Mijn high tea was heerlijk ontspannen en erg lekker. Zeker voor herhaling vatbaar. We zijn nu eindelijk weer n beetje bij getankt. We hadden het wel ff nodig. Helaas eindigde mijn dag minder leuk. Er is n kies afgebroken. Echt niet leu, zo vteemd aan de buitenkant zie je het niet. Maar aan de binnenkant heb ik n gapend gat en 2 scherpen punten. Morgen de tandarts maar eens bellen. Ik hoefde van de dienst doende tandarts niet langs te komen, tenzij ik kiespijn zou krijgen. Kon wel janken, leuk die hormonen
Helleuw!! Kan niet alles teruglezen en overal op reageren Maar dankjullie voor alle felicitaties! Guusje doet het prima! Haar glucosewaardes en temp blijven goed nu dus ik hoop dat ze vandaag bij mij op de kamer mag komen liggen. Het lijkt al n maand geleden dat ik de keizersnee heb gehad ze hoort er al zo helemaal bij! Helaas blijk ik nav de keizersnee een infectie te hebben en lig ik aan n ab-infuus en n extra kuur tabletten.. Verder geen nieuws.. Ik geniet zoveel mogelijk van ons meisje! Zo mini, zo compleet.. Zo helemaal perfect.. Zwijmel!
Ik reageer straks later even op iedereen, moet even 'n ei kwijt... Zit gewoon huilend achter de laptop... Ik ben zo moe... Ik slaap zo slecht, lig alleen maar te draaien, wordt er helemaal iebel van, ik wil gewoon een paar uurtjes slapen. Moest om 1 en om 4 u plassen, tot die tijd af toe wel weg gezakt, maar daarna echt een drama. Ik hoop niet dat dit nog lang duurt want dat hou ik niet vol...
Goeiemorgen iedereen! @ Nala: zeer jaloers! Zo een leuke verrassing @ mam: 'Proficiat' met je prop @ Mir: Ik leef met je mee. Heb ook al verscheidene snertnachten achter de rug. Vannacht had ik het ook helemaal gehad. Tegen 4 uur al 5 x opgestaan om naar wc te gaan. En vanaf 4 uur dan klaarwakker en dan maar liggen luisteren naar de vogeltjes die wakker werden (Zaterdag ben ik gewoon om 5 uur opgestaan omdat ik niet meer kon slapen en geen enkele comfortabele houding meer kon vinden). Ik lag me dan af te vragen wat hiervan eigenlijk de bedoeling is? Waarom hebben we het in de laatste weken zoooooo lastig om eens een goed nachtje door te slapen, wetende dat je eigenlijk al je krachten zo moeten sparen voor 'het' moment en daarna ook steeds paraat te kunnen staan Ik denk dat 'moeder natuur' toch een beetje sadistisch is Hopelijk kan je vandaag nog een beetje bijslapen!
Ik kan me nog snel toevoegen aan het lijstje: eigenlijk gepland voor 18 mei (ons eerste kindje) maar de baby blijft blijkbaar liever nog lekker warm in mijn buik zitten. Morgen naar de gynaecoloog indien het vandaag niet begint, hoop toch dat hij het kan laten starten, want vorige week maandag gaf hij me de hoop dat ik in die week nog zou bevallen doordat ik opening heb en de voorweeën duidelijk zichtbaar waren op de monitor...
Heel flauw, maar het is juist met het oog op de komende periode. Om je alvast te laten 'wennen' aan onderbroken nachten, weinig slaap etc. Beetje jammer dat dat nou precies op het eind moet, als je je energie zo hard nodig hebt. Maarja het is niet anders.. Het voordeel straks na de geboorte is dat je waarschijnlijk na de nachtvoedingen zo moe bent als je meteen als een blok weer in slaap valt haha
Hoi Mir81. Heel herkenbaar. Zat er vorige weken ook doorheen tot huilens toe. Wat ik mezelf nu heb voorgehouden is niet denken dat ik slecht slaap en ook al ben ik moe gewoon maar te denken dat ik door rust ook goed uitrust. Het is een beetje 'omdenken' maar ik merk dat ik daardoor opeens veel beter slaap. Gek he? Ik word dus nog steeds wel wakker, moet plassen, lig daarna ook nog wel wakker, maar het wakkere gedeelte is veel minder dan voorheen en omdat ik gewoon mezelf voorhou dat ik wel rust, voel ik me ook echt minder beroerd. En daarnaast - zodra het lukt (dat wil zeggen als kind van 4 in het weekend meewerkt!) probeer ik tussen de middag een uurtje extra rust te pakken.
