Het CB en hun rare vragen!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Cynnie1984, 10 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Storm

Storm Niet meer actief

Wij zitten een heel eind van de randstad en onze vragenlijst van Stevig Ouderschap zag er echt heel anders uit.
    Dat waren ook maar een paar vragen, waarvan een gedeelte ook nog ging over hulp van familie, buren ed. Ofwel, sta je er alleen voor of heb je een goed netwerk dat je kan ondersteunen.

2. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @cynnie1984 ik heb die lijst bij beide kids gehad en gewoon ingevuld al vond ik het onzin, vond het iig niet iets om boos over te worden :)

3. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Hmm ik geloof niet dat ik die vragenlijst gekregen heb. Ik denk ook niet dat ik 'm ingevuld zou hebben, of misschien ook wel... Ik kan me wel voorstellen dat het confronterend is in elk geval.
    Ik moest wel tot zéker een half jaar na de geboorte elke keer zo'n korte vragenlijst invullen of ik het allemaal nog wel aan kon, of ik nog wel kon lachen om dingen, mezelf niet overal de schuld van gaf enzo... Ik moet zeggen dat ik daar uiteindelijk wel een beetje mee klaar was ;)

Verder heb ik hier niet echt iets aan het CB. Wegblijven en de prikjes ergens anders halen vind ik een stapje te ver, maar ik ga er ook zeker niet met plezier heen. Vooral niet naar de verpleegkundige, die kan me toch hekserig doen! Dochter moet altijd heel hard huilen bij haar, ze is heel overheersend, aanwezig en springt er gelijk bovenop. Verder praat ze ons maar wat naar de mond en heeft nog geen enkele keer normaal met ons meegedacht. De kinderarts is wat liever, maar ook een beetje suf en niet erg actief in gesprekken of meedenken. Ze zegt altijd maar een beetje hmm ja en mmm en dan draagt ze heel zacht van achter haar schermpje een paar mogelijke oplossingen aan, die we zelf al geprobeerd hadden, en vervolgens gaan we weer met lege handen naar huis ;)
    Voor vragen ga ik er dus in ieder geval niet meer heen.

4. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Haha, ik vind het eigenlijk wel grappig dat sommige van jullie er zo boos over worden:D
    Hier ook zo'n vragenlijst gekregen en naar eerlijkheid ingevuld (ik ben als kind misbruikt door een oom). En ik werd idd gebeld of ik behoefte had aan gesprekken met iemand van stevig ouderschap. Dit heb ik gedaan, en ik vind het eigenlijk wel prettig. Die vrouw geeft ons ook tips hoe we ons kind zoveel mogelijk kunnen beschermen tegen misbruik later (dat is mijn grootste angst). Ik weet dat je het nooit helemaal kan voorkomen, maar ik hoop haar toch weerbaarder te maken dan dat ik vroeger was. En haar mee te geven dat ze altijd bij ons kan komen als er iets is (bij ons thuis kon vroeger nooit ergens over gepraat worden).

Maar goed, ik heb verder ook geen problemen met het cb. Als ze een advies geven waar ik niets mee kan/heb, nou prima ene oor in en andere oor uit;)
    Er is al genoeg in het leven om me druk over te maken:D

Deel Deze Pagina