meer vertelde over de achtergronden van het boek, geloof ik er niets meer van.

2. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    stranger: hoe bedoel je?

ik herken de sprongetjes wel,althans het hangerige komt bij mijn zoontje wel in die periodes....

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ja, daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar... :D

4. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Ben nu ook heel nieuwsgierig :D

5. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Mijn kind is eigenlijk nooit huilerig of dat hij moeilijker slaapt of wat dan ook... Noah is elke dag even makkelijk en vrolijk en toch leert hij van alles... (heeft mijn kind dan nooit een "sprongetje"?)

Ik heb het boek niet overigens maar vraag me al geruime tijd af of een spongetje samen gaan met een "vervelend" anders doende baby?

6. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Een studente zou gaan promoveren op het onderzoek naar het boek, maar moest van de schrijver alle resultaten die niet overeenkwamen met de theorie weglaten. Oftewel, alleen die resultaten die in het verhaal pasten mocht ze gebruiken.
    Zij wilde dit niet en is toen ontslagen.

Dat is althans wat die vriendin dus tijdens haar studie te horen kreeg van docenten.

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Hmmm... dat is niet erg netjes... Maar eigenlijk denk ik dat het heel vaak gaat zo, met onderzoeken... Helaas, zou ik zeggen...

@zomaar: De kenmerken van een sprongetje zijn huilerigheid, hangerigheid en humeurigheid. Dus ja, een "vervelend" anders doende baby is een hele goede omschrijving.. :) :)

Deel Deze Pagina