Het 'de-laatste-10-weken-afteltopic' DEEL 2

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Skatje, 27 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunset88

sunset88 Bekend lid

17 mei 2011
    566
    0
    16
    Zustertje maar het kan nu ook uit zichzelf nog doorzetten toch?? dus daar gaan we gewoon van uit!! jij krijgt gewoon vanavond weeen!! en mij als 40+ en overtijd hier slleen laten hihi. zet m op!!

2. zustertje12345

zustertje12345 Bekend lid

12 jul 2012
    851
    0
    0
    verpleegkundige
    Zaandam
    @ krissiej: Ja kan wel nog uit zichzelf ja! Maar dan graag starten na 22.00 vanavond, vriend is nog weg vanaaf haha! En heb me nu gewoon ingesteld op vrijdag whaha!

Tis ook nooit goed he..;)

3. sunset88

sunset88 Bekend lid

17 mei 2011
    566
    0
    16
    Hahahaha.. tsja eigenlijk niet he! dan ga ik vanaaf wel ok? haha

4. glimworm

glimworm Niet meer actief

super zustertje, hopelijk ga je nog voor het weekend als mama door het leven! :D

Welkom Jojo!

Sterkte voor alle dames waar het nu steeds zwaarder wordt, ik heb het idee dat sinds gisteren het juist weer stukken draagzamer wordt, 2e dag op rij dat ik een "goede dag" heb! zo kan ik het nog wel even volhouden.

urinekweek wees uit dat ik geen gevaar oploop tijdens de bevalling (gbsbacterie is niet gevonden, gelukkig)

En daarstraks even een lichtelijke paniekaanval :D
    bij het naar bed brengen van zoonlief ineens hele grote twijfel over de naam van ukkie :$ het schoot zomaar door mijn hoofd dat ik een andere naam (van ons lijstje) toch misschien net even leuker vind :) maargoed dat wordt vanavond spoedoverleg met manlief haha

hopelijk blijft het nog even droog, moet nog boodschappen doen.

5. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Jaaaa:D Er is een babytje bij!! Gefeliciteerd Tammie! en wat een mooie namen:) Super zeg! Hoop dat je je een beetje ok voelt..

En Zustertje is misschien al een beetje begonnen.. Wil je niet bang maken, maar toen ik eenmaal de slijmprop begon te verliezen begon het wel, dus misschien toch voor vrijdag hoor:p

Krissiej: Ik vond het strippen meevallen. Niet relaxed, wel pijnlijk natuurlijk maar vergelijkbaar met flinke menstruatie kramp. En het is zo voorbij he.. duurt een paar seconden, dus goed schrapzetten, auw roepen en hopen dat het gaat beginnen:D!

Ytest jij ook al zo goed bezig! Hier vliegen de kilo's er echt af.. Sta elke dag vol verbazing op de weegschaal.. Maar er zat duidelijk ook veel vocht bij want ik loop toch te plassen joh! Bedacht me dat ik al een week voor de bevalling bijna niet geplast heb..
    Hier nog 2 kilo en dan zit ik weer op mn pre-pregnancy weight:D Had me ingesteld op een paar maanden aanmodderen enzo.. Valt weer mee.

Nou lieve meiden, allemaal heel veel succes met klussen, laatste loodjes en misschien al bevallen voor een paar!

En wat Ytest zegt.. probeer er ook nog een beetje van te genieten! Want als ie nu soms even heel verdrietig is en ik niet weet wat ik moet doen denk ik nog wel eens "kon ik je maar weer terug stoppen in mn buik, die deed tenminste alles goed"
    Maarja, kan me ook voorstellen dat jullie die baby gewoon gister willen;)

6. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Haha, succes! Hier hetzelfde.. Twee dagen voor de bevalling opeens grote twijfel! Op t moment dat ie geboren was moesten we nog kiezen, bleek administratief maar moeilijk, ziekenhuis kon geen baby zonder naam invoeren:p
    Uiteindelijk voor de naam gegaan die we twee dagen eerder bedacht hadden en geen spijt want past perfect bij t menneke tot nu toe:)

7. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Voor de liefhebber: mijn bevallingsverhaal ;)

Op donderdag 2 mei kreeg ik in de loop van de ochtend wat kramp in mijn onderbuik. Heel onregelmatig, maar wel gevoeliger dan een gewone harde buik. Aan het einde van de middag ging ik twijfelen of we de kinderen thuis zouden laten of alvast naar opa en oma zouden laten gaan. Mijn ouders zaten hier vlakbij op een camping en we hadden sowieso afgesproken dat zij op de kindjes zouden letten mocht de baby komen. Ik belde mijn vader op, dat hij mocht kiezen: nu de kindjes komen halen zodat ze bij hun konden logeren, of het risico lopen vannacht of de volgende ochtend heel vroeg uit bed gebeld te worden. Ik wist zelf ook echt niet of dit wel of niet ging doorzetten. De kindjes zijn daarom toch door opa opgehaald.

