Ons manneke heeft afgelopen zondag een nieuw smaakje bijvoeding mogen proeven; bruine bonen met appel. Zoals ik dat steeds doe bij een nieuwe smaak/nieuw voedingsmiddel, begin ik met een beetje, om dat de volgende dag op toe voeren, zeg maar. Hij heeft zondag denk ik zo'n 40 a 50 gram bruine bonen met appel op, dit was rond 13:00 uur. Tegen 16:00 begon hij vanuit het niets ontzettend te huilen en later bleek waarom; hij had zo'n moeite met poepen... Dat was inmiddels dus wel gelukt, maar niet zonder tranen en het was hele compacte poep; ik had bij wijze van spreken geen billendoekje nodig om zijn billen nog na te poetsen. Kon de klont zo wegnemen. Op maandag had hij halverwege de ochtend weer gepoept, weer met tranen, en weer behoorlijk stevig, maar niet zoveel als de dag daarvoor. De 2e poepluier op maandag was weer een beetje zoals we gewend waren, mooie zachte structuur. Gisteren poepte hij ook weer normaal (1 x), maar vandaag tot nu toe nog niet. Hij heeft sinds zondag geen bonen meer gehad, dat wilde ik 'm niet aandoen, enkel appel, wortel en erwt. Maar mijn vraag is nu; kan een kindje van 6 maanden echt dagen last hebben van zoiets als bruine bonen? Hij is verder nooit een stevige poeper geweest, ook nooit last gehad bij rijstebloem of banaan ofzo. Maar dit vond ik toch wel heel frapant, van zo'n klein beetje bruine bonen...?
Hoi, Het kan wel voorkomen dat het ene voedingsmiddel meer klachten geeft als het andere. De darmpjes van een kleintje hebben vaak wel een paar dagen tot soms 2 weken nodig voordat ze gewend zijn aan een verandering in de voeding. Groetjes Eveline