Het 'de-laatste-10-weken-afteltopic' DEEL 2

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Skatje, 27 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inneminne

Inneminne Bekend lid

24 jul 2012
    933
    0
    0
    Belgje :)
    Piepie, wat een ellende, die tandartsfacturen... zeker omdat de 1e niet echt goed werk leverde... pff !
    Geniet van de bruiloft vandaag... en je bent bijna 37 weken... dus als er echt moet ingeleid worden, dan heb je al een mooie termijn!
    Toi toi !

2. Babystuf

Babystuf Actief lid

18 apr 2013
    200
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gister groeiecho gehad, was zo leuk om de kleine weer even te kunnen zien. Nu is hij alleen (lag al weken netjes met zijn hoofdje naar beneden) gedraaid en ligt nu in een volledige stuit.
    Gggrrr. maar goed we hebben nog even om terug te draaien.
    De verloskundige adviseerde me wel alvast een afspraak te maken bij een oud-verloskundige die zich nu heeft verdiept in alternatieve geneeswijze ed. Zij gaat de zenuwbanen naar de baamoeder prikkelen, zodat de baby meer gaat bewegen en hopelijk draait. Ze hadden hier best goede resultaten mee. Dus fingers crossed!!!
    Iemand anders nog ideeen die ik de komende weken kan proberen?? Al gaan we er natuurlijk vanuit dat het wel goed komt, heb nl echt geen zin in een keizersnee. Wil gewoon thuis bevallen.

3. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Hier net controle VK gehad! Bloeddruk was prima, 0 kg aangekomen (vorige keer 3 kg in 2 weken, dus het mocht ;) ), liggingsecho gehad, meisje ligt netjes voor de uitgang, nog niet vast maar wel al laag in het bekken. Het schatje was aan het duimen, zo'n vertederend gezicht! ♥
    Over 2 weken weer terug, met 36 weken precies. Ow, mijn hartslag trouwens, kan inderdaad van de warmte zijn, maar ook gewoon van de beeb iets met veranderende zuurstof opname door minder ruimte van het middenrif/longen :( nou ja, het kon geen kwaad in ieder geval!

Babystuff, hier gaf de VK aan dat een eerste meestal tot ongeveer 34 nog kan draaien uit zichzelf. En tweede of derde kan nog langer draaien. Ik hoop voor jou dat jullie kleine zich ook gedraagt :p en weer netjes met de bol naar de uitgang gaat liggen! :D

4. 1986cindy

1986cindy Bekend lid

24 aug 2011
    777
    398
    63
    Kapster en ik hou van taarten bakken
    Den bosch
    Babystuf:zou mezelf echt geen zorgen maken je bent pas 31 weken kan nog een hele tijd draaien.
    Ik ben zelf bijna 37 weken kwam gister in het zh bij gyn kleine ligt hier nu met hoofdje na beneden en kijkt naar mij billen wat gunstig is maar nog steeds niet ingedaald, hij verwacht dat dat deze week zou gaan gebeuren.
    Maar kan ook goed pas dag voor de bevalling. Geen zorgen meid komt goed!

Nou dikke voeten blijven hier nu, gvd lijk wel of ik na de poten van een olifant kijk.
    Heeft gelukkig niks te maken met me bloeddruk was allemaal goed.
    Nu moet ik elke week na het zh, is toch wel een spannend en raar idee dat misschien volgende week wel helemaal niet door kan gaan omdat je dan misschien wel bevallen bent.
    Vind elke dag nu bijzonder, geniet van de kleine in mij buik.
    En bij ieder pijntje denk je zou het gebeuren? Haha...

