Het 'de-laatste-10-weken-afteltopic' DEEL 2

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Skatje, 27 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Haha inderdaad hoe heet ze?? :D

Je bent wel echt een kanjer hoor, ben echt trots! Heb de kippetjes op de hoogte gebracht gisteravond toen ik hoorde dat het bezig was en bleef maar checken tot ik zelf laat ging slapen! Maar geweldig om toen 's ochtends te kunnen lezen dat je heerlijk van je prinsesje mag genieten!

Ben benieuwd hoe het nu met moppie gaat, dat zou wel toeval zijn twee babies op een dag! :D

2. sunset88

sunset88 Bekend lid

17 mei 2011
    566
    0
    16
    ytest je bent een toppertje.. trots op je! maar je maakt ons nieuwsgierig om de naam niet te vertellen...! haha

hier een rustig dagje... net wel ff lekker aan het stofzuigen geweest boven en onder... :)

morgen naar het ziekenhuis (spoedspreekuur) gynaecoloog, om te kijken waarom ukkie ver ver ver en echt heel ver boven mn bekken ligt... Hij is nu al koppig haha.
    Ik vond zelf 1 mei ook wel een mooie datum om te bevallen!

hier is ons hondje juist niet in de relax modus..! vanochtend met mij al gebald en vanmiddag met ml aan het fietsen geweest en gezwommen, nu een beetje uitgeput gelukkig haha..
    buddy.jpg

3. zustertje12345

zustertje12345 Bekend lid

12 jul 2012
    851
    0
    0
    verpleegkundige
    Zaandam
    @ ytest: Wat een verhaal zeg! Maar het zit er nu op! Lekker genieten!

@ eten: Hier maar een patatje gehaald haha!

Ook erg benieuwd naar moppie!

@ hondje: Wat een schatje zeg!

Hier ook een enorm luie dag! Slaap gaten in de dag haha!

4. Zonzon

Zonzon Bekend lid

5 aug 2012
    727
    0
    16
    Ook al zon droppie die hond :D ben echt uitgeput dames, duik lekker mijn nest in!
    Slaap lekker, en succes aan de "rommelaars" ;)

5. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Slaaplekker:) En inderdaad heerlijke hond heb je, echt zo'n maatje! Jij hebt ook een lieverdje krissiej:)
    Succes morgen bij de gyn, hoop voor je dat baby uiteindelijk toch even zakt.

Zustertje, lekker toch die luie dagjes! Heb je ook best verdient als baby broedster vind ik..

Hm, misschien zo ook maar eens richting bed.. Val bijna in slaap achter de laptop. Maar eerst nog even twee kopjes brandnetelthee wegwerken. Bahbahbah!! Maar mn brandnetelthee kuurtje werkt wel.. Kon eindelijk weer plassen vanavond..
    Ohoh, de dingen die je deelt als zwangere vrouw:p Ik blijf het een beetje genant vinden soms.. Sorry hoor! Maar dat soort dingen durf ik aan jullie nog te vragen.

Het alternatief is je klachten googlen en dan blijken het eigenlijk altijd symptomen van een of andere dodelijke ziekte te zijn..

6. zustertje12345

zustertje12345 Bekend lid

12 jul 2012
    851
    0
    0
    verpleegkundige
    Zaandam
    haha indy! Je hebt wel gelijk lang genoeg doorzoeken en je vind indd dat het dodelijk is! Heb al veel aan zp gehad want ik ga echt niet vragen aan mijn moeder over afscheiding ofzo.. of ben ik dan heeeel preuts?:p Aan jullie durf ik dat wel haha!

Slaap lekker allemaal! Over 2 uur en 15 minuten ben ik officieel uitgerekend... echt helemaal niemand had verwacht dat ik dat zou halen.. heb nogal het een en ander meegemaakt afgelopen maanden haha! en nu.. nu gaat zussiesbeebie erover heen whaha! Gek idee eigenlijk nooit echt rekening mee gehouden. Vk ook niet..

Even iets anders heeft iemand sandrabenjamin de laatste tijd nog gespot? Of zou die nu ook lekker aan het kroelen zijn met haar kleine?

