Het 'de-laatste-10-weken-afteltopic' DEEL 2

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Skatje, 27 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Ploppy, ik zei van de week precies hetzelfde tegen manlief, wisten we maar wanneer zoonlief kwam dan hadden zowel jij als ik wat meer rust in ons hoofd. Helaas helaas we moeten ons er maar aan overgeven!

Darkangel25, gefeliciteerd met je man!!

Hier staat alweer een babywas aan Hihi, zometeen even met een stofzuiger door het huis sjeezen! Krijg straks een vriendin met een kleine van 5 maanden op visite. Met deze warmte verkassen we straks snel naar de tuin van mijn ouders heerlijk longen op de loungeset..
    ( woon zelf 4 hoog, plat dak, oftewel heet!! ) blij dat we het te koop gaan zetten als die kleine er is, en dan op naar een eengezinswoning!

2. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Da gefeliciteerd met je man zijn verjaardag.

Het blijft hier rommelken, maar er zet niks door.
    D. word nu op 2800 gram geschat.

3. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    hier is het angstvallig stil met rommelen;) (heb zelfs vannacht heel goed kunnen slapen) dus dat wordt 'm niet meer vandaag gok ik, of er moeten wonderen verricht worden?

DA: gefeliciteerd!

4. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Lekker baby wasjes aan! Wij hebben echt een geluk met het weer! De baby was droogt mooi op een rekje hier terwijl al de 'volwassen' grote was lekker snel buiten op de lijn droogt! Ik vind het prachtig!

Zo mooi, dat ik zijn hydrofiele luiers stond te strijken!

Aangezien we hier nu van slaapkamer verhuisd zijn en we meer ruimte hebben had de man nog een kleding kast gehaald dus nu heb ik er 1 voor samen met de baby en de man er een voor het beddengoed, zijn kleding en de handdoeken.. Dus heb ik mooi alle gewassen kleertjes kunnen opvouwen en klaar kunnen zetten.
    Het is wel echt een gedoe met de maten zeg! Hier verkoopt alles in 'Tiny baby' dat is echt maat 44 ofzo, dan heb je new born size en dat zal rond de maat 50 zitten neem ik aan en dan heb je 0-3 maanden en volgens mij is dat 62/68 maar heel zeker weet ik het eigenlijk niet en eigenlijk zit er nog best wat verschil tussen echt onhandig! Nouja het zal vast heel handig zijn wanneer de kleine man een tussen maatje heb en er spul tussen zit wat dus perfect past haha! Alleen die drang om alles te orderen jeetje! Als ik dan eindelijk al onze was wel heb weg gewerkt ga ik van het weekend nog zijn nieuwe lakens wassen en dan zijn we er hier min of meer klaar voor! De kleine is ook al ingedaald en de man denkt dat het echt niet lang meer gaat duren tot hij komt.. Hij denkt dat de kleine vroeger gaat komen en ik denk ook dat als hij vroeger gaat komen dat ik zoiets heb van cacque royaal dit is iets wat ik niet kan verplaatsen of uitstellen en dat zit wel enorm in mijn aard haha!

5. MaudvanL

MaudvanL Bekend lid

11 jul 2012
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou dat zou hier ook wat meer rust geven als we wisten wanneer ons meisje zich aan zou dienen.

6. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    tjonge lekker dan!
    werd net gebeld door de vk, ik heb antistoffen in mijn bloed, dat weten ze al vanaf 12 weken (komt door bloedtransfusie van eerste bevalling) werd altijd heel mysterieus over gedaan en ik maar braaf bloed blijven prikken, moest ik met 32 weken ook bloed hebben geprikt maar dat is mij nooit verteld of doorgegeven. is dus niet gebeurd.
    Mij is wel verteld dat deze antistoffen verder helemaal geen kwaad kunnen omdat het minder dan 10 procent blijft.
    ik heb dinsdag wel bloed laten prikken, maar daar hebben ze volgende week pas de uitslag van, en ik kan voor die tijd al bevallen zijn.
    Nu heeft de vk overleg gehad met de gyn en deze wil mij (vanavond) nog even zien + echo maken ;)

lekker zooitje allemaal, maarja, wel weer fijn dat ze het in de gaten willen blijven houden, misschien dat deze gyn wel tijd heeft om te strippen als ie toch met me bezig is? haha :D

7. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Nou gaat weer lekker sky, maar idd hopen op een strippoging :D

8. zustertje12345

zustertje12345 Bekend lid

12 jul 2012
    851
    0
    0
    verpleegkundige
    Zaandam
    Oe skyscrapper spannend! Laat je het weten?

Masami 2800 gram werd mijn ukkie ook op geschat.. uiteindelijk toch 3 kg:D En nu kun je extra lang van het 'kleine'genieten!

Hoe is het verder?

Void: Lekker zeg maar je uk moet nog minimaal paar dagen blijven zitten hoor! Lastig zeg met die maten.

Nala gelukt met de was? En lekker buiten gezeten?

9. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    zustertje dat is ook zo, ik "maak" sowieso geen grote baby's oudste 3060 (40 weken) en de tweede 2880 (37.5) dus hij ligt voor mijn doen gemiddeld. Maar D. heeft een groeivertraging bij het buikje en daar maken ze/wij zich de zorgen over.
    Hij doet het gelukkig goed. ikzelf niet zo helaas, maar nog max een paar weken dus nog even tanden op elkaar.

Hoe is het nu met jou, al een fijn ritme kunnen vinden met ukkie en jezelf?

10. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    nou dat was weer een bewogen avondje :D

zoon naar opa en oma gebracht en wij naar het zkh.
    ik mocht gelijk aan de ctg, ze konden ukkies hartje niet vinden dus tussendoor een echo, bleek dat ukkie aaan de andere kant lag ;)
    de gyn waar mijn vk mee heeft gesproken kon het voor zover ik er wat van onthouden heb alles een stuk beter uitleggen.
    ik heb dus deze hele zwangerschap al antistoffen (kleine c voor als iemand dat wat zegt?) netjes om de 6 weken bloedtest gedaan, alleen de laatste keer niet op tijd, door fout van de vk. (heeft ze eerlijk toegegeven) Alsnog die bloedtest gedaan afgelopen dinsdag maar de volledige uitslagen hebben ze maandag pas binnen. Uit de uitslagen die ze wel al hebben bleek dat sommige bloedwaardes omhoog waren gegaan en dat daarmee de kans dat ukkie bloedarmoede heeft niet groot is, maar wel aanwezig was. Nu moet ik morgen een echo laten doen om goed te zien hoe het met ukkies bloed gaat. Ook krijg ik een gesprek met een gyn daarover. Mocht het er verder allemaal goed uitzien dan kan ik na maandag weer terug naar de vk, tot die tijd blijf ik onder toezicht van het ziekenhuis. Mocht het zorgelijk zijn kunnen ze me gaan inleiden en willen ze dat er een kinderarts naar ukkie gaat kijken.
    Al met al toch zo'n 2,5 uur onderweg geweest en lekker gedineerd bij restaurant "de gouden bogen" :D dat was echt lang geleden haha

11. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Wat een stilte hier, iedereen zeker lekker van het zonnetje aan het genieten?

Of zijn er een paar stiekemerds aan het bevallen? :)

12. Duimelijntje87

1 jan 2013
    21
    0
    0
    Hallo allemaal,

alweer even geleden! Hier zit de kleine meid ook nog warm binnen nu 38,3 weken... begin er nu aardig door heen te zitten, maar das normaal.. elke dag denken komt ze of na de wc gaan en hopen da me vliezen zijn gebroken!

13. Zonzon

Zonzon Bekend lid

5 aug 2012
    727
    0
    16
    Zoo zeker een bewogen dag zo! Ze kunnen dus vantevoren zien of je ukkie bloedarmoede heeft? Mijne moest zo lang in het ziekenhuis blijven vanwege bloedarmoede, en ze vertelden mij dat dit een onverklaarbare oorzaak had. Vraag me toch af of ik volgende keer ook niet zo'n antistoffen test moet laten doen..

De gouden bogen, hmmm!!! Heb ik ook zo'n trek in nu! We eten alleen maaltijdsalade.. Achja misschien morgen :) Zaterdag is toch patatdag hier.

14. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Sky, fijn dat de gyn het goed kon uitleggen, word je toch gerustgesteld. Wel een beste fout trouwens van de vk maar fijn dat ze het toe heeft gegeven.
    Hoe is het vandaag verder afgelopen, goede echo gehad?

Nala hier idd van de zon en mijn meiden aan het genieten geweest :D mijn kleinste heeft voor het eerst aan de avondvierdaagse meegelopen, dus al met al nog een druk avondje gehad met wegbrengen en ophalen ed. toen nog visite (spontaan) toen we net thuis waren, dus lig nu lekker even met de laptop op het kwaambed :)

Zonzon, wij hebben vrijdags altijd patat dag :) Hoe is het met jou ondertussen?

Nou hier ineens sinds gisteren dikke enkels, ik heb nog nooit eerder vocht vast gehouden en nu weg enkels :)

15. Zonzon

Zonzon Bekend lid

5 aug 2012
    727
    0
    16
    Masami, door die warmte zullen je pootjes nog wel extra opzwellen, haha :)
    Met mij gaat het goed, zo blij lekker thuis te zijn. Inmiddels ook fijn ritme gevonden met voeden en alles, ik geef de borst en nu is de productie ook lekker op gang. Merk wel dat ik super vaak honger heb, poe!
    Ben jij inmiddels klaar om te bevallen?

16. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    zonzon, ja ik ben er wel klaar voor. Alles ligt klaar en is in huis.
    Nu is het afwachten wat de kleine man gaat besluiten :) ik hoop dat hij mama niet te lang nog laat wachten.

17. Luja

Luja Niet meer actief

Hier een zongenieter :D morgen uitgerekend maar ik vertrouw er niet meer op dat we dit weekend ons kindje vasthebben...
    Op naar volgende week dan maar. Dan wordt het weer ook *** dus wat dat betreft :D

18. MaudvanL

MaudvanL Bekend lid

11 jul 2012
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pff nou als het 5 weken zulk weer word dan ga ik het nog zwaar krijgen, tot nu toe gelukkig nog geen dikke enkels, maar ik vrees dat bij aanhoudend warm weer ik er niet onderuit kom.

Zometeen heb ik een afspraak voor de bellypaint heel veel zin in, alleen jammer dat manlief aan het werk is en niet mee kan.

19. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ik kom me ook melden hier :)

Inclusief olifantenpoten en dikke vingers haha.. maar verder nog prima te doen, t zwanger zijn!

20. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Zo vandaag naar de ikea geweest, een waterdichte molton gekocht :)

Manlief nu de box in elkaar aan te zetten, ben benieuwd!!

Deel Deze Pagina