Hoi allen, ik sluit me hier ook ff aan. Firsttime, leuk je hier te zien. Ook ik opgezette voeten zo nu en dan maar gek genoeg geen pijn.....oid. Verder alles prima, behalve steeds meer pijntjes, rug, ribben, enz....en wat angstig, zenuwachtig voor bevalling en gezond kindje......iemand dit ook? Tegelijk kan ik niet wachten......tot ze er is....
Hey Ann welkom! Hier gelukkig weinig vocht! Doe mn best door véél water te drinken en leg ze hoog zodra ik voel dat ze dikker worden... Of in koud water... Ik houd wel wat vocht vast hoor, trouwring hangt al een tijdje aan mn ketting maar ik mag er nog niet over klagen! De regen heeft echt lekker afgekoeld! Zie wel dat er weer een nieuwe hittegolf wordt voorspeld maar goed, nu maar even genieten van de wat normalere temperaturen! Manlief en ik wilde eigenlijk nog een weekje weg, maar dat gaat er niet meer van komen. Nu gaan we de komen twee weken nog wat dag uitstapjes maken. Heeft iemand nog leuke tips?? Moet met rolstoel te doen zijn en liefst niet meer dan n uur rijden vanaf Tilburg... Nou dames, een fijne dag allemaal!!
Zo, ook ik sluit me hier aan! Zit nu op 33 weken, dus kan nog 7 weken (of korter/langer) mee praten! Hier eigenlijk nog niet echt last van heel veel vocht. Ringen passen nog, maar vind ik sowieso irritant zitten met dat warme weer. Dus alleen trouwring nog om. Wel een mini beetje vocht in enkels en voeten, maar geen olifantenpoten ofzo.. Hier alleen druk met klussen (ik zelf niet hoor)! Hebben afgelopen week de sleutel van ons nieuwe huis gekregen, eindelijk.. dus komende weken druk aan het werk, maar dan straks van m'n verlof in het nieuwe huis genieten!
Hoi dames, ik ben nu sinds (bijna) een week zo ontzettend beroerd.. Voel me misselijk en kan heeeeeel de dag wel slapen.. Heb ook al enkele dagen last van diarree.. Soms met heftige buikkrampen/darmkrampen.. Ik heb het liefst heel de dag geen (onder)kleding aan.. Alles drukt en voelt al te veel op mijn buik.. Pfff... Herkennen meer mensen dit? Komt dit door het weer of kan het ook met iets anders te maken hebben?
hier echt enorme olifanten benen en mijn tenen zijn net worstjes. en dat doet PIJN! gisteren wel lief een voetmassege kregen van mijn man, niet dat het helpt maar het was wel fijn. de kinderwagen is bezorgd, nu krijg ik toch echt de babykriebels. Mannetje ligt nog steeds in stuit, begin me er nu wel zorgen over te maken. woensdag naar de VK en dit maar eens ff uiten. ik ben er echt compleet zat van, zeg ook steeds tegen het mannetje dat hij over 3 weken echt wel mag komen maar of hij luistert?
Ja ik herken het wel. Ik loop inmiddels ook al een week in de ziektewet, heb even nergens meer de puf voor. Ik kan me draai ook even niet vinden in huis. Kan niet lang staan, maar ook niet zitten... Ik weet het even niet en voel me gewoon bleh! En sinds gister kan ik ook wel de hele dag huilen (lieve schattige hormonen)... Heb van de week ook zeer vreemde ontlasting gehad, maar dat was gelukkig maar eenmalig. Onderin me buik voelt het erg vreemd, drukkend gevoel, dus vanmorgen voor alle zekerheid maar me urine laten testen bij de huisarts voor blaasontsteking. Heb momenteel ook erg last van me buik (denk me banden), nadat ik iets gedaan heb. Voorheen als ik een drukke dag had, maar nu al na een vaatwasser uitruimen. Begint dan zo erg te steken dat ik echt weer even moet zitten. Maar zodra de pijn weg is dan wel weer lopen, anders krijg ik weer last van me rug. Maar als ik wat doe, dan krijg ik weer last van me buik... Ik loop dus lekker te sukkelen..!! Vanmiddag naar de vk, dus ik hoop dat ze wat tips voor me hebt. Hier wordt ik niet goed van!
