Het 'de-laatste-10-weken-afteltopic' DEEL 2

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Skatje, 27 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nee hier ook geen kraamfeest.

Collega's van mijn man werken allemaal in de nacht en we hebben een hele kleine familie.
    Dus die komen lekker thuis :D

Kwaaltjes oei heb je ff haha.

Ik ben chronisch moe maar dat komt omdat ik amper slaap.
    Heb buikpijn en veel harde buiken owh en nesteldrang!!

2. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Hier geen kraamfeest. Vind het leuker om iedereen wat langer te zien en spreken. En ik voel me denk ik ook niet zo prettig bij zoveel mensen bij elkaar en net bevallen.

Kwaaltjes beginnen wel te komen. Heb voornamelijk last van mijn bekkenbodem. Geen pijn, maar wel het gevoel dat het aan het verzakken is. Dat wordt trainen na de bevalling. ;)

Ben aan het aftellen naar mijn verlof. Jullie ook? Ik werk nog ongeveer 4 weken. Komt mooi uit met de zomervakantie van mijn dochter.

3. Inneminne

Inneminne Bekend lid

24 jul 2012
    933
    0
    0
    Belgje :)
    Deb27, nou ideaal dan... als je in groepjes werkt, dan zie je elkaar wel iets grondiger... lijkt me een goed plan.

Judith, nog 1 weekje werken dan begint de zomervakantie, hier in Belgenlandje. Ik werk in het onderwijs. Dus nog eventjes :)
    En ik ben blij ! :)

4. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    Inneminne, ik had liever ook iedereen in kleinere groepjes gehad maar helaas werkt vriendlief 5 dagen van 11 tot vaak 22/23u...en tsja heb ook niet echt zin om iedereen dan alleen te ontvangen....
    voorbereiden van kraamfeest is wel super leuk ;)

Lekker bijna vakantie/verlof!!!

5. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik werk niet momenteel zit in de WW.

Dus voor mij nog 6 weekjes aftellen en dan met verlof.
    Al zijn die 6 weken om voor je er erg in hebt haha..

6. MaudvanL

MaudvanL Bekend lid

11 jul 2012
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier zijn mijn collega's van plan om tegelijk langs te komen (3 stuks) maar eigenlijk zie ik dat helemaal niet zitten en heb ik ze liever apart zodat ik dan rustig kan bijpraten met ieder apart (op het werk zijn ze ook nooit alle 3 tegelijk aanwezig).

Weet eigenlijk niet hoe ik dat netjes moet aangeven.

7. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    Maud, dan geef je toch aan dat het rustiger is voor jou en de kleine als ze apart komen? daar hebben ze vast begrip voor....het gaat om jou en de kleine hoor!!!

Hier hebben we in totaal minstens 40 collega's samen......pffff

8. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Hoe ver zijn jullie met de praktische zaken regelen enzo?
    We beginnen nu aan de babykamer. Ik heb nog niets aan kleertjes. We hebben alles weg gedaan, omdat we eigenlijk geen derde kindje meer wilden. Maar het leven gebeurt terwijl je andere plannen maakt en daar was opeens een positieve test ;):).

Ik heb nog helemaal niet nagedacht over een koffer klaar zetten enzo. Laatst belde de kraamzorg al voor een intake :$

Oja en even een vraagje, wat hebben jullie geregeld voor de andere kinderen?

9. MaudvanL

MaudvanL Bekend lid

11 jul 2012
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden met 30 weken het kamertje klaar en hebben nu alles klaar staan.

10. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Judith,

De kamer is hier zo goed als af. Heb alleen nog geen ledikant ( dit omdat de baby eerst in een wieg bij ons komt ) LEdikant kopen we tegen de tijd dat hij op zn eigen kamertje gaat.

Kleertjes heb ik nog van mijn zoontje. Die moet ik alleen nog wassen en strijken en daar ga ik binnenkort mee beginnen.

Intake kraamzorg heb ik al gehad. Vluchtkoffer staat nog niet klaar hier.

Wbt mijn zoontje die gaat of naar oma hier om de hoek ( laat ze nou net een weekend weg zijn 6 september dus dat weekend gaat hij naar mijn moeder die hier niet om de hoek woont hahaha )

11. jony

jony Actief lid

11 nov 2012
    434
    0
    0
    Pfffff, hier een vreselijke nacht achter de rug!
    De hele nacht pijn gehad in mijn heupen, liezen en bovenbenen.
    Waarschijnlijk doordat ik gisteren de hele tijd rondgetaffeld heb om mijn werkvolk te onderhouden :)
    Gisteren de tweede dag aan de kinderkamer gewerkt. 2 muren zijn nu geisoleerd en met gipsplaat bezet. Het plafond is ook geisoleerd en de paneeltjes zijn geplaatst. Komende week op het gemakje alles afsmeren en opschuren en dan kunnen we al bijna gaan verven :D

12. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Hier stond alles al heeeeeel vroeg omdat de levertijd veel korter dan verwacht was.
    Maar het klaarmaken van alles ben ik vanaf 34 weken gaan doen.

