Het 'de-laatste-10-weken-afteltopic' DEEL 2

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Skatje, 27 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stampertje23

Stampertje23 Fanatiek lid

2 mei 2010
    3.831
    17
    38
    Vrouw
    Goedemorgen meiden!!

Hoe is het met iedereen? Beetje geslapen?

Mamajojo, niks meer aan vocht verloren??
    Jacq, ben benieuwd meid... Kan me voorstellen dat je je er nu niet echt prettig bij voelt!
    Siertje, lekker geslapen meid??

Gisteren wat last van kramp en harde buiken gehad, denk de typische voorweeen:(
    Wel prima geslapen vannacht. Om 10:15 uur op controle bij vk!

Xxxx

2. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Goedemorgen!!!!

Hen heerlijk geslapen! Nu is dat gelukkig voor mij (nog) geen probleem :D Jij ook een beetje geslapen?

Ben idd ook benieuwd hoe het met mamajojo is!

3. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    niets nada hier ;) helaas. voel me weer gewoon zoals elke andere normale dag ;)

Fijn dat jullie lekker geslapen hebben, hier ook gelukkig....gisteren weer eens lekker masage gehad van manlief en beetje romantisch gemaakt, .....ondanks wat " ze" zeggen durf ik dat intieme echt niet meer, stel dat er wat open is, nee houden wel bij massages;) ...tepel en voetmassage zou ook stimuleren werken toch? hihi

Succes bij de vk je bent inmiddels geweest als goed is STampertje? en klinkt idd als voorweeen.

Vandaag dagje mama-loos, of eigenlijk, dagje kind-loos. Uit schuld gevoel wel een ardbeien taartje gehaald voor de kleine meid, maar gelukkig weet zij niet beter dat als ze bij opa is mama moet werken, zal ze vanavond smikkelen.

wel weer vreselijk last van landkaart tong :(

4. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Nog bedankt voor de geruststellende woorden MamaJojo.
    Fijn dat je je ook goed voelt en vanavond lekker je meisje
    verwennen met een taartje :D

Hier ook alles rustig en in orde.
    Aangezien ik gisteren in het ziekenhuis thee met suiker moest drinken om de kleine actief te krijgen heb ik dat gisterenavond thuis ook eens geprobeerd.
    Mevrouwtje werd goed actief en zelfs mijn buik werd zachter.
    Heb ook heerlijk geslapen vannacht en net een kopje koffie op en nu weer aan een kopje thee :)
    Ik voel me ook weer goed , harde buik wel , maar niet zo pijnlijk als gisteren.
    Dus ik denk dat het voor morgen wel meevalt eigenlijk.

Ik ga zo lekker even onder de douche staan en dan maar een beetje opruimen.
    Niet "over de top" anders kom ik er vanavond weer van terug.

5. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    graag gedaan jaq

goed dat je beetje oplet op jezelf. ik ga zo ook even liggen uurtje.

wat doet suiker en thee met een baby dan dat dat helpt? grappig. vroeg me gisteren ook af.

ga lekker duchen en thee drinken, fijn dat de harde buiken minder zijn. Hier trouwens ook.

en idd vanavond dochter en manlief verwennen met taartje :)

nu lekker bedje in heeerlijk

6. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Lekker even uitrusten , altijd goed.
    De vrouw in het ziekenhuis zei dat ze actief worden van thee met aardig wat suiker er in.
    Het lijkt bij mij wel te helpen.
    Die buikkramp vind ik niet erg zolang de kleine actief is.
    Als ik haar niet voel met die kramp erbij dan raak ik toch wel in paniek dus ik gooi er maar thee in :D

Ik ben nog rustig aan aan de schoonmaak.
    Voor het geval ik morgen toch moet blijven.
    Je weet natuurlijk nooit , misschien kan ik volgende week weer opnieuw beginnen.
    Vanavond maar lekker onder een dekentje op de bank liggen.

