Het 'de-laatste-10-weken-afteltopic' DEEL 2

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Skatje, 27 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Hey meiden,

Nou, mijn voorgevoel was correct. Ook bij mij is het begonnen. Bm mond was geheel verweekt en heb een cm ontsluiting. ALS hij toch blijft zitten tot maandag hoef ik gelukkig geen ballon maar breken ze mijn vliezen en krijg ik weeopwekkers.
    Maar op de ctg waren al behoorlijk wat weeen te zien dus ze verwachten dat hij zich vannacht of morgen al gaat melden.
    Zelf denk ik het ook, want na het onderzoek zijn de krampen weer een stuk heftiger geworden.
    We zullen het zien.. spannend!!!!

2. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Nou dames een heel verhaal:

Vorige week tijdens controle bij de gyn bleek ik inmiddels 2 cm ontsluiting te hebben en ben ik gestript, dit na al bijna 2 weken te lopen met behoorlijk veel gerommel.
    Dit had helaas weinig effect.

Zaterdag avond na een dag buikpijn en licht bloed verlies wederom naar het ziekenhuis, alles was goed en wilden ze verder geen actie ondernemen.
    Ik ben wel een nachtje gebleven zodat ik kon slapen met behulp van slaap medicatie.

Zondagochtend na gesprek met gyn en weinig geslapen te hebben zijn we weer naar huis gegaan.
    De hele dag duf en futloos op de bank gehangen.
    In de loop van de middag ging het weer wat beter.
    We hebben samen wat tv gehangen en voelde me verder goed ik baalde dat er niks gebeurde.
    Terwijl wij nog een opname zaten te kijken voelde ik ineens iets lopen, ik ging ervan uit dat het weer om wat slijm ging, vraag of manlief de tv even op pauze wilde zetten en ging naar het toilet.
    Nou het was geen slijm, mijn vliezen waren gebroken, dit was zondagavond 25-08 om 22:50.
    Ziekenhuis gebeld en we moesten komen.

Daar kreeg ik een echo en werd het vocht verlies gecontroleerd en het werd bevestigd, gebroken vliezen.
    Ik ben toen op de verloskamer opgenomen en we moesten gaan afwachten of de weeen zouden gaan beginnen.
    Ik bleek wel lichte verhoging te hebben dus moest er direct een infuus in.
    We hebben geprobeerd wat te slapen maar helaas lukte dat niet echt.

Maandagochtend nog steeds geen weeen, ik heb toen de keus gekregen, of wachten of inleiden, ik heb gekozen om in te leiden.
    Rond 10:00 ben ik aangesloten aan de oxytocine.
    Vrij snel begon ik weeen te krijgen.
    Om 13:00 waren ze al vrij heftig en moest ik al weg zuchten.
    Helaas bleek de ontsluiting niet op te schieten, de baarmoederhals wilde niet verstrijken.
    Ik kreeg te horen dat ze de oxytocine langzaam zouden verhogen naar de hoogste stand, aangezien ze al heftig waren zag ik dat zonder pijnstilling niet zitten en heb ik rond 13:15 een ruggenprik gehad.
    Vanaf hier zal ik het verhaal even verder kort houden anders wordt het wel een erg lang verhaal.

16:00 nog steeds 2 cm, baarmoederhals begint te verstrijken.
    18:00 4 cm baarmoederhals bijna verstreken.
    23:00 4 à 5 cm baarmoederhals verstreken.
    01:30 9 cm gyn zou rond 01:45 terug komen om nogmaals te kijken en ruggenprik uit te zetten om te kunnen gaan persen.
    Ik ben op mijn zij gaan liggen om de druk te vermijden, al vrij snel kwam het drukkend gevoel.
    01:40 ik voelde haar dieper zakken en waarschuwde mijn man en vroeg hem iemand te roepen ik voelde dat ze er al bijna was.
    01:45 kwam de gyn en de verpleegkundige en mijn gevoel klopte, terwijl de ruggenprik nog werkte mocht ik gaan persen, 3 keer persen en ze was er.
    Het laatste stukje ging erg mooi en rustig, ik heb geen scheuren knippen of enige schade opgelopen.
    Ik heb haar aangepakt en zelf op mijn buik gelegd, prachtig moment maar toen kwamen de zwaarste minuten van mijn leven......