Net terug van die tandarts, het ziet er een stuk beter en rustiger uit De behandeling wordt ruim na de bevalling afgemaakt, dus 13 en 20 september. Ik heb een soort van stekende pijn onder in mijn buik, het doet echt een beetje pijn, zijn dit de "beruchte" indalings weeën? Woensdag moet ik weer voor onderzoeken naar het ziekenhuis en hoor ook of ik word ingeleid.Ik hoop van niet natuurlijk, ik hou me aan dat dieet en ik hoop echt dat dit helpt en de baby niet zo groot is Ik ben zo bang als het echt een grote baby is, 8 pond ofzo, dat krijg ik er toch nooit uit
Hee, wat leuk zeg dat 'mijn' topic nog steeds bestaat Succes allemaal en een grote zwaaaaaaai!! Dat de laatste weekjes maar om mogen vliegen voor jullie
Wat een vervelende berichtjes allemaal... Ik heb juist een goede dag vandaag, en ben zoooo blij dat t gewoon lekker weer is! Lekker 25 graden en een windje! Over je 8 ponder piepie... Er is er nog nooit een blijven zitten! Mijn oom woog 11 pond, en die is ook zonder knip of scheur geboren... Gewoon thuis ik denk ik geef t je even mee!
Hoi hoi ik sluit me aan.... Ik heb wel olifanten benen maar heb ook staand werk , dus het maakt me niet makkelijk , voel me erg vermoeid en last van mijn bekken, nog even doorzetten..
Welkom alle nieuwe meiden Vannacht een slechte nacht gehad, mijn handen zijn wel zo gezwollen ( voel me net wrecking ralph, van die tekenfilm ) ze tintelen nu 24 per dag en mijn polsen kan ik amper draaien van de pijn. Ook dat bekken werkt niet mee, dus ik ben al vanaf 04:30 wakker Ga dit morgen weer een keer melden aan de gyn!
Goedemorgen dames! We zijn weer terug van weekendje weg. Ben wel moe moet ik zeggen. Veel gedaan, veel gelopen. Vandaag echt een rustdag. Hopelijk lukt dat met de andere kids! Morgen liggingsecho, maar volgens mij ligt hij goed. Hij was zelfs al een beetje ingedaald.
Welkom nieuwe dames! Heerlijk Judith nog even lekker weggeweest. Idd vandaag dan maar even pas op de plaats. Wij zijn gisteren een dagje weg geweest. Dood vermoeiend maar de kinderen hebben genoten en dat is wat telt. Gisterochtend eerst nog monitoring gehad. Geen weeën activiteit wel bloeddruk weer iets hoger. Hopelijk donderdag alles weer oke. Hoe gaat het met de rest?
Wat een goed nieuws Nynke! Hopen dat je beeb nog even aan boord blijft! En Leennken, ik zou er een moord voor doen, 6 uur slaap! En je had t nodig meis! Vanmiddag nog een lekker dutje doen, dan kun jij er weer even tegen (misschien...) Hier een slechte nacht, maar eigen schuld... Gisteren was een te drukke dag! Dus last van mn bekken de hele nacht, mn draai niet kunnen vinden, vaak moeten plassen (en klim dat bed maar steeds weer uit met die rot bekken) en manlief was schijnbaar van mening dat ik geen dekbed nodig had Vandaag wilde we een uitstapje maken, maar mn bekken is nog niet bijgekomen van gisteren Dus maar eens kijken of we iets rolstoelvriendelijks kunnen gaan doen, wat niet te ver uit de buurt is Het weer werkt wel mee, gewoon 21 graden, ipv de 35 die ze voor vrijdag weer voorspellen Ik wens iedereen een hele fijne en koele dag!
