grappig geschreven al denk ik wel dat het "opbieden" misschien jouw eigen gevoel zo is? Ik zie het als trotse ouders en die hun kind de hemel in horen te prijzen zou vreemd zijn als ze dat gevoel niet zouden hebben.... hier is het bureau eigenlijk altijd wel correct, vriendelijk goedemorgen, altijd lekker warm, en ik krijg altijd complimenten over hoe mooi onze dochter is , en hoe groot (nooit negatief trouwens) en dat alles zo goed gaat enz.. ook een snelle afhandeling dus we zijn ook zo weer weg en indien ik vragen heb , ik kan altijd bellen en ze bellen dan weer een week later met interesse of alles goed gegaan is enz.. nee hoor, ik herken niets van je verhaal gelukkig niet
Ik heb weer (even) internet dus kan weer reageren Op de een of andere manier heb ik steeds geen verbinding *zucht* De verhalen lopen nogal uiteen. Grappig om te lezen. Ik woon in een klein dorpje en moet naar een ander klein dorpje voor het cb. Het is ook alleen twee ochtenden in de week van 9 tot 11. Je zou zeggen dat het dan wel gemoedelijk zou gaan, maar dat valt dus tegen. Toen ik de arts voor het eerst zag dacht ik dat ze niet de arts was. Wel dus. Ze komt erg onnozel over...
Hier 3 kids en 2 verschillende verhalen. Mijn jongens groeiden te hard veel te hard. En ze waren veel te zwaar. Met 6 mnd kreeg ik beidde jongens de vraag hoeveel voedingen ik ze gaf. Ze wogen 12 kilo en 86 cm en 12 kilo en 78 cm. Toen ik zei zo`n 10 tot 12 keer en soms nog meer kreeg ik gelijk een preek dat ze niet zoveel flessen mogen dan overvoed ik ze. Uhm flessen?????!!! Ik geef volledige borstvoeding haha. Toen ik ze op het cb ging voeden vonden ze het ineens niet erg meer en was het een gezonde groei. Tja ik gaf gewoon veel slagroom. Bij mijn dochtertje kreeg ik de eerste 5 mnd te horen dat ze te lang en dik is. Was toen 9 kilo en 71 cm. Ik ben gestopt met 4,5 mnd bv. Er werd gevraagd hoeveel glessen ik gaf. Ik zei 5 van 150 cc. Zeiden ze dat het te weinig was :s Nu met 13,5 mnd oud is ze 88 cm en 9,9 kilo. Ze is zo erg vaak ziek dat ze geen kans heeft aan te komen. Ze is zelfs bijna 1 kilo afgevallen in 1 mnd tijd. Ze vinden haar te lang en te mager. Tja ik loop niet voor nkks bij de ka en het eetteam. Heb al van alles geprobeerd haar aan te laten komen. Fantomalt enzo maar niets helpt. Tja ze eeft steeds achter elkaar de griep verkoud enzo dat haar lichaam haar energie gebruikt om beter te worden. En de rest van energie naar haar lengte. Het cb geeft wel tips maar krijg elke bezoek comentaar dat ze te lang en dun is. Ja dat weet ik ook wel. En de moeders die steeds zeggen mijn kind kan dit of dat al. Dat had ik hier dus ook. Verleden week kreeg ik nog de vraag of mijn kjnd in de speeltuin ook al de de klimtoestellen omhoog kan klimmen. Ik zei nee dat kan ze nog niet. Die vrouw: ow echt niet? Mijn dochtertje doet en kan het wel. Ik zo: dan heeft u een wonderkindje want ik wist niet dat kindjes van 13 mnd dat al moestdn kunnen? Die vrouw weer: 13 mnd? Mijn dochtertje is 26 mnd hoor! Ik eeer: aha daar zit het hem dus in,mijn meisje is net 1 jr 13 mnd verschil met de jouwe haha. Ze schrok en zei: zooooo dan wat is je meisje groot! Ze is even groot als mijn kindje. Tja zei ik en jij maar denken dat ze dit en dat moet kunnen. Ze is gewoon lang maar best wel lastig dus.
