Het 'de-laatste-10-weken-afteltopic' DEEL 2

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Skatje, 27 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    ik ben 2 kilo aangekomen.
    Zit op laptop van mijn oudste zal later eens zien of ik een foto kan plaatsen.

2. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    2 kilo? :$

3. mamavang

mamavang Niet meer actief

Ik ook maar 3..

Sta te kijken als ik lees over 15 of 20 kg..

4. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Wauw :)

5. Luja

Luja Niet meer actief

Jeej een deel 2!

Wat een mooie buiken komen er voorbij, ik zal mijn bijdrage vanavond ook even plaatsen. Hier begonnen met 59-61 kilo, afgevallen tot 57 en nu 63 kilo :) dus ik weet niet hoe ik moet rekenen, maar ben toch IETS aangekomen.

Voor iedereen die voor de 2e/3e/4e keer zwanger is, hebben jullie ook een grotere buik dan de eerste keer? Hier is dat dus wel het geval, heb nu echt een puntje, waar ik vorige keer meer in de breedte aankwam.

Bevallen dames: gefeliciteerd!!!

En gezellig dat er hier meer juni-mama's gearriveerd zijn, ik sta ook eindelijk niet meer onderaan op de lijst :D

Morgen laatste werkochtendje, dus nog heel even doorzetten, zo apart dat er al de hele week collegas naar me toe komen om afscheid te nemen voor een paar maanden terwijl het verlof-idee nog niet helemaal tot me doordringt. Toch maar wel taart in huis gehaald om het morgen te vieren!

vandaag kwamen mijn schoonouders al heel lief langs met een kado; een leuke tas met spulletjes voor tijdens mijn verlof. Allerlei lekkers en verschillende tijdschriften. Ik kom mn weken wel door :D

Wij waren op ons werk met 10 zwangeren (helaas 1 mk) , en van de 9 zijn er nu 7 bevallen dus ik ben de volgende, wat vliegt de tijd!

Hebben jullie al een idee wat jullie de kraamvisite gaan 'voeren'?
    Beschuit met muisjes of iets heeeel anders? :)

6. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Ja sta er zelf ook van te kijken, eet gewoon.
    Bij de meiden allebei rond de 11/12 kilo.

7. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Larissa, nee heb geen grotere buik dan de vorige keren, de vk zei dat ik deze keer meer naar binnen draag.
    Welk dezelfde vorm van buik als de vorige keren.

Lekker genieten morgen en dan aan jezelf denken :) en wat lief van je schoonouders.

Hier beschuit met muisjes er zijn een boel leuke dingen te bedenken, maar ik vind beschuit met muisjes lekker haha dus allemaal de beschuit :D

8. urmylove

urmylove Niet meer actief

Ik mag me hier ook melden, Ik vind het net iets te snel gaan allemaal, maar dat is omdat we nog ons nieuwe huis niet in kunnen en ik dus al chagarijnig wordt bij het idee dat niks af is!!

Na de 30 weken wordt ik alleen maar onrustiger denk ik...

de zwangerschap zelf ben ik ook wel beetje beu, heb liever de kleine in mn armen :)

9. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    buik van 30 weken, nu nog hetzelfde.

10. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Denk dat morgen m ook niet gaat worden, nog zo gehoopt! :( moet gewoon nog een week geduld hebben...

11. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Mooi bescheiden buikie :)

12. Shan89

Shan89 Actief lid

9 apr 2012
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden, jeetje wat kletsen jullie veel!! Nog bedankt voor jullie berichtjes allemaal!

Een uitgebreid verslag en (buik)foto's zal ik later nog posten maar toch ff een korte update..

Ons dochtertje F.elicia (4140 gram!!) moest helaas aan de beademing maar vanochtend mocht ze eraf! Als het goed blijft gaan mag ze misschien morgen overgeplaatst worden naar onze woonplaats! Wel heel fijn omdat ik sinds vandaag weer thuis ben en nu elke x half uur op en neer moet.. Maar we hebben goede hoop dat ze snel mee naar huis mag!

Ik hoop dat jullie ook snel jullie baby in jullie armen mogen houden, had gehoopt op babynieuws! Hou jullie in de gaten!

13. Zonzon

Zonzon Bekend lid

5 aug 2012
    727
    0
    16
    Fijn dat het nu beter gaat met haar! Hopelijk mag ze snel overgeplaatst worden zodat jullie haar lekker dichterbij hebben. Knuf

14. Zonzon

Zonzon Bekend lid

5 aug 2012
    727
    0
    16
    Ik ben 7kg aangekomen en mensen schatten mij op 25 weken.. Achja ligt er net aan hoe je je kindje draagt heh. Mijne schijnt vooral aan de binnenkant te zitten.