Zo de rust in huize Nala010 begint een beetje terug te keren dus tijd voor een bevallingsverhaal: 13 juli was er niks aan de hand, we zijn nog even wat boodschapjes wezen doen. Ik had wel veel rugpijn en voelde me geïrriteerd in de winkel maargoed het was ook warm en druk, ruim 39 weken zwanger dus gooi je het daar maar op. Zaterdagavond nog Beethoven op tv zitten kijken, om 00.00 richting bed gegaan. Om 02.00 werd ik wakker van een helse rugpijn en ben ik maar uit bed gegaan. Ik wist niet waar ik het moest zoeken, heb over het balkon gehangen, over de box, kruipend op de grond en toen had ik zoiets van hee het is met tussenposes. Heb de weeentimer erbij gepakt en ja hoor ze kwamen om de 5 minuten. Alleen pijn in je rug? Kunnen dat weeën zijn? Ik heb uiteindelijk manlief om 04.00 geroepen en voorzichtig verteld dat ik dacht dat het begonnen was. Wat doet meneer? Hij zegt nee, en gooit z'n kop onder het dekbed Duurde gelukkig maar een paar seconden, ik vertelde hem rustig nog even koffie te kunnen drinken en een peukje te kunnen doen en dat ik dan het Ziekenhuis zou bellen. Om 05.00 tussen 2 weeën door het ziekenhuis gebeld en mocht langskomen om te kijken hoe het ervoor stond. Tussen de weeen door ben ik de trap afgestormd, snel de auto in, Manman wat zijn weeen in de auto rot zeg gelukkig was het maar 5 minuten rijden. We moesten binnen via de spoedeisendehulp. Aangekomen bij de triage wist ik niet waar ik het moest zoeken, heb over het bed gehangen, over een aanrecht, en voor m'n gevoel duurde het uren voordat de gyn kwam, dit was misschien 15 minuten. Hij kwam gelukkig binnen in een wee dus kon hij zien dat het serieus was. Hij toucheerde me om half 6 en ik had 2 cm en m'n baarmoedermond was zo goed als verstreken. Ik moest een half uur aan de CTG en dan zou hij 2 uur later weer komen. Ctg was goed.. En dan maar wachten wachten totdat hij weer kwam. 2 uur later had ik 3/4cm en kreeg ik de keus, of nog op de triage blijven of naar de verloskamer om lekker te douchen en daarna vastgeketend op bed te leggen aan de CTG. Ik heb eerst ruim een half uur gedoucht en daarna die helse rugweeen opgevangen op het bed, volgens vriendlief heb ik alleen maar continue gezegd: ik weet het niet meer, ik kan het niet meer Om half 1 had ik 6 cm, en vanaf daar wilde het niet meer vorderen. Hij heeft m'n vliezen toen gebroken en een elektrode op het bolletje van de kleine geplaatst omdat zijn hartslag leek te dippen, wat gelukkig niet zo was. Ik moest aan de wee opwekkers maar de weeen waren al zo heftig dus heb ik om pijnstilling gevraagd. Ik kreeg een infuus voor vocht, en een morfinespuit in m'n been. Nou wat een spul zeg, die weeen namen toe door de opwekkers, deden nog net zo veel pijn!! Als voor de spuit.. Het enigste wat het deed is dat ik vreemd ging praten volgens omstanders, alsof ik flink had zitten pimpelen. De gyn kwam een uur later weer controleren en nog steeds 6 cm ik moest van hem voor een ruggeprik omdat ik anders de bevalling niet meer aanzit kunnen. Er was een spoedgeval op de OK en maar 1 anesthesist dus de ruggeprik is in de weeën gezet, 1x mis geprikt, ze werdt nog boos op me dat ik me moest ontspannen.. Uh ja probeer jij dat maar eens met helse weeën!! Ze bood later nog wel haar excuus aan. Toen ik om 3 uur weer naar de verloskamers mocht kwam de gyn gelijk toucheren, en ja hoor 10 cm.. Hij vroeg of ik ze nog kon weg puffen, dat ging nog wel.. Ik heb ze 1,5 uur weggepufd zodat de kleine nog dieper in kon zakken. Om 16.30 mocht ik mee persen, en om 17.05 is onze kleine man geboren. Mee persen vond ik heerlijk, alleen toen het hoofdje half stond, moest ik even puffen omdat ik anders geknipt moest worden, best pijnlijk haha! Toen de placenta nog, die wilde niet en is uiteindelijk na 3 kwartier met grof geweld m'n buik uit geduwd. Uiteindelijk nog gehecht, had wat scheurtjes binnen en buitenwaards. Toen was het tijd om te plassen, wat niet lukte, vind je het gek met een flamoes die 6 keer zo dik is als normaal haha.. Veel gedronken en uiteindelijk gelukkig geplast! Een helse bevalling, vond ik, op het persen na, maar wat je er voor terug krijgt heerlijk!!
