Alle eitjes gesprongen nog voor de punctie!!!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sikki, 15 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Hey meiden,

Vandaag voor de punctie in Dusseldorf geweest.
    Nadat ik wakker werd uit de narcose bleek dat er helemaal geen punctie heeft kunnen plaatsvinden omdat alle eitjes al gesprongen waren!!! :confused:
    Nu heb ik het korte schema gevolgd en had ik uiteindelijk ook maar 4 follikels. Vooraf zei mijn gyn dat het voor de kans van slagen niet uitmaakte het lange of het korte schema te volgen. Maar nu begin ik langzaam te begrijpen dat bij een kort schema het aantal follikels vaak minder is en er kans is op een vroegtijdige eisprong. Maar dit is ons nooit verteld!!!
    Ik heb uiteindelijk het volgende schema gehad:
    CD3 start met 150E Puregon
    CD8 start Orgalutran
    CD12 geen Puregon en Orgalutran, maar afsluitend 5000E Pregnyl

...en toen kwam de eisprong dus waarschijnlijk gisteravond (had echt last van steken in m'n buik) en vanochtend met de 'punctie' was er niets meer...

Zijn er meer meiden die dit hebben meegemaakt?
    Waar kan het mis gegaan zijn? Ben ik niet geschikt voor het korte protocol of kan dit ook gebeuren bij het lange schema?
    Kan ik direct mijn volgende cyclus weer opnieuw beginnen en wat is dan wijsheid qua protocol en medicatie?
    Zijn er meiden waar het bij een volgende behandeling allemaal wel goed is gegaan?

Groeten,
    Sikki

2. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Hey Sikki,

Wat ontzettend balen! Vraag me af hoe dat kan. Doen ze van tevoren geen echo? Ik vind het nogal wat, je onder narcose brengen en alles gereed voor de punctie terwijl ze weg zijn! Ben benieuwd wat het ziekenhuis zegt.

Ik ga zelf richting 5e IUI, dus sorry, geen ervaring. Maar wens je wel veel sterkte met je volgende poging. Ik hoop dat ze je beter in de gaten houden.

Liefs, B.

3. Flam

Flam Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.487
    0
    0
    Ik kreeg een 3e echo waarop weer alle follikels gemeten
    werden en goedgevonden qua grote en toen werd besloten
    om s Ɣvonds de spuit te zetten die de eisprong op gang gaat brengen.
    Dan gaat er 1 dag overheen en de volgende ochtend vroeg de punctie.
    Er is bij nooit gezegd dat de eisprong dan nog eerder kan.
    Ik wist niet eens dat dat kon en zou het ook verschrikkelijk hebben
    gevonden. Al die moeite en hormonen en spuiten voor niets!
    Wat vreselijk zeg!
    Ik had een periode die ongeveer zo lang duurt als een gewone cyclus, ik weet niet of
    ze dit de lange versie noemen, ik denk het wel.
    Ik vind wel onbegrijpelijk dat zoiets heeft kunnen gebeuren. Ik
    dacht werkelijk dat dit niet kon!

Gr Flam en veel sterkte :(

4. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Jeetje, wat moet dat een teleurstelling geweest zijn, dat verwacht je echt niet zeg!

Ik heb hier verder geen ervaring mee, maar wilde wel even een berichtje zetten... Ben erg benieuwd waar dit dan aan ligt. Heb het nog nooit eerder gehoord.

5. luna68

luna68 Nieuw lid

17 mei 2009
    2
    0
    0
    Hallo Sikki,

Ik zit in een soortgelijke situatie. Heb morgenochtend de punctie maar heb het gevoel dat de follikels al gesprongen zijn.

Ook ik heb het korte protocol en had afgelopen vrijdag de 1e follikelmeting. Daar waren er al 4 groot, 2 bijna groot en nog wat kleintjes. De woensdag, donderdag en vrijdag heb ik veel last van mijn onderbuik gehad door die follikels en dat klopte dus wel. Zaterdag de hele dag heb ik geen last gehad van mijn buik dus dan ga je toch denken... moest overigens pas zaterdagavond de Pregnyl (10.000) zetten. Ik heb het gevoel dus al voordat de Pregnyl gespoten is.

Ik leef met je mee het is echt klote dat je er alles voor gedaan hebt en dat het dan zo moet eindigen!

Ik ben benieuwd hoe het er morgen bij mij voorstaat...

Groetjes,
    Luna

6. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Luna, zie dat je het gevonden hebt (ik ben Joepie op jg)

Hopelijk valt het allemaal mee en zitten ze er nog lekker!

Liefs Loesie

7. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Hey Luna,

Ik had ook al in de hele aanloop last van ploppend gevoel in mijn buik. Maar dat was wellicht het groeien van de follikels. Maar daardoor was ik wel de hele tijd bang dat ze al aan het springen waren. Maar de avond voor de punctie (een dag na de Pregnyl) had ik echt een kwartier lang hele erge steken. En toen waren ze de volgende ochtend bij de punctie dus allemaal weg :(

Ben heel benieuwd hoe het is gegaan vandaag! Ik hoop dat jij alleen het groeien hebt gevoeld. Laat je het even weten?

Groeten,
    Sikki

8. Oleole

Oleole Niet meer actief

Wij hadden wel een punctie waarbij er nog eitjes eruit werden gehaald maar die bleken allen overrijp te zijn. Ze gingen dus kapot op het moment van de icsi. Toch gek dat zulke dingen gebeuren terwijl ze zo goed opletten met echo's en bloedprikken....voor ons was het de 3e poging dus verzekeringstechisch houd het op. Bij ons in het ziekenhuis lieten ze er altijd een cyclus tussen zitten tot de volgende poging om alle hormonen uit je lijf te laten. Succes ermee!!

9. luna68

luna68 Nieuw lid

17 mei 2009
    2
    0
    0
    Hey Sikki,

Gelukkig is bij mij alles goed gekomen. Ze zaten er nog en de oogst was 13 eicellen. Toch vreemd dat ik dan mijn buik opeens niet meer voelde... Kan je er zeker aan wennen ofzo.

Nicole, ik wist niet dat dat ook nog kon overrijpe eitjes. Wat erg dat het jullie laatste poging was. En wat nu dan?

Groetjes,
    Luna

Deel Deze Pagina