Met onze zoon totaal geen klachten gehad over het cb, alleen vonden wij dat de meet mw wel wat beter kon meten (nadat mijn zoon tot 2 x toe volgens haar gekrompen was ) De voedingsdeskundige heeft me destijds (hij was 4 maanden) goed geholpen nadat we hem na een ziekenhuisopname weer mee naar huis mochten nemen. Bij onze dochter meent vooral de verpleegkundige (zelfde als bij onze zoon) opmerkingen te moeten maken over haar gewicht. Zo was ze te dik en moesten we vooral opletten wat we haar allemaal gaven (1 jaar en 3 maanden). 2 maanden later was ze niet aangekomen maar wel gegroeit en moest ik opletten op haar eten omdat ze te dun was . Ach ja we hebben gewoon een gesprek, wat ik daaruit kan gebruiken gebruik ik en de rest gaat zo het andere oor weer uit.
Hier zijn ze altijd aardig. Ik stel me dan ook altijd heel open op (juist door dit soort verhalen) Bij de verpleegkundige of arts wordt altijd gevraagd: Hoe gaat het? En aangezien ik altijd met een big smile PRIMA zeg hebben ze volgens mij niet eens meer de behoefte iets anders te vertellen... als ze me dan iets vertellen weet ik dit toch altijd al en zeg dit ook en dan zijn we snel weer buiten. Ik zit altijd onder de groei en gewicht lijn nu bij 19 maanden was ze 80 cm en 10,7 kilo... prima toch! En praat eigenlijk nooit met andere moeders... Hoor ze ook nooit echt met elkaar praten...
Ik heb het al eens eerder opgeschreven. Met ons zoontje (huilbaby) di dus achteraf verborgen reflux bleek te hebben, kregen wij alleen het advies, rust reinheid en regelmaat... Dan zou het beter worden, ook al heb ik 1000x aangegeven dat we dit toch zeker wel deden en het steeds erger werd. Nu overgestapt naar een ander team, en het gaat een stuk beter. Enige op en aanmerkingen nu; hij is te zwaar. Ja, hij heeft de eerste maanden van zijn leven bijna alleen maar willen drinken tegen de pijn en dus veel aangekomen, en daarbij klein van stuk. Hij is nog steeds een grote, maar geen ongezonde eter en loopt nog niet... En vervolgens zeggen dat ik vooral zo door moet gaan... Snap jij het snap ik het?
Ik ben erg tevreden over ons CB. Ze houden zich duidelijk aan richtlijnen, maar ze zeggen altijd naar je kindje te kijken. Ze hebben ook wel kijk op borstvoeding. Vooral toen onze dochter erg onrustig was de eerste maanden, heeft de verpleegkundige me gerustgesteld. Kijk naar de behoeften van je kindje. Wel is de planning een zooitje en lopen ze altijd erg uit. Ik heb daar pas nog een klacht over ingediend. Het is me wel opgevallen dat de adviezen tussen CB's erg uiteenlopen. Mijn nicht had ook een onrustig baby'tje, maar die moest 's avonds toch echt naar bed en laat maar huilen was het advies. Dat herken ik gelukkig niet. Ik heb hier ook nooit "pochende" ouders gezien trouwens
Het CB valt tot dusver erg mee bij ons. Ze zijn erg aardig. Ik had 1x een invalkracht/verpleegkundige vanwege vakantieperiode. Die was wel wat apart trouwens. Onze zoon was toen ongeveer 6 weken oud en had wat melkaanslag op zijn tongetje. Moest dat maar wegpoetsen met citroensap? No way dat ik dat advies opgevolgd heb! Mijn vriend is eind 2011 geopereerd aan een tumor aan zijn hersenstam. Vraag 1 is altijd standaard hoe het met Aiden gaat. Vraag 2 is altijd standaard hoe het nu met mijn vriend gaat. (Net alsof ik daar voor hem kom, hahaha.) Ze zijn heel meelevend en geinteresseerd. Ik krijg ook geen overbodige adviezen gelukkig.
Hier altijd dezelfde voor wegen/meten, verpleegkundige en arts. Wisselende ervaringen: vp super mens die met je mee denkt en een arts die van die antwoorden geeft waar je meer vragen bij krijgt. Bij de oudste commentaar dat ie te zwaar was, terwijl hij ook met lengte op de bovenste lijn zat. Sinds dat ze bij dochter te laat heupluxatie (en een echt zware) gemist heeft en in de spreidbroekperiode niet echt kennis van zaken toonde gaan we alleen nog maar naar vp. Arts wilde in been enten terwijl uk 24-7 in pavlik zat met opgetrokken benen. Wij hadden al bij ortho nagevraagd hoe dat moest en die wilde alleen in arm laten spuiten omdat met die pavlik de entstof niet snel genoeg uit de spuitplek afgevoerd werd. De vp's zijn bijgeschoold om de arts-dingen te doen ivm te weinig artsen. Dus over twee maanden lekker naar vp en arts-deur rechts laten liggen.