Nog geen nieuw babynieuws helaas... Ik ben benieuwd wanneer de eerste baby zich aandient!! Wat vervelend dat er zoveel meiden met klachten zijn... Ik weet niet hoe het met bi zit maar met de misselijkheid etc is het echt waar dat het weg is na de bevalling... al besefte ik dat pas een week na de bevalling ik kan weer eten en drinken wat ik wil zonder meteen misselijk te zijn, of gewoon in de ochtend rustig aan opstarten zonder meteen te moeten eten, heerlijk!! Met onze kleine meid gaat het erg goed, vorige week een flinke dip in haar gewicht maar gaat nu de goede kant op. Ze meld zich vaak voor de borstvoeding dus veel slaap krijg ik niet en soms is het ook allemaal even teveel maar als ik dan naar haar kijk weet ik waar ik het voor doe!! meiden heel veel succes met de laatste loodjes en ik hou jullie in de gaten!!!
Bevallen: Hilse - zoon Isolde - zoon Tasha - 3e kindje - 21 of 22 maart - zoon corina - 1e kindje - 25 maart - dochter Mamajens - 2e kindje - 30 maart - zoon Sunnyqueen21 - 2e kindje - 1 april - dochter Spikkel - 2e kindje - 2 april - zoon Chelle93 - 1e kindje - 4 april - zoon Stephanie86 - 1e kindje - 8 april - zoon Yan - 9 april - dochter Tinusjeikke - 10 april - dochter Muisje - 2e kindje - 10 april - dochter Kaala - 1e kindje - 10 april - dochter Spring - 1e kindje - 15 april - dochter Haazz - 1e kindje - 17 april - dochter Zara - 1e kindje - 18 april - dochter Googelplex - 1e kindje - 19 april - dochter Apenijn - 1e kindje - 23 april - dochter Dtje - 2e kindje - Micha Shan - 1e kindje - dochter Ytest - 1e kindje - 30 april - dochter SandraBenjamins - 1e kindje - 30 april - zoon Jahknows Moppie Vlinder Indy22 - 1e kindje - 3 mei - zoon Skatje - 3e kindje - 3 mei - dochter Tammie - 2e kindje - 6 mei - dochter Zustertje12345 - 1e kindje - 9 mei - zoon Marleen3 - 2e kindje - 11 mei - dochter DarkAngel25 - 1e kindje - 16 mei - dochter Chaben - 1e kindje - 17 mei - dochter Krissiej88 - 1e kindje - 18 mei - zoon Linneke84 - 1e kindje - 19 mei - dochter Mam1991 - 1e kindje - 22 mei - zoon sylvia90 - 3e kindje - 23 mei - zoon Mir81 - 1e kindje - 26 mei - zoon Suus - 30 mei - dochter Nummertje4 - 4e kindje - 31 mei - zoon Zonzon - 1e kindje - 1 juni - zoon Luca2504 - 2e kindje - 4 juni - dochter Skyscrapper - 2e kindje - 7 juni - zoon Ploppy -1e kindje - 12 juni -zoon Larissa -3e kindje - 13 juni - zoon Masami - 3e kindje - 14 juni - zoon Vlinder73 - 3e kindje - 20 juni - zoon Void - 1e kindje - ? - zoon Deb27 - 1e kindje - 19 juli meisje Onderweg: Minimoon - 2e kindsje - 8 juli MaudvanL - 2e kindje - 11 juli (meisje) Jojo1984 - 1e kindje - 15 juli (jongen) Nala010 - 1e kindje - 16 juli (jongen) Jony - 3e kindje - 19 juli (jongen) carlaaa - 1e kindje - 22 juli Senna82- 1e kindje - 3 augustus (meisje) Inneminne - 1e kindje - 10 augustus (meisje) Piepie - 1e kindje - 18 augustus (jongen) Judith1982 - 3de kindje - 30 augustus (jongen) Nynke - 4de kindje - 30 augustus (jongen) SonjavT - 2e kindje - 27 augustus (meisje) Saja87 - 2e kindje - 1 september (jongen) Firsttimemom - 1e kindje - 5 september (meisje) De lijst er weer even bij gepakt voor de nieuwe meiden!!! Willen jullie jezelf even toevoegen?!! en degene die bevallen zijn en zin hebben om de lijst te up daten?? ik weet het niet meer...
