Dreumes schopt hond

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SanRob, 30 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    doktersassistente/pedicure
    apeldoorn
    Hallo allemaal,

Ik heb een zoontje van 19 maand die onze honden schopt (Jack Russels), slaat met wat hij maar in zijn handjes heeft.
    Hij is enigskind, aandacht genoeg dus, maar zeker niet verwend.
    Hij slaat ook mij, of knijpt/krabt me en de grootste lol hierom.
    Wat ik ook doe, boos worden, rustig blijven en uitleggen dat dat niet mag, dat het pijn doet, het maakt allemaal niet uit. Je laat hem los en hij schopt ze zo weer. Zo ook als ze aan het eten zijn; slaan/schoppen/etensbakje weghalen.
    Nog even en 1 vd honden pikt het niet langer en hapt, en dat kan ik haar dan nog niet eens kwalijk nemen ook. Maar uiteraard wil ik dit liever voorkomen.
    Heeft iemand een idee hoe ik dit kan aanpakken?
    Hij is natuurlijk nog erg jong en uitleggen komt niet echt binnen nog.

Alvast bedankt voor de reacties.

Sandra

2. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    straf hoekje/stoeltje een idee?

Mijn dochter begint nu met achterover gooien en slaan als ze iets niet mag hebben of iets wil wat niet mag.
    Ze gaat hier dus meteen op haar billen om te laten merken dat ik dat dus echt niet accepteer.
    Zodra ze zelf weer op staat of weg kruipt is het dan ook goed hoor want ze is te jong om echt straf te begrijpen maar 19 maanden begrijpt al best wel wat.

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn kind kan niet bij de honden als ze eten. Jij moet je kind vasthouden of de honden ergens zetten waar ze ongestoord kunnen eten, dit is vragen om ellende! Ik ken het verhaal van een JR die een kind heeft gescalpeerd...

4. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    apeldoorn

Uiteraard laat ik hem niet bij de honden als ze eten sinds hij dit doet. Eerder was hij in de buurt, maar kon ik hem op afstand houden door te zeggen dat hij de hondjes rustig moest laten eten, dat werkt dus niet meer nu.
    Dus dat is simpel. Maar hij schopt en slaat ze gewoon als ze langs hem lopen of hij loopt ze achterna.

5. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    apeldoorn
    @KIMMEDING; het is misschien best een idee ja om een "strafstoeltje" oid in te voeren. Het is een intelligent kereltje, dus hij zou dat toch snel moeten snappen. We gaan het proberen.

6. zogelukkig

Ik vind het vreselijk.... Ik heb honden en mijn zoontje is stapel op ze! Wij behandelen de honden ook met respect.
    Je MOET omwille van de hond je zoontje echt leren dat hij ze niet mag slaan, schoppen etc. Luistert hij wel als hij iets anders niet mag? Dit gedrag moet je omwille van de veiligheid er echt uithalen!
    Is hij ook weleens lief tegen de hond, kan hij ze aaien, iets lekkers geven? Beloon dat dan door te zeggen dat dat goed en lief is!

7. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    succes meid.
    Volhouden voor ons is nog het moeilijkste denk ik hahahaha

8. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    apeldoorn
    @ZOGELUKKIG: juist omdat ook wij de honden met respect behandelen en alle andere dieren die wij hebben en die er zijn, wil ik dat hij lief doet tegen ze. Hij luistert best goed, natuurlijk ook wel eens niet. En ik beloon hem inderdaad als hij lief is tegen de honden.
    @KIMMEDING: dank, zal het nodig hebben, haha. Het zal wel weer een fase zijn, maarja dit is er eentje die je niet op z'n beloop kan laten gaan.

9. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Idd een strafstoeltje, of zoals hier de gang op.
    Met 19 maanden snappen ze dat echt wel hoor.
    Zal in het begin best even wennen zijn maar toch heel consequent blijven, want dit kan natuurlijk echt niet zoals je zelf ook al zegt.
    Succes!

10. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Straf snapt hij inderdaad wel, lijkt mij. Zelfs mijn dochter van ruim 13 maanden snapt dat al hoor! Dochter slaat hier de poezen (en mij), maar dat doet ze echt uit enthousiasme. Ik probeer het om te buigen in positief gedrag: zachtjes áái! zeg ik dan. Dan zegt dochter áái, blijft lachen en aait. Als ik niet oplet gaat het weer over in een soort van slaan, maar ze zal het vast wel leren :)

11. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

hier 1 die daaevoor echt een tik op de billen krijgt, ze weet heel goed dat het niet mag, maar expres op de staarten staan of zoals laatst met een loopeend(dikhout) de honden en kat expres slaan, nou dan gaat ze te ver. ze kent het woordtje nee heel goed. maar kijkt je dan ff aan met een schuin oog en dan toch doen.

12. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    Ik zou in de eerste instantie meer aandacht gaan geven aan het samen aaien. Benoemen van kijk eens hoe gezellig de hond het vind als je hem aait. Misschien in een klein gesprekje vertellen dat de hond moet huilen als je hem schopt. Misschien kun je je kleine man een taakje geven mbt tot de hond, bijv water of brokjes geven, samen borstelen. Zodat hij zich echt trots kan voelen. Daarbij zou ik hem echt overladen met complimentje.
    Als hij wel blijft schoppen zou ik gewoon rustig vertellen van oh weet je het nog schoppen doet au he, kom we gaan gezellig aaien.