Kleertjes zijn gewassen, commode is ingeruimd, box staat sinds een week.
    Nu alleen het hemeltje nog wassen, babyfoon ophangen, vluchtkoffer klaarzetten..
    Ben blij dat ik het rond 34 weken gedaan heb, want m'n energiepijl is sinds een week 0,0..
    Oja de kinderwagen en maxicosi staan nog bij mij ouders, gratis opslag haha dus die gaan we ook maar eens hierheen halen..

Hoe is het verder dames? Hier veel harde buiken en steken.. Morgen even melden aan de gyn, heb toch een afspraak. Ik meen gewoon voorwerk maar Manman.. Af en toe sla ik toch te vloeken haha!
    Van m'n ma mag ik absoluut niet meer vloeken ;) en aangezien ik daar vaak ben is het vloeken vervangen door: pottttttttt volllllllll kofffieeeeee!
    Ik zie mezelf dat al schreeuwen door het ziekenhuis, die zullen dan ook wel denken.. Haha :D

13. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Zozo jullie zijn nog intensief bezig!
    Denk je wel aan jezelf? Volgens mij zegt jouw lichaam: even rustig aan doen!! Hihi, maar ik ken het hoor, stilzitten en toekijken is voor mij ook niet weggelegd! :D

14. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Saja: welkom bij de club. Nu pas officieel :D

@Judith: dank je wel voor me op het lijstje zetten. Ik werk niet dus hoef niet al te tellen. Ik tel wel af naar de vakantie. Nog twee weken en dan heerlijk 9 weken geen school geren en gedoe!!

@Inneminne: Welkom!! ik ben al weken moe en slaap vreselijk slecht s'nachts. Ik probeer overdag bij te slapen maar dat werkt ook niet altijd.:( Moet er maar mee leren leven.

@Deb27: hier geen kraamfeest. Familie en vrienden wonen een beetje te ver weg om zomaar over te komen. ;)

@Kwaaltjes: op slecht slapen na mag ik niet klagen. Soms wat maagzuur maar dat is te overzien.

@Praktische zaken: kamertje is bijna klaar, kleren heb ik veel al gekregen. Ben nu bezig met wassen etc. Ik heb via de Franse marktplaats de meubels gevonden. Via vriendin de kinderwagen plus maxi cosi gekregen. Nu nog wel een geboortekaartje uitzoeken.

Ik moet in het ziekenhuis bevallen en voor geval van nood heb ik mijn vriendin die de kids kan opvangen, de andere week is mijn nichtje in huis en daarna zijn mijn ouders hier voor 5 weken. Vluchtkoffer moet nog.

@Jony: oei dat klinkt als je teveel hebt gedaan. Rustig aan hoor, hoe lastig dat ook is.

@nala: hier gisteravond en vannacht een heel druk mannetje in mijn buik. Buik was knoert hard en "Pim" was druk aan het boksen :$

Fijne zondag allemaal.

15. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Pfff hier ook een slechte nacht gehad qua pijn in heupen en bovenbenen:(
    Nu zijn we weer bezig op de bovenverdieping, babykamer en onze eigen slaapkamer muren verfen, gisteren de plafonds gedaan:) Laminaat is gisteren ook overal weggehaald en dan kan van de week het nieuwe er in. Morgen de plinten schuren, schoonmaken en lakken.....dat is mijn klus, ik ga dat maar liggend doen met een mondkapje op. Als ik er aan denk word ik al moe!
    Oja, moet morgen ook nog voor de laatste keer op controle bij de huisarts en dan word ik " overgedragen" aan de gyneacoloog i.v.m zwangerschapssuiker en baby zit onder aan de groeicurve en ligt in stuit:(

16. Tasjaaa

Tasjaaa Bekend lid

11 sep 2008
    544
    0
    16
    Fotografie en huismoeder
    Noord-Holland
    Jeetje wat zijn jullie nog druk bezig met die laatste loodjes zeg!
    Kan ik niet wat energie lenen? Ik wil ook zoveel doen maar het
    komt er gewoon niet van ben veelste moe.. :(

Gelukkig hadden wij wel al heeeel vroeg alles klaar..
    Het kamertje enz alles staat en staat klaar.. Al ga ik nog even me
    vluchttas controleren of er wel echt alles in zit je weet het niet
    met die zwangerschapsdementie haha. bedjes zijn zelfs al opgemaakt wiegje en ledikant.. echt alles is klaar!

17. MaudvanL

MaudvanL Bekend lid

11 jul 2012
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn vluchttas is ook ingeruimd, nog eens nakijken maar in principe is het idee om thuis te bevallen.

18. Tasjaaa

Tasjaaa Bekend lid

11 sep 2008
    544
    0
    16
    Fotografie en huismoeder
    Noord-Holland
    Wie herkend dit? Heb sinds een paar dagen menstruatie gevoel in me buik.. vandaag echt enorm veel word er behoorlijk misselijk van!!
    Vaak het idee alsof t boven me navel is zn zeurend gevoel echt vervelend..

19. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Nee herken ik niet, ik heb juist het gevoel alsof ik een tampon niet ver genoeg heb ingebracht.....een soort van drukkend gevoel

20. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Ik herken het niet, maar ik zou je verlos bellen of de verloskamers vh zkh als je in het zkh gaat bevallen

Deel Deze Pagina