Hier op het cb wel goede ervaringen, de arts vraagt standaard of er nog veranderingen zijn in de leefsituatie thuis, maar heeft niet veel op te merken. Alleen in het begin vonden ze dat Jack wat te zwaar was, maar zodra ze hoorden dat hij alleen bv kreeg heb ik ze er nooit meer over gehoord Nu zakt Jack beetje bij beetje terug naar de middellijn. De verpleegkundige is ook een topmens, haar eerste reactie toen we daar voor het eerst kwamen, jeetje heb nog nooit zo'n relaxte moeder gezien hahaha. Sindsdien kan ze bij mij niet meer stuk grinn. Ze vinden dat Jack het goed doet en als ik tips wil geven ze die maar heb ze eigenlijk niet nodig gehad tot nu toe. De weegdame is ook heel erg aardig dus we genieten volop van het cb. Ik had me ook al van te voren voorgenomen om op mijn gevoel af te gaan en me niet gek te laten maken door het cb. Dat is niet eens nodig geweest gelukkig.
Hier loopt het ook altijd uit,30-50 minuten is niet vreemd Een beetje onzeker over de borstvoeding vroeg ik of het raar was dat ze overdag om de twee uur dronk en snachts om de drie. Ja misschien was m'n melk wel niet voedzaam genoeg en ik kon beter na elke voeding nog wat kv bijvoeden. Dit wilde ik niet, aangezien ik graag uitsluitende bv wilde geven. Dan maar een flesje afgekolfde melk na elke voeding, en de laatste fles wat extra dan zou ze ook wel doorslapen (8wkn) en dan krijgt u ook wat meer slaap (zie ik er zo verrot uit ofzo en volgens mij hoor je mij niet klagen over de nachtvoeding ) meteen daaropvolgend kwam de vraag hoe het tussen mij en mijn man ging (sorry volgens mij kom ik hier voor m'n kind..) Volgende x is mijn man gegaan en vriendelijk uitgelegd dat we niet aan bijvoeden doen en dat ik 2dagen gewoon nog valer ben gaan aanleggen waardoor de productie omhoog ging en uiteindelijk was onze dame 1kg aangekomen in 4weken Hier dus niet zo fan van t consternatie bureau
Ben de tel inmiddels kwijtgeraakt over hoeveel cb's ik al heb bezocht, vrijwel elke x een ander Ervaringen waren ook heel wisselend, lange wachttijd, geen wachttijd, drukke/rustige wachtruimte, goeie/slechte artsen/verpleegkundigen... Adviezen waren ook telkens heel wisselend, heb buikslapers, ene keer was het goed, andere keer een flink probleem. Bij L. gelijk er achteraan gezegt dat ik wist wat de risico's waren. Eten ook wisselend, dan maar volle dingen geven, dan weer magere. Lengte/gewicht ene keer slecht, andere keer weer goed en zo kan ik wel doorgaan. Heb de papieren dossiers zelf in beheer, niet alles wat erin staat klopt, geen erge fouten hoor, maar er staat bv dat we een schip hebben gekocht terwijl dat nooit is gebeurd Heb voor D. een extra afspraak "moeten" maken omdat hij was afgevallen en niet genoeg praatte en ook geen zin had om plaatjes aan te wijzen. Zijn slechte/weinige praten zou door mij komen en ik moest hem maar veel bij papa zetten Bij de extra afspraak vroegen ze zich af waarom ik die afspraak had En dan zijn er altijd de standaart vragen over hoe je dat doet met een kind op het schip? ben je niet bang dat hij het water inloopt? Tja, euh die woning is vergelijkbaar met een flat/huis hoor, dus waarom eng? binnen zijn dezelfde gevaren aanwezig. En voor mij voelt dat water het zelfde als een (drukke) straat langs een huis. Als je kind het huis uitglipt kan het onder een auto komen, glipt het hier weg kan het in het water komen, maar daar neem ej toch maatregelen tegen! Ik mag volgende week weer met allebei, ben benieuwd!
Hier goede ervaringen met het cb tenminste met de vaste arts en verpleegkundige. Vooral de verpleegkundige. Ze denkt echt met ons mee. Hebben ook veel meegemaakt afgelopen tijd en denkt dan altijd met ons mee hoe we het het beste kunnen doen maar als we het niet zien zitten dan laat ze ons ook in de waarde. Toen onze oudste het moeilijk had bij het kdv (maakte prive heel veel mee zoals zieke vader en oma) hebben ze haar daar nog extra besproken bij een routinebezoek daar en ons dan weer over terug gebeld. En zo vaker als er iets was een keer extra bellen over de voortgang als wij dat wilden. Niks opdringen maar gewoon op een prettige manier. Nu zijn ze alleen verhuisd naar een andere locatie in een ander dorp na een gemeentelijke fusie. Dat is wel minder, veel verder weg en wat minder knus.
