Okay, het is niet zo'n smakelijk verhaal, maar ik hoop dat iemand hier weet wat het is, en me advies kan geven. Ik plaats het ook even onder een andere naam dan waarmee ik normaal gesproken op het forum zit, ik schaam me een beetje 5 maanden geleden ben ik bevallen van een prachtige dochter, en na een maand moest ik helaas stoppen met de borstvoeding. Toen ben ik direct de pil weer gaan slikken. Nu heb ik elke maand, zeg maar tussen de ongesteldheidsperiodes in, zo'n vreselijke last daar beneden. Het brandt als ik naar de wc ga, het jeukt verschrikkelijk en het is vre-se-lijk gevoelig. Ik heb op dit moment geen vaste relatie, maar ALS ik seks heb doe ik het altijd mét condoom. Aan een soa zit ik dus niet echt te denken. Zou het een schimmelinfectie kunnen zijn? Eerst duurde het een dag of 3, maar nu is het al sinds maandag zo, en ik word er stapelgek van!
Hoi, Het klinkt inderdaad wel als een schimelinfectie. Wat ik wel gek vind is dat je zegt dat het tussen de ongesteldheidsperiodes is... Als je ongesteld bent heb je dan nergens last van? Het zou kunnen dat een schimmelinfectie de kop op steekt als je weerstand laag is, en dan later vanzelf weer overgaat (dan heb je wel geluk). Ik heb zelf een aantal jaar geleden (goddank geen last meer van want au die jeuk en wat wordt het pijnlijk soms!) maandenlang een terugkerende schimelinfectie gehad en had dan wanneer ik ongesteld was alleen maar meer last... Maar t zou kunnen, misschien door hormoonschommelingen..? Ik vind het trouwens helemaal niks om je voor te schamen hoor! En als je er even mee naar de huisarts gaat (moet je het helaas wel laten zien... ) krijg je een middeltje mee waarmee je er in een paar dagen vanaf bent.
Dat branden en jeuken en pijn doen herken ik ook van schimmelinfectie die ik wel heb gehad en dan te lang mee doorliep.. dacht dat t gewoon schraal was en dus over zou gaan.. Blij dat de huisarts een goed zalfje voor kon schrijven.. Belletje naar de assistente bleek toen al voldoende te zijn...
Ja hoor is een schimmelinfectie. Kun je gewoon medicijnen voor krijgen zonder een onderzoek. Ik zou snel bellen, want het wordt anders steeds erger. Sterkte met de jeuk!
Kan je ook een schimmelinfectie hebben zonder dat er iets aan te zien valt? Alles ziet er namelijk gewoon uit zoals het er altijd uit ziet
Ja hoor, maar meestal heb je wel afscheiding. (wit en vaak beetje klontjes, mmm klinkt goed ) En je huid is vaak wat rood, maar het kan dat dat niet opvalt. Bij mij was het op een bepaald moment zo erg dat de huid gewoon scheurde, allemaal scheurtjes naast elkaar, dat brandde vreselijk bij het plassen.
Ik heb eventjes gegoogled, en ik herken behoorlijk wat van de symptomen.. Ben er toch eigenlijk wel zeker van dat het een schimmelinfectie is (gelukkig, dan weten we tenminste wat het is en wat we er aan kunnen doen).. Ik ben er in de lounge ook al een topic over gestart, maar hebben jullie toevallig ervaring met Diflucan?