Ik mag mij trouwens aansluiten bij de blaasontstekingsclub :( auwauw echt niet leuk!

15. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Shan89: Fijn om te horen dat het nu beter gaat met jullie dochtertje!

Hier een foto van week 36

16. Mooie buiken allemaal! Leuk om te zien zeg.

Ytest misschien geen week wachten! Kan ook doordeweeks gewoon komen ;) En het kan altijd morgen nog gebeuren he, we zijn het weekend nog niet uit :D

Shan hopen dat jullie meisje snel mee naar huis mag!

Hier in totaal 7 kg aangekomen maar weeg nog steeds niks. Ben van 47 naar nu 54 gegaan :)
    Bij mijn eerste zwangerschap zat ik met 40 wk op 57 kg, dag na de bevalling was t nog maar 53.. Dus van mij mogen er nog wel een paar kilootjes bij, wil liever niet weer onder de 50 kg komen.

Vandaag alle babywas tm maat 68 opgeborgen. Ook meteen de vluchtkoffer en babytas nogmaals gecontroleerd en de rest van de spullen vast klaargelegd. Als ik nu moet bevallen hoef ik alleen die tassen uit het kamertje te grissen, de overige zooi in mijn tas te schuiven en ik ben er klaar voor haha. Zijn nogal wat spullen aangezien we na de bevalling ook 3/4 dagen moeten blijven.

Daar zie ik nog het meest tegenop. Toen ik beviel van mijn dochter lagen we steeds met 2 vrouwen op 1 (oude en vieze) kamer omdat de kraamafdeling toen verbouwd werd. Dan lig je ook niet echt op je gemak, met steeds ook visite van de ander erbij ed. Of 's nachts als je kindje huilt een geirriteerde zucht van de andere kant horen. Ik weet niet hoe het nu is want ik heb de nieuwe afdeling nog niet gezien, maar ik hoop maar dat het individuele kamers zijn..

17. Ploppy

Ploppy Lid

26 apr 2013
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo iedereen,

leuke foto's van mooie buikjes!

Hier toch al +/- 11 kilo bijgekomen. Tot 24 weken viel dit zeer goed mee, en nam het gewicht zeer beperkt toe (buikje was trouwens nogal 'onzichtbaar'; mensen vroegen of ik wel zeker was van de zwangerschap ;)). Dan plots na week 28 op amper 3 weken tijd 2,5 kg bij. Buik is opeens zeer behoorlijk beginnen groeien. Ligt denk ik ook aan het vele platliggen, maar toch... Zal toch wat moeten beginnen opletten dat het niet uit de hand loopt ;)

@Shan: ik duim dat jullie je kindje zo snel mogelijk mee naar huis mogen nemen.

Hier vandaag ook wat gerief klaargelegd 'voor het geval dat'... Kleertjes gewassen en gestreken. Kan eigenlijk nog niet geloven dat binnen enkele weken die kleertjes ook daadwerkelijk gebruikt zullen worden!:D

Zo spannend!

18. mamavang

mamavang Niet meer actief

pff
    hoe krijgen jullie die minikleertjes gestreken
    ik krijg al geen theedoek zonder kreukels
    laat staan al die mini-broekjes/rokjes/shirtjes..

Vreselijk!

ik heb nooit kunnen strijken

19. Luja

Luja Niet meer actief

Das dus het probleem hier, ik vind beschuit NIET lekker :p
    En om nou net na de bevalling cupcakes te maken, wordt hem niet.
    Vriendlief had t idee om blauwe glazuur te kopen en dat over kant n klare supermarkt-cake heen te doen, maar dat leek me dus ook niets:p wat dan wel!?

En wat leuk, ook bij jullie een zoontje op komst na twee dochters! Hoe oud zijn jouw meiden? Hier worden ze eind juni 4 jaar.

Shan ik hoop dat jullie meisje snel mee naar huis mag:)

En ytest het kan nog makkelijk morgen gebeuren! Rommelt er al wel wat?

Zo, ik breng de meiden naar bed en dan lekker bankhangen met tv aan.
    Zalig. Fijne avond allemaal!

Edit: Linneke ik strijk niet, haha rothekel aan. En toch geen gekreukte kleren, gewoon netjes ophangen aan de lijn en verder is er bij ons niets voor nodig :) onze knul zijn kleertjes zijn er heeeerlijk zacht uit gekomen!

20. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ik strijk niet :).. Uithangen die handel :D

Deel Deze Pagina