Verschillende kolven...

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Elegance, 19 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Hallo,

Ik weet niet of ik hier mijn vraag kan stellen, maar het volgende.

Bij mijn zoontje, twee jaar geleden heb ik geprobeerd bv te geven. Dat lukte niet goed en heeft mijn man een nieuwe medela swing gekocht..
    Ook dat werkte niet.. Ik had teveel stress, zoontje geopereerd, werd te geel etc etc.. En diezelfde avond ben ik gestopt.
    Ik heb toen de kolf verkocht op marktplaats.

Twee weken geleden ben ik bevallen van mijn dochtertje. Toch weer begonnen met bv, in eerste instantie omdat de placenta niet loskwam. En toen heb ik doorgezet en zijn we een kolf gaan huren, de symphony.
    Deze werkt perfect. Maar vind ik veel te duur om aan te schaffen, ik weet immers niet eens hoelang ik doorga met bv.

Dus ik heb vorige week via mp een medela swing gekocht. Toen ik hem wilde gebruiken, zoog hij niet eens goed aan.. Slangetjes etc etc alles gecontroleerd.. De verkoper gemaild en na lang wikken en wegen heb ik het geld teruggekregen en stuur ik de kolf terug..

Wat ik nu dus niet weet, is of het aan de medela swing ligt, te weinig zuigkracht, of dat het toeval was dat ik twee keer niet vooruit kwam met de swing.
    Misschien weten jullie of er veel verschil in zuigkracht zit tussen de symphony of swing. Of dat ik naar een hele andere kolf moet kijken, bijvoorbeeld die van difrax?

In de winkel kunnen ze me ook niet echt helpen. Ze weten het verschil van zuigkracht niet en mogen de kolf niet uitpakken..

Ik had gehoopt dat jullie hier misschien iets meer vanaf weten.

Alvast bedankt ele..

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ik laat deze vraag even staan voor Teddy, maar reageer even naar jou toe, zodat je weet dat ik hem wel heb gezien. Ik heb (nog) niet zoveel ervaring met verschillende merken kolven.

Mirjam

Deel Deze Pagina