Overigens MamaJojo :
    Seks staat hier ook op een zeer laag pitje haha.
    Was tot een 2 weken geleden best nog fanatiek maar zelfs dat word lichamelijk best wel zwaar , heel apart ;)

@ All :

Ik kreeg vandaag een boekje binnen van Van Asten.
    Zat een adresdrager in [ bon ] om een gratis klamboe op te halen.
    Ik ben al voorzien dus heb hem niet nodig.
    Ik weet niet of er een dame is die in de omgeving van Tilburg woont of hier binnenkort naar toe gaat en nog een klamboe kan gebruiken?

Dan wil ik de bon best opsturen.
    Adres staat er wel op maar hier kijken ze verder niet naar.
    Hij is geldig tot 06-10-2013.

7. Stampertje23

2 mei 2010
    3.831
    17
    38
    Vrouw
    Hey meiden,

Hoe is het?

Mamajojo, balen dat er niks heeft doorgezet! Ben wel benieuwd wat de plop dan geweest is:$;)...
    Even lekker genoten van je dagje kindloos? En begrijpende schuldgevoel heel goed, terwijl je dochter het waarschijnlijk super heeft gehad!
    En heeft ze genoten van haar gebakje?
    Mooie dochter heb je trouwens, neem aan dat de avatar je dochter is;)

Verder rustig gebleven vandaag?

Jacq, wat lief van je! Maar ik woon niet in die omgeving en al voorzien;)
    Maar bedankt!
    Succes voor morgen!! Alles nog rustig? Maar de kleine wel goed gevoeld?

Siertje, hoop dat je vannacht ook weer een goede nacht hebt meid!!

Hoe gaat het met de rest van de meiden??

Hier alles rustig. Weer goed gekeurd door de vk, geen bijzonderheden.
    Vanavond enorm last van mijn darmen gehad... Voel me niet ziek of beroerd dus hoop dat het een teken is...
    Maar zal wel weer niet;)

Xxxx

8. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    Dag dames, ben al even paar dagen niet geweest, wel gelezen maar niet gereageerd. Dus even update.

Heb vandaag liggingsecho gehad, en meneer doet het aardig goed. Hij word nu al 3 kilo geschat door de vk. Dus als die zo doorgaat word t een flinkerd! :p Alles was overigens prima en je kon z'n haartjes al zien op de echo :D.. geweldig!

Heb alleen beetje darmklachten nu bah.. Ik slik ijzerpillen, maar in tegenstelling tot opstipatie heb ik last van dunnere ontlasting en soms diarree. :( heeel vervelend.
    Begin 't zelf al wel een beetje zat te worden hoor, en ik wil gewoon niet zo lang meer wachten, ik ben nu wel heeeeel benieuwd wat voor mooi kereltje ik in m'n buik heb! :)

Nog even volhouden dames!!!

9. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    Jaq: idd lief dat je met ons deelt die bon, woon er ok niet in de buurt :)
    die suiker met thee tip ga ik zeker onthouden.

lekker schoongemaakt?

seks hier al heel lang niet meer, nu durf ik het ook niet te gerbuiken als laaste zetje.

stampertje:
    Fijn dat alles goedgekeurd is. Die darmen spelen hier helaas al weken een rol, volgens mij is dat ook reactie op hormonen of baby die duwt, elke keer als diaree heb denk ik " zou het" haha.
    enne dank je wel...hihi is idd me dochter, en ze at alleen de aardbeien eraf....muts...niet lekker zegt ze, maar er zat slagroom af en die moest eraf, dus afgespoeld en ze at de aardbeien eraf en toen was ze klaar, de rest zei ze " lust die niet" haha kind van dr moeder want ik hou ook niet van taart en gebak :)

mamavanm1:
    3 kg das idd een flinke gezonden jongen en wat leuk dat ie al haar heeft =) Balen van je darmen ook jij, snap dat je onwijs nieuwshierig bent.

