Het 'de-laatste-10-weken-afteltopic' DEEL 2

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Skatje, 27 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Weer een pijnlijke en slapeloze nacht gehad, ik zit al vanaf 05:00 beneden:( Ik heb de was al buiten gehangen, ontbijt al op en ga zo maar douchen. Om 08:00 krijg ik weer een echo om te kijken hoe het met de kleine man is. Daarna ga ik heel brutaal wezen maar ik ga echt langs de kaakchirurg ook al heb ik geen verwijskaart. Ik kan de pijn echt niet meer verdragen, ik voel al mijn zenuwen en mijn hartslag in mijn kies, heb een vieze smaak in mijn mond en volgens mij heb ik er ook koorts van, die kies is gewoon flink ontstoken! Wortelkanaal behandeling my a**.....ik ben nu op het punt beland dat ie getrokken mag worden, ik kan ze toch niet bevallen, als ik al zachtjes met m'n tandenborstel over die kies ga dan verga ik al van de pijn, laat staan dat je aan het persen bent en je kaken een keer op elkaar houdt!

2. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Bah Bah! Als die kaakchirurg je niet helpt, zou ik gewoon naar een andere tandarts gaan hoor meis! Dit kan zo toch niet? Of desnoods langs je HA voor een verwijzing? Ik hoop in ieder geval dat je er snel vanaf bent, want kiespijn is echt verschrikkelijk! :(

Hier ook een slechte nacht... Gisteren BBQ, en vannacht vreselijk veel last van maagzuur :( Eigen schuld misschien, maar toch erg vervelend...

Trouwens ook een heel gedoe gehad gisteren en eergisteren om een ei tegen mn schimmeltje te krijgen... Man man... Vrij verkrijgbaar tegenwoordig, yeah right! Manlief naar de apotheek hier in t dorp (geen drogist oid dichterbij), hadden ze niet meer op voorraad, zou de dag erop weer binnen komen (gisteren dus), hij weer terug... Niets! Dan maar naar de overkoepelende apotheek 3 dorpen verderop. Daar aangekomen willen ze mijn gegevens weten (vrij verkrijgbaar?) zien dat ik zwanger ben in de computer en willen het niet meegeven, mocht niet gebruikt worden tijdens de zwangerschap... (volgens de bijsluiter wel maar goed) Ik de HA gebeld, assistente moest eerst overleggen met de arts, maar belt 5 minuten later toch terug dat het geen probleem is, en ze stuurt mn receptje door naar de apotheek...

Manlief dus weer omgekeerd, en kreeg het nu wel mee, maar alleen daktarin Gyno, Canesten (waar ik beter tegen kan, en wat vrij verkrijgbaar is) wilde ze hem niet verkopen :(

Nou ja... Ik hoop in ieder geval dat de bijwerkingen meevallen :)

Dames, ik wens jullie allemaal een fijne dag! Wij gaan zo eerst even naar de VK voor controle :D

3. minimoon

minimoon Niet meer actief

@Blondje - spannend. hopen dat het doorzet. Ik zou willen dat alle vks en gyns iedere keer kijken of je ontsluiting hebt en evt strippen. Vind het irritant dat ik moet wachten tot week 41. Ga dat morgen nog s vragen of ik dan meteen maandag naar het zh kan gaan!

@firsttimemom - vervelend zeg, en kost dan zoveel tijd, voor eigenlijk niets! Op zich wel goed dat de apotheek niet zo maar iets mee geeft. Hier doen zo ook altijd nog echt een extra controle, en heb al twee keer iets anders gekregen van de ha op aanraden van de apotheek die zei dat middel B toch beter getest was op zwangeren dan middel A (weet je 100x versus 10 x of zo).

@Nala - spannend, slijmprop. Hoeft idd niet te betekenen dat het nu gaat gebeuren, maar is stap in goede richting!

@Tasjaa - hopen idd dat het eerder komt dan 42 weken!!!

