Het 'de-laatste-10-weken-afteltopic'

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Skatje, 14 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wel fijn dat alles goed is met je man, maar pff..Zoveel ongeluk :(

2. zustertje12345

zustertje12345 Bekend lid

12 jul 2012
    851
    0
    0
    verpleegkundige
    Zaandam
    Aah Isolde wat een pech allemaal! Hopelijk is dan nu echt alles voorbij en lacht het geluk jullie toe vanaf nu!

Mamajens: heeeel veel sterkte vandaag!

@ rest: waar blijven alle baby's nou? Nog steeds niks van corina?

@ werk: hoop dat iedereen snel weer werk vind en dat UWV niet lastig doet;)

3. Mamajens

Mamajens Actief lid

5 apr 2012
    409
    0
    0
    Tuurlijk wil het vertellen; heel graag zelfs! Vorig jaar kreeg ik met ruim 22 weken zwangerschap enorme hoofdpijn en ging in 1 week veel vocht vasthouden. Het werd wat warmer weer dus dacht dat het daar aan lag. Toen toch maar het ziekenhuis gebeld en ik kon langskomen. In de auto zei ik nog; als ze maar niet vinden dat ik zit te miepen.

Eenmaal daar aan gekomen, urine inleveren en bloeddruk meten. Had enorme aantal aan eiwitten in mijn urine en de bloeddruk steeg door het plafond. Ik moest blijven en toen ging het allemaal als een roes en snel. Ze hebben er 5 uur over gedaan om mijn bloeddruk wat stabieler te krijgen en groei echo gemaakt van Jens*. Ze constateerde pre-eclamsie/Hellp syndroom; heftige zwangerschapsvergiftiging. Ik heb toen 2 dagen in het ziekenhuis in Nieuwegein gelegen. Daar werd gezegd dat ze geen vroeggeboortes doen voor de 26e week en werd per ambulance naar het WKZ in Utrecht gereden. Ik heb de hele reis gehuild.

In het WKZ een 2nd upinion gehad en daar werd alles nog eens bevestigd. Het ging heel slecht met mij door de afvalstoffen van de placenta (de boosdoener bij zwvergiftiging). Er moest snel gehandeld gaan worden; de placenta moest eruit of ik was er zelf niet meer..

Dinsdag middag zijn de eerste tabletten ingebracht en de weeenopwekkers aangezet. Snel daarna een remifentanile pompje gekregen en de rest als een roes meegemaakt. Tot 10 uur later ik een druk voelde en ook zei; o,oh druk! Toen heb ik Jens* op de wereld gezet. Ik heb hem toen niet gezien, ik was zo ziek! VL zei: ow hij is zo klein. Waarop ik schijn gezegd te hebben; ja, duh!

Ruim een uur hebben ze gewacht op de placenta, deze wilde niet los laten en ik had al teveel bloed verloren dus moest door naar de ok om de placenta te laten curetteren.

De volgende ochtend was ik scherp, wakker en alert! We hebben eerst met zijn drieen de ochtend doorgebracht, foto's gemaakt en Jens* bekeken. Een klein mooi ventje van 30 cm, 450 gram. Hij had al zoveel van zijn papa en mama weg, het zal je verbazen! In de middag kwamen onze families kijken. Ik heb die dag geen traan gelaten, ik was soort van trots; is mijn zoon! Vl had het die dag een stuk moeilijker meer.

De dag erna was ik een wrak! Ik bleef maar huilen, voelde mij zo leeg. We wilden hem ook niet meer zien omdat hij al zo aan het veranderen was. Achteraf hadden we dat wel willen doen. Maar alles ging zoooo snel en in een roes.

Na 4 maanden (waarvan 2 echt nog doodziek) zijn we weer zwanger geworden, dat was toen mijn drijfveer.

Het is een moeilijk jaar geweest: veel vrienden verloren (mensen weten gewoon niet hoe ze ermee om moeten gaan en hebben je verhaal al wel een keer gehoord, dus zijn daar wel klaar mee), verschrikkelijke opmerkingen gehad; je bent toch weer zwanger, komt het toch nog allemaal goed.. enz. Ook veel hartverwarmende mensen om ons heen gehad waarvan je het juist niet zou verwachten. Leven is van onbezorgd een stuk moeilijker geworden.

Nu gaat het wel goed met ons; intensief ziekenhuis traject is deze zwangerschap wel, kan ook niet wachten om deze kleine bij ons te hebben. Het is dubbel wat dat betreft.

Sorry voor het immens lange verhaal. Jullie mogen alles vragen hoor, liever bekend dan onbekend hiermee te zijn. Het kan zo gevaarlijk zijn.

4. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Word gek van het wachten en dan is die kleine ook nog heel erg onrustig

5. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    MamaJens, ik raak ontroerd van je heftige verhaal. Maar wat krijg ik toch het gevoel dat je een heel krachtig mens bent.
    Vreselijk dat je al zo ziek was dat er direct actie ondernomen moest worden. Met 22 weken ben je al een eind op weg en is je kindje al echt jouw kindje.
    Prachtig dat jullie de volgende dag op een waardige manier afscheid hebben kunnen nemen.
    Wat moet mooi, maar ook enorm spannend zijn geweest om opnieuw zwanger te raken. En wat geweldig dat je nu al bijna 37 weken bent! Hoe staat het deze zwangerschap met je bloeddruk en de eiwitten in de urine?
    Ik hoop dat jullie vandaag veel steun bij elkaar vinden en op een fijne manier kunnen terugdenken aan jullie kindje Jens.. Veel sterkte!

6. Muisje88

Muisje88 Bekend lid

9 jul 2010
    720
    0
    0
    Nagelstyliste en kapster
    Friesland
    Nou hier terug van de controle. Ik mocht wel een nachtje komen slapen met medicatie maar inleiden nee liever niet!
    Heb nu weer erg last van mn rig en voel mn buik soms ook. Dus nu maar weer afwachten in de hoop dat het wat doet en doorzet!
    Ga na het weekend weer belendat ik eerder langs wil komen ivm antibiotica tijdens de bevalling. Was ik nu vergeten te vragen:x

En als ik weer meer sterretjes zag dan moest ik gewoon maar weer bellen want het ging wel om mij en de kleine. Zei nou dr is toch steeds niks dus bel je niet zo snel weer.
    Voel me egt beetje benaaid maarja..lang leve het ziekenhuis en de mannelijke gyneacoloog...!!

@mamajens sterkte vandaag! Lijkt me een erg moeilijke dag.
    @apenijn lang leve uwv met hun geeikel!
    @xxisoldexx ohhh wat een schrik!! Hoop dat je ondertussen al wat meer weet.

7. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Muisje, dat ze je niet inleiden snap ik opzich wel. Maar ik dacht dat ze wel eens een strippoging deden? Of is het zo dat ze dat alleen doen als je bm verweekt is of als je al enige ontsluiting hebt?

8. Apenijn

Apenijn Bekend lid

17 dec 2012
    741
    0
    0
    Kent iemand Karma? Kan diegene niet even tegen Karma zeggen dat ze 'n bitch is? ;) Het zit ons even allemaal niet zo mee. Maar, achter de wolken schijnen zeggen ze de zon.
    Isolde ik hoop dat je 'n beetje rustig kan blijven, maak je niet te druk, dat voelt de baby ook.
    en jeetje mamajens, wat een verhaal. Het is goed dat je het deelt en van je af schrijft. En in deze fases kom je er inderdaad achter wie echte vrienden zijn en wie niet...
    Muisje hou je taai!!!

9. Muisje88

Muisje88 Bekend lid

9 jul 2010
    720
    0
    0
    Nagelstyliste en kapster
    Friesland
    Volgens mij alleen bij ontsluiting dus heb niet eens gevraagd. Wacht het wel af.. alst me overrompelt en ik heb 4 uur voor de bevalling geen antibiotica gehad ist niet mijn fout als dit kindje wat overkomt!

10. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    @Isolde, meid wat een KLOTE kraamperiode hebben jullie zeg! Ik hoop dat het nu klaar is en jullie vanaf nu eens echt mogen gaan genieten!

@Mammajens, meid wat heftig zeg. En dan is deze dag even extra zwaar. Heel veel sterkte vandaag en alle andere dagen. Fijn dat deze zwangerschap wel goed gaat en dat jullie straks als nog mogen genieten van jullie wondertje. Hij zal altijd een beschermengeltje bij zich dragen in de vorm van zijn grote (kleine) broer Jens.

@werk, Toen onze zoon bijna 6 maanden was, kwam ik zonder werk te zitten... geen contract verlenging. Paar weken later Vriendlief ook geen vast contract... en al 3 x verlenging gehad. Ze durfden een vast contract niet aan vanwege de crisis. We hebben in de ww gezeten en daarna in de bijstand. In totaal zo'n 8 maanden. Het is geen vetpot, maar als je goed naar je uitgaven kijkt en bezuinigt op de extra dingen... is het wel te doen. Wij moesten onze uitstapjes ook aan de kant zetten, maar ja wat moet dat moet. Wij hadden het geluk dat we in een huurhuis wonen met een lage huurprijs. Dus recht op huurtoeslag en daarnaast nog andere toeslagen... Gelukkig hebben we nu beide weer werk! Alleen omdat we dus vanaf mei/juni vorig jaar weer werk hebben verdienen we over 2012 te veel voor huurtoeslag... Dus de huurtoeslag die we gekregen hebben in die paar maanden daar voor moeten we nu weer volledig terug betalen.... Maar ach ik ben allang blij dat die mogelijkheid er was toen we het nodig hadden. We hebben dus beide kanten gezien. Nu houden we zelfs zo'n 400 a 600 euro over elke maand wat dus naar de spaar gaat. Maar het blijft echt een klote tijd dus meiden die in die situatie zitten een hele dikke knuffel!

