Het 'de-laatste-10-weken-afteltopic' DEEL 2

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Skatje, 27 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    ik zit vanaf 11 weken voor 50% in de ZW en vanaf 25 weken 100%. wel wat therapeutisch gewerkt hoor. als was dat de laatste weken 1 uur pw.

2. Angarcia

Angarcia Actief lid

19 jul 2013
    205
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik zit vanaf 26 juni voor 50% in de ziektewet (wel hele dagen werken, maar aangepast werk).
    En vanaf 22 juli (29+2) zit ik voor 100% in de ziektewet en zit ik dus thuis. Dat is dus nog maar een week, maar ik vind het nu al vreselijk.
    Dus dat wordt lang wachten...

3. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Welkom nieuwe dames!

Hier ook eerder ziektewet, vanaf 16 weken 50% ivm bekkeninstabiliteit, vanaf 24 weken 100% thuis.
    Het went ;)

Hier vandaag een heerlijk dagje! Lekker wezen wandelen met manlief en hond op de loonse en drunense duinen (ik in de rolstoel, manlief heuvel op en af duwen, de schat :D )

Net lekker uit eten geweest, grote aardbeien coupe als toetje, dus nu even uitbuiken op de bank :D

@Leennken, ik hoop dat je buikpijn snel zakt, of doorzet naar weeën ;)

4. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

29 sep 2008
    576
    1
    0
    LeenKen: ik wens je ook snel weeen toe !!
    En mezelf stiekem ook :D:D

5. LeennKen

LeennKen Bekend lid

12 apr 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    de buikpijn is over & het bloedverlies ook.. *grrrr*

Ja mijne buik is ne te goeien oven precies. Ik wor er zot van! Buik sta op springen, zo strak sta ie!

hmmmm coupe aardbeien! Lekker!
    Wij wonen op een paar km van zo een boerderij die ijsjes maakt.. super lekker! Maar geen idee of dat mag tijdens de zwangerschap.. weet nie hoe ze die melk behandelen voor ze er ijs van draaien :s

6. Inneminne

Inneminne Bekend lid

24 jul 2012
    933
    0
    0
    Belgje :)
    Raar om zeggen, misschien... maar volgens mij ben je er echt iets teveel mee bezig....

7. LeennKen

LeennKen Bekend lid

12 apr 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    #2287 LeennKen, 31 jul 2013
    Laatst bewerkt: 31 jul 2013
    Ik weet het :(

8. SmMy

SmMy Actief lid

3 mei 2012
    223
    0
    0
    Ooohh kijk dus ben ids niet de enigste die al in d4 ziektewet zit, vervelen deed ik me eerst ook rot maar ids het went je moet even ritme krijgen, maar klinkt goed zoon wandeling iets wat ik ook wel mis lekker mede hond het bos in, loop nu altijd im de middag maar een klein blokje om, arme hond maar die moet er ook maar even mee doen, straks als de kleine man er is lekker met de kinderwagen naar het bos!

9. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Morgenmiddag lekker naar het hondenstrand!! Nu kan het nog:D Ik vind het zo zielig als ze thuis moeten blijven terwijl het zo warm word / is, dus gaan we met z'n allen lekker de koelte opzoeken en zwemmen in de zee. Afstand huis naar strand is ongeveer 20 a 25 minuten met de auto.
    Ik moet ook nog een keer naar de stad, ik wil een leuk babyalbum kopen....misschien V&D?? Prenatal heeft geen leuke vind ik, daar was ik vanochtend eventjes.
    Ik moet de maxicosi ook nog even uittesten in de auto, d.w.z ik moet even kijken hoe die met de gordel vastgemaakt moet worden.

10. LeennKen

LeennKen Bekend lid

12 apr 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    achja daar zegde zoiet ,dien maxi cosi xD da moeten wij ook is dringend een paar keer in en uit den auto zetten :p

11. firsttimemom

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Zijn jullie allemaal klaar voor de hitte vandaag en morgen??

Wij gaan snel nog even wat boodschapjes doen vanochtend, en dan sluit ik mij binnen op, en zet ik de ventilator aan... Vandaag zal nog wel te harden zijn, maar morgen geeft ie voor het zuiden echt belachelijke temperaturen. Las een bericht dat er onder "ideale" omstandigheden temperaturen van 38°C behaald kunnen worden vrijdag!!

Vandaag 35 weken!! Nog twee weken en dan mag ons meisje gewoon al geboren worden! Dus vandaag schrijf ik maar snel mijn enveloppen af voor de geboortekaartjes... (nog 30 te gaan!)

Succes vandaag ladies!

12. SmMy

SmMy Actief lid

3 mei 2012
    223
    0
    0
    Daar zeg je me wat geboorte kaartjes, ik moet ook nog al die adressen doen! Dat is dan maar iets wat we vandaag gaan doen met die hitte lekker binnen zitten kaartjes schrijven!
    Morgen zit ik ook wel tegenop met die hitte pff zal wel afzien worden! Hoop toch niet dat het zo warm blijft tot september! We hebbeb wel weer een warme zomer uitgekozen! Haha is ook nooit goed he!

