Het 'de-laatste-10-weken-afteltopic' DEEL 2

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Skatje, 27 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier kreeg ik de intake met 31 weken, ik wilde telefonisch maar ze wilde perse langskomen.

firsttimemom: mijn zwembadje staat ook al klaar...uhhm zei ik zwembadje, ok het is een grote speciekuip waar mijn voeten lekker in kunnen afkoelen:D

Om 11:15 moet ik in het ziekenhuis voor een lunch tolerantie test, dan word er weer 3 of 4 x bloed afgenomen i.v.m zwangerschapssuiker, om 13:30 de laatste bloedafname, dus ik ben een deel van m'n dag kwijt. Ik hoop maar dat m'n bloedsuikerspiegel niet te hoog is, ik wil eigenlijk voor die laatste paar weken geen insuline gaan spuiten, maar als het moet dan moet het.

2. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Bah piepie... Ik hoop dat het niet nodig is! Hopelijk hebben ze wel lekker airco in het zkh ;)

Hier komt de kraamzorg alleen aan huis bij een eerste kindje, daarna inderdaad telefonisch.

Ik zal nog wel eens bellen vandaag of morgen, ik wil dingen van mijn lijstje afstrepen! :D

3. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Nala: gefeliciteerd. Lekker aan het genieten hoop ik nu.

@piepie: wat een gedoe zeg. Hopelijk kan de tandarts woensdag wel wat voor je betekenen.

@Kraamhulp: hier geen kraamhulp. Maar bij de nadere drie heb ik 1 keer intake thuis gehad de andere keren telefonisch.

Hier alles redelijk. Erg last van lage bloeddruk,de warmte (33c) en vocht vasthouden :( Toch nog zwaar de laatste loodjes.

4. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Nou die LTT viel harstikke mee, het waren alleen vingerprikjes. Alleen dat wachten duurt zo lang tussen de prikken door:) Heb op de terug weg naar huis nog een tussenstop gemaakt bij het tuincentrum, even wat hangplantjes gekocht die bij de voordeur komen te hangen ( de viooltjes waren nu echt op ) staat wat fleuriger:)
    Gelijk alvast een voorraadje hondenkoekjes en kattensnoepjes meegenomen voor 2 maanden:D komen m'n beessies ook niets te kort:)

5. Speklapje

Speklapje Actief lid

6 jan 2013
    195
    10
    18
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben ook in de laatste 10 weken beland! Nog 9 weken te gaan om precies te zijn. Spannend! donderdag over een week een groeiecho. Vorige week een pretecho gehad en meneer ligt in een stuit dus ben benieuwd hoe die er over anderhalve week bij ligt ;) a.s donderdag komt de kraamhulp kijken...

Kortom voor ik het weet is het weer voorbij.
    nog 2 weekjes werken en dan hopen dat ik me 6 weken kan vermaken thuis :(

6. firsttimemom

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Welkom Speklapje!

Fijn dat het meeviel piepie, wanneer krijg je de uitslag??

Nou, vanochtend de kraamzorginstantie gebeld, weer... Nee, ze zouden echt deze week nog bellen! 2 uur later gaat "toevallig" mn telefoon, afspraak voor morgen middag :D

Iedereen deze veel te hete dag (hier zuiden van brabant de 30° weer overschreden) weer overleefd??

7. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Phoe ik moet toch wat rustiger aan gaan doen.
    Vanmorgen bij de paardjes geweest met zoontje nadat ik dochter naar school had gebracht. Daarna boodschappen. Vervolgens dochter van school opgehaald, maar ze wilde bij een vriendje spelen. Dus even mee gefietst daarheen. Weer naar huis gefietst. Met zoontje gegeten en gespeeld. Wil niet meer slapen,... Dochter weer opgehaald. Ijsje gegeten. Badje opgezet. Nog even in de tuin en toen weer koken,.. Ondertussen opgeruimd, wasjes gedraaid.
    Ben blij als de schoolvakantie begint. Dan maakt het een stuk rustiger met heen en weer op de fiets.
    Vind het best erg dat mijn lijf begint te protesteren. Kan niet zo goed stil zitten.

8. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Even snel een berichtje!

Hier alles goed, een heerlijk tevreden mannetje!
    Vanmiddag thuis gekomen, kleine man ligt nu in zijn bedje :)

Alles goed met de rest van de dames?
    Wat een warmte hè?

Binnenkort uitgebreid verslag :D

9. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

29 sep 2008
    576
    1
    0
    Ik word nu -sinds deze week- opnieuw misselijk als ik honger heb en niet snel iets kan eten..
    Om dan nog te zwijgen over die hitte...

Dat we maar héél snel enkele weekjes verder zijn ...

10. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Firsttimemom: als de uitslag weer erg afwijkend is dan zal ik dat vandaag wel horen denk ik / hoop ik.
    Bij ons was het gisteren niet zo warm als bij jullie, ik vond het wel benauwd...puf puf...en het was alleen maar bewolkt.