Ml en ik hebben toen lekker frietjes gehaald en zijn relaxt op de bank gaan zitten. De hele avond was er weinig aan de hand, alleen dus die krampen van tijd tot tijd. Werd wel ietsje pijnlijker.

Toen ik naar bed ging nog steeds weinig verandering. Wel begon ik mijn slijmprop in delen te verliezen. Ml had sowieso niet de illusie dat de baby nu snel zou komen en ik zat ook alweer flink te balen. Zou je net zien dat het nu niet doorzette en dat de baby dan op 4 mei zou komen. Dodenherdenking, niet echt een gezellige dag om jarig te zijn! Alle vlaggen halfstok..

Rond een uur of 4 begonnen de krampen zodanig vaak te komen dat ik ze besloot te timen. Moest ze ook wel wegzuchten. Om de 6 minuten. Ik begon een beetje hoop te krijgen dat het toch zou doorzetten, dit voelde wel als beginnende weeën. Om 5.45 draai ik me nog eens om in bed en voel ik zo iets warms lopen: dat waren mijn vliezen! Ml wakker gemaakt. Ik heb nog nooit iemand zo snel wakker zien worden haha! Hij gelijk het dekbed van bed en begint als een idioot te graven in het kraampakket naar matjes. (Ik had al lang een handdoek gepakt, maar goed…) Nadat hij een beetje van de schrik was bekomen, heeft hij de vk gebeld. Die kwam een half uurtje later. Ik had 3 cm ontsluiting en een hoge vliesscheur, voor waren de vliezen nog intact.

We zijn rustig vertrokken naar het ziekenhuis. Om 7.20 kwamen we daar aan. Om 8.00 getoucheerd: 4cm. De vk heeft toen mijn voorste vliezen gebroken en nog een keer gestript. Auw. Heb geloof ik het hele ziekenhuis bij elkaar geschreeuwd haha! (schaam). Om 9.50 had ik 6 cm. Tot die tijd waren de weeën goed te doen. Tussendoor nog een beetje kletsen en geiten, maar zo rond 10 uur begon ik echt moe te worden en in mezelf te keren. Op een gegeven moment kwamen de weeën een stuk minder vaak. Ze waren wel super pijnlijk, ook rugweeën (fijnnnn die dingen) die ik lastig kon opvangen. 11.00 nog steeds 6 cm. Nog even rondgelopen, gestaan, op een stoel gezeten, evergreen gegeten (bahhh) en dat leek de weeën wel wat frequenter te laten komen. Hielp niks. 11.30 nog steeds 6 cm. Mijn vk besloot me toen over te dragen aan het ziekenhuis. Ze zouden me aan de weeënopwekkers leggen. Ik wilde wel per se remifentanil erbij dan, want de weeën waren al niet te houden en nog heftiger dan dat zag ik écht niet zitten! Dan moest ik wel een half uur aan het CTG.

Infuus voor opwekkers werd geprikt. CTG aangesloten, maar die registreerde alleen als ik op mijn rug lag, maar dan werd ik helemaal naar en voelde ik mezelf echt wegzakken. Dus dan moest er een elektrode op het hoofdje van ons meisje worden aangesloten. Ze stelden voor wel alvast het infuus voor de remifentanil te prikken, maar ik zei dat ze dat maar na dat half uur CTG deden.. (Just in case, ik wil niet meer naalden dan noodzakelijk..) Weeënopwekkers werden aangesloten rond 12.20. Elektrode werd geprobeerd te plaatsen, lukte 1e keer niet, wel nog even geconstateerd dat ik nog steeds 6,5 cm had.. Pfff.. Ik draai op mijn zij omdat ik het op mijn rug niet meer trek, krijg daarbij 2 weeën na elkaar die echt niet gezellig waren! Lig ik op mijn zij, krijg ik persdrang. Shit, amper 7 cm en persdrang, heb ik weer. Dus ik zeg dat. 2e poging voor de elektrode: eh, ja, volledige ontsluiting. Tussen poging en en 2 voor het plaatsen van die elektrode zat een minuut of 3! Dus in 3 minuten van 6,5 naar 10.

