Het 'de-laatste-10-weken-afteltopic' DEEL 2

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Skatje, 27 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaudvanL

MaudvanL Bekend lid

11 jul 2012
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat spannend Luca!

2. Zonzon

Zonzon Bekend lid

5 aug 2012
    727
    0
    16
    Jaaa Mir!!! Gefeliciteerd!! We misten je al dus we hadden al een vermoeden :D

Zustertje; hoe is het met je kleine vent?

Luca; Spannend zeg! Zou inderdaad lekker zijn als je voor je uitgerekende datum bevalt, vandaag is bij mij mijn uitgerekende datum (ticker staat verkeerd, was dag terug gezet) maar nog niks hoor! Zou het ook wel lekker vinden als het gaat beginnen.

Nummertje4; spannend! Ik duim voor je dat je goed nieuws krijgt vandaag

Vlinder; balen zeg van je kwaaltjes! De verhuisstress zal het er ook niet beter op maken denk ik. Lekker zout eten. Hopelijk is je huis snel op orde.

Larissa; Ik zit inderdaad ook al vanaf week 37 bij elke steek en kramp: zou het?!! Maar helaas.. Hahaha hopelijk bij jou toch eerder dat het echt doorzet!!

Er is mij gevraagd of ik gestript wil worden.. Vandaag nog! Pff weet het niet zo goed! Aan de ene kant wel, omdat het misschien wel op gang geholpen wordt.. Aan de andere kant niet.. Omdat het me wel wat lijkt als het uit zichzelf start! Maarja, waarschijnlijk denk ik daar niet eens meer aan als ik eindelijk mijn mannetje in mijn armen heb,.. Dilemma dilemma!!!!

3. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    zonzon: jeetje loop je nog steeds rond! dacht dat we op dezelfde dag zouden bevallen jah! strippen??... tja ligt eraan hoe zat je t bent, of dat je nog wel een paar daagjes vol houd zo.. toch iets wat alleen jijzelf kan beslissen..

4. Zonzon ik zou het gewoon doen, mits het al rommelt bij je. Dan is de kans dat het ook echt wat oplevert het grootst.
    En strippen is ook natuurlijk he, het kan alleen een laatste zetje zijn als je lichaam het zelf niet helemaal lukt.

Bij mijn eerste rommelde het al weken, op de pieken van de ctg zat ik ruim boven de 100 maar het zette maar niet door, mijn lijf pakte de weeen niet goed op en het zakte steeds weer af. Ben toen op 39+3 gestript en op 39+5 bevallen. Strippen zelf voelde ik niks van (wist het niet eens tot erna, toen de gyn zei zoo ik heb je meteen gestript!). Was voor mij echt het laatste zetje dat mijn lijf nog nodig had, anders had ik waarschijnlijk nog veel langer met gerommel doorgelopen en mocht ik aan het eind vd rit alsnog ingeleid worden.
    Dat had mij veel erger geleken. Ik vond er niets onnatuurlijks aan, maargoed ik heb nog nooit een 'spontane' bevalling meegemaakt verder.

Als je nu echt nog helemaal nergens last van hebt en niet het gevoel hebt dat er al iets gebeurt zou ik het nog wel even een weekje/paar dagen uitstellen. Dan geef je je lijf de tijd om het zelf te proberen en heb je nog ruim de tijd voor een evt inleiding om het strippen te proberen.

Succes met de keuze!

5. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    Mir, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!!!!

O dus er is wat gerommel aan de gang, ben benieuwd meiden!! kom maar op met meer babynieuws!!

Bedankt lieve meiden, We hebben een heerlijke dag gehad gister, was echt super leuk!!! Ik had een kanten jurkje bij de h&m gekocht en die stond nog steeds erg mooi!!! Was een mooie en emotionele dag!!!

gister weer controle gehad en alles is goed. Over 2 weken weer en dan een uitgebreide met echo en gesprek over de bevalling...

6. Deb gefeliciteerd!!!!

7. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    @mir: gefeliciteerd!

@zonzon: net wat de andere meiden zeggen, het is een beetje aan hoe je je voelt.
    ik mag dinsdag op stripafspraak (als het dan nog niet al zelf gekomen is) maar ik heb echt heel veel last van mijn bekken en onderrug, lopen gaat echt amper nog, ik kan niet eens meer zelf naar de supermarkt aan het eind van de straat :) ik ben gewoon echt fysiek op! (emotioneel gezien ook wel maar dat is geen reden om te strippen) en daarbij kan het nog wel even duren als het strippen niks uithaalt.

8. Nummertje4

Nummertje4 Actief lid

18 jul 2012
    319
    0
    0
    NULL
    NULL
    mir van harte gefeliciteerd !

Meiden na weer een waardeloos korte nacht van 3 uurtjes slaap heb ik vandaag de vk gebeld of ze me nog een keer wilde strippen!
    Dus net terug het zag (voelde)heel gunstig aan dus de eerste keer strippen heeft al zin gehad ! Nu was de baarmoedermond voor 80% en ruim 2 cm ontsluiting ! Strippen deed nu dus ook echt geen pijn en maandag echt wel.