Bevallen: Hilse - zoon Isolde - zoon Tasha - 3e kindje - 21 of 22 maart - zoon corina - 1e kindje - 25 maart - dochter Mamajens - 2e kindje - 30 maart - zoon Sunnyqueen21 - 2e kindje - 1 april - dochter Spikkel - 2e kindje - 2 april - zoon Chelle93 - 1e kindje - 4 april - zoon Stephanie86 - 1e kindje - 8 april - zoon Yan - 9 april - dochter Tinusjeikke - 10 april - dochter Muisje - 2e kindje - 10 april - dochter Kaala - 1e kindje - 10 april - dochter Spring - 1e kindje - 15 april - dochter Haazz - 1e kindje - 17 april - dochter Zara - 1e kindje - 18 april - dochter Googelplex - 1e kindje - 19 april - dochter Apenijn - 1e kindje - 23 april - dochter Dtje - 2e kindje - Micha Shan - 1e kindje - dochter Ytest - 1e kindje - 30 april - dochter SandraBenjamins - 1e kindje - 30 april - zoon Jahknows Moppie Vlinder Indy22 - 1e kindje - 3 mei - zoon Skatje - 3e kindje - 3 mei - dochter Tammie - 2e kindje - 6 mei - dochter Zustertje12345 - 1e kindje - 9 mei - zoon Marleen3 - 2e kindje - 11 mei - dochter DarkAngel25 - 1e kindje - 16 mei - dochter Chaben - 1e kindje - 17 mei - dochter Krissiej88 - 1e kindje - 18 mei - zoon Linneke84 - 1e kindje - 19 mei - dochter Mam1991 - 1e kindje - 22 mei - zoon sylvia90 - 3e kindje - 23 mei - zoon Mir81 - 1e kindje - 26 mei - zoon Suus - 30 mei - dochter Nummertje4 - 4e kindje - 31 mei - zoon Zonzon - 1e kindje - 1 juni - zoon Luca2504 - 2e kindje - 4 juni - dochter Skyscrapper - 2e kindje - 7 juni - zoon Ploppy -1e kindje - 12 juni -zoon Larissa -3e kindje - 13 juni - zoon Masami - 3e kindje - 14 juni - zoon Vlinder73 - 3e kindje - 20 juni - zoon Void - 1e kindje - ? - zoon Deb27 - 1e kindje - 19 juli meisje Onderweg: Minimoon - 2e kindsje - 8 juli MaudvanL - 2e kindje - 11 juli (meisje) Jojo1984 - 1e kindje - 15 juli (jongen) Nala010 - 1e kindje - 16 juli (jongen) Jony - 3e kindje - 19 juli (jongen) carlaaa - 1e kindje - 22 juli LeennKen - 1e kindje - 2 augustus (meisje) Senna82- 1e kindje - 3 augustus (meisje) Inneminne - 1e kindje - 10 augustus (meisje) Piepie - 1e kindje - 18 augustus (jongen) Judith1982 - 3de kindje - 30 augustus (jongen) Nynke - 4de kindje - 30 augustus (jongen) SonjavT - 2e kindje - 27 augustus (meisje) Saja87 - 2e kindje - 1 september (jongen) Firsttimemom - 1e kindje - 5 september (meisje)