Het 'de-laatste-10-weken-afteltopic' DEEL 2

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Skatje, 27 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Als eerste :

@ Smokey11 :

Spannend Meid.
    Heel veel succes en natuurlijk sterkte!
    We zien je update wel verschijnen :D

@ InneMinne :

:D Gefeliciteerd met je verjaardag en een fijne dag !! :D

@ MamaJojo :

Rustig aan hoor Meis.
    Ik herken het wel.
    Wil zelf ook alles perfect hebben en dan zie ik hier weer een stofje en dan weer daar.
    Had het weekend de hele beneden verdieping gedaan en onze slaapkamer boven , kon in de avond niet meer recht lopen van
    de rugpijn en keiharde buiken.
    Maar weet je wat het is.
    We weten natuurlijk nooit wanneer het precies gaat gebeuren dus als je vandaag keihard aan de slag gaat dan kun je het overmorgen weer opnieuw doen!
    Dus hoe moeilijk het ook is , Rustig aan !! :)

@ All :

Ik was diegene die vroeg van het poepen.
    Hoop het ook niet mee te maken , lijkt me zo nasty ;)
    Maarja Als het gebeurd dan is er niets aan te doen.

2. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    ohh inniemini sorry..gefeliciteerd

en idd kan steeds weer opnieuw doen. ga nu manlief meer helpen te vragen

3. littlemissme

littlemissme Bekend lid

1 sep 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    @mamajojo: dat herken ik wel hoor, maar ik besteed het nu maar uit aan manlief en dan doe ik bijv. alleen even het stofzuigen. Maar idd steeds gaat door m'n hoofd straks loopt hier de kraamzorg en de visite en dan moet het toch een beetje knap zijn! :)

@ Smokey: wat spannend! Zet 'm op en heel veel succes!

Wij hadden vandaag weer een controle in het ZH. Ohoh de kleine boef maakt er een potje van! Keihard botsen tegen de sensoren van de ctg waardoor het signaal wegviel en mama steeds weer 5 min. langer moet blijven liggen.. ;) Maar superblij dat het zo goed gaat. We naderen wel steeds meer de woensdag, dat ik ingeleid word. Langzaamaan krijg ik er een hard hoofd in dat het nog spontaan gaat gebeuren, meneer lijkt het nog zo naar zijn zin te hebben in m'n buik. Ik had nu 1cm ontsluiting, dus zet ook nog geen zoden aan de dijk en meer strippen dan de vorige keer zou niet gaan. Het blijft afwachten. Heb wel nog steeds heel veel harde buiken en af en toe ook kramp onder in m'n buik..
    Af en toe zit ik er wel een beetje doorheen, omdat ik zo tegen het inleiden opkijk en echt teleurgesteld ben dat het niet spontaan wil gaan.. maar ja probeer me maar te troosten met het idee dat volgend weekend wij als het goed is ons ventje eindelijk bij ons hebben..

4. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    ik hoop dat zo voor je, dat je nu allemaal snel gaat gebeuren, wel balen dat niet spontaan gaat ja, maar wel fijn dat de inleiding gepland staat. Goed te horen dat je ventje het naar zn zin heeft.

ik ga vanaf nu toch ook meer overlaten aan manlief. Mar vind zo verschirkkelijk als iemand haar straks naar bed brengt, dochter 1 of 2, en de trap is vies, of de babykamer ligt stof....dus nu maar even desnoods 1 keer per week manlief aan werk zetten....;)

5. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    #3145 mamajojo79, 9 sep 2013
    Laatst bewerkt: 9 sep 2013
    hoest met Smokey?

al goed is kan trouwens geen kwaad toch dat ik veel doe voor de baby? ja als ik een sport ga beoefenen ofzo, maar beetje iets teveel bukken ofzo niet toch?

had dus wel last van rug dus ben even in warm bad gaan zitten...en word gestraft want voel me nu misselijk en een onwijze vaatdoek:x:x:x

6. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Ik kwam dit tegen op een site van de Rijksoverheid.