Als het toch niet doorzet komt ze zaterdag thuis langs om evt nogmaals te strippen of de vliezen te breken !
    Wel staat de afspraak voor maandag al gepland bij de gynaecoloog zodat ik zeker eind volgende week ingeleid ga worden !

Dan heb ik nog meer goed nieuws, ik ben met mijn sollicitatie door naar de 2e ronde, ze waren heel schappelijk ga eerst maar bevallen en bel over 4 wk maar voor een afspraak voor een 2e gesprek !

9. zustertje12345

zustertje12345 Bekend lid

12 jul 2012
    851
    0
    0
    verpleegkundige
    Zaandam
    Deb: nog gefeliciteerd! En fijn dat de controle goed was!

Zonzon: ik zou t wel doen.. Als je lichaam nog geen zin heeft komt je uk niet! En je bevalling start dan nog steeds natuurlijk:)
    Thnx voor t vragen: hier gaat alles goed! Behalve dat die zo blijft spugen en niet door wil slapen.. Mja komt vast goed!

Alle rommelaren: hoop dat t doorzet!

Nummertje4: wat fijn dat ze zo schappelijk zijn en dat je op tweede gesprek mag! Hoop dat het wat word!

10. MaudvanL

MaudvanL Bekend lid

11 jul 2012
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wbt strippen, ik zit nu natuurlijk nog maar op 34 weken, maar mocht de mogelijkheid er zijn met ongeveer 38 weken heel graag!

11. Ploppy

Ploppy Lid

26 apr 2013
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    *mompel mompel*

Goeiemorgen,

Eurgh...
    sinds gisteren ontzettend last van krampen (al denk ik niet dat dit voorweeën of iets dergelijks zijn). Voelt eerder aan alsof ik ontzettend last heb van diarree of zo (zonder dat dit ook zo is).
    Ik vind dat het genoeg is geweest :)
    Ik heb baby vermanend toegesproken en gezegd dat hij mag komen ;)

*klaagmodus uit *

En hoe zit het bij jullie?

12. jony

jony Actief lid

11 nov 2012
    434
    0
    0
    @zonzon: Ben je er gisteren nog uitgekomen ivm strippen?

IK had gisteren afspraak bij de gynaecoloog opstaan. Frummel doet het zo goed dat hij nu ineens een week voor loopt (4 weken terug nog een week achter)
    Meneertje wordt geschat op 2.250kg en kwam 33+6 uit gisteren.. Dus wordt ofwel een dikkertje, ofwel een vroege. Liefst het tweede :D Hij mag nog wel een paar weken blijven zitten, maar vanaf 38 mag ie komen van mij.. of dat nu mijn effectieve 38 zijn of de geschatte hehe

13. Zonzon

Zonzon Bekend lid

5 aug 2012
    727
    0
    16
    Heerlijk Zustertje dat het goed gaat met je mannetje!

DA; inderdaad! Hadden wij niet afgesproken op dezelfde dag te bevallen?

Over het strippen, gister een laaaaaange dag gehad, poeh ben er nog moe van!
    Ik had besloten dat als de VK bij mij thuis kwam en ze ging ontsluiting voelen dat er meteen gestript mocht worden.. Nou zo gezegd zo gedaan, de VK stond om 1 uur op mijn stoep. Met koffer en al die zorgvuldig uitgestald werd op mijn bed. Na mijn bloeddruk meten werd alles weer zorgvuldig opgeborgen..:( Weer veel te hoog was hij dus er mocht niet gestript worden en in plaats van dat moest ik weer naar het ziekenhuis voor het hele bloed prikken, plassen, ctg riedeltje.. Bah ik baalde! Had er zo geen zin in, maar omdat ik vorige week al had gezegd dat ik niet wilde en het even aan wilde kijken had ik nu weinig keus en ben ik braaf gegaan..

Nou halve dag verder, gyn vertelde dat bloedwaardes oke waren, urine ook en baby deed het goed.

Ze ging nog even voelen voor ontsluiting, nou HOPSA ze was aan het wroeten, ik dacht hoort dat zo'n zeer te doen, dat ontsluiting voelen?:) Eenmaal weer aangekleed op de stoel vertelde ze dat ik 2cm ontsluiting had en dat ze meteen even gestript had, dus dat verklaarde de pijn, hihi..

Nou thuis vooral bloed en slijmverlies (heerlijk praatje) en minimale krampjes.. Nu voel ik niks meer, dus geen idee of het iets gedaan heeft, maar helaas heeft het mij niet over het randje geholpen!

Balennnn! Nu moet ik zaterdag weer gestript worden (gewoon thuis hopelijk, door de VK), en als ik dan weer een hoge bloeddruk heb moet ik weer naar het ziekenhuis en dan daar blijven.. Zie dus een beetje op tegen morgen ;) Hopelijk is mijn bloeddruk laag, of begint de bevalling NU!