Hier helaas midden in de nacht wakker weer, kan niet slapen, lig te draaien, licht misselijk, maar helaas niet wat ik niet al ken, dus verwacht ook niets........denk dat ik nu onbewust aan wachten ben elke nacht, nou leuk als ze dan nog tot 41 weken blijft zitten kan ik 1,5 week niet slapen:$.....net weer wat diaree ook.......maakte me ook beetje zorgen om beweging baby, maar zodra ik thee of iets op buik leg reageert ze meteen dus dat zit dan wel goed, want gaat volgens mij om DAT ze KAN bewegen, en of dat dan uit zichzelf op als reactie ergens op is zou niets moeten uitmaken, ze kan draaien en bewegen.
    hopelijk kan ik straks slapen....moet nu ook echt me dagen vol plannen want dat wachten is niet leuk....morgen ochtend lukt wel, smiddags denk ik even slapen, voor de avond ook al op visite. ZOndag moet even kijken, en maandag dan maar even naar monkey town met dochter dan ben ik tot 39+5 in ieder geval bezig.

liefs en fijn weekend.

10. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Helaas Stampertje, geen goede nacht, jij wel?

11. Stampertje23

2 mei 2010
    3.831
    17
    38
    Vrouw
    Goedemorgen!!!

Helaas weer wakker zonder baby;)

Mamajojo, balen dat je snachts zo wakker ligt!
    En de diarree is helaas geen voorteken geweest;).
    Hahaha herkenbaar wat betreft het gebakje, hier zou mijn zoontje ook alleen de aardbeien eraf eten.
    Idd maar plannen zodat je afleiding hebt!! Maar hoop voor hou dat de kleine zich wel snel gaat melden hoor!

Siertje, nee duidelijk dat je geen goede nacht had, gezien het tijdstip dat je dit had gepost:$ balen meid! Hier gelukkig wel een goede nacht!

Jacq, hoe is het met jou??

Hier dus een prima nacht (sorry meiden:))...
    Straks even naar winkelcentrum moet 4 cadeautjes halen!! Allemaal jarigen en een kraamvisite.
    Vanmiddag op kraamvisite, morgen twee verjaardagen.
    Maandag naar de jaarmarkt, dinsdag een verjaardag en savonds op kraamvisite bij mijn bazin!

Dus ik heb ook aardig wat afleiding.
    Maar misschien is het niet nodig, want ml blijft maar zeggen dat ze de 15de wordt geboren:p
    Geloof er niks van!!

12. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Hahaha! Fijn dat je een goede nacht hebt gehad stampertje!

Heb hier uiteindelijk nog een paar uurtjes kunnen slapen, dus kom de dag wel weer door.

Klinkt als een lekker druk weekend :) en als het de 15e komt, zal ik vandaag en morgen dit forum maar goed in de gaten aan houden :D

13. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    Hier ook rustig en alles oke.
    Om 11 uur voor een CTG dus ben benieuwd.
    Zal vanmiddag wat uitgebreider reageren!
    xxx

14. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
  15. Jill85

Jill85 Fanatiek lid

5 nov 2012
    1.065
    0
    0
    NULL
    NULL
    Succes jacq! Ik mag bij 41.3 voor eerst aan de ctg als er dan nog niks gebeurt is.. Hoop van wel!

16. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    hoe was het Jaq?

Stampertje veel plezier met winkelen, fijn dat je nacht goed was.

Hier... vanmorgen aan de CTG gelegen. IK appte de Verlosk. omdat ik toch wel beetje zat met ander patroon van de baby. ze zei gewoon meteen dat ze ctg ging regelen.....Nou alles was goed. Baby hartslag varieerde mooi tussen de 120-160 met soms zelfs even 113 en 180, maar dat JUIST goed dat betekend dat er actieve conditie is....Ook werden met harde buiken gemeten, en die zijn er flink geweest...dat gevoel had ik dus steeds al alleen twijfelde ik ok harde buik was omdat het dus aan onderkant zacht was, normaal had ik 15-16 en bij harde buik werd het 24 en zelfs 30, kwamen ook aardig vaak, en dat dus al dagen, daar reageert de baby gewoon op en word dan rustiger... buiten die buiken om was ze gewoon druk......

ook echo gemaakt en vruchtwater was nog heel goed, placenta ook, wel aan verkalken maar das normaal rond de 40 weken, wel allemaal heel goed, kindje lag goed en word geschat op 3 kg. Alles toppie. morgen doen ze altijd standaard nog een CTG en als die ook goed is gewoon weer vrolijk verder. gelukkig hoor.

kan dus heel goed zijn dat je harde buik niet helemaal hard is, maar toch harde buik is, blijkbaar zit er dan genoeg vlees omheen.

