Het 'de-laatste-10-weken-afteltopic' DEEL 2

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Skatje, 27 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Ik mag ook mee doen met nog 6 weken te gaan.
    Eerste kindje dus allemaal erg spannend.

22 augustus een bavallingsgesprek en een echo.

Gisteren bij de verloskundige geweest en de kleine word
    op 6 pond geschat momenteel.
    De lijntjes liepen iets onder de gemiddelde lijnen maar
    de verloskundige was er erg blij mee.
    Wel heb ik lichte bloedarmoede en vroeg ze of ik moe was.
    Smiddags dus verplicht een tukkie doen :)

Verder vond ze me erg nuchter overkomen!
    Ik zei ook : Ben best zenuwachtig maar laat alles lekker op me af komen :D

2. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Nog geen babies? Hier alleen nare voorweeën en weinig slaap... Barde buiken steeds vaker... Hoop niet dat dat nog 5 weken gaat duren :( :(

Fijn weekend allemaal!

3. Arti13

Arti13 Niet meer actief

MOrgûh dames. Hier een verrekte spier die af en toe opspeelt. Was net treinbaan aan het maken met zoon en ik verging van de pijn! Wordt tijd dat baby eruit komt. Ik haat het als ik niet kan doen wat ik wil.

4. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Nee hier nog niets, en gisteren zei gynaecoloog nr 5 dat hij pas ging inleiden met 42 weken. Ze spreken elkaar allemaal tegen daar, en van hem hoef ik ook pas over 1 week terug te komen ( dan ben ik precies 40 weken ) terwijl die andere me 2 x in de week laat komen. Maar goed, volgende week heb ik gynaecoloog nr 6 ( er werken er 7 )
    Over het slechte slapen heeft hij gezegd dat hij wel oxazepam wilde voorschrijven, of ik mocht een nachtje in het ziekenhuis komen slapen en zou dan slaap sedatie krijgen in de vorm van morfine.......voor beide heb ik bedankt.
    Ik ben gewoon een beetje in de war, de één vind dat ik veel te veel vocht vast hou ( en dat is echt waar ) en voor mijn gezondheid wil inleiden, deze vind dus dat ik best nog even kan wachten. Kijk, ik hoef niet zonodig ingeleid te worden hoor, maar ik wil wel duidelijkheid en dat ze daar op één lijn zitten.

5. firsttimemom

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Dat is wel vreemd idd Piepie... Ik zou het gewoon met gyn nr 6 overleggen, die tegenstrijdige berichten! Kijken wat hij/zij daarop te zeggen heeft!

Ik zou me er een beetje onzeker over gaan voelen denk ik, eerst zo'n bericht over inleiding, en later weer over doorlopen tot 42 weken... Kijk, je weet natuurlijk nooit precies wanneer beeb komt, maar psychisch ga je je toch voorbereiden op een inleiding als ze daarover beginnen! (en wij hormonale vrouwen hebben t al zwaar genoeg ;) )

6. firsttimemom

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Hey ladies! Ff een laat vraagje... Ik heb al vanaf een uur of 3 vanmiddag echt mega veel harde buiken... Soms 6 of 7 per uur, soms 4 of 5... Geen regelmaat dus, en ook niet echt pijnlijk, vooral vervelend!

Iemand tips? Warme kruik heb ik al geprobeerd maar helpt niet :(

Thanks alvast!

7. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ftm, hier begint dat nu ook die harde buiken. Warme douche wil nog wel eens helpen. En concentreren op de buikademhaling. Maar je voorkomt het niet. Alllemaal voorwerk ;).

Vandaag weer gaan zwemmen met de kids en man. Was heerlijk in het water. De kinderen zijn zo makkelijk in het water. Dus heerlijk relaxed, even gewichtloos.

8. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ftm hier hetzelfde. Wat Judith ook zegt douche wil nog wel eens helpen.

Hier wederom een slaaploze nacht.:( Ben zo kapot bah! We zijn wel heerlijk wezen zwemmen, kinderen helemaal blij.
    Straks controle gyn, ben benieuwd.

Fijne maandag allemaal.

9. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Goedemorgen.

Nynke, jij ook lekker gezwommen. Een beetje de enige activiteit die niet te veel kost van je lijf?
    Succes vandaag!

Vandaag is papadag, dus ik heb lekker een lunchafspraak met de meiden van de zwangerschapsfitness.

Het rommelen begint hier ook een beetje. Wat last van mijn liezen, meer harde buiken etc. maar dat kan nog weken duren, dus ga me er maar niet te veel mee bezig houden.

10. Ior

Ior Niet meer actief

goedemorgen allemaal. :)
    @ftm, je kan inderdaad een warme douche of kruik proberen. Verder zou Ik het niet weten.
    Hier rommelt het ook flink. Vanaf Gistermiddag al een zeurderig gevoel in de rug. En nu flink last van de liezen. Het Hoort er allemaal bij zeggen ze, maar het mag van mij wel klaar zijn. Haha.

Oh allemaal lekker gezwommen. Heerlijk. Heb helaas geen zwemkleding wat Ik nog pas, dus voor ons geen feest ;) Ik Kruip wat vaker in bad. Ook wel lekker.

