Het 'de-laatste-10-weken-afteltopic' DEEL 2

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Skatje, 27 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    haha seks moet ik niet aan denken, pff word al moe als ik denk al die houdingen enzo, nee even geen poespas aan me lijf ;)

en idd vanwege waterpokken is ze uit voorzorg bij me schoonouders.

vind raar idee, ben bij me dochter bevallen met 38+1 dus weet hoe een kindje er dan uitziet, en vind raar idee dat dat nu in me buik zit;)

2. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    Oke.. wat snel eigenlijk of niet, 38+1. Ik ben bij mn dochter pas met 41 weken bevallen..

Wel naar dat ze dan niet bij je kan zijn. Ik dacht namelijk dat dat alleen in het 1e trimester gevaarlijk kon zijn.

Ja is sowieso heel apart, ik kan me ook gewoon niet voorstellen hoe dit kleintje er uit gaat zien. Ik ben zooo verschrikkelijk benieuwd!

Wie heeft hier last van gehad, ik heb nu verschrikkelijke spierpijn (althans zo voelt het) in m'n liezen. IK heb wel snachts als ik me omdraai pijn op die plek, maar heb t nog nooit zo gehad met lopen etc. ;) haha er komt ook elke dag weer wat nieuws bij kijken. ;)

3. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    jaaa liezen, heeerlijk:D Heeeel herkenbaar.

38+1 is vanwege inleiding geweest ivm zwangerschapssuiker. had best gekund dat ze anders later was. Maar ze was gewoon volmaakt, een echte baby, das zon raar idee.

waterpokken kan kwaad als me dochter mij aansteekt....vervolgens komt de baby binnen een week en die word aangestoken door mij, dan kan het kwaad voor de baby.
    en mijn schoonouders zijn altijd erg van het zekere voor onzekere, en dat vind ik alleen maar lief, als ik nu zeg " ik wil me kind terug" krijg ik haar wel, maar ze bieden hulp uit voorzorg aan en dan vind ik lullig te weigeren terwijl er toch een risico aan hangt.

ga weer even lopen want de baby is het zitten van mama zat ;)

4. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    Jaaa :p heb t nog nooit zo erg gehad, vandaar! :D

Oooh oke, dacht al is best vroeg..

Wel heel lief dat ze dan je dochter bij zich willen houden. Lijkt me ook niet heel fijn om risico te lopen.

Loopse, ;)

5. littlemissme

littlemissme Bekend lid

1 sep 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Inderdaad wel spannend met dingen zoals waterpokken etc. Bij mij op werk was voor mijn verlof ook sprake van de mazelen en vijfde ziekte. Dat geeft toch even stress! Je wilt geen onnodige risico's nemen. Weet je al of je zelf de waterpokken hebt gehad?

Vandaag hadden we weer controle met echo. De baby heeft het nog erg naar z'n zin, was lekker aan het bewegen en spartelen. De vk zei dat hij in een 5sterrenhotel zit, zoveel vruchtwater, 'die komt er uit met een all inclusive armbandje ;)'. Voor hem fijn dat het nog zo goed gaat, maar verklaart dus ook waarom hij echt geen aanstalte maakt!
    Verder gekeken of ik al wat ontsluiting had, m'n baarmoedermond was wel al wat gekanteld en een 'speldenknopje' ontsluiting, genoeg om een beetje te kunnen strippen (wat ik wel even heftig vond overigens). Spannend! Hopen dat het wat doet!!
    Morgenochtend moeten we voor consult naar het ziekenhuis, zodat we daar in ieder geval in het systeem zitten. We wachten nog sowieso als alles goed gaat en de baby niet komt het weekend nog even af (blijf toch hopen op een natuurlijke bevalling) en anders toch een afspraak plannen voor een inleiding volgende week.. Hoe dan ook is ie er uiterlijk donderdag! Dat is wel een gek idee :)

Succes weer dames!

6. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    little mis me: spannend zeg, bij jullie leiden ze ook pas in vanaf 42 weken? ga je vanaf 40 weken wel nog meer op controle? en strippen is gewoon beetje wroeten? Lijkt me niet prettig.

oei das dan idd ook wel even schrikken ja, maar jij heb de anti stoffen wel? Ik heb helaas nog geen uitslag.