Komop kleintje, het mag NU NU NU.. Pleassseeeeeeeee ;)

14. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    zonzon: oh balen van t ritje ziekenhuis, hopelijk komt er nu wel wat op gang! mag ook wel zo onderhand jah!

ben benieuwd naar t kleine zonnestraaltje :D

15. Poe zonzon dat is inderdaad een lange dag als je dat niet verwachtte! Gelukkig heeft ze wel kunnen strippen, en 2 cm ontsluiting is toch al heel wat! Hier duurde het trouwens wel tot de volgende ochtend voor ik de eerste lichte weeen voelde, nadat het de avond ervoor was afgezakt. En toen duurde het nog een hele 24 uur voordat die lichte weeen ook echt door wilden zetten. Dus alles kan nog! En mocht je morgen nog zwanger zijn dan hoop ik dat verder alles gewoon goed is qua bloeddruk. Dat je gewoon lekker thuis kunt blijven. Wel spannend zo he!

Hier nog steeds zwanger hoor. Na een paar dagen rommelen is het sinds gister weer helemaal rustig. Wel harde buiken maar voel ze niet eens meer. Wel jammer want het ene moment denk je dat het vast geen week meer duurt met al dat gerommel en het andere moment heb je zoiets van op deze manier kan ze ook nog best 2 weken willen blijven zitten.
    Gisteravond had ik een enorme hongeraanval en heb 6 borden nasi op :) Plus nog wat andere dingen haha. Daarna was ik zo moe dat ik als een blok in slaap ben gevallen, en ben er maar 1x uit geweest om te plassen! Echt een primeur. Je zou bijna niet meer zeggen dat ik zwanger ben haha. Ik ga er dus ook maar niet vanuit dat er dit weekend nog iets gebeurt. En maandag heb ik gewoon de 40 weken gehaald! Gek idee hoor, dat ik waarschijnlijk gewoon langer zwanger zal zijn dan van de eerste. Gelukkig gaat de tijd nu een stuk sneller voorbij dan toen de laatste weken. Tot nu toe lukt het me nog aardig om bezig te blijven en de dagen te vullen, dat scheelt een stuk in het zitten afwachten.

Mocht er dinsdag nog niks gebeurd zijn dan ga ik wel mijn vk een beetje onder druk zetten om te strippen, ondanks dat ze het eigenlijk niet doet. Ik vraag wel of ze gewoon even flink goed wil toucheren, en dat de gyn mij ook stripte zonder dat ik op de hoogte was, hopelijk begrijpt ze de hint dan ;)

16. Zonzon

Zonzon Bekend lid

5 aug 2012
    727
    0
    16
    Wooow 6 borden luca! Haha heb nu ook trek in nasi. Ik heb net eierkoeken op, van die grote, maar moet mijzelf echt tegen houden ze niet alle 4 op te vreten :D ook al een pak optimel op dus ben vandaag ook goed op dreef..
    Ik hoop dat het voor jou ook snel begint!

17. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    ohh zonzon wat balen van je dag gister!! En dat het nu weer rustig is!!!

Ploppy, ik heb dat gevoel ook al een paar dagen maar zou bij mij te vroeg zijn...

Luca wauw 6 borden nasi!! jeetje... ik eet momenteel eigenlijk veel te weinig, kan me zelf er niet toe zetten....:(

Veel gerommel dus maar niks dat doorzet meiden... kan me zo goed voorstellen dat jullie het wachten beu zijn!!!

Grappig iedereen hier in onze omgeving denkt dat onze kleine meid eerder komt... waarom weet ik niet maar ben benieuwd...

Wat een heerlijk weer vandaag!! zit nu even binnen, lekker even rusten en straks weer naar buiten!!!
    Ik begin rustig aan al vocht vast te houden, dus met spijt mijn ring al af moeten doen....
    Vanmorgen werd ik helemaal overstuur en in tranen wakker.. zo raar gedroomd, kon er ook niet meteen uitkomen....

18. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Update, ik lig nu aan de ctg. Blijk al contracties te hebben wat nog niet mag.
    Krijg straks ook nog n onderzoek om te kijken of ik vruchtwater verlies.

19. Skt

Skt Lid

12 nov 2012
    91
    0
    6
    succesvlinder, inderdaad te vroeg.. bij mijn zoontje hadhet wel doorgezet en hij is geboren met 34.2. Hopelijk stoppen ze bij jou...maar... alshet nu geborenzal worden, ishet een redelijk mooi termijn..sterkte

20. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Update, moet n nachtje blijven ter observatie.
    Ben hier totaal niet blij mij, heb morgen n afspraak voor n buikschildering, voor het geboortekaartje
    Heb al 2cm ontsluiting. Duimen jullie voor mij mee dat de kleine blijft zitten en morgen weer naar huis kan?

Deel Deze Pagina