Enne maxicossie moeten wij ook nog testen! Wij rijden in een oude lelijke eend, moeten ook even kijken of die daar goed in zit!

Hebben jullie de babykamer wel helemaal klaar allemaal?

13. firsttimemom

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Hier is alles af, zelfs de box staat al klaar! Alleen de maxi cosi en kinderwagen nog, die gaan we de 10e ophalen (hadden gevraagd eerste week van augustus, dat hebben ze ruim genomen :p ).
    Maar goed, dan ben ik 36 weken en 2 dagen, dus hopelijk nog niet aan t bevallen... En mocht t toch eerder beginnen, dan lenen we wel een maxi cosi, als ons meisje al mee naar huis mag ;)

14. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    hier in principe alles klaar. enveloppen geschreven, maxicosi van zolder gehaald. ziekenhuistas staat klaar. wagen is gekomen. morgen brengen mijn ouders het wiegje en dan kan de kleine komen.
    box zetten we pas meer als we denken dat het nodig is.
    hier in groningen is het lekker. wat bewolkt al komt er her en der wat blauwe lucht tevoorschijn.

zit te wachten op telefoon van de vervangende huisarts of hij mij slaapmedicatie kan/wil voorschrijven. anders moet ik weer contact opnemen met de VK.

15. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Babykamer is hier ook af, heb alleen het bedje nog niet opgemaakt maar dat komt nog wel. De eerste tijd wil ik toch dat de baby bij ons op de slaapkamer slaapt in een wiegje ( die ook nog opgemaakt moet worden ) De enveloppen heb ik allemaal al geschreven, morgen alleen nog even de geboortezegels kopen en erop plakken:)
    Dinsdag kan ik mijn nieuwe videocamera ophalen. Ik heb voor het eerst in mijn leven meegedaan met een online veiling, zoals jullie misschien weten was de block elektrostore failliet gegaan, en alles werd door een veilingsite geveild. Ik heb een aantal dingen op de kop kunnen tikken, een stuk goedkoper dan in de winkel maar toch nog duur hoor. Ik heb de videocamera, de senseo sarista, baby thermometer, stoom strijkijzer, ijsmachine en nog een paar dingetjes. Heb wel een probleem, die K** werkgever heeft mijn salaris niet volledig uitbetaald. Ik ben zondag nog naar mijn werk gegaan ( verpleeghuis ) en heb persoonlijk mijn brief waarin ik had geschreven dat hun een betalingsplicht tegenover mij hebben...bla bla bla.. in het postvakje van die knurftige adjunct directeur gedaan, ook geschreven dat ik mijn salaris ( ja er waren maar 3 diensten uitbetaald!! ) uiterlijk woensdag 31 juli bijgeschreven wilde hebben.....nou mooi niets gehoord!
    Ik ben ze zo spuugzat daar die lui, een vrije avond om naar zwangerschapszwemmen of gym te gaan kon niet ( werd tegen mij gezegd, en dan letterlijk: het is altijd wat met jou.....waarschijnlijk omdat ik ook gevraagd had of ik aangepast werk kon krijgen, dus geen 2 zware pg afdelingen waar je geschopt en geslagen word, en waar je in je uppie moet staan s'avonds ) Ik had geklaagd dat die nachtdiensten mij te zwaar werden, nou tot en met mijn 32ste week zwangerschap heb ik die moeten werken ( intimidatie door adjunct knurft, want in oktober word er gereorganiseerd en dan vallen er een aantal gedwongen ontslagenen, dus ik zo stom om dan toch nog maar te werken ) Ziek melden.....ooh nee hoor, daar gingen ze niet mee akkoord, dus moest gewoon opkomen dagen. Arbo arts hebben ze niet, die moeten ze inhuren...whahahaha...wat een ballen tent hé!! En dan het prik accident wat in mei gebeurde, ik prikte me per ongeluk aan een "vuile" naald, ik had eerst iemand geprikt en toen prikte ik mezelf per ongeluk.....wat een drama met mijn werkgever, gelukkig dat de GGD dit heel hoog nam en alles heeft uitgezocht voor me, dwz geen besmettelijke ziektes opgelopen.

Ik heb ook nog goed nieuws: ik heb een zwembad( je ) gekregen. Wel een kinderbad, kan ik in ieder geval een beetje afkoelen. Vanmiddag lekker naar het hondenstrand:)

16. Angarcia

Angarcia Actief lid

19 jul 2013
    205
    0
    0
    Noord-Holland
    @Leennken Dat ijs klinkt wel erg goed. Wou dat ik daar woonde.. hihi
    Maar meestal is dat wel van bewerkte melk, zo blijft het ijs ook langer goed. Voor alle zekerheid kan je toch vragen of het niet van rauwe melk gemaakt wordt?

