Het 'de-laatste-10-weken-afteltopic'

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Skatje, 14 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    #2201 Ytest, 28 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2013
    Morguh! ;)

Redelijk geslapen :)

Hoe is het jullie vergaan?

2. chelle93

chelle93 Actief lid

9 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen

Ik heb de halve nacht wakker gelegen en ben nu al bijna weer een uur wakker

Ik hoop dat jullie wat beter hebben kunnen slapen

3. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Hier ook wakker gelegen, beeb was me echt pijnlijk aan t schoppen steeds vannacht

4. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Besefte me opeens dat ik ook al een week in dit topic mee mag schrijven :D De tijd gaat hard opeens.
    Ben dis niet de enige met gebroken nachten. Ik wordt elk uur wakker van de pijn in mijn bekken. Heel irritant omdat je op een gegeven moment geen kant meer over hebt om op te ligggen.
    Vannacht was dus weer zo'n nacht. Van de beeb wordt ik niet wakker. Mijn vriend wel als ik tegen hem aan lig. Erg komisch om terug te horen dat de kleine de hele tijd in zijn rug port.

5. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Hier een redelijke nacht gehad, gister met veeel pijn in mijn rug naar bed gegaan, de helenacht wakker geworden van vlagen met pijn, dacht echt serieus evendat het bingo was. Maar hier zit ik dan met een dikke buik en pijn in mijn rug blegh..

6. Muisje88

Muisje88 Bekend lid

9 jul 2010
    720
    0
    0
    Nagelstyliste en kapster
    Friesland
    Hier rond half 5 wakker geworden en eerst noooit weer kunnen slapen. Uiteindelijk toch in slaap gevallen. Straks controle en ga vragen of de gyn me kan en wil strippen. Wordt hier gek van steeds krampjes etc..

@spikkel getver hoop dat ze bij jou ook iets kunnen doen.

Iedereeen een brakke nacht gehad lijkt het...

7. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Jemig, Isolde, wat een verhaal!! Hoop echt dat je je snel beter voelt en dat het hier bij blijft zeg! Heftig:(

En spikkel hoopt voor jou dat het doorzet! Dit is ook niks..

Hier gelukkig een betere nacht gehad! Twee keer wakker en er even uit maar daarna weer in slaap kunnen vallen:) Voel me in elk geval een stuk minder brak dan gister en ik moet vandaag helemaal niks:D!
    Lekker schoonmaken of geboorte kaartjes uitzoeken dus..

8. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    @Muisje88 ja dat ga ik ook vragen want hier word ik echt kierewiet van..

@Indy lekker een dagje niksdoen!

9. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Hier eindelijk een redelijke nacht! Dacht dat t niks ging worden.. Bed staat nu op bierkratten en gisteravond hoorden we keihard krak! Durfde dus haast niet te draaien, maar misschien zorgde dat juist wel voor een betere nachtrust!

Spikkel en Muisje, ik hoop dat jullie gestript kunnen worden. Ben heel benieuwd!

10. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    goedemorgen allemaal.

Ik heb opzich wel weer redelijke nacht gehad, Straks komen mijn tante en oom ff een bakkie doen.

Ben nog wel echt gaar. maar vanmiddag niks gepland dus das wel lekker

11. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Goedemorgen allemaal :) Isolde inderdaad zeg, wat een verhaal! Sterkte ermee en dat is idd niet wat je hoopt van de kraamdaagjes..

Hier nog steeds niets, werd wakker om 8 uur omdat ik moest plassen en ben vanaf half 9 beneden. Zonder pijn of wat dan ook.

12. Apenijn

Apenijn Bekend lid

17 dec 2012
    741
    0
    0
    *heerlijk geslapen heeft* Ik moet zeggen dat ik sinds het bed zo hoog is lekkerder slaap. Ik werd even wakker om wat te eten rond 7 uur- en ben daarna verder gaan slapen tot half 10. Sorry meiden... ;)
    Ik denk dat het kwam door alle spanning van gisteren.
    's avonds nog op de bank gezeten met een super harde buik.
    Vandaag een beetje rommelen in huis en een kapsel bakken, m'n oma komt hem morgen samen met mij bekleden voor de pasen :)
    Leuk he. En het uwv avontuur deel twee begint vandaag.
    We zullen zien wat er uit komt. De zon schijnt, dus dat hebben we in iedergeval mee.

