Oeh fijn hè zo vroeg op Hier 1tje die gisteravond heeft liggen spoken van 9 tot 12, toen om 4 en 7 uur kwam voor voeding.. Gaap gaap..
Ik moet ook sebiet op controle.. om 10.30 monitor en 11.00 onderzoek aub meiden... Hoop ff mee dat ik al opening heb / ik nog maar net genoeg vruchtwater heb / whatever ... dat ze alles in gang zetten vandaag... Ik ben fysiek en mentaal op :'(
goedenmorgen dames na een aantal dagen niet actief geweest te zijn vandaag even tijd gemaakt ik ben vrijdag bevallen van onze dochter klein maar fijn meisje 2265 gr bevalling is niet helemaal gladjes verlopen maar daar doe ik later uitgebreid verslag van we zijn zaterdag heerlijk naar huis gegaan en nu is het vooral genieten
Slechte slapers... Hier was het ook weer helemaal ruk! Plassen, honger, bekkenpijn... En idd gewoon geen fijne houding kunnen vinden! Leennken, ik duim voor je meis!! Kun je wel nog laten weten hoe of wat?? Of is het gewoon goed nieuws als we je een dag of 2 niet horen
Gefeliciteerd en geniet lekker van jullie meisje. Leennken succes. Hier ook slechte nachten. Niet door de kinderen maar gewoon niet meer goed kunnen liggen,veel plassen,zere voeten van het vocht en de hitte. En dan te bedenken dat het zo heet blijft en de bevalling nog wel 5 weken kan duren.
Hey Jesje, ik heb je hele berichtje over het hoofd gezien! Gefeliciteerd meis! Hier is de warmte eindelijk uit huis, nu 21,5° binnen, dus heel netjes! Nu hopen dat we het weer een paar dagen koel kunnen houden met die hitte die er weer aan komt
Ja dat geloof ik inderdaad nu nog niet... Maar daar ga ik vast op terug komen..!! Wat een onwijs mooi mannetje heb je op de wereld gezet!!! Dat is uiteindelijk toch wel waar je het allemaal voor doet. Uiteindelijk is het het allemaal waard... En aan de andere kant, als het echt zo erg zou zijn, dan zou iedereen het bij 1 kindje laten... hihi
jesjeenkids: gefeliciteerd! Net terug van controle, alles was prima! Kreeg zelfs complimenten dat ik me zo goed aan het zwangerschapsdiabetesdieet hield, baby woog namelijk 2750gr en dat was heel netjes in het midden Alleen het hoofdje kon niet meer gemeten worden want hij lag al ingedaald in het bekken. Het schijnt ( volgens de gynaecoloog ) dat er heel veel vrouwen nog al een loopje nemen met het dieet en zich niet aan de regels houden met als resultaat dat ze toch een flinke baby dragen ) Het enigste vervelende was het bloed prikken, ze konden geen ader vinden vanwege het vele vocht. Ik ben in beide armen geprikt, toen pogingen gedaan om bloed uit mijn handen te halen ( die helemaal gezwollen zijn van het vele vocht ) toen wilden ze de binnenkant van mijn pols gaan prikken, begon te wapperen met met hand voor mijn gezicht en gevraagd of het echt zo warm was Toen toch nog een poging vanuit mijn arm met een heel klein infuusnaaldje en toen was het gelukkig raak. Begin nu wel een naalden fobie te krijgen Ook bij de gyn trouwens het formulier voor navelstrengbloeddonatie ingeleverd zodat zij hem ook kon ondertekenen.
Nog nooit gehoord van een navelstrengbloeddonatie, maar ga er vanuit dat je zelf van de donatie niks merkt? En kan je dat ook doen als je thuis gaat bevallen??
