Candida schimmeltje schadelijk voor zwangerschap?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Buikvlinder, 1 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Buikvlinder

Buikvlinder Actief lid

13 aug 2008
    145
    0
    0
    Verzorgende IG
    Leeuwarden
    Hoi, hoi,
    Is candida het schimmeltje schadelijk voor een zwangerschap?

Ik heb er weer eens last :( van een witte brokkelige afscheiding en jeuk tussen mijn schaamlippen :confused: , ieuwwww om gek van te worden dus maar weer naar de dokter.....

Wie is er nog meer bekend mee? Komt het ook voor tijdens de zwangerschap of juist niet?

Groetels :)

2. Angelala

Angelala Actief lid

3 apr 2008
    296
    0
    0
    Hoihoi :D

Ik heb er ook last van nu door een antibiotica kuur voor mijn blaasontsteking :( Maar voor zover ik vernomen heb is het niet schadelijk als je zwanger bent ik begreep dat het ook eerder voorkomt tijdens de zwangerschap:rolleyes:

Groetjes Angela

3. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik heb begrepen dat je het beter wel kan laten behandelen, omdat het verder in de zangeschap weeën op kan wekken ofzo, maar vooral omdat je kindje er spruw door kan kijgen (vervelende schimmelinfectie in de mond van de baby)

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Kan voor de rest idd geen kwaad, maar is supervervelend! Heb t al ruim 2 weken, elke x denk ik dat t 'bijna' over is, en dan komt t weer opzetten. Heb er overigens al heel lang last van bij tijd en wijlen, en antibiotica helpt dan wel, maar t komt aldoor weer terug, vooral als mn weerstand 0 is.. :( :evil:

5. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Volgens mij wekt het geen weeen op hoor, het enige wat wel is is dat de kleine spruw kan krijgen wanneer je een schimmelinfectie hebt tijdens de bevalling........

En het komt juist veel voor tijdens zwangerschap.

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Nee hoor tis niet erg, wel even naar de dok gaan ivm spruw idd :)

7. Buikvlinder

Buikvlinder Actief lid

13 aug 2008
    145
    0
    0
    Verzorgende IG
    Leeuwarden
    Pfff, zo heb nu een cremé', jeuk is al veel minder.
    Wat is dat irri zeg!

nog ff vier dagen wachten, ben benieuwd!

8. Dienares

Dienares Actief lid

23 jul 2008
    255
    0
    0
    Als je schimmelinfectie hebt is het misschien verstandig om niet alleen inwendig te behandelen, maar ook uitwendig. Je kunt dan Daktarin vaginale capsules vragen en gynomiconazolnitraat creme.
    Ik zelf heb het eens in de 2 maanden. Weet niet of het door zwangerschap of weerstand of wat anders komt. Maar ik heb het sinds dec 2006 elke 2 maanden. Ik heb daarom altijd een cremetje thuis liggen. Zodra het begint aan te zetten begin ik met behandelen.

9. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Buikvlinder; wat voor creme heb jij dan? Ik heb eens een creme gekregen van de ha maar in de bijschrijving staat dat t voor voeten is? Dus vroeg me af of het uberhaubt wel de goede is aan gezien ik om de zoveel dagen daar jeuk heb...

10. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.028
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb er ook last van. Had een blaasontsteking en hiervoor antibiotica gekregen, en door de antibiotica een schimmel gekregen ggrrrr

Ik heb een crempje gekregen.Inwendig behandelen doen ze meestal alleen als je inwendig ook last hebt.
    Op mijn crempje staat ook dat het ook voor voeten is.

11. Buikvlinder

Buikvlinder Actief lid

13 aug 2008
    145
    0
    0
    Verzorgende IG
    Leeuwarden
    @Consider ik zat in ongeveer net zo'n situatie, ik heb een luchtweginfectie gehad die behandeld is met antibiotica en niet lang daarna dus ook een schimmeltje, ik heb een cremépje die echt voor vaginaal gebruik is, ik heb zelfs een capsule gekregen die ik moet slikken na de menstruatie maar goed ik kan net zo goed zwanger zijn dus dan hoef ik die capsule niet te slikken.

In iedergeval het spul brengt verlichting!

12. Buikvlinder

Buikvlinder Actief lid

13 aug 2008
    145
    0
    0
    Verzorgende IG
    Leeuwarden
    @Mowtom: gynomiconazolnitraat creme, zo heet dat spul!

13. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Consider; ik vond het al zo vreemd, maar gelukkig als jij het ook hebt dan zal t wel kloppen.

Buikvlinder; dank je voor je antwoord. Volgens mij heet dat van mij ook zo.
    Ik heb alleen niet erg het gevoel dat t werkt. Tja misschien moet ik iets consequenter smeren...2x per dag toch he? Maar heeft iemand een idee waarom het terug komt? Ik was er vanaf en nu is t weer terug voor mijn gevoel...

14. Buikvlinder

Buikvlinder Actief lid

13 aug 2008
    145
    0
    0
    Verzorgende IG
    Leeuwarden
    @ Mowtom:
    Het helpt als je minderd met het suiker gebruik, als je veel suiker gebruikt(ook de verborgen suikers) dan raakt het milieu in je vagina ook verstoord, en idd doktersadvies volgen heel consequent anders maak je de kwaal erger!

En anders kan je ook een tampon met yoghurt inbrengen dat geeft een opkikker doordat het zuur is en het milieu in de vagina is ook zuur, tenzij je een mindere weerstand hebt(stress, diabetes, zwangerschap,menstruatie)dus.

Bovendien is het goed om wijde broeken en/of pantalons te dragen of rokken, van voor naar achter te vegen en absoluut geen zeep te gebruiken bij het wassen en al helemaal geen speciale produkten zoals intiemspray's lactasyd e.d. gebruiken, ach ja zei ik tegen mijn dokter, ik weet het, ik ben verzorgende! Moest ie lachen!

15. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

een belangrijk detaill.. laat je man ook behandelen! anders krijg je een ping pong effect. dit had ik ook, en nu is het over! (zalf vragen voor hem bij de dokter!) succes.

16. Dienares

Dienares Actief lid

23 jul 2008
    255
    0
    0
    Een man kan gewoon daktarin miconazolnitraat bij de drogist of apotheek. Hij kan ook miconazolnitraat van Pharmachemie halen.

17. Baby4

Baby4 Bekend lid

1 mrt 2008
    854
    271
    63
    Vrouw
    Ik heb het ook gehad en heb gewoon gemeenschap gehad. Mocht mijn man het nu hebben krijgt hij dan ook last van jeuk of bepaalde symptomen?

18. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.028
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Je man zal er niet echt veel last van hebben, maar er is wel een kans dat hij jou weer besmet met die schimmel zodra jullie sex hebben.
    Mijn dokter zei dat mijn man wat van mijn zalf op zijn eikel moest doen.

19. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Is Candida niet hetzelfde als spruw? Dus als je bevalt terwijl je nog besmet bent is er een grote kans dat je kleine direct spruw oploopt, wel belangrijk om te weten als je BV gaat geven (ook bij de fles hoor), want dan heb je binnen de kortste keren ook spruw.

Deel Deze Pagina