Nou ik ga me bed ook maar WEER opzoeken;)

Truste!

7. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Ik lig ook al lekker op bed..

Moeten trouwens de lijst weer ff aanpassen

8. Googelplex

Googelplex Actief lid

18 jan 2013
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Dames!

Ik denk laat ik me nog maar een keertje melden;) Inmiddels is Isa 11 dagen oud en het gaat super!

Ik zal mijn bevallingsverhaal nog even met jullie delen..

Woensdag 17 april moest ik voor controle naar het ziekenhuis, ik was toen 38 weken en 1 dag zwanger. Tijdens de echo bleek dat mijn vruchtwater wat minder werd en dat de groei van onze dochter achter bleef. Ze werd altijd iets onder het gemiddelde geschat en was nu maar 200 gram aangekomen in 2 weken, te weinig dus! De gynaecoloog vond dit reden om mij op te nemen en te starten met primen.

Na een waardeloze nacht in het ziekenhuis, met maar 3 uur slaap, kreeg ik 's ochtends om 8 uur de eerste capsule ingebracht voor het primen. Deze had (nog) geen effect, wat ik ook niet verwachte, ze hadden gezegd dat het wel 6 dagen kon duren. Om 1 uur kreeg ik de tweede capsule ingebracht. Tegen half 3 begon ik wat krampen te krijgen en harde buiken. Deze bleven aanhouden en ik kreeg last van diarree, maar ik dacht dat dat door de capsules kwam. Tegen 4 uur voelde ik ineens iets lopen, toen ik naar het toilet was geweest dacht ik dat mijn vliezen gebroken waren, wat achteraf ook zo bleek te zijn.

Tegen 7 uur zou ik de derde en laatste capsule van die dag krijgen. Bij het toucheren bleek ik 1 a 2 cm ontsluiting te hebben en omdat de krampen (weeen?) steeds erger werden hebben ze deze niet gegeven. Er werd besloten dat ik vast naar boven (de verloskamers dus ;) ) mocht. De weeen werden inmiddels steeds pijnlijker maar na uitleg van de assistente ging het veel beter met wegpuffen. Om elf uur kreeg ik een ruggenprik zodat ik nog wat kon slapen, omdat ik waarschijnlijk de hele nacht nog te gaan had.

Na even te hebben geslapen werden we om kwart voor een wakker gemaakt om te kijken hoe het ervoor stond. Tot onze verbazing bleek ik in een wee al 8 a 9 centimeter ontsluiting te hebben! Dit hadden we allemaal niet verwacht en dus moesten snel de kleertjes, kruiken en camera van stal worden gehaald :). Om kwart over 1 had ik volledige ontsluiting en na 5 minuten persen is om 01.37 onze prachtige dochter geboren!

Al met al is het me allemaal heel erg meeevallen. Ik heb niet gehuild, geschreeuwt of gescholden en heb zelfs gezegd dat ik zo wel 10 kinderen wil baren. (lijkt me geen goed plan hahha) Na een uur met z'n drietjes te hebben geknuffeld mocht ik douchen, wat ik volledig zelfstandig heb gedaan, kun je nagaan hoe goed ik me voelde;).

Nu is Isa 11 dagen oud en is de kraamhulp sinds zaterdag ook weg. Het gaat allemaal goed, Isa doet het goed en ik voel me ook prima!

9. moppie1992

moppie1992 Actief lid

21 jan 2012
    369
    112
    43
    Vrouw
    Om 7 uur vk nog even geweest zat toen maar op 1 cm ontsluiting moest om 10 uur naar zh om goed te kunne slapen ondertusse meer weeen en nu 3 cm ontsluiting ben benieuwd

10. mamavang

mamavang Niet meer actief

Oooh moppie, ben je al mama :)

Tzal niet zo lang meer duren!

11. mamavang

@ indy..