Dat was om 12.25, ik mocht gaan persen! De arts van het ziekenhuis zei: ‘ik ga even assistentie halen’. Mijn eigen vk was nog even gebleven om aan te kijken hoe het ging. Ze zou het ook jammer vinden om de geboorte te missen ondanks dat ze me al had overgedragen. Op een gegeven moment hoorde ik haar zeggen: ‘nou, ik leg maar vast het een en ander klaar, voor als die assistentie het niet gaat halen!’ Ik mocht van haar al een beetje meepersen. Ik zag de ogen van ml groot worden en toen de arts terug kwam zei mijn vk: ‘het hoofdje kwam er al half uit!’ Ik heb nog een keer geperst en om 12.30 op 3 mei is mijn mooie dochter Julin geboren! 5520 gram zwaar en 47 cm lang.

In het dossier staat ook dat ik 5 minuten heb geperst. Een paar minuten na de geboorte, kwam de gevraagde assistentie binnen :p
    Julin deed het gelijk geweldig! Lekker bij mama gekroeld en meteen gedronken aan de borst. Het was die dag echt een gekkenhuis in het ziekenhuis. Alle kamers waren vol en ik lag in zo’n klein rotkamertje zonder eigen wc en douche. Dat was echt niet leuk, moest in een laken over de gang.. Ze waren ook nog eens aan het verbouwen dus het eerste wat mijn Julinnetje hoorde toen ze was geboren, was een hoop geboor en getimmer. Ook besloten 4 dames na mij allemaal tegelijk te bevallen, dus na het hechten was de arts (of vk, ik weet eigenlijk niet wat ze was, volgens mij zei ze arts-assistent, maar ja, niet belangrijk) foetsie. Er was niet eens iemand beschikbaar die de baby kon aankleden. Dus dat heb ik zelf maar gedaan. Ze was wel gemeten en gewogen in de tijd dat ik aan het douchen was. Uiteindelijk waren we pas om 16.00 weg, terwijl dat makkelijk om 14.00 had kunnen zijn, zo druk. De papieren hebben we nagestuurd gekregen.

Zo, het is een heel verhaal geworden! Het was gelukkig geen hele lange bevalling, maar ik vond het toch best pittig!

8. Blondje89

Blondje89 Actief lid

14 jun 2012
    463
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi dames!

Ik wil me hier ook graag gezellig bijvoegen!
    Ik ben 20 juli uitgerekend van een meisje, het is mn eerste kindje.
    Spannendd allemaal :D

9. zustertje wat spannend! en haha ja als je dan echt de slijmprop ziet dan heb je zoiets van Oh DAT is het dus :D En dan grappig te bedenken dat je daarvoor bij elk klein dingetje dacht dat het de slijmprop was :p En ja bij mij zetten de weeen toen ook door, verloor ook na het strippen de slijmprop! Toch wel fijn dat je met 2cm mag beginnen al, dan hoef je er nog maar 8 ;) Spannend hoor misschien toch voor vrijdag dan nog! Misschien nu al wel aangezien er sinds half 2 al geen bericht meer van je is geweest hihi :D

glimworm herkenbaar dat je opeens weer een goede periode hebt, dat heb ik nu ook opeens! Echt een opleving en barstensvol energie. Heerlijk toch, laten we ervan genieten zolang het duurt hihi :D

Skatje ik ga zo je verhaal eens lezen. Hoe spreek je de naam van je dochter uit? Ik heb de neiging het op zijn frans te doen maar dat zal vast niet goed zijn :)

Ytest wat goed dat je al 10kg kwijt bent! Geef je ook bv? Dan gaat het meestal vrij hard :D Nog een paar kg eraf en je bent weer zoals hiervoor! Heerlijk hoor, kan ook niet wachten om straks mijn lijf weer strak te krijgen en wat spieren te kweken. Dat heb ik al sinds voor de zwangerschap van mn dochter niet meer gedaan haha dus het wordt tijd :D

Vandaag is het hier feestdag en dus was vl lekker thuis. Hij was vannacht pas laat thuisgekomen na een etentje met collega's en ik was al vroeg op dus ben met mijn dochter naar de rommelmarkt geweest. Bleek ergens bovenop een berg te zijn en natuurlijk nergens parkeerplek bovenaan. Dus we hebben er gelijk een stevige wandeltocht van gemaakt haha. Je zag de mensen kijken, vrouw met kinderwagen en dikke buik vs. berg :D Maar ik heb gewonnen haha. Daarna zijn we met wat vrienden naar het strand geweest, lekker gepicknickt en van het lekkere weer genoten. Iets teveel blijkt nu, want ik ben flink verbrand terwijl ik toch met factor 50+ heb gesmeerd en zoveel mogelijk onder de parasol ben gebleven. Achja de eerste stranddag is een feit en ik krijg alvast een lekker kleurtje :) Straks lekker pastasalade maken.