*EGO* hier vannacht even in het ziekenhuis geweest. Ik houd nu al 2 weken veel vocht vast in mijn enkels, maar gisteren was echt heel erg... had er zelfs last van. Daarnaast hoofdpijn en de hele dag al een gespannen pijnlijke buik. Vriendlief vond dat ik moest bellen... Dus wij bellen rond 12 uur vannacht... Ik kon langs komen voor ctg, bloeddruk meten, urine onderzoek en bloedonderzoek. Dus zoon naar schoonouders gebracht en wij naar het ziekenhuis. Kindje was ongelofelijk actief in mijn buik dat was ook duidelijk te zien op de ctg. Dus die heeft het nog prima daar binnen. Ik heb er een uur aan gelegen omdat ze moesten wachten op de uitslagen van het bloed en de urine... Bloeddruk was in orde gelukkig. Bloeduitslagen waren ook goed. Alleen mijn urinezuur is wat verhoogd... dit kan een voorbode zijn op zwangerschapsvergiftiging. Overleg met gyn gehad. Hij wil nu nog geen actie ondernemen aangezien en het nog niet zorgwekkend is... en ze mij liever niet inleiden i.v.m. keizersnede van die ik vorige keer heb gehad. Aangezien ik zaterdag 40 weken ben willen ze liever mijn lichaam de kans geven zelf de bevalling op gang te brengen. Wel moet ik morgenochtend terug komen voor wederom een bloeddruk controle. Mocht het dan weer in orde zijn, dan gewoon op naar de volgende controle die op dinsdag staat gepland... IS mijn bloeddruk morgen wel te hoog dan gaan ze weer met de gyn overleggen.

Ik ben bij mijn zoon met 40,6 ingeleid omdat ik dus hoge bloeddruk had en vanwege de termijn wouden ze niet langer risico nemen.
    Dus hier is het allemaal afwachten en hopen dat mijn lichaam zelf de boel in werking zet!

Liefs

11. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Sunnyqueen, ook al zo spannend. Wat verstandig van jullie om vannacht naar het ziekenhuis te vertrekken! Fijn dat de baby het nog goed heeft in jouw buik en we duimen voor een spontane bevalling. Goed dat je morgenochtend alweer terug moet komen, ze houden je nauwlettend in de gaten!!

12. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Jemig mamaJens, wordt er gewoon stil van. Wat moet het een moeilijke tijd voor jullie zijn geweest.
    Weet ook niet zo goed wat ik hier op moet zeggen :(.

13. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Hij is gelukkig weer thuis. Als ik de foto's zie was ik hem echt bijna kwijt geweest

14. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Fijn om te horen! Ben blij voor je!

15. Apenijn

Apenijn Bekend lid

17 dec 2012
    741
    0
    0
    Zo he he. ik heb EINDELIJK de opname binnen die ik zo graag wilde hebben van m'n bezoekje aan de radio. Ik ga er nu al worstelend een youtube filmpje van maken (op de mac van m'n man en dat heb ik nog nooit gedaan)... als het gelukt is, zal ik 'm dan doorlinken?

16. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Blij dat hij weer bij je is isolde!

En wat een verschrikkelijk verhaal mamajens! Ik weet ook niet goed hoe ik moet reageren.. sluit me bij spring aan. Vind het fijn dat je dat met ons wilde delen, dan weten wij ook een beetje hoe en wat.. Hoop dat jullie veel steun bij elkaar kunnen vinden!

Apenijn: ja leuk:)

Wilde toch een klein dingetje met jullie delen. Heb net zulke lieve youtube filmpjes zitten kijken!! Als je zoekt op breast crawl kom je filmpjes tegen van baby's die nog geen uur oud zijn en helemaal zelf op zoek gaan naar hun mama's borst.. Zo lief!!
    Wilde ik toch delen voor het geval hier nog iemand was die dat nog nooit gezien had:p
    (jaja, ik besteed mijn tijd nuttig vandaag.. I know..)

17. Apenijn

Apenijn Bekend lid

17 dec 2012
    741
    0
    0
  18. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Mamajens.. Ik heb je verhaal volgens mij in de vlindertuin gelezen.. Wat moet deze zs veel zorgen en angst met zich mee hebben gebracht, knuf!

Isolde.. Jeetje.. Kon dat er ook nog even bij :(

19. corina1989

corina1989 Fanatiek lid

15 mei 2012
    1.081
    0
    0
    Groningen
    Even een kort berichtje van mij.

Wij zijn afgelopen maandagavond trotse ouders geworden van onze dochter M.aaike. We zijn sinds gisterochtend thuis en maken het goed. Later meer :) .

20. Muisje88

Muisje88 Bekend lid

9 jul 2010
    720
    0
    0
    Nagelstyliste en kapster
    Friesland
    Gefeliciteerd corina! Nu lekmer gaan genieten!

Deel Deze Pagina