aambeien help!!!!

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door MoesCH, 29 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    hallo dames..
    ik ben 3 dagen geleden bevallen en heb vanaf toen extreem last van aambeien.. de eerste dag zelfs zo erg dat ik d8 dat ik dood ging.. daarna werd de pijn iets minder maar na het 1e toiletbezoekje vandaag zijn ze weer volop aanwezig! het is egt een flinke tros aambeien.. kschrok er egt van.. vraag me af of ze ooit nog weg gaan!

Wie heeft hier ervaring mee en wat heb je ervoor gebruikt??
    kheb curanol zalf, kheb wel t idee dat t iets helpt, maar t wordt zo broeierig na n uurtje ofzo en dat irriteert! curanol tabletten zijn helaas niet leverbaar!
    dus als iemand tips heeft, graag!!! kan nu namelijk bijna niks door die aambeien!

groet MoesCH

2. Skye

Skye Niet meer actief

Ik heb hamameliszalf gebruikt. Gewoon te krijgen bij de drogist. Met twee weken waren ze helemaal verdwenen.

3. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Ik heb TriAnal zetpillen gekregen op doktersrecept (nadat ik al maanden met aambeien rondliep en niets bij mij hielp). Deze hielpen bij mij erg goed.

Je bent pas 3 dagen geleden bevallen. Hoor over curanolzalf veel positieve verhalen, dus zou eerst even afwachten. Kans is namelijk heel groot dat het na enkele dagen al een stuk minder is en dat het nog een paar dagen later echt verdwenen is.

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik heb vaseline lidocaine voorgeschreven gekregen. dat verdoofd het. Ik heb trouwens gehoord dat aambeien nooit helemaal verdwijnen, maar wel minder worden. sommige hebben er nog lang last van sommige helemaal niet meer. ik gebruik die zalf nu niet meer maar heb soms nog wel last als ik een grote boodschap moet doen. Zorg dat je genoeg vocht binnen krijgt zodat je ontlasting niet hard en droog word want dan word het erger en niet prettig.

Succes ik weet dat ht vervelend is.

en nog gefeliciteerd!

5. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Ik ken het...had er helaas tijdens de zwangerschap al zo een last van...zo groot als een trose druiven AUW!
    Ik gebruikte toen ook die Curanal zalf en dat verzachte het maar hielp verder niet super.
    Na de bevalling waren ze er ook maar toen minder...kraamverzorgster schrok er zelfs van hihi
    Ik koelde toen heel veel en dat hielp heel goed!
    Nu nog steeds wel last ervan...na toiletbezoek...maar raak er aan gewend...maar wat een ellende is het zeg!

6. Delilah

Delilah Niet meer actief

Hey meis, wat vervelend he! Ik had af en toe het idee dat er stukjes glas uitkwamen na de bevalling, vreselijk :(

Ik heb Hemoclyn (weet niet of ik het goed schrijf) gebruikt en dat werkte echt meteen! Het is wel duur, geloof 18 euro maar het werkte bij mij perfect. Je moet het spul met een hupstukje uit het flesje zuigen en dan bij jezelf inspuiten, dat is ff minder maar bij mij was de pijn echt weg na een paar dagen en de volgende dag al een stuk minder!

Succes!

7. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

16 sep 2008
    410
    0
    0
    Hier Curanol (www.curanol.nl) gebruikt i.c.m. Vaseline Lidocaine.
    Nu, na 5 weken zijn ze eindelijk minder en doet het gelukkig veel minder pijn. Ook nam ik wel eens ff 2 paracetamolletjes tegen de pijn. Hielp ook aardig...

Succes en nog gefeliciteerd !!!!

Grtz Marieke

8. fiona1987

fiona1987 Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.074
    0
    0
    renkum
    ik heb ook curanol gehad en bij mij waren ze binnen 1 week de helft minder en nu na 5 weken zijn ze voor 95% weg gewoon meerdere keeren per dag smeeren als het eenmaal gaat helpen gaat het snel hoor

succ6

9. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Ik zou zeggen probeer toch even vol te houden met de Curanal. Het helpt niet binnen een dag maar na een aantal dagen werden ze bij mij al stukken minder en na ongeveer anderhalve week was mijn trosje verdwenen. Ik moet er wel even bij vertellen dat ik naast de zalf ook de zetpillen gebruikte voor het inwendige gebeuren. Sterkte ermee, onthoudt : Het komt goed! ;)

10. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Ik heb ook Curanal zalf en de tabletjes gebruikt. Na een maand was alles weg en ik had ze echt zo erg dat ik mijn anus niet eens meer zag. Hoezo kun je niet meer aan de tabletjes komen dan? Ik weet wel dat je ze alleen op recept van de VK kunt krijgen. Er schijnen ook zetpillen van Curanal te zijn.

Verder heb ik veel met een coldpack in een kruikenzak tegen mijn achterste aan gelegen. Dat scheelde wel voor de pijn. Als ik moest poepen hield ik een nat washandje tegen de voorkant aan gedrukt om te voorkomen dat mijn hechtingen zouden losgaan (vanwege de druk van het poepen zeg maar).

Succes ermee!

11. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    hey dames bedankt voor alle reacties!

De aambeien zijn n heel stuk minder nu en de pijn gelukkig ook! ze zitten er nog wel maar t is erg geslonken!
    heb curanol gebruikt en paracetamol.. volgens de kraamhulp komen ze bij een volgende bevalling zkr terug! nou die aambeien zijn erger dan die hele bevallin bij elkaar!

12. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Hee meid,

ik heb het juist gehad net voordat ik moest bevallen. Ik heb Sperti zalf gebruikt en na 4 dagen waren ze helemaal verdwenen. Sterkte! Ik kon er de eerste 2 nachten ook echt niet van slapen en moest steeds huilen van de pijn. Krengen zijn het, die aambeien!

Deel Deze Pagina