Iedereen een Fijne dag

11. firsttimemom

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Ow, ik wil ook zwemmen!! Echt zwemmen mag ik niet meer van de fysio, maar gewoon even gewichtloos zijn in het water :)

Harde buik zijn vannacht wat minder geworden gelukkig! Helaas wel slecht geslapen, maar dat kwam weer door darmkrampen :( Heb wel 4 keer op t toilet gezeten (en die hebben we alleen beneden... heb wel een postoel geleend voor boven, maar had diarree... dus ben maar op de bank blijven liggen :( ).

Ik weet hoe fout t klinkt, maar ik ben blij als het donderdag is, dan heb ik de 37 weken gehaald, mag ik lekker thuis bevallen... En ik hoop dat ze zsm bedenkt dat het genoeg is geweest daarbinnen!
    Ik weet dat het ook nog 5 weken kan duren vanaf dan... Maar ik ben er zóóó klaar mee! Ik wil ons meisje zien en knuffelen! (en manlief ook :D )

Succes bij de gyn vandaag Nynke!

12. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Toen ik veel harde buiken had kreeg ik een inwendig onderzoek om te kijken of ik geen ontsluiting had, dit was bij de gynaecoloog.
    Bij mij helpt het wel eens om te gaan liggen, of gewoon rustig op de bank te hangen.

Ik voel me een beetje rot, ik bedoel hier mee dat ik me een gevangene in eigen huis voel. Ik kan geen kant meer op, autorijden met die dikke buik lukt al 3 weken niet meer. Het enigste waar ik nog kom is hier op de dijk met mijn honden. Ik wilde gisteren nog even weg, maakte me niet uit waar naar toe, maar gewoon om er even uit te zijn. Zaterdagochtend heb ik alleen de supermarkt gezien:( Zaterdagmiddag en gisterenmiddag kwam mijn schoonvader langs ( die woont op 5 minuten fietsen afstand ) Blijft dan tot 16:30 zitten en gaat weer, ik vind het niet erg dat hij komt hoor, maar nu had ik nog weg gekund, wie weet hoe het volgende week is. Oja en toen ik zei dat ik bang was voor de pijn van een bevalling kreeg ik sarcastisch te horen dat het geen pijn deed.....wat weet hij daar nou van!! Erg irritante opmerking!

13. firsttimemom

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Hopen dat je schoonpa een keer nierstenen oid krijgt piepie... (och arme) en dan ook vragen waar ie over klaagt, doet toch helemaal geen zeer! ;) :)

Ik doe hier de deur niet eens open op t moment, voor onverwacht bezoek. Bellen vooraf, en anders dikke pech! Werkt prima! :D

14. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    wij hebben vanmiddag een afpsraak bij de gyn. om te kijken of hij/zij bereid is mij eerder in te leiden vanwege mij psychische klachten. hoop zo dat ze het advies van de VK opvolgen. maar heb geen idee wat ik verder kan/moet verwachten van het gesprek.

hoop maar dat ik goed duidelijk kan maken dat ik dit niet nog 6 weken trek en er dan ws compleet aan onder door ga.
    pfff. had zo gehoopt dat deze ellende me bespaard zou blijven tijdens deze zwangerschap en daarna maar het gaat rap de verkeerde kant op.

fijne dag vandaag meiden. ik hoop voor degenen met gerommel dat jullie snel een kleintje in je armen mogen sluiten.
    hier rommelt het nog niet, had ik bij de eerste ook.

15. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Sterkte! Ik hoop dat de gyn wat voor je kan doen.

16. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Zo te lezen ben ik echt niet de enige die het HELEMAAL gehad heeft. Sterkte meiden!

Ik heb gister en vandaag aan de monitor gelegen in het ziekenhuis. Zaterdag voelde ik ineens ons ventje met 80% minder dan normaal. Dus uiteindelijk zondag middag naar het zk gebeld en mocht komen.

Aan de ctg werd al snel duidelijk dat meneer prinsheerlijk lag te slapen en geïrriteerd probeerde hij die schijven van mijn buik weg te duwen. Heerlijk om hem dan zo weer te voelen.
    Vanwege zk protocol moest ik vandaag weer terug komen en weer lag hij te slapen. Dit keer wel ruim een uur. Toen ze me net wilde loskoppelen om later vanmiddag terug te komen werd ie wakker en kreeg ik me toch een knal in mijn ribben..
    Dus nu weer gerustgesteld, dat het toch allemaal gewoon goed is.

Volgende week heb ik mijn laatste groeiecho en de dag daarna gesprek met gyn om ook plan te trekken.
    Naast het feit dat ik lichamelijk en geestelijk helemaal op ben, ligt onze man erg veel voor op termijn dus de kans is (hopelijk) groot dat ze mij ook niet te lang meer laten lopen. Duim duim..

17. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

29 sep 2008
    576
    1
    0
    Hoera hoera!
    Vandaag bevallen van onze lieve lieve dochter !!

18. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    Lotteke gefeliciteerd!!!

19. firsttimemom

26 sep 2012
    1.184