Ik ben dus niet de enige die binnekort n pijnlijke dood tegemoet gaat
    als ik google moet geloven vanwege een stuk slijm uit mn fluit
    en wat drukkend gevoel in mn borstkas :D

12. SandraBenjamin

20 mrt 2010
    78
    0
    0
    Veterinary Nurse
    NSW, Australie
    Oke, hier ben ik weer! Het heeft even geduurd voor ik weer van me liet horen. Maar dat heeft een reden:
    Gistermiddag is onze mooi zoon 'Jack' geboren! Hij weegt 3340 gr en is 51 cm lang. Het was een zware bevalling, baby Jack lag in posterior positie in de baarmoeder. Dus erg pijnlijke rugweeen gehad. De bevalling duurde bijna 26 uur en ik ben erg moe en uitgescheurd van onder. Maar ondanks dat Jack en ik maken het goed. Jack heeft ook al goed van de borst gedronken.
    Het complete bevallings verhaal zal ik volgende keer posten. Nu ga ik eerst even alles teruglezen hier :)

13. mamavang

Hey sandra!

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Jack!

Jammer dat 't zo'n zware bevalling is geweest
    maar zo te lezen heb je nu een kerngezonde zoon
    in je armen..
    Wauw!
    Geniet lekker van je kraamtijd!
    Knuf voor jullie
    *zoekt tissues en voelt zich jaloers*

14. mamavang

Ik had gehoopt n beetje van mn slapeloze nachten af te wezen
    aangezien ik de laatste 2 weken vrij goede nachten gemaakt had
    Maar helaas..
    Ze zijn er weer..

Gelukkig is de pijn nu draaglijk
    das dan weer een meevaller..

Ooh ik ben echt even trots op mezelf!
    Ik heb net beneden een heel groot spinnetje dood gemaakt ..
    Nja, mn lief zou zich krom lachen want als hij mijn maatstaven aanhoudt
    dan zijn al die beesten 3m doorsnee..
    Maar goed, onder t motto dat ik mn angst niet over wil brengen
    op m'n kleine meid (en als ik nu zou gillen dan schiet lief waarschijnlijk
    in zn kleren, pakt de vluchtkoffer en start de auto)
    dus ik ben maar zo'n held geweest om er zelf n slipper tegenaan te meppen..
    Ieks!

Tja, en zo beleef je nog eens wat he in the middle of the night :D

15. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Sandra: gefeliciteerd!

Linneke: hahaha groot spinnetje

All...ik ben nog moehoe!

16. mamavang

Ja n heel groot spinnetje :D

Ik ook moehoe!!

Vanaf 2u ofzo al wakker..
    Grrr..

Mjaaaaa, tis zoow

17. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Ja hier ook al een tijdje wakker.. denk dat ik de fysio af zeg vanmiddag en ff t bed weer induik.

18. mamavang

Jaa ik ga ook fysio afzeggen..
    Niet dat ik 'n afspraak heb whaha..
    Gewoon, omdat het kan :D

Ik heb om 14u echo en controle bij gyn
    en om 16u krijgen we bezoek/eters..

Kga van te voren nog wel ff plat hoop ik..
    Nja, en anders slaap ik komende nacht dan wel weer beter (hoop ik)

19. mamavang

Ik zie die snuit van mn fysiotherapeut al voor me
    Hij is klein en denkt dat hij heel groot is
    maar bij t minste of geringste loopt hij rood aan en krijgt hij stress-druppels aan z'n snor..
    Tis zo'n raar type..
    Maar goed..
    Ik kan nogal een levende fantasie hebben,
    zeker na n nachtje slapeloos wezen..

Hoi J met Linneke..
    Wil mn afspraak even afzeggen
    (dan begint ie al rood aan te lopen want er staat natuurlijk geen afspraak)
    Whaha
    Arme man..

Nja, laat ook maar..De vogels beginnen te fluiten buiten
    en meisje is ook weer wakker..
    Zo lief maar uit bed zien te trommelen..
    Koffietijd!

20. Zonzon

Zonzon Bekend lid

5 aug 2012
    727
    0
    16
    SandraBenjamin; Gefeliciteerd!! Hopelijk herstel je snel, nu lekker genieten van de kleine man.

Deel Deze Pagina