"Tijdens de hele zwangerschap moet u bukken, hurken en knielen zo veel mogelijk voorkomen. Tijdens de laatste 3 maanden van de zwangerschap mag u per dag niet vaker dan eenmaal per uur bukken, hurken, knielen en staande voetpedalen bedienen"

Moet ik ook maar eens aan toe geven dan.
    Als ik hier dingen zoals plinten wil doen of het vloerkleed wil stofzuigen zoals net dan ga ik op mijn kant zitten en zo beweeg ik me ook vort ;)
    Krijg er alleen wel rugpijn van.

7. Stampertje23

Stampertje23 Fanatiek lid

2 mei 2010
    3.831
    17
    38
    Vrouw
    Smokey, spannend meid! Heel veel succes en hopelijk heb je een "mooie" bevalling! En je snel jullie wondertje vast!

Mamajojo, opzich kan teveel doen voor je kindje geen kwaad. Maar teveel harde buiken is niet prettig voor je kindje! Balen dat je, je nu niet fit voelt meid! Heel goed dat je ook wat hulp vraagt.

Little Miss, jeetje jouw mannetje zit nog veels te lekker... Mijn zoontje was 10 dagen te laat, dus ga nu ook maar van 42 weken uit;)..
    Hopelijk begint het toch nog spontaan meid!

Hier ook nog totaal geen signalen dat de kleine snel gaat komen. Iets meer last van mijn buik nu, wat harde buiken en kramp maar niet noemenswaardig. Bij mijn zoontje heb ik mijn weeën niet gevoeld, dus weet niet wat ik verwachten... (Uiteindelijk wel hoor, doormiddel van weeenopwekkers)

8. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Spannend smokey!!!

Vanochtend voor de derde keer aan de ctg gelegen. Ook deze keer alles goed dus hoeven niet meer terug te komen :) Verder regelmatig last van een hoofd tegen/tussen m'n bekken :D en idd erg moe. Maar goed, als dat (voorlopig ;)) alles is :p

9. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    @Jacq84: Pappamuis kreeg het advies van de vlos om tijdens het persen een warm washandje tegen mijn perineum te houden tegen het inscheuren. Nu vindt hij dat op zich niet erg, maar toen ik hem vertelde dat veel vrouwen poepen tijdens het persen wilde hij ineens niet meer. Alsof ik dat tegen kan houden hahaha. We zien wel wat er gebeurt, als het zo is dan is het niet anders.

@Smokey: Succes, ik hoop dat je de kleine snel mag begroeten.

10. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Whahahaaa Geweldig :D

Ja tegenhouden gaat een beetje moeilijk denk ik.
    We zullen vast de eerste niet zijn.
    :p

11. MeiNoNa

MeiNoNa Actief lid

30 mrt 2012
    135
    0
    0
    Directie-Secretaresse
    Overijssel
    Van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Leuke naam! Laat je maar lekker in de watten leggen en heel veel gelukkige, liefdevolle en gezonde jaren toegewenst! xxx

12. MeiNoNa

MeiNoNa Actief lid

30 mrt 2012
    135
    0
    0
    Directie-Secretaresse
    Overijssel
    Wat een poppetje!! Oooehh.. hier smelt je toch van!
    Van harte gefeliciteerd en geniet van elkaar!! xxx

13. MeiNoNa

MeiNoNa Actief lid

30 mrt 2012
    135
    0
    0
    Directie-Secretaresse
    Overijssel
    Oooh.. wat fijn!! :) Wat een opluchting zeg.. xx

14. MeiNoNa

MeiNoNa Actief lid

30 mrt 2012
    135
    0
    0
    Directie-Secretaresse
    Overijssel
    Pff.. ik ben even door alle berichten heen gesjeest en er zijn aardig wat dames bevallen. Ik wou op iedereen persoonlijk reageren, maar doe het toch maar even zo:

Aan alle kersverse mama's: van harte gefeliciteerd met jullie wondertje!! Héél veel gelukkige, liefdevolle en gezonde jaren toegewenst!!

xxxx

15. MeiNoNa

MeiNoNa Actief lid

30 mrt 2012
    135
    0
    0
    Directie-Secretaresse
    Overijssel
    Ik heb trouwens even een vraagje aan de dames waarvan de baby is ingedaald; Hoe voelt dit?