Nadat ze op mijn buik lag begon ze niet met ademen, na een paar pogingen wrijven etc nog steeds niks.
    Ze is met spoed meegenomen en ook daar lukte het niet.
    Ze hebben haar 11 minuten moeten reanimeren, terwijl ik lag hoorde ik ze tellen tijdens de reanimatie.
    Wat een verschrikking niets weten en de angst haar kwijt te zijn..
    Na 11 minuten begon ze te ademen en knapte ze vrij snel op.

Ik heb haar even gezien en toen is ze meegenomen naar neonatologie.
    Hier heeft ze 48 uur gelegen met antibiotica uit voorzorg,
    Gelukkig deed ze het goed en mochten wij vandaag, 29-08 naar huis.

Onze dochter is geboren bij 38+3 weegt 2440 gram en is 44 cm op 27-08-2013.

3. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Bbm spannend meis.

Jane heftig zeg. Gelukkig gaat het goed met jullie meisje.

4. Oktober13

Oktober13 Actief lid

13 mei 2013
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Jane Jeeeeeemig... pff wat een verhaal... mijn hart stopte ook heel eventjes!!! Gelukkig is het goed afgelopen en jullie zijn allemaal heerlijk thuis... Gefeliciteerd!! :) :)

5. Ior

Ior Niet meer actief

@bbm, spannend! Ik Hoop het voor je.
    @Jane, heftig zeg! Maar wat fijn dat jullie meisje het goed doet. Lekker genieten nu. :)

6. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    bbm: spannend, suces!

Jane: pfff idd heftig en de angst van elke moeder :( vreselijk dat je dit heb moeten meemaken, gelukkig is GZD alles goed gekomen en ik hoop dat je vreselijk geniet van je mooiste pronkstuk.

7. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    @BBm zet hem op meid! ik hoop dat de kleine er snel is!

@jane, jeetje wat een verhaal kreeg er kippevel van. gelukkig nu alles goed. van harte gefeliciteerd. Welke naam heeft jullie dochter gekregen?

8. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Alle kersverse moeders van harte gefeliciteerd!! Nynke, Firsttimemom, jane, mamavan, iedereen gefeliciteerd!

Ik ben vandaag verlost van de katheter, een week lang met dat rot ding gezeten en vandaag kon ik eindelijk zelf plassen:) Nu thuis gaat het plassen weer heel moeilijk maar ik wil dat rot ding echt niet meer dus ik probeer ieder half uur maar naar de wc te gaan ( meestal zonder resultaat )
    Ik heb nog meer goed nieuws: de borstvoeding gaat eindelijk heel goed aangezien Julian bijvoeding per flesje kreeg i.v.m met zijn bloedsuikerwaardes, die nu prima zijn trouwens:) De tuut op zijn hoofdje van die vacuumpomp is ook zogoed als verdwenen:)

9. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    Goed nieuws zeg!!! ja zon tuut verdwijnt idd heel snel, zie je later niets meer van. Echt super dat de BV goed gaat ook.

hier nog steeds zelfde, gewoon rustig. Wel raar nu als je gaat Poepen dat net lijkt of je de baby uitpoept, en dat je ook als je je benen even over elkaar doet meteen protest krijgt omdat ze ingedaald ligt haha........helaas nog wel elke nacht op elke zij benauwd, maar goed das niet anders, kan haar moeilijk vertellen dat ze anders moet liggen ;)

weet iemand trouwens hoe je op je rechter zij toch nog benauwd kan hebben? ik lig zover mogelijk op buik maar blijft moeilijk ademen, niet zo erg als op rug maar ook niet open en vrij.

10. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Piepie fijn zeg.