Fijne dag meiden is al gelukkig iets koeler, vanavond Bbq lekker en beter te doen met dit weer... X:D

5. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Hoi dames, sorry had geen puf met die hitte om mee te schrijven..
    Hier gaat alles goed gelukkig begint het nu af te koelen.
    Gister weer een echo gehad, nog steeds "te" klein, ze wordt nu rond de 1900 gram geschat.
    Verder is ze begonnen met indalen :eek: nu al? Hopelijk komt ze dan ook wat eerder, nog 3 weken en dan "mag" het :)

Babystuf, het kan nog alle kanten op.
    Onze dame lag bij 31 wkn ook nog in een stuit.
    Nu bleek gister bij controle dat de dame met haar hoofdje netjes beneden ligt en begonnen is met indalen.

6. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ja die tandarts....:(

Vandaag was gelukkig alles goed in het ziekenhuis, voor zo ver je het goed kan noemen dan. Ik moet a.s woensdag weer terugkomen voor een groei echo, ctg, urine check en bloed laten prikken en daarna langs de gyn. Hij vermoedt dat de baby wel erg gegroeid is sinds de laatste echo in week 34. Ook is vandaag mijn 37ste week begonnen volgens zijn computer, en ik maar denken dat de 18de de uitgerekende datum was, nou ja het zijn maar 2 dagen:)

Net de huwelijks ceremonie bijgewoond en nog wat gedronken daar. Straks weer terug, ik moet even bijkomen nu, voeten even in koud water en dan omhoog en heel even liggen. Zo ook een hapje eten, ik zit met dat dieet dus had ik ook een mooi excuus om even naar huis te gaan:) Straks gaan we varend feesten, ik hoef maar 5 minuten ( ok, nu 15 minuten ) te lopen en dan zijn we er:D
    Hier heeft het maar heel even geregend, het zette gewoon niet door en het is zooooo benauwd:(

7. Inneminne

Inneminne Bekend lid

24 jul 2012
    933
    0
    0
    Belgje :)
    Oh hier heerlijke stortregen gehad :) 20 liter op korte tijd :)
    Maar in huis is het nog steeds warm :(

8. firsttimemom

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Zo meiden, weer een nieuwe dag... Ik hoop op een lekker onweerbuitje! :D

Begint alweer klam en warm te worden buiten, dus het wordt weer een dagje binnen voor de ventilator zitten ben ik bang :(

Iedereen weer succes met t weer vandaag... ;) En een fijn weekend! :D

9. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier is het ook weer drukkend warm. Ik gooi zo snel een was in de wasmachine in de hoop ik die nog buiten kan drogen, want volgens buienradar komt er een monster bui aan over een paar uur.

Nou zeg wat ik gisteren toch weer heb gezien, ik moet het gewoon even kwijt hier. Ik oordeel niet, maar ik geef wel mijn mening!
    Op de bruiloft waren nog twee zwangeren, nr1 is over 11 dagen uitgerekend en die zag ik wel een eens een sigaret roken, en zij tooste op het bruidspaar met champagne! s'Avonds was zij naar huis gegaan want ze was erg moe. Nu dan nr2: ze was 14 weken zwanger, rookte als een ketter en dronk glazen witte wijn alsof het limonade was., de hele avond! Deze zwangerschap was net zoals bij haar eerste een ongelukje, en op het consultatiebureau was haar verteld ( nou ik geloof er niets van ) dat wekelijks een drankje goed zou zijn! Ja mag je dan helemaal geen plezier meer hebben op je 20ste, en ik heb ook nog een dochter van 6 maanden thuis hoor! Dat was wat ze zei tegen andere mensen die ze sprak.
    Wat een ongelooflijk dom wicht! Vind het schandalig en heel zielig voor de baby:(
    Zelf heb ik ook gerookt hoor dus ik ben echt niet heilig, maar toen ik er achter kwam dat ik zwanger was zijn die peuken direct de deur uit te gaan, alcohol dronk ik sowieso eigenlijk nooit.

