Het 'de-laatste-10-weken-afteltopic'

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Skatje, 14 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chelle93

chelle93 Actief lid

9 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kaala wat balen zeg en je bent ook zover zwanger dat je er niet meer onder uit komt dat je zwanger bent tegen wordig geen respect meer voor de me mens

Ik ben zo blij voor mijn zwanger schap sliep ik de hele nacht door
    Dat is nog een hele tijd goed gegaan tot de 30 weken ong toen begon ik steeds snachts waker te worden omdat ik dan niet zomaar weer in slaap kwam ging ik dan maar naar de wc dus ik ging elke nacht 2 keer naar de wc en nu kan ik gelukt het weer op houden om de eerste keer rond 6 uur te gaan en langer stuken. Door te slapen

2. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.039
    0
    0
    kaala: schandalig hoor, kijken ze je aan en blijven gewoon zitten. ik denk dat ik zo brutaal was geweest om te vragen of er iemand wilde opstaan voor een hoogzwangere vrouw.kan mij voorstellen dat je het daarna helemaal had gehad. respectloze maatschappij helaas.

chelle: ik heb dat nu ook weer gelukkig, ik kan ook ophouden tot ongeveer 6 uur. die gebroken nachten is niet leuk.

voor een aantal word het nu wel echt heel spannend. het komt aardig dichtbij nu.

3. chelle93

chelle93 Actief lid

9 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het komt inderdaad steeds dichter bij
    Maar dat is voor iedereen hier

Ik heb het liefste het zo snel mogelijk in mijn handen
    Maar van de andere kant juist ook zo iets van laat nog maar heel lang zitten want ik ben er nog helemaal niet voor me gevoel klaar voor
    Maar toch hoop ik dat ik niet de volle 40 weken hoef uit te zitten

4. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    @ Kaala: ja respect is soms ver te zoeken he. Ik merk het vooral als ik aan het winkelen ben. Oudere mensen die per se aan de kassa willen voorkruipen (lees in het smalle gangetje net aan begin kassa nog willen tussen kruipen terwijl je daar met een gigantische buik staat, met je armen vol boodschappen en op je andere arm een actieve peuter van 20 maand hebt en er dus geen plaats meer is) en dan boos naar je kijken (en dan een erg boze blik terug krijgen van me) of in de winkelrekken zelf per se tussen willen kruipen en tegen je buik stampen. En moesten ze zelf zwanger zijn, en je er dan nog per ongeluk tegen hen zou aanlopen, o wee!

Vannacht weer slecht geslapen, nachtmerries aan de lopende band, over heel bizarre dingen, dan paar keer naar de wc moeten gaan (aaaargh en blaas stond telkens op springen) en dan erg moe opgestaan. Nu al aan het verlangen tot zoonlief vanmiddag slaapt, zodat ik dan ook weer even kan slapen.

5. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Vandaag 35 weken zwanger.... Nog ongeveer 5 weken te gaan. Al hoop ik dat de kleine zich tussen de 38 en 40 meld, want ik ben echt klaar met de bekkenpijn. Ik kan alleen nog maar waggelen... hoe slecht dit ook is... In en uit de auto komen is een hel...
    Ik wil gewoon mijn lijf weer terug en ons kindje in onze armen!!!

Liefs

6. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja, heerlijk hoor, dat respect :D En dan wel mooi aan de kant gaan voor zwangere tienermeisjes van een jaar of 14/15. Heerlijk.

Ik droom de laatste tijd over het sterven van m'n partner, net zo leuk :(

Ik waggel zelf niet, maar wil wel graag m'n lichaam terug en m'n kind in m'n armen! Ach ach, nog maximaal 4 weken :) Hoop ik.

7. chelle93

chelle93 Actief lid

9 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kaala bha dat is niet fijn ik hoop dat het bij dromen blijft en niet echt gaat gebeuren

ik heb ook niet zo last van het wagelen maar wel als ik zit merk ik dat hij al aardig aan het indalen is en ook op de echo gezien vk zij ook dat ik hier last van kan hebben maar met zitten kan ik bijna niet bewegen en opstaan gaat ook soms bijna niet en het draaien in bed moet ik echt mijn vriend vast pakken om van de een naar de andere zij te komen maar soms sta ik op en heb ik nergens last van

8. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Opstaan en omrollen (lol) heb ik ook geen last van, hoera :D Kan ook nog sporten (lees Wii tennis/honkbal, wil ook wel boxen maar meh)

Eventjes, is 44 cm met 34/35 weken te groot of normaal? het kindje dan uiteraard ;) Als ik denk dat ikzelf 50 cm met 39 weken was, groeit het dan nog zo'n 6 cm in 5 weekjes? Op sommige sites lees ik dat het kindje 42 cm is met 34 weken, op andere 44 cm en 35 weken 44 cm ._.

