Het broeit zo van onderen

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Caithlin79, 4 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik vloei nog steeds behoorlijk en gebruik nu van dat dikke maandverband van kotex zonder plastic. Het gaat echter steeds meer pijn doen van onderen, het jeukt, voelt broeierig en is weer gaan branden bij het plassen. Ik slaap nu 's nachts zonder ondergoed op een zeiltje om het te luchten maar het helpt niet veel en volgens mij moet ik nog wel een tijdje maandverband blijven gebruiken.
    Hebben jullie nog tips?
     
  2. rebekka84

    rebekka84 Fanatiek lid

    27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Ik had dit ook, ben toen weer gaan spoelen met lauw water na en tijdens het plassen, dit hielp wel. Af en toe een koud washndje er tegenaan werkt ook wel even. Zelf heb ik bij de apotheek extra kraamverband gehaald, zat toch wel fijner vond ik.
     
  3. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Spoelen doe ik ook nog steeds idd, en heb nog wat kraamverband liggen, zal kijken of dat verschil maakt. Bedoel je met dat natte washandje gewoon heel even of langere tijd?
    En hoe maakte jij schoon na het plassen?
     
  4. lautjuhhh

    lautjuhhh Niet meer actief

    ik heb het ook gehad maar ben je gehecht? want anders misschien even naar de hechtingen laten kijken.. nou had ik een heel trekkerig gevoel..

    verder lauw water spoelen koele washand en veeel luchten
     
  5. rebekka84

    rebekka84 Fanatiek lid

    27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Die natte washand deed ik als het niet fijn voelde van onder. Na het plassen tot het broeierige, prikkende/brandende of trekkerige gevoel weg was.

    Na het plassen deppen met wc papier toen ik er minder last van kreeg, in het begin ook wel met een washand, maar durfde er niet teveel aan te zitten, dus niet echt afvegen ofzo.
     
  6. koala28

    koala28 Niet meer actief

    Ik spoel vooral voor, tijdens en na het plassen. Dan probeer ik het een beetje droog te deppen met wc papier. Dan kraamverband om. Dit werkt bij mij wel goed.
     
  7. Mayon

    Mayon Niet meer actief

    #7 Mayon, 4 apr 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 apr 2011
  8. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Heb je hechtingen? Dan kun je misschien morgen je VK even bellen om te laten kijken. Misschien zitten die niet lekker, of zijn aan het ontsteken.

    verder vooral laten luchten. En spoelen na het plassen. Of zelfs plassen met de douchekop erop als het echt zeer doet.

    Als het ontstoken is, kun je 3 keer daags 10 minuten in een badje met biotex gaan zitten (inweek versie)
     
  9. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik heb wel 2 hechtingen, maar daar doet het niet pijn. Het is echt vooraan, rond m'n plasgaatje ;) Daar moet ik ook vaak het meeste bloed wegdeppen, en is erg gevoelig geworden.

    Ben afgelopen weekend gecontroleerd op blaasontsteking, maar dat had ik niet. Toch maak ik me wel zorgen erover.
     
  10. Tjilpje

    Tjilpje Fanatiek lid

    3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee bij iedere plasbeurt een fles lauw water mee naar het toilet, Na het plassen kan je het zo schoonspoelen en droogdeppen:)
     
  11. SeaShell

    SeaShell Niet meer actief

    Telkens na het plassen schoonspoelen met een bidon flesje water
     
  12. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Mjah, doe ik dus al. Ik heb het idee dat ik het daarna of juist niet goed genoeg droogmaak, of juist teveel met wc-papier en of washandje droogdep waardoor het alleen maar meer gaat branden :(
     
  13. mroos

    mroos Niet meer actief

    tijdens het plassen de buitenste en binnenste schaamlippen opzij houden zodat de urine niet over de hechtingen heenkomt.. dan voorzichtig schoondeppen met een nat washandje en daarna een droge handdoek. Pluisjes van het wcpapier kunnen ook irriteren namelijk..

    Dun maandverband dubbelvouwen en in een plastic zakje in de vriezer doen, wanneer het bevroren is in een hydrofiel washandje en in je ondergoed, dit deed ik 3 keer per dag en bij mij voelde het heel snel weer normaal!
     
  14. corina83

    corina83 VIP lid

    10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Bij mij begon het ook te broeien in de eerst week.
    Ik had toen geen kraamverband meer dat was op dus iemand had ander kraamverband gehaald bij de kruidvat vandaan, dus met een plastic laagje...
    Elke keer als ik moest plassen ging ik maar onder de douche staan, plaste dan en spoelde daarna alles goed schoon.
    Binnen een paar dagen was het over.
    Ook luchte ik snachts en kocht ik gewoon weer heltiq kraamverband.
    Week later was ik van het vloeien af en de wond was goed en netjes.
     
  15. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Ik had geen hechtingen, maar ook broeide het zoals jij het zo mooi zegt.
    Ik had dus wel blaasontsteking!
     
  16. Susan27

    Susan27 VIP lid

    14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Plassen onder de douche en goed schoonspoelen.
    Evt. afvegen met vochtige billendoekjes ipv wc papier.
    En spoelen met een maatbeker oid.

    Regelmatig even schoonspoelen ook al hoef je niet te plassen.
     
  17. hamtaro

    hamtaro Actief lid

    31 mrt 2009
    293
    0
    0
    Hoi,

    Bij mij hielp spoelen inderdaad. Wat ook hielp was de hierboven al reeds gegeven tip van een maandverbandje of inlegkruisje een beetje vochtig maken en invriezen en dit dan in een washandje of hydrofieldoekje er tegenaan houden.
    Als het door het spoelen, luchten en af en toe koelen niet beter wordt, zou je toch het beste even terug kunnen naar de huisarts voor een nieuwe blaasontstekingstest of controle op een schimmelinfectie ofzo.

    Veel sterkte! Hopelijk is het snel over.

    groetjes
    van
     

Deel Deze Pagina