@SmMy Je bent zeker niet de enige! Ik hoop dat ik ook snel me draai thuis zal vinden. Jouw hond heeft nog massel, die van mij wordt de hele dag niet uitgelaten, arm beest! :(
    Gelukkig hebben we een vrij grote tuin, waar hij lekker kan banjeren en tijdelijk zijn behoefte mag doen. Maar helaas redt ik het niet meer om hem uit te laten.. :(

@firsttimemom Echt niet klaar voor de warmte! Gelukkig woon ik niet in het zuiden, dus hier zal het wel iets minder warm zijn. Vanmiddag in ieder geval lekker even naar de supermarkt en met me kop in de vrieskist daar hangen! Hoop dat de pizza's allemaal uitverkocht zijn, misschien kan ik er dit keer dan ff helemaal in gaan zitten.. hihihi

@Piepie Jeetje wat een gedoe zeg op je werk! Bij mij deden ze ook niet al te makkelijk (ook pg), maar vergeleken met jou viel dat nog alles mee. Wat erg dat ze je salaris niet betalen, als hun jou ziek melden bij het UWV, dan krijgen zij gewoon het geld van hun. Dus ik zie het probleem niet. Het kost hun verder niks..!

Hier is de babykamer nog niet klaar. Gelukkig wel geschilderd, vloer zat er al in en een vouwgordijntje opgehangen.
    Wij hadden eerst de meubeltjes ook al staan, maar de meubels waren te groot voor het kamertje dus die maar weer verkocht. Nu is man lief zelf een kamertje aan het maken van steigerhout.
    Ondertussen ben ik wel maar alvast begonnen met spulletjes uitzoeken, sorteren en wassen... Ik leg het voorlopig wel even in een andere kast, want de paniek sloeg al toe (ik weet het, nog 10 weken te gaan).
    Het wiegje staat wel al in elkaar bij ons in de slaapkamer, dus mocht ons jochie eerder komen dan heeft hij gelukkig wel een bedje. Ik wil alleen toch nog een keer de bekleding wassen, want voor me gevoel is het toch nog even te nieuw.

Geboortekaartjes moeten wij nog bestellen, maar hoorde dat het meestal 4 tot 6 weken vooraf besteld wordt, dus dan hebben wij nog even de tijd. We weten trouwens wel al welke we willen.

17. 1986cindy

1986cindy Bekend lid

24 aug 2011
    777
    398
    63
    Kapster en ik hou van taarten bakken
    Den bosch
    Hè meiden, Pff begint al aardig warm te worden.
    Dacht te kunnen gaan genieten van mij nieuw tuinset maar helaas ik zit weer binnen.
    Wij hebben de geboortekaartjes ook al gemaakt op kaartje2go ben er helemaal blij mee.
    Enigste nadeel is dat je daar de enveloppen pas krijgt als je de kaartjes besteld.
    Dus begin nu toch te denken om anders maar stickers te schrijven, en die er dan op te plakken.
    Anders kunnen we dat straks nog doen.

Hier is kamertje ook klaar al weken eigenlijk haha, de box staat en de kinderwagen is ook al binnen.
    Tot zelf de kinderstoel is er, dus zou zeggen laat die kleine maar komen.
    Spannend word het nu wel hè wetend dat je iedere nacht wakker kunt worden met weeën of dat je water breekt. Of dat je overdag plots iets voelt.
    Slapen gaat me nog goed af, om 11 uur na bed gegaan om half 4 wakker geworden wel telkens wakker worden met een harde buik dat vind ik wel raar hebben jullie dat ook ??
    Dan ga ik maar na de wc om ff te lopen maar niet omdat ik nou zo nodig moet.
    Dus dat is wel super fijn, kleine was ook nog niet ingedaald misschien daarom wel?
    Morgen in ieder geval weer na het ziekenhuis voor controle, en dan hoop ik dat ze een dag voor me vast willen zetten voor b.v 40+ 1 om in te leiden.
    Ik wil er echt niet overheen gaan, ben ik zo bang voor... Maar dat weten ze ook in het zh.
    En dan natuurlijk hopen dat de kleine zich gewoon eerder meld.

Iedereen een mooie hete zwetende zonnige dag gewenst :D

18. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    Cindy wij hebben ook kaartjes via kaartje2go besteld. ik heb bij de action stickers gehaald en daar de adressen op geschreven.

19. Inneminne

Inneminne Bekend lid

24 jul 2012
    933
    0
    0
    Belgje :)
    En ik heb stickers gedrukt in Word :D
    Handig, alles ligt dus klaar... nu alleen nog afwachten :)
    en verkoeling zoeken ;)

20. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Lees net de titel van dit topic en zo opeens sloeg het in; Ik hoor ik hier ook al bij! Sjonge wat gaat dat hard zeg!

Deel Deze Pagina