Ja het slapen is een ranp hier ook zo. Vannacht ongeveer 2 uurtjes kunnen pakken, draaien en woelen. Ben nu bekaf zeg. Morgen weer naar de gyn, echo ctg en flowmeting. Hopelijk groeit onze kleine man nog wat door en loopt het buikje niet nog verder achter.
Nou ik ben weer in het land der levenden... Ik reageer als ik meer energie heb weer op alles wat iedereen geschreven heeft. Ik kreeg vanmorgen ineens last van een oog, zag raar, later hoofdpijn wat steeds erger werd en toen ik misselijk met een emmer op bed ben gaan liggen viel ineens het kwartje, migraine! Heb sinds ik de nuvaring ging gebruiken migraine (na 3 maanden mee gestopt, maar helaas is de migraine gebleven). Ik heb kans op migraine tijdens de menstruatie voornamelijk als ik chocolade eet. Dit is dus hormoongerelateerd. Sinds ik zwanger ben, nergens last van, heerlijk ontbeten met boterhammen hagelslag etc. Gistermiddag sinds een paar dagen weer wat chocolade gegeten. En nu dit... Nu is mijn vraag de hormonen die tijdens je menstruatie aanwezig zijn, zijn die soms ook aan het eind van je zwangerschap/begin bevalling actief? Iemand die hier verstand van heeft? Ga het morgen zeker even met de vk overleggen. Voel me nu alsof ik door een vrachtwagen overreden ben, maar ook dat klopt helemaal met hoe ik me anders ook voel na migraine. Kom net uit m'n bedje, manlief gaat zo lekker eten maken voor ons.
hey meiden.. hier valt t herstellen erg zwaar... vanmorgen is de katheter er pas uitgehaald, had nog steeds sinds de bevalling niet zelfstandig kunnen plassen.... dus vandaag voor t eerst zonder katheter.. vanmiddag moesten we naar het ziekenhuis, en ik had natuurlijk nog steeds niet kunnen plassen.. echo gehad en mijn blaas zat idd erg vol.. kreeg 2 uur de tijd om te plassen en anders moest ik leren om mezelf om de 2 uur thuis te katheteriseren... gelukkig is het gelukt om te plassen.. mijn blaas was niet leeg, maar goed genoeg om zonder katheter naar huis te mogen. verder kan ik zelf vrij weinig, ben slecht ter been, en kan daardoor mijn meisje niet verzorgen. mijn man doet echt alles staat contineu snachts op voor flesje enzo omdat ik t gewoon niet kan. ik mis hierdoor erg veel.. en kan niet echt genieten van de kraamtijd op deze manier. door t bijna 2 uur persen heb ik gigantische aambeien opgelopen, zelfs de kraamzorg vind het niet normaal + ben ik op verschillende plekjes uitgescheurd waardoor ik onder de hechtingen zit.. en door dit alles alleen maar op bed fatsoenlijk kan zitten en liggen.. al met al valt t me erg tegen zo.. sorry voor mijn klaagzang, maar moest t even kwijt. ons meisje doet het daar in tegen erg goed, drinkt alles op wat we aanbieden, en is zeer tevreden op wat buikkrampjes na.
God lieverd toch! Knuffel! En je zwangerschap was ook al zo zwaar! probeer positief te blijven, je kindje is gezond en dat is de rede je dit allemaal doorstaat! Hou vol!