Zijn er nog meer dames die echt willen bevallen nu, (behalve Kaala en de dames die gaan vragen om gestript te worden) ik merk aan mezelf dat m'n lijf een beetje op begint te raken...

13. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Apenijn: Super dat je een lekkere nacht hebt gehad. Sterkte met je UWV-avontuur.. Ben benieuwd!

Bevallen: Het is niet dat ik niet meer kan en ik ben het ook niet spuugzat. Maar ik kijk wel erg uit naar ons kleine meisje! Ik zou het niet erg vinden om eerder dan 40 weken te bevallen! Ik ben een echte controlfreak en moet wel eerlijk zeggen dat ik het maar lastig vind dat je niet weet wanneer het gaat beginnen.. Vooral bij je 1e kindje weet je totaal niet hoe het voelt..

14. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Apenijn, heel veel sterkte met het UWV weer :/ Hoe gaat het eigenlijk in z'n werk? Hier als je een uitkering wilt moet je elke 2 weken naar het bureau met bewijs dat je actief werk zoekt, moet je naar trainingen en advisors afspraken en als je het 1 keer mist (door bv ziekte) dan wordt je geld voor 4, 13 of 156 weken gestopt. Dit is natuurlijk als je werk KAN zoeken en het ook kan doen, anders krijg je income support (vooral voor zwangere vrouwen)
    Hier krijgt partner dus "gewoon" jobseekers (ondanks hij praktisch niets kan ivm z'n rug maar dat willen ze niet geloven) en ik krijg income support/maternity leave, maar ook wij zijn nu al 4 weken niet betaald omdat hij ziek was en ze wouden het niet geloven. Ze verwachten dat wij met 200 pond 6 weken rondkomen. Ze vroegen ons zelfs waar het geld dan nu was (dat was na 3 weken dat ze betaald hadden) en vonden het vreemd dat we 200 pond hadden "opgemaakt" in 3 weken tijd, of we niet minder hadden kunnen eten enzo. Al verteld dat we een baby krijgen maar de schouders werden opgehaald "had je maar niet ziek moeten zijn"

15. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Goedemorgen allemaal.

Wat een gezeik allemaal met UWV zeg!
    Hier zitten we ook allebei thuis zonder werk.
    Ml krijgt binnenkort te horen hoeveel hij krijgt, als ze kijken naar zijn kale loon (zonder toeslagen) dan hebben we niet eens genoeg om de vaste lasten te betalen. Aangezien ik nooit fulltime heb gewerkt zal mijn zwangerschapsuitkering ook maar zo'n 300 wezen. Dus het is hier ook stressen.

Vanacht voor het eerst slecht in slaap kunnen komen, wel doorgeslapen tot 9 uur dus op zich mag ik dan nog niet klagen. Had wel pijn in mijn onderbuik en zag sterretjes. Moet nog even om de zwangerschapskaart vragen bij de verloskundige dus gelijk maar even vragen over de sterretjes.

Wat gaan jullie doen vandaag?

16. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Pff ja die instanties zijn niet erg menselijk vaak..

Ik ben net terug van huisarts, toch weer blaasontsteking. Maar niet heel hevig. Ze wisten dus niet of ze me wel of niet antibiotica moesten geven.
    Verloskundige had me gestuurd omdat ik te veel en te pijnlijke harde buiken had waarop de assistente doodleuk zei: "ach, mijn beleving is dat dat er ook wel een beetje bijhoort op dit termijn hoor.." Ok, de verloskundige vond van niet. Maarja, wat weet die er van he??
    Nu moest ik dus van de huisarts de verloskundige bellen om te vragen of ik antibiotica moet..
    Ik vind het een vreemde gang van zaken! Maar wacht hun telefoontje dus maar af.

