steeds korter wordende luteale fase..

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door debbie1983, 1 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debbie1983

debbie1983 Actief lid

21 apr 2006
    294
    0
    0
    goedemorgen..

wij zijn sinds nov 2005 bezig hebben in cyclus 2 (jan 2006) en in cyclus 7 (jul 2006) allebei de keren een vroege miskraam gehad allebei de keren met 6 weken ongeveer nu gebeurt het volgende sinds de laatste miskraam

de 1ste cyclus na mijn miskraam was mijn luteale fase in 1 keer een aantal daagjes korter geworden.. normaal was het 13 tot 15 dagen na mijn ei dat ik ongi werd en dat was toen na 11 na mijn ei dagen.. en vanaf de 10de dag na mijn ei al spotten (1ste dag nieuwe mestru werd mijn temp pas lager)

dus ik dacht nou... zou kunnen komen door de miskraam en niets aan de hand..

de 2de cyclus duurde mijn luteale fase 12 dagen en vanaf de 10de dag na mijn ei al spotten ( maar de 9de dag na mijn ei werd mijn temp al lager )

toen snapte ik het niet meer..

de 3de cyclus begon ik op dag 7 na mijn ei al te spotten en op dag 9 na mijn ei werd mijn temp al lager namelijk VOOR mijn ei waardes.. en ik werd die dag ook ongi, dus maar 8 dagen luteale fase gehad.. nog wéér korter dan daarvoor

het word steeds korter dus.. ik snap er niets van.. ondertussen blijft mijn ei wel op de dagen komen dat ik hem altijd verwachtte.. het is dus niet dat ie ook eerder komt.. want dan zou het niet zo veel uitmaken..

vriendelijke groetjes debbie en alvast bedankt voor uw/jullie antwoord

(het doorbreken van de laatste miskraam in juli dus eigenlijk weer dag 1 van de nieuwe cyclus is alles normaal verlopen die cyclus.. mijn cyclus was gelijk weer normaal.. )

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Debbie,

het gebeurt vaker dat je cyclus verandert na een miskraam. Het geeft niets dat je luteale fase korter wordt, hij is niet te kort om zwanger te kunnen worden. Soms helpt het wel om er een tijdje niet zo bewust meer mee bezig te zijn, door er zo op gefocust te zijn (wat wel begrijpelijk is als je al een jaar zwanger wilt worden) wordt de psychische druk groter. Vaak zien we dat als je alles zijn beloop laat (dus niet meer tempen, geen ovultietesten meer) dat je dan wel eens eerder zwanger wordt!
    Je moet zelf weten of je dat aankunt, maar het proberen is de moeite waard.
    Ik hoop dat je snel weer (blijvend!) zwanger bent!

Mirjam

Deel Deze Pagina