9. chelle93

chelle93 Actief lid

9 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met de 30 weken bij echo gedaan met 32 weken was hij 2 kilo en 40 cm het was iets boven het gemiddelden

10. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.039
    0
    0
    kaala: is denk ik normaal toch, dan zou de beeb iets meer dan 1 cm per week groeien, lijkt mij niet onaardig.
    en wat een nare dromen zeg, ik droom wel maar meestal ben ik het al vergeten voor ik opsta.

chelle: ik kan ook niet zelfstandig omdraaien, en uit bed stappen of opstaan van de bank gaat toch wel met veel pijn in de rug gepaard.

nog even dan hebben we allemaal onze ukkies bij ons en kunnen we lekker genieten.
    ik heb donderdag weer controle bij de vk, ben wel benieuwd of ze een beetje kan schatten hoe groot onze uk is, deze lijkt zoveel groter dan de meiden waren.

11. chelle93

chelle93 Actief lid

9 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik ben benieuwd wie van ons het eerste is wie gaat bevallen

Weekende zijn de laatste tijden zo saai dan is iedereen thuis dus kan ik niet lekker in huis bezig zijn en mijn vriend moet de weekende werken dus die is er eigenlijk niet of hij ligt te slapen (nachtdiensten) draait die dus iets leuks doen in het weekend zit er niet in

12. Joyceke1979

7 sep 2012
    32
    0
    0
    Morgen 33 weekjes zwanger ,onder tussen ben ik het aardig beu.Bekkeninstabiliteit, heel veel moe ,flink maag zuur .Kleine ligt al van begin af aan in een stuit weet dat er nog tijd genoeg is dat ze daait maar ik geloof bijna niet dat ze dat nog gaat doen.Volgende week maandag echo om te kijken hoe ze precies ligt.
    En ik heb behoorlijk last van tress niks is af in huis ( schilderwerk) ook is de babykamer nog niet af bedje commode en kast moet nog geschilderd worden .Dan nog alles aankleden ,ben wel begonnen aan de babywas.Mijn vriend zegt maar komt wel goed ,maar hij snapt mijn hormonen niet helemaal denk ik.Bij de andere 3 was alles allang af maar ja toen kon ik zelf ook nog redelijk vooruit.Deze zwangerschap is de eerste voor mijn vriend.

13. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    Hier ook heel rare dromen. Bij eerste zwangerschap droomde ik constant over mijn overleden oma die ik nog altijd mis. En over haar huis (staat hier paar huizen van, wel volledig gerenoveerd ondertussen) en over dat ik nog thuis woon bij mijn ouders en er daar dan hele bizarre dingen gebeuren, over de dood van zus, man en ouders. Ik was daar toen zo vaak echt helemaal van mijn melk door. Zo pijnlijk als ik dan wakker werd. Nu ook weer heftige dromen/ nachtmerries. Maar nu weet ik dat het er bijhoort als ik zwanger ben. Ik verlangde toen ook om terug bij mijn ouders te wonen, heel bizar want woon er al 10 jaar niet meer. Ik wilde precies terug naar mijn jeugd/ kindertijd.
    Hier zijn de weekends ook maar 'saai'. Ik werk normaal in een onregelmatig rooster, dus weekdagen en bijna elk weekend. En dan dag thuis in de week. Ik ben dus geen weekends meer gewoon. Komt erbij dat manlief ook onregelmatig werkt en hij ook elk weekend werkt en ik dus bijna hele weekend alleen ben met zoontje van 22maand. We zien elkaar dus nauwelijks want manlief neemt dan het huishouden deels op zich als hij thuis is zodat ik nog wat kan slapen of moet dan weg ivm zijn voetbalclub. Normaal gaan zoontje en ik dan altijd mee, maar nu gaat het niet meer. En als ik alleen ben met zoontje, zitten uitstapjes samen er ook niet echt meer in. Ik waggel ook erg door bekken - en rugpijn. Hem heffen is een ramp en lang stappen ook. Naar winkel gaan is ook ramp, zoontje aangekleed krijgen, in autostoel krijgen, uit auto, in buggy ... zucht. En dan zeker nog in dat slechte weer nu. Soms komt er een vriendin langs maar goed, iedereen heeft een eigen druk leven, met kindjes en een huishouden, veel werken dus afspreken is ook al zo moeilijk tegen dat de agenda's eens compatibel zijn. En dan nog worden die afspraken vaak nog afgezegd wegens ziektes van kindjes, man. En mijn zus woont te ver om er wekelijks mee af te spreken en heeft ook een druk gezin. Met de schoonfamilie is het tegenwoordig een moeilijke situatie, met een schoonzus in de psychiatrie waar we nu echt geen contact mee willen (veel gebeurd, haar laatste wapenfeit is van oudejaar dat ze als een klein kind het plots is afgetrapt toen we net schoonmoeder als meter van ons kindje vroegen. Bleek zij te denken dat ze meter zou worden, hebben we nooit een woord over gezegd en is na alle miserie door haar afgelopen jaar zeker niet aan de orde. We hoorden haar ook nooit of twas om haar miserie op te ruimen en zich als een geobsedeerde op ons zoontje te storten. Enfin we hebben ze maand en een half niet gehoord, ze heeft een moment dat mooi had moeten zijn (schoonmoeder als meter vragen) compleet verpest omdat het weer rond haar moest draaien, niet gereageerd op manlief zijn sms voor nieuwjaar en toen manlief als eerste contact zocht en toch eens gezegd heeft dat we niet gelukkig waren met haar gedrag, is ze het weer als een klein boos kind afgetrapt. Om daarna dan paar dagen later op Facebook statussen te zetten als 'je zou beter eens geinteresseerd zijn in wat ik heb' en 'ik hoop dat ik eens als meter gekozen zal worden door mensen die me wel willen'. ) Ik wil niet meer gaan met zoontje als ze bij schoonouders is. Zo'n gedrag zeg. En schoonmoeder die verwent ons zoontje te veel als hij daar is, zodat hij gewoon onhandelbaar is als hij terug thuis is. Dus hem even wegdoen om zelf eens iets leuks te doen, zit er ook niet echt in in t weekend. Mijn ouders erg druk in t weekend dus die zijn dan weg.