Hopelijk heb jij je prins gewoon snel in je handjes, en wat fijn dat hij het naar zn zin heeft, geruststellend idee.

helaas was het 2e loopje minder fijn, bovenbuik word sowieso al heel hard en nog voelde het ook van onder niet zo prettig, dus was net even iets teveel, gelukkig ging ik zak patat halen voor vanavond dus hoef niet te koken;)

weet iemand trouwens wat verband is tussen lopen en het laaste zetje voor de bevalling?

7. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Moradora, ik snap niet dat ze je zo laten sukkelen!

Ik moet zeggen ik ben vandaag in het ziekenhuis geweest, ivm laatste controle, en daar werd gezegd dat in principe ik gewoon ingeleid word, mits het opeens te druk is want dan gaat het niet door maar dan worden we gebeld! En worden we niet gebeld dan moet ik gewoon om 7.15 in het ZH zijn

Danjo, heel veel succes morgen

Ior, hopelijk lig je nu te genieten!

Myloon, ik kanme voorstellen dat je dan wat minder vrolijk wakker word!

Mamajojo, loop ze ;)

LIttlemissme, hopelijk komt de kleine snel uit zichzelf en heeft het strippen geholpen!

Ik heb vanmorgen dus weer controle gehad, afgelopen dinsdag (of was het maandag?? sorry ik vergeet van alles) had ik 2cm ontsluiting, inmiddels 2+
    Het rommelt sindsdien wel, maar heel erg onregelmatig, dus ik ben bang dat het niet doorzet.

8. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    #3048 mamajojo79, 5 sep 2013
    Laatst bewerkt: 5 sep 2013
    Spannend zeg! ben ook benieuwd of ik al ontsluiting heb, kunnen ze dat voelen ofzo?
    Hopelijk zet het voor jou door!

hier nu beetje zwevende lichte buikpijn/menstruatie gevoel. zal door het lopen komen denk.

9. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Bij inwendig onderzoek kunnen ze dat inderdaad voelen ja.
    wanneer heb je weer controle? Anders even vragen of ze even willen kijken of je al ontsluiting hebt :cool:

10. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Pffff... Zie het ff niet meer zitten... Kleine is sinds pin van afgelopen dinsdag nacht zoooooooooooo rustig.... Probeer mezelf niet gek te maken, maar op een gegeven moment houd het op. Ben vandaag expres gaan werken zodat ik ff afleiding heb en hoopt dat als ik dan weer rust zou hebben, de kleine ff z'n gang zou gaan.... Maar nee, niks.... Ook nauwelijks reageren op flink gepor in m'n buik.
    Net toch maar ff de vk gebeld, maar ze is bezig met een bevalling dus moet over een uurtje terug bellen.
    Voel me zo een paniekschopper en stresskip, maar ben zo bang dat het mis gaat... En tegelijkertijd ook we niet..... Pffff word gek van mijzelf.

Voor het zelfde geld is ie zo gedraaid dat ie met z'n rug naar m'n buik toe ligt en ik daardoor minder voel....

Stomme is ook dat ik nog steeds het idee heb dat de kleine in m'n buik nog heel klein is terwijl hij met 28 weken ruim 1200 gram was. Kan gewoon niet bevatten dat hij of zij nu groot genoeg is om te overleven. In mijn hoofd is het nog een garnaaltje hihi!

Sorry voor mijn hysterische gebrabbel, maar moest het ff kwijt :D

11. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    Stiertje: lieve meid je bent GEEN aansteller, GEEN relschopper, maar gewoon een gezonde bezorgde moeder, echt waar, het is niets meer dan logisch dat jij je zorgen maakt als je bewegingen anders ervaart, en de VK zal alleen maar waarderen dat je belt....liver 10x voor niets, dan 1 keer te laat...... tuurlijk zal vast alles goed zijn, en zal vast verklaring voor alles zijn, maar het voelt voor jou niet goed en das aller belangrijkste, want een moeder die niet ontspannen is, is ook niet fijn voor de baby, dus de VK zal ten alle tijde dit serieus (moeten) nemen, dus zeker terug bellen en als een goede VK is komt ze straks langs met Doptone en voelt ze even hoe hij/zij ligt.

heb je al je telefoon of iets met muziek op je buik geleged, handen erbij, beetje schommelen en plat op rug? miss even doen in de tussentijd, en daarna bellen hoor.....iemand die jou een zeur zou vinden spoort niet:p

Leona, ja idd : zal eens vragen aan de Vk of ik dat kan voelen, miss dat ze dan zelf zelf zegt ik kijk wel even, moet dinsdag weer met 38+6

12. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Dank je mamajojo

13. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Te snel hihihi!