Hier ook een leuk CB maar helaas niet zo geweldig op het gebied van bv. Heb echt de meest bijzondere adviezen gekregen.
Wij hebben er totaal geen problemen mee, wij gaan er altijd heel open naar toe. We horen aan wat er gezegd wordt en doen er mee wat we willen (of juist niet).. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ze bij ons echt nog noooooit wat te zeuren hebben gehad, dus dat scheelt ook haha. Ow ja wel, we geven hem s avonds een bekertje yoki voor hij naar bed gaat, gewoon omdat hij dat lekker vindt, ff lekker kroelen, bankhangen en naar bed. Reactie van arts: Ja daar zit wel veel suiker in hè.. Even stil en ze zegt: Maar hij kan het hebben, dus geef het hem maar gewoon hoor!
Ik heb als assistente gewerkt op het consultatieburea, voor het meten en wegen. Herken helemaal niet zoals het bij TS ging, naar zeg... hoop dat ik dadelijk ook een goede krijg hier in de buurt Merkte dat veel ouders bang waren voor 'het-juiste-kruisje' terwijl het meer gaat om of het kindje ten opzicht van de vorige keer goed blijft groeien.
Ze zijn wel aardig daar maar ik kan niet zo goed tegen het 'hokjesdenken' je kind moet altijd voldoen volgens de tabellen/schema's blabla. Nu heb ik 2 flinkerds gebaard van 4550 en 4400 gram en ze zaten sowieso bovenin curves in babytijd. Nu is mijn oudste 3,5 jaar, 1,05 meter en 17,6 kilo dus dat komt allemaal wel goed vanzelf. Daar hoeft het consternatiebureau zich geen zorgen over te maken Ik kom er alleen nog voor de standaard controles/prikjes bij de arts en verder wappert het 't ene oor in en het andere uit. Bij de JVP kom ik sowieso niet meer want dat was alleen maar 'social talk'... Bij m'n 2e ben ik ook veeeeeeel relaxter en weet ook veel meer waar op te letten dat scheelt. Ik vraag standaard altijd bij m'n jongste of ze GOED/KRITISCH naar z'n hoofdje kijken want als moeder zag ik bij de oudste dus niet dat hij een afgeplat hoofd kreeg (eerste stadium zag ik niet) dus ben daar erg alert op en 'vreemde' ogen zien misschien meer dan jijzelf.
Hier totaal geen last met het CB. De vrouw die de kindjes weegt en meet is altijd even aardig en rustig. Vraagt zelfs aan ons hoe het gaat etc etc. De verpleegkundige is ook altijd top. Neemt ruim de tijd voor je, beantwoordt de vragen goed, en als ze het echt niet weet dan verwijst ze je ook gewoon naar de huisarts. De arts van het CB is ook super. Waar de kinderarts tegen ons zei toen onze dochter 2 weken was : oh maar uw kindje mag maar 8x 80 cc drinken, zei het CB gelijk : ze zijn gek, het kindje heeft gewoon 6x 120 cc nodig, dus geef maar gewoon, jullie zien zelf wat het kind wil of niet. En zo is het ook !! Dus ik zeg : hier een toppie CB.
Ik heb ook geen "last" op/van het cb, ben alleen benieuwd of er nog meer van jullie ook 'wegbezuinigd' zijn? Wij zijn met zes maanden voor het laatst geweest en mogen weer met 11 maanden. Dat is toch ook een beetje raar? Nu doet mijn dochter het volgens het boekje, maar toch??
Hier pas 2x onze 'eigen' verpleegkundige gehad. Met 11 maanden (vakantietijd) een vervanger logisch maar die had zich niet voorbereid en had geen idee van onze situatie... Dat bleek toen ze zei dat ze best al een bekertje halfvolle melk mocht hebben. Terwijl ze kma heeft en de provocatietest nog moest krijgen. Toen ze 12 weken was had ze enorme schijven eczeem op haar wangen oorzaak dus de kma maar de arts hield vol dat het géén eczeem was. Wat wel dat wist ze niet... Ik heb er geen hoge pet van op tot nu toe.