Door minder aandacht te geven aan het schoppen, gaat de lol er vast snel af. Veel kans namelijk dat hij het juist doet omdat hij er zoveel aandacht van mama mee krijgt. Dus draai het om, geeft veel aandacht aan het aaien en minder aan het schoppen.

13. ciaransmummy

ciaransmummy Actief lid

1 dec 2009
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    zou ik ook doen hoor een tik op de billen

wat zou er mis zijn met een tik op de billen als ze het bond maken?? zo ben ik ook opgegroeid ..
    vind het allemaal zo'n onzin tegenwoordig.. vind je ook niet???

je hebt slaan en slaan natuurlijk maar ik zie niet wat er mis is met af en toe een tik op de billen...
    ben ook voor het strafhoekje trouwens... maar ja soms zal dat ook neit werken en als ciaran de poes pijn gaat doen dan vind ik een klap op de kont een goede straf..

PS wel zou ik eerst hetzelfde doen als wat mijn buurvrouw hierboven schrijft:D

14. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster

Als je niet wilt dat je kind de hond/kind/kat etc slaat, dan wordt de boodschap een beetje onduidelijk als jij wel slaat. Ik bedoel jij bent je kind zijn voorbeeldfunctie. Hij leert van wat jij voordoet. Dus om die reden zou ik persoonlijk niet slaan.

15. ciaransmummy

ciaransmummy Actief lid

1 dec 2009
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    in dat punt heb je gelijk joyce maar als hij echt het bloed onder mijn nagels vandaan zou halen en het strafhoekje niet helpt en de rest ook niet dan kan het best zijn dat hij een tik op zijn billen krijgt..\ik heb ze regelmatig gehad hoor maar ik heb er daardoor nooit mensen en dieren ook geslagen... ik wist heel goed dat wat ik deed verkeerd was:)

maare ik denk dat het hier wel losloopt hij weet nu al dat hijd e poes moet aaien en doen heel zachtjes zijn handje naar vacht en dan gilt hij het uit waardoor de poes heel hard weg rent en de eerste uren niet meer te voorschijn komt :)

16. zogelukkig

Helemaal mee eens.

17. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Snapt hij wel dat het slaan/schoppen van de hond pijn doet? Hier gebeurt het ook wel eens bij de hondjes van mijn ouders, maar ik heb meer het idee dat hij erg enthousiast is dan dat hij kwaad wil.
    Natuurlijk word ik boos als hij de hondjes pijn doet, we gaan dan ook samen aaien en knuffelen. Als hij bij opa en oma komt en weg gaat mag hij altijd een koekje aan de hondjes geven. Geweldig vindt hij dat.

Misschien is hier het strafhoekje dan ook wel een idee, soms lijkt het niet tot hem door te dringen als hij dat doet. Of hij is gewoon oost indisch doof....dat kan natuurlijk ook..

18. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik vind het strafhoekje ook wel een idee. Gewoon uit de situatie halen. Hier geen ervaring met honden, maar het werkte wel in andere situaties. Met 18 maand moest hij 1 minuut blijven zitten (deed hij braaf). Dan was de boosheid wel weg.
    En in jou geval heb je de honden en je kleintje bij elkaar vandaan.

Op andere momenten juist samen met de hond "spelen", eten geven.. Voordoen hoe je zachtjes aait, een hondenkoekje laten geven etc.

En hebben de honden een eigen plek? Anders een hoek van de kamer/bijkeuken/bench, waar de honden mogen komen, maar je dreumes niet. Dat moet wel af te leren zijn..

Een tik zou ik in deze situatie niet doen. Een tik van het kind afleren met een tik van de ouder. Lijkt me erg verwarrend. Eens een tik als zijn hand richting hete theepot gaat, alla, maar meer ook niet..
    Voor ons als volwassene is er ook veel verschil tussen een tik en slaan. Maar voor zo'n kleintje is dat verschil minder duidelijk. Waarom mag mams mij wel een tik geven als ik stout ben, maar ik de hond niet als hij me in de weg loopt (in zijn ogen waarschijnlijk stout)

19. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    ik denk dat slaan een teken van onmacht is. zoals je zelf ook al beschrijft heb je al vanalles geprobeerd en als niks helpt dat je hem dan een tik geeft. op dat moment zal het geheid helpen want het geeft een schrikeffect waardoor hij vergeet waar hij mee bezig is.
    misschien een idee om op hetmoment dat je hem een tik wilt geven even jezelf stil te zetten en nog een rustig na te denken wat je nog als alternatief hebt.
    ik bedoel het kan echt geen kwaad als je zo nu en dan een tik geeft, maar er zijn zoveel andere manieren waarvan je kind ook echt leert.

20. ciaransmummy

ciaransmummy Actief lid

1 dec 2009
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    #20 ciaransmummy, 31 aug 2010
    Laatst bewerkt: 31 aug 2010

ik heb hem tot nu toe alleen 1x achter het behang geplankt met hele sterke lijm:)
    ik heb hem nog nooit hoeven te straffen dus ik weet niet wat ik ga doen eigenlijk... ik zie het op het moment wel...maar ik ben erg voor de strafhoek / traptree maarja hij kan nog niet lopen of zitten wordt een beetje moielijk dus hahaha

Deel Deze Pagina