Net terug van onderzoek: 1 uur!! aan de monitor moeten hangen in elke positie die je maar kan bedenken.. pijn da da dee! Baby haar hartslag was +/- 130 (maar ze sliep!) en ze bewoog van tijd tot tijd is... Onderzoek deed weer VRESELIJK PIJN!, Lauren haar lengte is geschat op +/- 37-38weken.. ma ik ben ook geen grote dus en ze zou een 3.2kg wegen ongeveer.. super dus! Vrijdag terug aan monitor en maandag gesprek ivm in gang zetten... Maar euhm... vorige keer verloor ik beetje bloed door onderzoek... Nu verlies ik bloederige slijmpjes (smakelijk!) :s:s heb ook scherpe pijnen... maar da zal wel door onderzoek komen zeker >< ohja ze had het ook constant maar over "1 cm 1 cm 1 cm.. maar ik was zo aant afzien van de pijn (HET DEED ECHT PIJN!!) dat ik niet wist waar kruipen en niet aan het opletten was .. slim van mij I know
In het ziekenhuis waar ik nu loop hangen folders over navelstrengbloeddonatie ( zij redt een leven terwijl ze slaapt, dat is de slogan, op de folder staat een foto van een slapende pasgeboren baby ) Na de bevalling als de navelstreng is uitgeklopt en de baby is "losgekoppeld" dan tappen ze het bloed uit de navelstreng en gaat naar de bloedbank. Daar maken ze stamcellen die weer andere baby's, kinderen en volwassenen kunnen redden. Bij de baby word geen bloed geprikt, alleen bij mij, en uit de navelstreng dan Ik weet eigenlijk niet of je ook kan doneren als je thuis bevalt.
Ze doen dat jammer genoeg niet in elk ziekenhuis Ik had dat ook willen doen, maar gaat niet.. Jammer, want je kan toch levens redden op die manier.. Welkom aan de nieuwe mamas ! En proficiat aan de bevallen mamas ! Hier beel rommelingen, ben het hartstikke beu, ze mag NU komen! Voelen jullie soms zelf aan de baarmoederhals?
Leennken, ik snap dat je het zwaar hebt, maar je bent 39+5 je mag nog 16 dagen doorlopen (i know niet leuk om te horen) maar probeer te genieten van deze laatste dagen dat je prinsesje nog in je buik zit. Dat komt nooit meer terug...
net op controle geweest bij de VK. aangegeven dat ik er lichamelijk maar vooral geestelijk helemaal doorheen zit. ze gaan me wat meer in de gaten houden en ik moet de HA bellen voor een recept voor slaapmedicatie, als ik dat van hem niet krijg gaan zijn contact opnemen met het ZH voor medicatie. daarnaast willen ze me rond de 36 weken doorverwijzen voor een gesprek met een gyn om te kijken of ze me eerder kunnen inleiden, 40 weken en liefst nog eerder maar of dat lukt kan de VK niet zeggen. fijn dat de VK zo goed met mij mee denkt. nu moet ik eigenlijk ook nog weer contact op nemen voor psychologische hulp maar eerst maar eens bedenken waar ik dan heen wil. geen hele goede ervaringen met eerstelijns psych en de GGZ tijdens mijn vorige PND. sorry voor dit verhaal, maar moest het ff kwijt. dat lucht wel op.
Ik zal het eens gaan navragen dan. Want dat is natuurlijk wel een makkelijke manier om bloed te doneren. En je krijgt er zelf weinig van mee, dus dan kan ik dat wel... hihihi (ga normaal tegen de vlakte)
Ik weet het.. maar ik weet niet wa die telkens doet maar ik heb daarnet een dik uur op bed liggen rollen van de pijn :s ik stond nog maar recht om de afwas te doen en amai ik moest me naar beneden laten zakken :s Alles deed immens pijn daar beneden :s en het ging nog nie over toen ik ging liggen !!! Ja maar ze wilt me echt geen 14 dagen over tijd laten gaan daarmee dat we maandag al een gesprek gaan hebben!
Hallo meiden! Ik kom ook even kijken! Ben nu 33 weken zwanger! Dus schiet op! Maar begin er nu wel een beetje klaar mee te zijn! Zit nu al 3 weken in de ziektewet inverband met staant beroep! Ging niet meer, dus wachten duurt nu extra lang!ben benieuwt naar anderen of er meer zijn die eerder volledig in de ziektewet zitten? Voor iedereen veel sucses met de laatste loodjes!