10. firsttimemom

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Hier zei de VK ook tegen me "meid, een keer een wijntje kan best hoor!". Vond dat ook al zo'n raar advies... Ik laat t toch maar! :)

Hier is het monster van de buienradar net voorbij aan t trekken. Tot nu toe 8 mm regen, flinke windstoten in t eerste kwartier. Halve tuin ligt plat :( Hond totaal in paniek van de harde onweer, maar de baasjes blij met regen, en ik vooral met de frisse lucht! T was hier alweer tegen de 25 graden, en nu lekker een graad of 20! Het blijft nog wel even doorregenen, maar nu wat gematigder!

Net trouwens onze buuf gezien! Die is vannacht bevallen van hun tweede! Ik ben stiekem een beetje jaloers :)

Ik laat ze nog maar even bijkomen, en dan morgen even kijken of we hun nieuwe aanwinst mogen bewonderen! :D

11. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

29 sep 2008
    576
    1
    0
    Bij mij ondertussen flink wat rommelingen, ze zit al iets lager, begint stilaan te verweken, maar nog geen opening..
    Het zal nog niet voor direct zijn zeker?

Hier ook net een monsteronweer voorbij getrokken
    En het is nog maar net gedaan of ik begin alweer te zweten...

Mijn arts zei ook dat een glaasje zeker geen kwaad kan, zolang het niet dagelijk is en je natuurlijk ook niet overdrijft

Kheb een vriendin die heel veel rookte en als ze net zwanger was, heeft de gyneacoloog haar aangeraden om verder te roken tijdens de zwangerschap
    Natuurlijk geen 2 pakjes (zoals ze anders deed), maar maximum 5 sigaretten per dag.
    Hij zei dat afkicken van sigaretten en dus nerveus lopen, veel schadelijker is voor de baby dan die 5 sigaretten
    Ze heeft ondertussen een perfect gezonde zoon

Ik heb ook gerookt, niet veel, en ben wel onmiddellijk gestopt van zodra ik een positieve test in lijn handen had van onze eerste
    Ben nu al 4 jaar rookvrij *trots* :)

12. firsttimemom

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Fijn dat ze een gezonde zoon heeft, maar dit klopt niet hoor! ;)

Bij iedere sigaret krijgt je kindje even niet genoeg zuurstof ;) 5 keer per dag dus 40 weken lang! ;) Dat is veel schadelijker voor een groeiend wurmpke dan stress voor n paar weken ;)

Ik rookte zelf als een ketter, en toen ik voor de eerste keer zwanger raakte, ben ik onmiddellijk gestopt... 2 dagen later MK.

Toen ik nu weer zwanger raakte heb ik niet durven stoppen in het begin, precies om wat jij hier beschrijft. Dat de stress slecht zou zijn voor de beeb, en dat ik misschien daarom die MK had gehad... (ja ja, ik weet t, stom!)

Na de eerste echo ben ik goed terecht gewezen door de VK, meteen geminderd, en voor de tweede echo gestopt. Ik moet toegeven, manlief rookt ook, en soms na het eten smokkel ik wel eens een paar hijsjes mee... Heel slecht! :x

13. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

29 sep 2008
    576
    1
    0
    Ftm: ik zou persoonlijk inderdaad ook het risico niet willen nemen om verder te roken tijdns de zwangerschap
    Er staat toch heeeeeeel veel op het spel he

14. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Het monster is hier zojuist aangekomen, het regent al flink en ik hoor het onweer al naderen. 1 hond zie ik nu buiten zitten, onder het afdakje, die moet a la minuut naar binnen van me ( dat oudje die op het strand is bang on maar één nat pootje te krijgen:D ) De andere 3 zitten al binnen en hebben de zenuwen.

Ja dat roken blijft een issue, ik vind het nog steeds lekker ruiken, en na het eten wil ik ook zo graag roken maar ik doe het niet. Ik wil ook borstvoeding gaan proberen te geven dus mag je eigenlijk ook niet roken, weer een goede reden om er niet meer aan te beginnen....:D
    Gisteren sloeg alles, ze dronk witte wijn, ik denk zeker twee flessen, en dat gerook, je zou bijna denken dat sinterklaas zijn stoomboot er aan kwam.