14. chelle93

chelle93 Actief lid

9 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    @elynada wat vervelt ik heb eerlijk gezegd geen contact met min schoonmoeder vind het wel best mijn vriend gaat er 1 keer in de week naar toe omdat hij moet sporten en dan eet hij daar verder zoekt zij ook nooit contact met mij of zo is vragen hoe het met je gaat ook niet als je daar bent alles draait om haar erg vervelend en het ergste is dat iedereen dat normaal vind

Hier is de kinderkamer ook nog niet af moeten nog schilderijen op gehangen worden en het bedje moet nog in elkaar gezet worden

Als nu de baby geboren word moet het in het ziekenhuis blijven dus opzich rust wat dan is het bedje ook zo in elkaar gezet maar het liefste heb ik het ook af maar het ligt niet in mijn handen ik vind het wel echt fijn om elke dag even de kamer op te lopen en een rondje te draaien en denken van ja dit is het echt zo heb ik het ook gewild

15. Hilse

Hilse Niet meer actief

Hey meiden!

@dromen, pff ik droom ook zo raar! (Nog) geen nachtmerries maar steeds over twee exen van me heel stom. Alle dromen voelen wel heel echt en als ik wakker word denk ik heh? Was dat nou echt?
    Wel net gedroomd dat m'n hondje weg was:( zo zielig!! We hebben haar nu een paar maandjes vanaf half december.

@babykamer, hier is alles wel af. Ben nog bezig met de laatste dingen in te pakken, heb ruimtegebrek haha :p

@elynada, wat vervelend zeg! Niet leuk als je (schoon)familie zo reageert en doet. Hier geen schoonouders in beeld (z'n moeder overleden en vader toont geen enkele interesse) wel een schoonzusje waar we wel goed contact mee hebben gelukkig.

@waggelen, hier gaat het redelijk haha ene keer beter dan de andere. In bed ligt wel fijn gelukkig en omrollen lukt nog:p
    Vanuit lagere stoelen omhoog komen niet meer haha!

Nog meer die zich aan een huisdier ergeren? Ik had er nooit moeite mee maar onze kat kan ik nu echt niet meer uitstaan gewoon! Al die haartjes pff en dan snachts dat gezwalk door het huis met die nageltjes te tikken op de vloer aaahhhh :p

16. Hilse

Hilse Niet meer actief

@kaala, is wel normaal denk ik. Daarbij hebben ze het vaak fout met metingen hoor..
    Hier is de kleine vorige week geschat op 2,5 kilo.... Dat zit een beetje boven het gemiddelde. Z'n hoofdje zit precies op de middellijn en buikje en beentjes iets erboven. Ik heb zwangerschapsdiabetes maar dat gaat heel goed en volgens mij heeft ie gewoon lekker z'n eigen groei:)

Heb trouwens gister pilletjes van vsm besteld die de bevalling bevorderen. Las er wat over in een topic. Lijkt me de moeite waard te proberen hihi

17. Jahknows

Jahknows Actief lid

16 okt 2012
    109
    0
    16
    Heyy!! Ik bn nu 32weken en 5 dagen zwanger en kn nu al bijna nijs door mn bekken! Ze doen zo'nnnn verschrikkelijkepijn!! Gisteren hebben we de babykamer afgemaakt alleen nog de kleertjes wassen! En dan kan de baby konen wanneer hij maar wilt hahaha! Kn niet wachten, het is mn eerste dus alles is zo nieuw! ☺☺

18. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    @Hilse, waar heb je de tabletjes besteld?

19. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ik doe officieel mee :D 30 WK, 70 dgn te gaan ;)

20. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Fijn Ytest :-D succes!

Deel Deze Pagina