Mamajojo ik heb dat soms ook dat ik op alle manieren van liggen benauwd blijf geen idee

11. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    @Jane, pfffft heftig hoor! Ben blij dat alles nu goed gaat.
    Piepie, wat fijn dat het bij jou ook goed gaat nu.

Ik kom net terug uit het ziekenhuis waar ik vanaf half 9 tot nu met regelmatige weeen heb mogen bivakeren. De weeen blijven komen en worden heftiger alleen zit ik nog steeds op 2 cm ontsluiting en dus heb ik besloten om terug naar huis te gaan en daar te wachten.
    Zit ik toch lekkerder in mijn vel.
    Morgen om 14u moet ik terug komen als hij zich niet eerder meld.

12. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    spannend brabantsmeiske succes
    alvast en sterkten.

13. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Bbm spannend hoop dat je inmiddels al een heel eind bent opgeschoten of bevallen.

Hier zowaar 5 uur achter elkaar geslapen. Nu een bakje thee en dan zo weer het bed in. Mn meisje is een nachtje logeren dus breng straks lekker lang door in mn bed. Alles in huis is zo goed als aan kant dus ff genieten vd rust.

14. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    Hier ook een beroerde nacht gehad helaas
    vanmiddag een gesprek over het inleiden in
    het ziekenhuis vindt het best spannend om te zeggen.

Ik hou jullie op de hoogten !!

15. Oktober13

Oktober13 Actief lid

13 mei 2013
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    Brabantsmeisje en Bibinijmegen - heel veel succes vandaag.

Gisteren een brief van de UWV gekregen voor het aanmelden van zwangerschapsverlof/bevallingsverlof (ik zit al een tijdje in de ziektewet). Of ik een zwangerschapsverklaring wil invullen en voor 2 september moet het bij ze binnen zijn... hahahah dat is maandag.. Lekker suf van ze - maar ik krijg maar niet mijn verloskundige aan de telefoon - telefonische zijn ze bereikbaar op ma/di en do... en niet op vrijdag!! pfff... en nu??? Huisarts?

Ik heb 2 extra meiden in mijn bed gehad vannacht... Allebei mijn meiden wou lekker bij mij liggen.. alleen met buik (en die is niet verstopt of zo maar goed aanwezig) was het wel krap! We hebben wel geslapen - vraag niet hoe!!!

Voel mij fysiek wat beter vandaag... minder misselijk/pijn in onderbuik en ze ligt een stukje lager - (ik hoop dat ze uit stuit is want ze ligt al weken in stuit).
    Fijne dag..

XX Oktober13

16. Oktober13

Oktober13 Actief lid

13 mei 2013
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh En Djano.. lekker rustig aan vandaag... :) :) Ik duim voor je dat het door zet!!

17. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Oktober gezellig toch met zn 3en in bed hihi. En thnx

Bbn en bbm suc6

18. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Hallo allemaal,

Vanaf vandaag ben ik officieel ook lid van de club :)
    Ben benieuwd wat me de komende weken te wachten staat :D

19. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Vannacht om 00:19 zijn wij trotse ouders geworden van een zoon!
    T
    O
    B
    I
    N

Gisteravond rond 20:00 had ik wat stekende pijn met lopen. Ben een rondje gaan lopen en werd steeds erger. Om 22:00 vk gebeld, 5 cm ontsluiting. Mijn ouders gebeld en om 23:00 naar het ziekenhuis. Vliezen doorgeprikt, waarna de laatste cm-ers heel zwaar waren. Echt hele heftige pijn. Kan ik me niet meer herinneren van de eerste twee keer. Met een perswee was hij er uit gelanceerd ;).
    Geen scheurtje of hechtig oid! Dus dat is heel fijn. Wel behoorlijke naweeen nu. Om 3:30 weer thuis. Kindjes reageren allebei anders, evy super zorgzaam, roan heel voorzichtig. Erg schattig!!

20. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Judith gefeliciteerd meid!! Nu lekker genieten

Deel Deze Pagina