m'n dochter is nu 11,5 week en ze komt de laatste tijd 2 keer s'nachts, en dat begint me echt op te breken...... ik ben eind feb naar het cb geweest en daar verteld dat onze kleine meid soms zo onrustig slaapt en allemaal hazeslaapjes. dus adviseerde ze om haar boven heen te leggen te slapen. dus zo: voeden,bij mij op de arm'kletsen', verschonen, in de box spelen, en als ze moe word slapen. dit gaat heel goed en merk ook dat ze heel goed slaapt, en veel vrolijker is. maar..... nu word ze s'nachts twee keer wakker, en daar baal ik best van. ik heb op dit moment geen werk maar vind het maar een geluk anders hield ik het nooit vol. ik geef bv op verzoek, maar onze meid komt steeds om de 3 uur dus heb een redelijk schema 22.00 (laatste voeding) - 2.00 -5.00 - 7.30 - 10.30 - 13.30 - 16.30 en dan slaat ze de 19.30 over en maken we haar wakker rond 22.00. wat zou ik kunnen doen om haar s'nacht door te kunnen laten slapen, of 1 keer laten komen. en dit is gekomen sinds we het nieuwe regelmaat hebben gegeven volhgens mij slaapt ze sávonds te lang, maar heb haar wel eens wakker gemaakt maar dan drinkt ze heel kort en slaapt verder. hoop dat je me kunt helpen, bedankt alvast...
hoi pittig voor je inderdaad! Het kost veel energie, de nachtvoedingen, maar het is op deze leeftijd heel normaal. Zou het kunnen helpen als ze s nachts bij jou op de kamer ligt? Dan pak je haar voor het voeden en leg je haar zo weer weg, dan kost het je misschien minder energie. Ik weet niet of je haar s nachts verschoont, maar dat is lang niet altijd nodig en scheelt ook weer energie. Als je begrijpt waarom je kindje s nachts wil drinken, is het misschien gemakkelijker voor je om het op te kunnen brengen. Lees eens: Borstvoedingorganisatie LLL - Welterusten, een goede nachtrust voor moeder en baby Succes en bij vragen horen we het graag weer! Mirjam