Liefs

17. Jill85

Jill85 Fanatiek lid

5 nov 2012
    1.065
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mamajojo
    Grappig dat jij dat nu schrijft van die harde buiken maar onderkant zacht. Dat heb ik al vaak ervaren maar dacht ook dat het dan geen harde buik kon zijn. Dus bedankt voor je info :)

18. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    :) ja omdat iedereen zegt dat je hele buik hard moet zijn. Maar de CTG Taco meet toch zeker harde buiken, en elke keer als ik dat voelde dan steeg die waarde. blijk ik dus al tijdje te hebben, weet nu weer wat harde buik is dus ;)

trouwens week overtijd al, wat gaan ze nou doen?

19. Jill85

Jill85 Fanatiek lid

5 nov 2012
    1.065
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mamajojo
    Dit is mijn eerste zwangerschap maar zoals jij het omschreef paste het gelijk bij mij! Dus weet nu wel bijna zeker dat ik af en toe een harde buik heb. Als is het maar half hard haha!

Ja inderdaad morgen alweer 41. Hier doen ze eerder dan 41 geen handelingen tenzij er natuurlijk een dringende reden toe is. Dus maandag komt de verloskundige voelen en dan eventueel strippen. Lukt dit allemaal niet of werkt het niet dan moet ik as woensdag aan de ctg + echo en dan gaan ze mij inplannen voor inleiding. Dus ben benieuwd!

Ben sowieso benieuwd wat er bij mij uit gaat komen haha. Ik moet namelijk in het ziekenhuis bevallen vanwege "groot te verwachten kind" heb een medium risk gekregen. Met 35 weken werd onze uk via de echo al 3275 gram geschat, daarna geen echo's meer gehad maar de verloskundige schat met voelen aan de buik dat hij/zij nu al 8 pond is, pfff. Ben benieuwd of ze gelijk hebben!

20. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    1.057
    7
    38
    @ MamaJojo :

Klinkt helemaal super.
    Wat ben je dan opgelucht hé?
    Fijn dat alles in orde was meid.
    Toevallig dat we vanmorgen allebei aan de CTG hebben gelegen!
    Ik had ook 1 enorme harde buik waarbij de meter van 20/22 naar ineens 70 liep.
    Die deed dan ook echt gigantische pijn pfff.
    Nu maar weer afwachten :)

Zo , Ik vanmorgen ook aan de CTG gelegen.
    Ze zei dat het ongeveer een half uurtje zou duren maar na een half uur kwam ze binnen dat het langer zou duren want de kleine meid sliep.
    Moest dus op mijn zij gaan liggen en heb mijn vriend op thee met veeeel suiker afgestuurd dus toen werd ze wel actief.

En vriendlief maar duimen en zenuwachtig doen :
    " Ja je ligt al een uur , kan nooit goed zijn blablabla "

Nou na een uur ging de deur met een noodgang open en hoorde ik een mannenstem zeggen : Ik pak even de echo.
    Vriend nog meer in paniek , ik moest er eigenlijk wel om lachen.
    Best schattig om te zien haha :D

Maar hij kwam ons mededelen dat de CTG meer dan prima in orde was en ze een prachtige hartslag had.
    Ik wou dat meer kindjes zo een prachtige hartslag hadden dan waren er stukken minder problemen op de wereld.
    Met als toevoeging " Een goede & gezonde zwangerschap ".
    Helemaal gerustgesteld en met mijn hoofd in de wolken dus.

Nu hoop ik dat ze blijft zitten tot de 24ste.
    Dan is mijn Oma jarig en het zou toch een geweldig cadeau zijn voor haar....
    En mij , want dat is mijn alles :)
    Dus ook weer in de afwacht modus hihi.

Deel Deze Pagina