@hier - helemaal niets.... iedere dag weer mensen die zeggen ´goh nog steeds niets´ .... nee, dat had ik zelf ook wel door :cool: Ach het is nog lekker weer (nou ja, beetje bewolkt nu) en vandaag weer rustig dagje. Gisteren lekker uit eten met vriendin, dus dat was ook gezellig.

veel plezier vandaag en succes met alle laatste loodjes en startsignalen etc.

4. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Net terug uit het ziekenhuis. Met de kleine man gaat het prima, hij weegt nu 2400 en zoveel gram, hij zat met zijn hoofd en buik ietsje boven het gemiddelde, alleen heeft hij korte beentjes. Hij komt dus ietjes boven het gemiddelde uit nu, maar nog heel keurig aangezien ik zwangerschapssuiker heb.
    De kaakchirurg: ik kon morgen of maandag al terecht, moest dan wel een verwijskaart meenemen waarop stond wat er met die kies aan de hand is. Bel ik net mijn tandarts op, wordt de assistente een beetje pissig op me en vond het eigenlijk maar onzin dat ik langs kaakheelkunde geweest was. Ik moet straks om 11:00 langs komen en dan gaan ze de noodvulling eruit halen en laten het open tot maandag! Nou lekker, hoe krijg ik nog een infectie erbij:( Dan moet ik volgende week maandag weer terugkomen. De pijn had na de eerste behandeling al minder moeten zijn, maar het is alleen maar het tegenovergestelde. Morgen moet ik naar de gynaecoloog en ga hem vertellen dat ik enorm op zie tegen de bevalling omdat ik letterlijk verga van de pijn door die rot kies ( misschien dat hij me gelijk kan doorverwijzen )
    Ooh ook nog goed nieuws: kleine man heeft zich gedraaid en ligt eindelijk met zijn hoofdje naar beneden:)...pffff niet handmatig draaien of ks!

5. minimoon

Piepie - wat vervelend. Zou je niet gewoon nu bij de heelkunde blijven ipv de tandarts weer laten wroeten??? Sterkte!!!!

6. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Piepie, ik zou de tandarts er niet weer aan gaan laten zitten wroeten! Zeg gewoon dat je de verwijsbrief wilt en dat de kaakchirurg het verder mag afhandelen! Succes..

7. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Jemig piepie wat k..
    Ik weet helaas hoe het is, ik heb exact hetzelfde gehad, bij mij zat er na een wk behandeling een ontsteking onder (had halve tennisbal op kaak) vulling eruit gehaald ontsteking opengesneden.
    Paar dagen open gebleven om de troep eruit te krijgen.
    Dit is al jaren geleden geweest, heb alleen maar ellende gehouden met die kies (regelmatig lichte ontstekingen) en ik heb hem uiteindelijk vorig jaar laten trekken.
    Fijn dat ukkie gedraaid is :)

Minimoon,mik hoop voor je dat je ukkie zich snel aan dient.

Hier even druk gehad, ml moest maandag naar het zhuis voor een hartcateresatie, dat is gelukkig goed gegaan maar hij mocht niet lopen etc dus alles kwam even op mij neer en dat was vermoeiend maar goed het belangrijkste is dat het met hem nu goed gaat.
    Binnenkort nog een keer om het probleem ook echt op te lossen.
    Verder heb ik het idee dat ons meisje gedraaid is en aan het indalen is..
    Ik hoop dat ik het goed heb gevoeld..

8. minimoon

pff Jane, da's ook wel ff heftig zo'n operatie! gelukkig dat het goed gaat. En jij nu ook weer even iets rustiger aan kan doen.

Hier is het inmiddels gaan regenen. Ik ga ff wat doen, want mag zo kind 1 van school gaan halen!!

9. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Regen? :$ waar? Ik hoop heel ver weg m'n was hangt buiten :D

10. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Nou opzich valt het mee, ze brengen een "draadje" in via de slagader van de lies rot aan het hart, contrast vloeistof erin en kijken maar via de röntgen.
    Het is gewoon eng dat die slagader open is.
    1 kransslagader zit volledig dicht, over 2 wkn een gesprek, dan weer voor 3-4 wkn op de wachtlijst en dan word hij wss gedotterd.
    75% kans op slagen, zo niet dan bypass.
    Maar ja kijkend op het tijdsbestek zal hij proberen de operatie iets uit te stellen ivm mijn bevalling.
    Gelukkig is het niet levensgevaarlijk maar het moet wel gedaan worden...

11. Inneminne

Inneminne Bekend lid

24 jul 2012
    933
    0
    0
    Belgje :)
    Dag Ytest,

Behoorlijk goed, al ben ik vandaag wat vermoeid, heb een paar uren wakker gelegen. Nog een maandje en dan mag ze zeker komen :)
    Hoe gaat het met jou en kleine Y. ?

12. Inneminne

Inneminne Bekend lid

24 jul 2012
    933
    0
    0
    Belgje :)
    Oei, allemaal medische, niet-zwangerschapsgerelateerde probleempjes hier. Mijn advies : doen wat je moet doen om het zo snel mogelijk op te lossen... dus bijvoorbeeld verwijsbrief ;)

Hier mindere nacht... rond 4u opgestaan om te plassen en kat buiten te laten en nadien eindje niet meer geslapen. Gelukkig na 7u wel weer in slaap gevallen. Kleine meid was ook continu aan het draaien alsof ze ook haar ideale ligpositie niet vond... met af en toe een duw in mijn ribben.

Heb indruk dat die laatste maand er teveel aan wordt ;)

13. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    pfff jeetje wat een gezeik met die tandarts ja!! Ik zou ook bij de kaakchirurg blijven hoor, want die tandarts maakt het er alleen maar erger op...daar heb je niks aan en moet er ook echt niet aan denken dat je straks met de bevalling alleen al van die pijn door de grond gaat!!

Blondje wat spannend zeg!! Hopelijk zet het snel door!!

firsttimemom, wat irritant is dat!! Wel goed natuurlijk dat ze alles dubbel checken maar dat heen en weer gerij is niet leuk!! Hopelijk gaat het helpen en heb je inderdaad geen last van de bijwerkingen.

meiden die overtijd lopen, ik hoop dat jullie niet te lang meer hoeven te wachten!!!

Hier ook een koelere dag vandaag, dus ga zo boven maar eens opruimen en schoonmaken!!! Vanmorgen controle gehad en onze kleine meid ligt helemaal ingedaald!!! Het rommelt wel wat meer maar nog niet dat ik echt kan zeggen het begint!!

weet niet meer wie het schreef maar ik zat daar ook aan te denken inderdaad dat ik het wel jammer vind dat bij ons de verloskundige pas met 41 weken gaat voelen of er wat gaande is en eerder niet.... als er niks gebeurt dan gaan ze over 1,5 week strippen en het eventuele inleiden bespreken!! ben benieuwd... ik hoop echt dat ze voor die tijd er al is!!!

meiden allemaal een hele fijne dag!!! of dat nou in de zon, regen of met bewolking is...

14. Senna82

Senna82 Bekend lid

25 jun 2012
    747
    53
    28
    Bah bah bah.

Even een egomoment op mn gsm.
    Zal straks thuis alles ff nalezen en reageren.
    Heb net de liggingsecho gehad bij de verloskundige....
    Ze blijkt in een stuit te liggen en heb morgen een afspraak bij de gyn om het te laten draaien.
    Bah er gaat zoveel in me om op dit moment.

15. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    ah meid, wat vervelend!
    Ik wens je heel veel succes en dat de kleine maar makkelijk mag draaien morgen!! :)

16. 1986cindy

1986cindy Bekend lid

24 aug 2011
    777
    398
    63
    Kapster en ik hou van taarten bakken
    Den bosch
    Hè Senna,
    Wat rot meid, wie weet als je morgen komt is ze zelf wel gedraaid! Altijd positief blijven :D
    Heb zomaar gehoord gehoord dat ze de laatste dagen nog goed draaide.
    Maar goed je hebt liever dat de kleine nu al gewoon goed ligt.
    Ik heb morgen weer een echo ben dan 34+4 weken, hoop ook natuurlijk ook dat dan de kleine goed ligt.
    Maar als alles goed is met de kleine ben ik weer gelukkig.
    X

17. firsttimemom

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Wat naar Senna, dat je beeb verkeerd ligt... Hopen dat het draaien lukt, of dat je meisje zich nog bedenkt voor die tijd!

Hier vanochtend VK controle, alles goed. Stond zo weer buiten ;)

Na de slechte nacht vanochtend mn best staan doen voor de spiegel, in de hoop er toch nog een beetje florisant uit te zien, eerste wat de VK zegt, is dat ik er zo slecht uit zie :( Maar beeb groeit goed (of nou ja, baarmoeder eigenlijk) moeders ook... +2.5 kg in 3 weken :) (kan ook vocht zijn natuurlijk) bloeddruk prima en hartje weer gehoord. Over 2 weken terug komen en dan liggingsecho en besproken van ons bevallingsplan... Het begint nu echt op te schieten!!

Vanmiddag zijn we gaan lunchen met mn schoonouders, gelukkig hadden we de rolstoel bij, want na de lunch hebben we nog een wandeling gemaakt, en ik kan lekker in de rolstoel mee ;)

Maagzuur is echt op zn toppunt vandaag :( de melk en rennies vliegen er door heen, maar ja... Hopen dat t vannacht wegblijft! Diner wordt een maaltijd salade denk ik, geen vettigheid voor mij in ieder geval!

18. minimoon

Ik word gewoon jaloers op alle dames die al bevallen zijn.... durf niet naar het lijstje te kijken! wat duurt wachten toch lang he?

Hier weer een middag met regelmatige harde buiken. Durf nu niet te denken dat het iets is. Ga zo maar s onder de douche, dan houdt het vast weer op :)

19. firsttimemom

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Weer een vreselijke nacht... Maagzuur weer :( En nu geen BBQ vooraf om de schuld te geven... Halverwege de nacht maar op de bank gaan liggen, hele stapel kussens verzameld en zo recht mogelijk gaan "zitten" met een kussen onder mn knieën tegen de bekkenpijn :)

Uiteindelijk nog wel een uur of 3 kunnen slapen, maar man man... Dit moet wel minder worden worden, want dit trek ik geen 5 weken meer zo, laat staan 10 ... :(

Zijn je krampen gebleven minimoon? Of zijn te toch weer afgezakt?? Ik hoop stiekem dat je al lekker met je beeb in je armen mag liggen!

20. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Firsttimemom,tsja dat slapen....ik weet er alles van helaas:(

Minimoon, hoe gaat het nu?

Senna82, mijn ukkie heeft vanaf het begin tot afgelopen maandag in stuit gelegen, ik voelde hem heel erg bewegen maandag middag en gisteren met de echo lag hij gelukkig in de juiste positie, ik hoop dat jouw ukkie nog snel draait voordat ze dat in het ziekenhuis proberen

Om 10:15 weer in het ziekenhuis zijn, eerst een afspraak met de diestist en om 10:40 met de gynaecoloog. Ben wel een beetje bezorgd want in week 31 was de baby 1490gr en gisteren opeens 2400 zoveel gr. Maar gelukkig gaat wel alles goed met hem.
    Ik ga aan de gynaecoloog vragen of hij ook een vewijskaart voor de kaakchirurg mag schrijven ( ooh jullie denken vast, komt zij weer met die kies ) maar je moet je voorstellen alsof er een paar naalden in je kies zitten en als je je kaken opelkaar bijt de naalden omhoog steken...heel pijnlijk dus en zo kan ik me toch niet voorbereiden op de bevalling ( waar ik al een beetje bang voor ben )

Deel Deze Pagina