Het 'de-laatste-10-weken-afteltopic' DEEL 2

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Skatje, 27 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonzon

Zonzon Bekend lid

5 aug 2012
    727
    0
    16
    Dat gejaagde gevoel komt me bekend voor, het heeft bij mij te maken met mijn te hoge bloeddruk, dus als ik jou was zou ik ook even rustig aan doen in de hoop dat hij daalt. Ik lig nu twee uur plat en gelukkig is mijne weer gedaald naar 90/144 (alsnog hoog, maar te overzien denk ik), maar als hij weer gaat stijgen dan ga ik toch de vk maar bellen denk ik..

2. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    yes, bloedplaatjes zijn nu 194.. dat betekent hopelijk dat ik thuis mag bevallen!!!

3. mamavang

mamavang Niet meer actief

Meet jij zelf je bloeddruk? Das wel makkelijk..

Ik doe de hele dag al niets, hooguit de keuken in om wat te drinken te pakken of even naar de wc..
    Als ik het ziekenhuis bel moet ik direct weer komen en sorry, maar dat ben ik even helemaal beu! :(
    Daarheen rijden 15km om daar 2u aan allerlei onderzoeken te moeten ondergaan om daarna te horen dat het nog "binnen de grens" is en ik weer naar huis mag..
    Dat is nu al de laatste maand zowat dagelijks en heb t er helemaal mee gehad..

Over n uurtje is de huisarts hier weer bereikbaar, dat is om de hoek..
    Misschien dat hun even kunnen meten..
    Dan ben ik als t nodig is alsnog zo naar het ziekenhuis..

Dankje voor je reactie en sorry voor mn klaagzang :(

Knuff!

4. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    Linneke dan zou ik inderdaad de huisarts even bellen, just in case...

5. mamavang

Dat zou fijn zijn!
    Altijd al thuis willen bevallen?
    Ik zou dat sowieso niet mogen maar denk ook niet
    dat ik daarvoor zou kiezen..
    Vind t wel fijn/veilig om de dokters in de buurt te hebben!

Knuf!

6. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    Ik heb wel altijd al thuis willen bevallen, maar door dit begin ik nu wel te twijfelen...
    een van de redenen dat ik graag thuis wil bevallen is omdat we al zoveel in het ziekenhuis hebben gezeten met alle behandelingen en het totaal niet gegaan is zoals wij hoopten dat ik het wel heel fijn zou vinden als dit zo intiem en mooi mogelijk gaat thuis...
    maar merk dat veel mensen in mijn omgeving wel zoiets hebben van 'ga je niet liever naar het ziekenhuis?'......

7. mamavang

Jullie moeten doen wat jullie fijn vinden!
    Ik snap de redenatie wel!
    misschien is een kraamhotel een goede middenweg..
    Dat is niet zo'n ziekenhuizige omgeving en tochgoede begeleiding..
    Maar nogmaals, laat je niet door anderen beinvloeden..
    Jullie zwangerschap waar jullie voor geknokt hebben en jullie bevalling van jullie kindje!
    Knuf!

8. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    Dank je wel, super lief van je!!
    Ja hebben inderdaad ook gekeken naar een kraamhotel maar zitten hier niet in de buurt helaas...
    Gelukkig mogen we op het laatste moment nog switchen van plan dus dat is wel erg fijn...

liefs

9. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Ik moer hier ook comprimeren met het kraamhotel.. De man wil gewoon niet de bevalling moeten leiden, met de hond opgezadelt zitten en een hoop opruimwerk grote kans dat hij eerder een verpleger nodig heb voor zn bloeddruk dan ik, grotere kans dat ik gewoon alles bij mekare loop te vloeken haha.. Daarom vind ik het kraamhotel wel te doen want meestal is dat gewoon leeg en liggen de patienten op afstand wel zo prettig voor de man is er dan genoeg personeel om mij aan over te dragen zodat hij eventueel nog even wat te bikken voor me kan halen hihi nu licht meneertje al weken met zn hoofdje naar beneden fingers crossed dat het zo blijft!

10. mamavang

Jaa zelfs ik heb soms mijn lieve momentjes haha:p

Balen dat er geen kraamhotel in de buurt zit..

Maar je kunt inderdaad even afwachten hoe je je voelt op t moment dat de bevalling zich aandient..

11. mamavang

Joh, wie weer krijgt je man ook wel een soort oerkracht in zich..
    Kalmeert hij de hond terwijl hij met de zwabber door t huis wappert
    en op t moment dat de beeb zich aandient houdt hij je hand vast , kalmeert hij je terwijl hij de beeb opvangt :D

12. mamavang

Om 15.40 naar de huisarts voor bloeddruk en urinecontrole..

Tzal mij benieuwen..

13. Nummertje4

Nummertje4 Actief lid

18 jul 2012
    319
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil wel graag thuis bevallen , vorige keer ingeleid en was het zo druk dat ik niemand heb gezien, mijn man man drukte op het knopje omdat ik persweeen kreeg. Komt de vk binnen ja ik heb eigenlijk geen tijd, ben met een andere bevalling bezig totdat ze ging kijken en zij ze4 o jij kan wel even tussendoor !! 5 min persen en ik was klaar en weg was ze weer !! uiteindelijk heeft ze zolang op mijn buik gelegen dat op het moment dat we naar huis mochten ze ondertemperatuur had en ik ze moest overtuigen om ons toch te laten gaan !! In het ziekenhuis zijn 8 verloskamers en werken er 4 vk tijdens een dienst !
    Als je thuis bevalt gaat de vk op een bepaald moment niet meer naar huis en blijft bij je tot het eind dat kan ook heel geruststellend zijn !

14. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    Ik ben ook benieuwd,hoop dat t allemaal in orde is.

Pfff hier flink last van harde buiken...

15. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    Nummertje4,dat is ook waar ik bang voor ben. Dat je gewoon n nummertje bent en het allemaal snel snel gaat omdat het druk is.

16. Zonzon

Zonzon Bekend lid

5 aug 2012
    727
    0
    16
    Ja ik begrijp je wel hoor! Ik moest maandag aan de apparaten om vervolgens naar huis te mogen, maar had het gelijk al gehad, heel je dag naar de ***** en je schiet er toch niks mee op. Daarom wacht ik nu ook braaf af tot ik echt denk, nee dit voelt niet goed, want echt geen zin weer het hele riedeltje af te lopen.
    Ik heb inderdaad thuis een meter, normaal is mijn bloeddruk veel te laag dus dan kan ik hem in de gaten houden, maar nu komt het ook goed van pas!

17. Zonzon

Zonzon Bekend lid

5 aug 2012
    727
    0
    16
    Oo zie het nu pas! Succes!

18. mamavang

Met spoed naar zkh nu..
    Bloeddruk was 180/120..
    Zo gauw ik kan laat ik jullie wat weten
    Knuf!

19. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    Sh*t linneke. Sterkte!!

20. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Oei linneke, sterkte meid! Eerlijk gezegd denk ik dat ze je kleine gaan halen hoor. Onderdruk van 120 is veel en veel te hoog! Met 38 weken werd ik al meteen ingeleid met een onderdruk van 94 tot 96.
    Ergens hoop ik ook gewoon voor je dat ze d'r nu halen. Dit is toch niet te doen meis.. Steeds die stess, ziek voelen, ziekenhuis tripjes.. Heel spannend! Musschien ben je zo wel mama dan :D
    In elk geval sterkte en een dikke knuffel, ik denk aan je!!

Deel Deze Pagina