15. 1986cindy

1986cindy Bekend lid

24 aug 2011
    777
    398
    63
    Kapster en ik hou van taarten bakken
    Den bosch
    Meiden ik lees hier over dat roken en drinken dat zo gezegd " gewoon" wel zou moeten kunnen met mate zeg maar.
    Nou neem maar van mij aan dat alle artsen die dat tegen je zeggen, mensen zijn die zelf als ketters roken en zuipen bij het leven.
    Ga toch heen dat dat allemaal zou moeten kunnen!
    Ik vind het domme mensen, maar goed dit is natuurlijk een eeuwige discussie tussen wel en niet rokers en drinkers...
    Ik denk dat we allemaal, wel weten dat roken gewoon NIET goed voor je is. Het staat ook echt niet voor niets op de pakjes sigaretten beschreven.

En weet je die vrouwen op zon trouwfeest, zijn dan vaak wel van die types die hard van de daken roepen dat je borstvoeding moet geven omdat er niks boven borstvoeding gaat :(

Hahaha lach me rot...

Verder iedereen een fijne hopelijk door de bui die langs kwam een iets koelere dag gewenst.... X

16. Angarcia

Angarcia Actief lid

19 jul 2013
    205
    0
    0
    Noord-Holland
    Jaaaa vanaf vandaag mag ik me ook aansluiten bij jullie..!!
    Alhoewel ik het gevoel heb dat het alsnog best lang gaat duren.. :(

17. firsttimemom

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Heerlijk dat t qua temperatuur wat beter was vandaag... Maar wel erg drukkend! Voetjes liggen hier lekker omhoog (te wachten op een massage van manlief :D) want mn enkels waren weer ver te zoeken...

En zo lekker op tijd naar bed, want ik heb t gevoel dat ik de marathon gelopen heb vandaag! :)

@ Angarcia, welkom! :D

18. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zie het weer bliksemen in de verte, en het begint al te spetteren!
    Snel met de honden nog een keer naar buiten en hopen dat het lekker gaat afkoelen als het noodweer uitbarst.
    Vandaag heb ik bij kruidvat zo'n stoom sterilisator van bambino gekocht, ik hoop dat het wat is, ik vond het een koopje:) Ik had ook eindelijk 2 spaarkaarten van de dirx vol en heb daar het schaapje en het ezeltje van uitgezocht, staan nu al op het plankje boven de commode te pronken. Nu verder sparen voor de resterende 4 boerderij diertjes:)
    Ik probeerde mijn banner aan te passen maar dat lukte niet, het zijn maar 2 dagen vooruit hoor.

Oei, ik moet nu echt gaan waggelen want ik begin het gedonder al beter te horen, wil niet in het noodweer terecht komen met mijn tempo:D

19. firsttimemom

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Hier was t echt ff vreselijk noodweer! Lichtflitsen om de paar seconden en veel donder! Hoosregen en windstoten... Wij lagen met een bibberend, hijgend hondje in bed. Dat wordt nog wat als dochterlief straks ook bang is van t onweer, dan liggen we met 4en in bed :D

Nu wel heerlijk koel buiten, dus alles maar weer open gezet in een poging t huis nog een graad af te koelen! (heerlijk die goed geïsoleerde nieuwbouwwoningen, maar als de warmte eenmaal binnen zit... :) )

Manlief en hond slapen natuurlijk nog... :( Ik drink dus maar alleen mn bakkie!

20. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Hoe is het hier dames? Iedereen aan het bijkomen van de hitte en het noodweer? ;) Hier blijft het voorlopig nog heet :( ik had gisteravond geen enkels meer en kon amper lopen. Zoveel vocht. Vanmorgen komt de vk weer voor een ctg en bloeddruk hopelijk gaat alles nog goed

Deel Deze Pagina