Morgen weer een vrije dag en dan moeten we eerst even op jacht naar een matras en beddengoed voor het nieuwe bed van dochterlief. En dan misschien 's middags weer het strand op, lekker luieren! Op deze manier kom ik die komende 4 a 6 weken wel door hoor :D

10. Nieuwe dames welkom trouwens! Jeetje ik zie al meiden van eind juli.. bij mijn dochter was ik 22 juli uitgerekend hihi :D Ergens zit dat nog in mijn hoofd, toen zat ik nu pas aan de 30 weken dus ik denk steeds oh ik moet nog wel even, maar dat is natuurlijk helemaal niet zo :p

11. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Even een snelle update! Vandaag een groeiecho gehad en onze kleine man wordt nu geschat op 1630 gram, volgens de echo dame mooi volgens het lijntje! Stiekem een beetje opgelucht want vorige keer hadden ze het over een nogal grote baby!
    En geen rhesus prik nodig, ik en beebs hebben allebei een negatieve bloedgroep!

12. Haha Skatje wat een verhaal! En dat het zo druk was zeg.. Moest wel enorm lachen om je man die in het kraampakket ging graven ahha :D

Over het breken van vliezen gesproken.. ik ga er eigenlijk niet vanuit dat mijn bevalling daarmee begint, dus ik heb nog geen waterdichte dinges op mijn matras gelegd. Ook omdat het aan een kant plastic is en dan gaan vl en ik beide enorm zweten, niet zo lekker :p Stel nou dat je vliezen in bed breken is het dan meteen een waterballet dat je dat zeil echt nodig hebt, of zou het met een badlaken onder het hoeslaken evt ook volstaan? Omdat ik vaak hoor dat je toch vaak eerst iets voelt lopen en het pas echt eruit loopt als je opstaat..

13. glimworm

glimworm Niet meer actief

#653 glimworm, 8 mei 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 mei 2013
    Ik heb het voorgelegd, hij vindt het goed!
    de eerste naam wordt nu de 2e, dus zijn keus zit er ook nog steeds bij!
    Ja gek is dat he? ik heb het gevoel dus ook dat onze "nieuwe" naam veel beter past.

Bij zoonlief voelde ik ze zo duidelijk knappen :$ maar zolang ik bleef liggen kwam er maar een klein scheutje uit, zodra ik uit bed ging en rechtop stond ging de kraan open.:D Ik heb dat ook altijd in de zware dagen als oma op bezoek is

14. zustertje12345

12 jul 2012
    851
    0
    0
    verpleegkundige
    Zaandam
    Skatje: wat een verhaal zeg! En 5500 gram wooo! Hoe gaat t nu?

Luca: haha nee nog niet, heb even bijgeslapen en druk druk druk erna geweest, nu even bij me ouders dus reageer later uitgebreid!
    Haha ik zie t al voor me jij vs berg! Klinkt wel als een lekker dagje! En.. Indd je kleine is er stuk sneller dan eind juli haha!

Nieuwe: welkom! Zet jezelf even op t lijstje erbij!:)

Rest: reageer vanavond als ik op de laptop zit!

Linneke: waar ben je? Gaat alles goed?

15. zustertje12345

12 jul 2012
    851
    0
    0
    verpleegkundige
    Zaandam
    Nog even snel op glimworm reageren: wat grappig zeg dat jullie samen toxh ineens van naam veranderen! Ik vind nu ook een naam enorm leuk maar we zijn al zo ingesteld op de 1e naam dat dat gewoon echt bij hem past! Dus houden we maar zo!..

16. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    5500 is fout! Whaaa nee!! 3520 :)

17. zustertje12345

12 jul 2012
    851
    0
    0
    verpleegkundige
    Zaandam
    Haha ik dacht al skatje diep respect voor jou om dat op natuurlijke wijze te doen!;)

18. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Skatje mooi verhaal! :)

19. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Lang leve bv :D

20. Nummertje4

Nummertje4 Actief lid

18 jul 2012
    319
    0
    0
    NULL
    NULL
    Skatje zo te lezen een goede bevalling gehad maar wat een stevig kindje !! niet lang en wel zwaar dus lekker rond !
    strippen, bij mij was het niet pijnlijk gelukkig, ook spiraaltjes laten plaatsen en verwijderen doen bij mij geen pijn ....
    slijmprop ben ik alleen bij mijn eerste verloren na het breken van de vliezen en uur daarna bevallen, bij de vorige 2 bevallingen heb ik er nooit wat van teruggevonden....
    voor de liefhebbers ik heb een aantal foto's van de fotoshoot in mijn album gezet.
    zustertje ik hoop dat je nog voor vrijdag bevalt.

Deel Deze Pagina