Net bij die speciale tandarts geweest, morgen maakt hij een voorlopige kostenberekening, maar de behandeling van morgen alleen al gaat me tussen de 150 en 250 euro kosten:( Wie weet hoeveel behandelingen ik nog nodig heb:( En pas na de bevalling maakt hij een foto want zelfs met een loodschort om kan de baby toch nog straling oplopen, dus nu word ik wel pijn vrij gemaakt maar de behandeling word pas afgemaakt na de bevalling. Ik baal als een stekker want nu moet ik straks met een kleine baby naar de tandarts:( ( heb geen oppas of wat dan ook hier )

11. carlaaa

carlaaa Actief lid

18 nov 2012
    354
    27
    28
    Ik heb al een tijdje niet meegekletst hier. Maar wou iedereen laten weten dat ik maandagochtend bevallen ben van een kerngezonde zoon Jesse Roan!
    Met een gewicht van 3860g en hij is 51cm.

12. firsttimemom

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Daar hoef je je geen zorgen over te maken hoor piepie, die straling.

Ik ben van de trap gevallen een paar weken geleden, en toen met ik ook foto's laten maken, dus heb me daar erge zorgen over gemaakt, maar uiteindelijk niet eens een loodschort gekregen.

Voor de baby om (na de 20 weken) nog narigheid te ondervinden van de straling van rontgen, zou je 6 keer door een scan moeten gaan! Dus je kunt met een gerust hart foto's laten maken hoor!

Vroeger was de techniek nog niet zo ver, en was er véél meer straling nodig om een duidelijke foto te krijgen, maar tegenwoordig is het zo gericht! Alleen in de eerste 20 weken kijken ze uit, omdat er dan nog dingen aangelegd moeten worden, maar zelfs dan, als je je been breekt, maken ze gewoon een foto (met schort) hoor! ;)

Wat een geld zeg, dat ze die kies toch niet gewoon trekken! Veel goedkoper, en dan ben je er snel vanaf! Als ik dit zo lees ben ik ineens heeeel erg blij met onze tandarts... :)

13. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Gefeliciteerd!
    Wat mooi op tijd.
    En een leuke tweede naam :).

Net terug van zwangerschapsfitness. Ging nog best aardig. Nu uitpuffen.

14. firsttimemom

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Wat een rust hier... Het is ook geen weer natuurlijk voor de dames in de laatste loodjes! :(

Ik kan niet zeggen hoe blij ik ben met ons zwembadje! Zo snel de temp boven de 25°C komt lig ik er in :D Krijg ook echt last van de warmte anders, vocht, hoofdpijn, benauwd en gisteren zelfs hartkloppingen. Even afkoelen en ik kan er weer tegen!

Gisteren trouwens de kraam op visite gehad, stelde echt niets voor! Maar wel wat handige tips gekregen en veel vragen kunnen stellen. Nu zijn we er echt klaar voor! 33 weken vandaag, over 4 weken mag ze gewoon al komen! :D ♥♥♥

15. Ior

Ior Niet meer actief

Ja, wat een hitte he? Ik moet nog ff de keuken schoonmaken en stofzuigen. En dan is het weer gedaan voor vandaag... Dan ga Ik weer met mijn voetjes in een bak water. Gisteren niet gedaan, wat eindigde in hele dikke vochtvoeten en kuiten. In het weekend is het gelukkig even koeler. :)
    hier ook al 33wk. Wat gaat dat toch snel he?
    Kamertje is helemaal af, we hebben alles op luiers en voeding na. En Ik hoef alleen de kleertjes nog maar te wassen. :)

16. Ior

Ior Niet meer actief

15072013562.jpg
    buikje 32+5 :)

17. firsttimemom

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Ow Ior... Ik wil je weekend niet verpesten, maar het koele weer wat ze voorspelden eergisteren is alweer uit de voorspellingen verdwenen... Hij geeft voor mijn regio (onder Tilburg) voor zaterdag 26° (prima op zich) en voor zondag 30° (!)

Mooi buikje heb je meis! Hoog nog of niet?? Die van mij is echt aan het zakken de laatste dagen! Hihi... :D

18. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Carlaaaa: gefeliciteerd met jullie kleine man!!

Hier is het ook alweer warm, de buurtkinderen liggen alweer in het kanaal hier voor. Ik ben blij dat we gaas rondom de waterkant hebben voor nood want die ene hond springt er zo in als de kinderen haar roepen, maar de schoeing is te hoog en ze komt er zelf niet uit.
    Straks weer naar die peperdure tandarts, misschien ( als het niet te warm is ) loop ik 10 minuten door naar de winkelstraat en ga ik alvast een voedings bh kopen. Weet iemand of ik die dan in dezelfde maat als de meegroei bh moet kopen? of moet die voedings bh nog een maat groter zijn?

19. firsttimemom

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Vanaf een week of 30 kun je een voedings BH gewoon passen zeiden ze tegen mij in de winkel. Je borsten groeien schijnbaar niet echt meer. Ze zetten straks alleen een beetje op als je last van stuwing krijgt, maar dan is juist een strakke BH fijn (naar het schijnt) ;)

Ik heb er dus gewoon een gepast en gekocht, straks na de bevalling koop ik er wel één of twee bij, afhankelijk van hoe soepel de borstvoeding verloopt... ;)

20. Ior

Ior Niet meer actief

@ftm :( had zo gehoopt op 1 of 2 daagjes lekker koel windje. Nou Ja... Is niet anders.
    Ja klopt. Buik is nog erg hoog. Kun je wel merken aan de ribben ;) beeb ligt er met de kont tegenaan. Haha.

Deel Deze Pagina