Mir he getsie migraine. Je hoort volgens mij wel vaker dat de klachten tijdens de zwangerschap verdwijnen en aan het eind weer terugkomen. Zou het idd even navragen bij je vk morgen. DA wat jammer zeg dat het op deze manier moeilijk genieten is van je kraamweek Sterkte, hopelijk ben je er snel weer een beetje bovenop. Hoe gaat het verder met iedereen? Hier alles nog goed. Vandaag niet zoveel gedaan, beetje gehangen en wat zinloos geshopt. Een leuke after-bevallingspyjama gekocht en op de valreep nog wat kleine mutsjes, aangezien het een kleine beeb wordt net als mijn dochter en bij haar pasten de gewone hema mutsjes nog niet in het begin. Dus een maatje kleiner erbij gehaald Verder voelt het van onder een beetje raar, branderig net alsof ik blaasontsteking heb. Maar volgens mij komt het doordat het hoofdje zo zit te drukken van onder. Het wordt erger als ik loop. Morgenochtend weer controle van mijn vk, dan ga ik even vragen of zij niet wil voelen hoe het ervoor staat. Ik heb zelf het idee dat ze deze week komt, al een hele tijd maar nu steeds meer. Is natuurlijk nergens op gebaseerd maar je weet het niet he haha. Ik heb mijn zinnen gezet op as vrijdag, dus ben benieuwd of er dan iets gebeurt! Wel toevallig; ik kreeg vandaag eindelijk het allerlaatste element van de babykamer; mijn badstandaard! Had het ding begin maart besteld maar er was iets mis gegaan waardoor het opnieuw besteld moest worden en daar is 2x een maand overheen gegaan. Nu is ie eindelijk! binnen dus ik ben er echt helemaal klaar voor Ik ga ook even navragen of je perse 4 dagen op de materniteit moet blijven. Daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin in, als alles gewoon goed verloopt. Bij de eerste was het wel handig dat je altijd iemand in de buurt had, maar nu ben ik toch het liefst zsm weer thuis met mijn eigen gezin. Mijn ouders en schoonouders zijn er om mij thuis op te vangen (geen kraamzorg hier) dus in principe zou het goed moeten komen. Er moet alleen een dokter garant willen staan voor ons. Dus ik vraag dan aan mijn vk of zij evt nacontrole zou willen doen.
Mir, balen zeg dat de migraine terug komt. Beterschap en idd navragen bij de vk. DA, fijn dat je dochter het zo goed doet, daar kun je dan iig nog van genieten. Maar wat vervelend en ook jammer dat je eigen herstel zo moeizaam verloopt. *knuffel voor jou* Luca, vrijdag is idd een mooie dag om te bevallen, kun je fijn het weekend in ik duim voor je.
Frannie! Las in een ander topic dat je kleintje er is! Van harte gefeliciteerd! Echt ik heb zoveel respect voor je! Hoop dat je snel kan gaan genieten van je hele gezin! Rest: reageer later!
Hallo dames, zag deze topic en dacht ga is kijken, zelf zit ik nu op 36 weken dus een nog een kleine 4 weken (of met uitloop 6 weken)
Hoi duimelijntje, welkom hier. Ook nog maar even Nou om half 10 lig ik weer aan de ctg en daarna naar de gyn voor de echo en flowmeting.
Frannie gefeliciteerd meis! Hopelijk doet je kleine het goed! Duimelijntje welkom! Masami succes met de ctg en echo. Het houdt je wel bezig zo he Helaas een kort nachtje gehad. Lukte me gisteravond niet om in slaap te komen en vannacht werd ik om half 5 wakker. Om half 6 stond mijn dochter voor mijn neus, ook klaarwakker. Het is me een kwartiertje later gelukt haar terug te leggen maar toen hadden we helaas nog maar 1 uurtje om te slapen. Dus nu voel ik me brak. Straks om 10u komt de vk en ik wilde voor die tijd nog schoonmaken, aangezien het misschien de laatste keer is voor de bevalling dat ik het zelf grondig kan doen. Dan is het hier in ieder geval de komende weken weer enigszins leefbaar en hoeft vl het alleen maar bij te houden als ik lig te kramen Als de vk weer weg is ga ik denk ik voor een vroege lunch en een middagdutje
Welkom Duimelijntje!! Masami succes met de ctg. Luca, pff dat is inderdaad een kort nachtje. hopelijk kan je straks even bij slapen. Frannie gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!! Hopelijk sterkt ze snel aan. Chaben jij ook van harte gefeliciteerd met jullie dochter!! Ik las in een ander topic dat de kleine er is!! Helemaal top!! Hier, vandaag een druk dagje want ben morgen jarig... lekker alles voorbereiden!! gister de verloskundige nog gesproken en mag inderdaad thuis bevallen, gelukkig!!!
Ik loop nog steeds rond met zwangere buik.. Vanavond strippen en meteen inleiding bespreken.. heb er geen zin in Ziet eruit dat buikbaby niet meer zelf komt dus..
Hier ook brak geslapen. Heb sinds gisteravond last van me onderrug. Rare krampen. Het komt opzetten en zakt dan weer af. Heel vaag. Af en toe wel ongikrampjes in me buik, maar niks regelmatigs. Heb alleen maar liggen draaien in bed. Had het idee als ik bewoog dat het minder was. Vandaag maar is een dagje rust houden. Hoop ene kant dat ze toch voor de uitgerekende datum geboren gaat worden. @DA. Wat balen dat het herstel zo langzaam verloopt.