Wij zijn ook heel bewust aan kinderen begonnen met de veronderstelling dat ml bijna 10 jaar een vast baan had, een heel erg goed inkomen waar we het alleen van zouden kunnen redden! Koopwoning, alles was gewoon goed. We hebben nooit financiële problemen gehad. Tot vorige maand, bedrijf failliet.. Op zo'n moment maakt het niet uit of je nou 3 maand of 30 jaar voor je baas hebt werkt. Failliet is failliet. Dat ik geen vaste baan had is logische, ben sinds juli klaar met school. Maar er zit een leeftijd verschil tussen mij en mijn man (9jaar) en dat is de reden dat wij niet nog eens 5 jaar zijn gaan wachten met kinderen krijgen. En ja achteraf hadden we een hele mooie spaarpot kunnen hebben met z'n 2en, maar we leefden een beetje naar wat we hadden dus dat ik zou voortaan echt wel anders gaan doen. Tegenwoordig heb je helaas geen zekerheid meer.
Tsja, wij zijn eerlijk gezegd vrij onverwachts zwanger geraakt. Nou was dat geen probleem want vriend heeft een goede baan en een vast contract en ik had naast mn studie een baantje en zou over twee weken een vast contract krijgen. Toen is ons bedrijf over genomen, en werd mijn contract niet veranderd van een 20 uur contract in een vast contract maar in een nul uren contract! Kreeg vier weken later last van bi waardoor ik bijna niet meer kon werken maar gezien mn nul uren contract bijna geen recht op vergoeding. Dat ik voor die tijd bijna full time werkte maakte voor het uvw niks uit. Dus opeens geen werk, geen inkomen van mij en wel een studie die doorliep en betaald moest worden. Het gaat allemaal gelukkig wel maar het was wel even schrikken.. En gewoon stomme pech. Maargoed, mag zeker niet klagen hoor, want we komen nog wel gewoon rond op het moment. Alleen een stuk krapper dan gehoopt.
Het lijkt wel dat iedereen hier wordt ontslagen of iets in die richting tijdens zwangerschap :/ Hier ook met goede moed bewust begonnen, want alles was in orde qua geld. Tot 28 weken. Toen ging alles een beetje mis en met 34 weken werd ik ontslagen (maar zo zeggen ze het natuurlijk niet he, nee, ze waren te bang dat ik nit meer terug zou komen na de bevalling, dus ik koste hen teveel geld en blablabla..) toen moesten we nog 3 weken wachten totdat we een partnerclaim konden krijgen en bah.
MamaJens, wat een lastige dag voor jullie.. Kun/wil je wat meer vertellen over het overlijden van jullie kindje, of is dat verdrietig voor je? (snap ik wel!)
@mamajens damn, ik ben zo bezig met m'n eigen 'problemen' dat ik helemaal over dat stukje van je post heen las. Sorry. Ik wens je heel veel sterkte vandaag. Fijn dat jullie steun bij elkaar vinden.
Bevallen: als ze maar niet komt na due date, dat lijkt me zo irritant! Is het zo dan is het zo maar toch Doen vandaag: even op de koffie bij een vriendin, bijbabbelen, denk ik UWV.. Zat in de zw. Ik wacht met terugwerkende kracht op een beslissing over de WAZO, kan 4 weken duren, vervolgens moet ik me opnieuw ziek melden omdat ik nog midden in een reïntegratietraject zit.. Dus dat duurt tegen die tijd ook weer lang! Pff
hihi trappelkleintjes Heerlijk! Die van jou reageert dus ook op je mannetje.. Ik vind dat zo leuk om te merken! Mamajens: ik was berichtje aan het typen voor ik die van jou had kunnen lezen.. nu lijkt het inderdaad net alsof we daar overheen denderen Moet een hele moeilijke dag zijn voor jullie! Een hele dikke digi knuffel!
Mamajens, sterkte vandaag!!! De crisis slaat overal genadeloos toe. Wij hadden ook nooit verwacht binnen 6 maanden te horen te krijgen dat je allebei zonder baan komt te zitten. Allebei een vast contract. Ik werkte er al 11 jaar en mijn man werkte 3,5 jaar bij zijn bedrijf. Het is gewoon klote. Al zien onze vooruitzichten er nog redelijk uit, mijn man zit as we speak nu op een 2e ronde gesprek en morgen heeft hij een 4e ronde gesprek bij een ander bedrijf. Met een beetje mazzel kan hij kiezen. maar ben me er heel goed van bewust dat hij ws heeeeel veel geluk heeft hoor. Je mag al blij zijn als je überhaupt wordt uitgenodigd voor een gesprek...
Hm, hier wil de vk toch dat ik antibiotica neem omdat ze bang zijn dat ik door die constante harde buiken enzo anders te vroeg kan bevallen
niet naar december, maar naar of een gemiddelde van de laatste 6 maanden of naar de laatste 13 weken. Wat allebei ongeveer zo'n 500 euro toevoegt. (die lage maand zit er nog wel bij, maar dat kan me nu even niet schelen) Ze hebben inderdaad een fout gemaakt, maar het was niet het UWV die het fout deed- het was mijn werk. Ik krijg vandaag uitsluitsel! Woei! En ab. Vervelend joh. Gelijk lekker yakultjes halen. Sterkte ermee, ik word er altijd beroerd van!
Fijn zeg! Blij dat dat opgelost is!! Ik wordt over het algemeen ook niet heel gelukkig van ab, dus misschien idd maar even yakult halen en hopen dat het meevalt
Nice one Apenijn Ik heb nog nooit ab hoeven slikken dus..Uhm..Yakultjes? Waarom zijn die zo goed in combinatie met ab??
Nou hier wel hoor gelukkig. Bedrijf van partner is groot om failliet te gaan. Werkt voor nissan. En bij mij kan t ook niet zomaar stoppen want dat kost de gemeente nog meer geld. Plus dat er na mij nog 60 mensen zijn gekomen en ze mij niet kwijt willen. Dus de komende jaren zit t sowieso wel goed gelukkig. En als t wel zou gebeuren dan is t financieel ook gelukkig stabiel genoeg want de ww is dan meer dan genoeg. Denk ook wel dat ik snel weer aan t werk kan komen.
Helaas hebben jullie lieve woorden en duimen niet geholpen. Word net gebeld dat mijn man een ongeluk heeft gehad. Voor zover ik weet met hem alles goed en auto in de prak
Jemig zeg!! Echt niet normaal dit isolde.. Ben heel blij dat alles goed is met je man. Maar gaat het met jou een beetje? Ik zou me kapot schrikken! Sterkte zeg.. En nu hopen dat dit dan wel het allerlaatste stukje pech was!!