Vorige week maandag heb ik een echo gehad en de baby was niet ingedaald. Ik heb afgelopen weekend veel (menstruatie)krampen in mijn onderbuik gehad. In eerste instantie dacht ik aan mijn darmen, maar omdat het wel heel lang bleef aanhouden (donderdagavond tot gistermiddag) begon ik op een gegeven moment te twijfelen, ook omdat ik zo nu en dan harde buiken had. Er zat totaal geen regelmaat in en ik voelde de baby ook, dus vandaar dat ik het ziekenhuis niet heb gebeld. De krampen zijn nu gelukkig opgehouden, maar heb `t gevoel dat er iets veranderd is.
    Heb nu zo af en toe een naar drukkend gevoel van onderen en heb ik zo nu en dan last van mijn onderrug. Ook lijkt de baby wat rustiger te zijn en voel ik nu ook weer schopjes boven mijn navel in plaats van tegen mijn ribben.

Herkent iemand dit? Zal de baby dan nu toch ingedaald zijn? Of hoe voelt het op het moment bij jullie, nu je baby is ingedaald?

16. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Klinkt me bekend in de oren meinona.
    Bij mij is het ook al begonnen. Vorige week dinsdag idd een soort menstruatie aftiteling pijn en ook teken daar beneden. Volgens m'n vk was dat idd indalingspijn. Vrijdag kon ik amper lopen van de pijn in m'n onderstel en ook vandaag weer redelijk wat last. Helaas zet het bij mij nog niet echt door hihihi! Ligt wel lager, maar nog niet vast.

17. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Hmmmm.... Aftiteling= achtige en teken= steken :D

18. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    Hey meiden,

Jaq: das ook een idee ja, ik voel het nu ook in me bil, pijn met lopen :(

Stampertje: wat vervelend dat je zelf niet weet hoe weeen voelde, was het bij jou helemaal weg? of gestopt? BIj mij was het gestopt met 10 cm ontsluiting dus toen aan de weeen opwekkers.

siertje: haha, nou gelukkig waren de CTG;s goed zeg.

mamamuis: papa muis wat klinkt dat lief, haha en dat kan je idd niet tegenhouden, persweeen zijn niet te weerhouden, ik vond het vreselijk dat er gezegd werd " je mag nog niet persen" ik riep...." ik MOET"

meinoa: ik had idd menstruatiekrampen, toen de baby eenmaal vastlag in bekken voel ik het vooral met lopen dat soms wat druk van onder en het zit wat meer in de weg als ik rechtop zit...ook meer tegenblaas aan.

..
    hier nu last van bil, met lopen pijn helaas, miss toch van bukken vanmiddag, verder me dochter weer bij oma dus ben weer even allleen met manlief en morgen alleen thuis. Weer controle bij de VK.

19. Inneminne

Inneminne Bekend lid

24 jul 2012
    933
    0
    0
    Belgje :)
    Hihi, mercikens :D :D
    Hup hup Smokey

20. Oktober13

Oktober13 Actief lid

13 mei 2013
    254
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aaaah .. ik kan ook niets positiefs melden he.. Nu kom ik er net achter dat er een stuk van mijn kies is afgebroken zonder dat ik dat wist.. (heb geen harde brokken gevoeld of gemerkt). Ik weet ook niet hoelang het al gebroken is... hahahahaha (lachen als een boerin met kiespijn) en nog iets.. ik heb zo een tandartsfobie .. pffffff :( :( Dus nu hoogzwanger naar de tandarts??? Of toch uitstellen tot na de bevalling .. mmmm

Vandaag en gisteren heeel veel samentrekkingen in mijn buik gehad.. Pfff.. sommige waren niet fijn.. Toch even lekker gedoucht en toen ging het beter.

Verder smokey zet em op.. en eerlijk - ik heb geen andere berichten gelezen .. Sorry... Ik ga beter mijn best doen morgen.

Voor de meiden die al bevallen zijn: Van harte gefeliciteerd...

Iemand was ook jarig - inniminie geloof ik.. (sorry als ik het niet goed heb ik voel me een beetje chaotisch en verstrooid) - Van harte gefeliciteerd.

XXX Oktober

Deel Deze Pagina