Ga om half 6 bellen. Stomme is als iemand anders dit zou schrijven zou ik precies het zelfde zeggen, maar als het om mezelf gaat vind ik dat heel moeilijk :)

Heb idd vanmiddag ff in bed gelegen met een muziekje enz, maar geen sjoege...

Laat zeker ff weten hoe of wat :)

Is trouwens erg stil rond ior, zou dat een goed teken zijn?

14. MeiNoNa

MeiNoNa Actief lid

30 mrt 2012
    135
    0
    0
    Directie-Secretaresse
    Overijssel
    Hahahaha... dit gaat ie ook zeker te horen krijgen hoor als ie morgen weer terug komt. Hij is nu voor zijn werk in het buitenland. Maar och och.. ik kan er nu wel om lachen, maar vanmorgen was ik gewoon écht kwaad! :D

Voor een paar weken terug had ik ook zo'n rare droom; Mijn baby was vermist.. mijn man en ik werden 's morgens wakker en vonden het zo vreemd dat we nog niet waren gewekt door ons dochtertje. Dus ik ging uit bed, liep naar de babykamer en toen was het ledikantje leeg!! :$
    Wat bleek nou; mijn schoonmoeder heeft een sleutel van ons huis en zij heeft zo ons dochtertje zonder toestemming meegenomen om te gaan wandelen en ze moest even naar de stad. Nou.. we waren laaiend!!
    Die hou ik dus wel in de gaten als de baby geboren is.. :p Hahaha...

15. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    is goed laat maar weten, en idd bij jezelf is anders dan wanneer je leest van ander, daarom is forum zo fijn, je leest dat ander zelfde ervaart. Ik heb jou angst ook zooooooo vaak gehad, en toen kreeg ik zelfde antwoorden haha.

Ja denk goed teken van Ior, dat ze of aan bevallen is of aan genieten ;)

16. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    oei das dan wel even schrikken ja, gelukkig was het een droom, je zal zon schoonmoeder hebben ;)

17. MeiNoNa

MeiNoNa Actief lid

30 mrt 2012
    135
    0
    0
    Directie-Secretaresse
    Overijssel
    Niks niet hysterisch gebrabbel! Ik zou ook helemaal gek worden.. ik heb vorige week woensdag nog aan de CTG gelegen en een uitgebreide echo gehad, omdat ik de baby zo weinig/anders voelde. Achteraf dus zorgen gemaakt om niks, want baby's slapen in deze termijn van de zwangerschap weer meer en daarbij hebben ze veel minder ruimte om nog keihard te stoppen. Ik ben me er eens op gaan concentreren en het klopt. Ik voel de baby nu heel duidelijk bewegen, maar echt die harde schopjes krijg ik maar een enkele keer..

Ik hoop dat je ondertussen weer gerustgesteld bent.. :)

18. MeiNoNa

MeiNoNa Actief lid

30 mrt 2012
    135
    0
    0
    Directie-Secretaresse
    Overijssel
    Ow.. ik zie dat je om half 6 gaat bellen! Succes meis!!

19. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    @meiNoNa en @mamajojo, mag om 6 uur ff langs komen in de praktijk.

Thans voor de lieve woorden. Stomme is dat ik het soms ook moeilijk vond om het er met m'n man over te hebben. Hij weet ook niet wat ie moet doen en hier zijn idd zo veel vrouwen met ervaring en die begrijpen wat je voelt. Is absoluut niet lullig bedoeld tegen over m'n man, want hij is zo lief en begripvol, kan geen beter steun wensen. Maar het is en blijft een man :D hij voelt het allemaal niet en dat maakt het soms wat lastig :)

Hopelijk tot snel met idd een gerustgesteld gevoel

20. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    oh fijn dat je mag langskomen, en id niet weggaan zonder gerust gevoel.

oh meis wat je beschrijft over je man is zoo bekend hier, ik praat nauwelijks met me man hierover omdat hij simpelweg niet snapt, is nuchter en vind dat ik me niet zo druk moet maken over alles ;)

Deel Deze Pagina