Bevallen: Ik ben zwanger zijn niet perse zat maar kijk er wel naar uit om ons beebje te zien en vast te houden! Dus van mij mag het best voor de veertig weken geboren worden:)
    Maar soms ben ik door alle harde buiken en voorweeen een beetje bang dat beebje wel heel veel te vroeg geboren gaat worden.. En dat wil ik natuurlijk nog niet! Dus hoop dat kleintje nog een week of vier blijft zitten in elk geval en dan mag het van mij beginnen:D

17. Mamajens

Mamajens Actief lid

5 apr 2012
    409
    0
    0
    Jeetje Isolde, wat enorm klote!!! Ik duim voor je dat het snel beter gaat!

Hier echt een boutnacht gehad! Gister na de laatste yoga les last van mijn bekken gekregen en draaien is idd dan niet fijn. Daarnaast veel gezweet en veel gedroomd.

Vandaag is het precies een jaar geleden dat ons eerste zoontje geboren moest worden en overleden is. Moeilijke dag dus. Vanavond gaan we met zijn tweeen even uit eten. Alles komt wel weer terug.

Ik zou dolgraag willen bevallen, om meerdere redenen: ik ben het zwanger zijn na 1,5 jaar nu wel echt zat!! Ik ben ontzettend nieuwsgierig naar onze zoon en ik kan er niet tegen dat mijn hoofd niet correspondeert met mijn lichaam meer... Zal je net zien, blijft ie nog weken zitten... maar het wordt wel al spannender.

Bed staat hier nog niet omhoog, wil ik eigenlijk ook niet. Als ik bevallen ben gaat ie pas op kratjes.

18. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Even vanuit mijn werkervaring. Je hebt altijd recht op bijstandsniveau natuurlijk. Dus evt toeslagen bij t uwv of aanvullende bijstand aanvragen. En evt aanvullen met toeslagen van de belastingdienst. In principe moet je met een gewoon huurhuis dan wel een heel eind komen. Al zal t geen vetpot zijn. Maar je moet niet echt extreem veel extra uitgaven hebben natuurlijk.

Zou er niet tegen kunnen, die onzekerheid en financiële problemen. Ben t wel vanuit mijn werk gewend maar daardoor zijn wij ook heel bewust aan kinderen begonnen toen wij financieel alles goed op orde hadden. Beide vaste baan met zekerheid en een ruime spaarpot. Moet ook wel als je een koopwoning hebt denk ik.

19. Apenijn

Apenijn Bekend lid

17 dec 2012
    741
    0
    0
    Kaala: Het UWV keert voor zwangeren uit zodra je met verlof gaat. Je hebt recht op 16 weken verlof in totaal.
    of 4 weken van te voren en 12 weken erna
    of 6 weken van te voren en 10 weken erna.
    Ze kijken als je met verlof gaat naar je laatste uitbetaalde loon.
    Als je dan ziek bent geweest, kijken ze naar het loon ervoor.
    (als je dus slim bent, werk je de maand voordat je met verlof gaat extra veel, dan krijg je dat dus ook uitbetaald. - ja, dat gebeurt.)
    Maar in mijn situatie, ben ik in jan al minder gaan werken (terug naar m'n 8 contracturen omdat ik m'n clienten nog wilde overdragen en niet meer kon werken dan die 8 uur. doordat ik nog aan m'n 8 uur kwam mocht ik me ook niet ziekmelden)
    en in feb heb ik me vanaf de 12e ziek gemeld.
    Dus het UWV denkt dan, ha! we nemen die mevrouw in bescherming, en kijken naar de maand waarop ze niet ziekgemeld stond. Dat is dan in die zin januari. Maar daar heb ik dus ook maar 8 uur gewerkt- en dan komen we dus uit op 500 euro.
    Dus nu wil ik vragen of ze naar december willen kijken, want dat is aanzienlijk meer, en als ze dat doen, hebben we iig als m'n man z'n baan even kwijt is- genoeg geld om rond te komen.

snappie?

m'n moeder doet trouwens lullig en ik ben best boos op d'r. Ze vindt dat J (m'n man) beter z'n best moet doen om werk te vinden. Ze heeft geen idee hoe moeilijk het deze dagen is... Bah.

20. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ahh ik snap het :) Wel rot dat je moeder zo denkt..Maar dat zie je wel vaker dat de ouderen denken dat de jongere generatie "niet hun best doet" om werk te zoeken

Deel Deze Pagina