Het 'de-laatste-10-weken-afteltopic'

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Skatje, 14 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hilse

Hilse Niet meer actief

Had de vk het over.. Over de elasticiteit van de huid.. Beetje een schatting lijkt mij!

2. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ik heb alleen in m'n zij een tijgerprintje (tot nu toe ;) ) maar ach.. Het is je handtekening dat je trotse mama bent :D

3. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.039
    0
    0
    stephanie: dat heb je dan wel goed geregeld met je man en natuurlijk ook met je werk.
    ik ben niet zo'n thuis blijf mama;) ik werk 24 uur.

had ik nooit van gehoord dat je onder de 25 meer kans hebt.
    bij mij is het elke zwangerschap erger geworden.
    ik heb het echt vanaf mijn vagina tot mijn borsten.
    ik weet niet of lengte en gewicht ook nog meetellen.

4. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik heb ook best wat striae. Slanke mensen hebben minder kans omdat hun huid nog niet zo is opgerekt. Als je dikker bent, is je huid al wat opgerekt en heb je dus minder elastiek over, zeg maar. Maar het ligt ook gewoon aan de kwaliteit van je huid. Je hebt er wel of geen aanleg voor.
    Het is nu nog niet erger dan het was, hopelijk blijft dat zo. Ik had al genoeg. :p

5. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    Nou ik moet zeggen kijk er wel onwijs naar uit dat ik lekker elke dag bij de baby kan zijn en als ie wat ouder is kan ik altijd weer rond gaan kijken

6. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    @striae; Heb het alleen op mijn borsten tot nu toe.

@beval datum; i.v.m. zwangerschapsdiabetes zal ik niet langer zwanger zijn dan 40 weken. Als de bevalling dan niet spontaan op gang komt gaan ze me inleiden omdat de risico's anders te groot worden. Dus hier nog maximaal 7 weken en een paar dagen. Gek idee. Best eng als ik het zo zeg!

7. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    nou ja weet je wel waar je aan toe ben (ongeveer dan)

8. Hilse

Hilse Niet meer actief

Spuit je geen insuline?

9. mamavan2

mamavan2 Actief lid

29 jan 2011
    315
    0
    0
    Haaii!

Leuk topic ;) Ik ben overmorgen 29 weekjes en als ik rond de 38 weken nog niet bevallen ben, denken ze ook aan inleiden. Spannend allemaal..ik ben zwanger van ons derde ukkie en dat is wel te merken, vind het erg pittig en heb veel pijn (bekkeninstabiliteit). Onze twee andere kleintjes zijn nog maar 3 en 1 dus vragen natuurlijk ook een boel aandacht. Al met al gaat t wel supersnel deze zwangerschap! Maar begint nu wel zwaar te worden, heb me een buik als of het elk moment kan gebeuren haha..maar mag nog niet klagen, ons 1e kindje is met 30 weken geboren en de tweede wilde met 24 wkn al komen waardoor ik verplichte bedrust moest houden, tot op de dag af is hij met 38 wkn geboren, dus laten we dat voor dit wondertje ook hopen..ik geniet van de trappeltjes in mn buik maar kijk erg uit naar ons kleintje en ben dus stiekem wel aan het aftellen..nog twee maandjes!!

10. unexpectedmom

unexpectedmom Fanatiek lid

30 jul 2012
    2.037
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spuit inderdaad geen insuline. Het gaat nu goed met een dieet en ik hoop dat dat blijft werken tot het einde. Als ik insuline moet spuiten dan gaan ze mee eerder inleiden, maar tot nu toe is dat dus niet aan de orde.

11. Hilse

Hilse Niet meer actief

Oh goed beleid zeg! Hier gaat het ook goed met dieet tot nu toe!

12. vlinder82

vlinder82 Actief lid

7 jun 2011
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    30 WEKEN VANDAAG!!!!!!!!!! Nog 10 weken te gaan!
    Ik ben het zwanger zijn wel nog niet beu. Dit is de laatste keer en ik geniet van elke seconde en elke beweging! Hoewel ik ook al thuis zit wegens bekkenpijn en zo... Ik verlang wel enorm naar ons prutske. Nu komt het goed dichterbij... Doopsuiker is klaar, en gisteren begonnen met kleertjes wassen en geurzakjes van zwitsal in de kasten leggen. Heerlijke geur!!!

13. corina1989

corina1989 Fanatiek lid

15 mei 2012
    1.081
    0
    0
    Groningen
    Vlinder: Joehoe, de 30 weken :D. Voelt goed he! Had ik toen ook hihi.

Mamavan2: Oei pittig zeg, met nog 2 kleintjes erbij! Ik heb tijdens mijn zwangerschap wel veel respect gekregen voor moeders die zwanger zijn. Lijkt me soms echt zwaar. Maar ja, ik wil toch het liefst ook een 2e kindje (over een jaar of 2). Maar straks eerst even rust en mijn lichaam weer terug haha.

Unexpectedmom: Fijn dat je zw diabetes goed onder controle is :) . En ach, inleiden voor de 40e week zal vast niet heel erg zijn ;).

Hier bijna de 35 weken bereikt :D. Morgen co bij VK. Ben erg benieuwd hoe onze kleine meid ligt! Aangezien ze 2 weken geleden in stuit lag....

Gisteren (te)veel in huis gedaan. Heb sinds een week verlof en wilde gisteren in huis bezig. 2 wasjes gedaan, bed verschoond, wc schoon, gestofzogen en gedweild (beneden), plankje commode geverfd, wasje opgevouwen. En later eten gekookt.
    En toen prosteerde mijn buik echt even. Enorm veel en vaak harde buiken. Nu toch maar goed luisteren naar mijn lichaam ;).

Vandaag even rustiger aan doen. Zo even douchen en daarna met "Hilse" op pad. Gezellig samen lunchen en shoppen :D.

14. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Dan ben jij een 6 mei'er :D

15. chelle93

chelle93 Actief lid

9 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    @corina niet te snel van stappel lopen heb ik ook gedaan toen ik verlof kreeg had ik beter niet kunnen doen want nu de 2e week ben ik helemaal kapot.

nu ik de afgelopen dagen veel last heb gehad van me banden
    ben ik nu wel bllij want voel nu dat mijn huid wat minder strak zit voor me gevoel en me buikje weer wat lager zit

16. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    6 mei is heeeeel leuk om jarig te zijn :D

Vrijwel altijd vrij op je verjaardag, hihi!!

Gisteren had ik even een flinke reality-check :$
    Ik moet vanwege BMI 2x in de zwangerschap laten prikken op glucose, nuchter en 2 uur na de maaltijd.
    Dus de vorige keer kreeg ik van de vk weer formulieren daarvoor mee. Ik vond het nogal raar, want voor mijn idee had ik dat nét nog laten doen! Een week of 4-5 geleden misschien..
    Dus ik zoek even terug in mijn agenda wanneer dat was. Was dat gewoon al 8 weken geleden!!! :$ :$
    Dat is verdorie net zo lang geleden als dat ik nog moet tot de uitgerekende datum! Whaaaa shock! :D

Nu dus pijn in mijn arm van het prikken, maar dat terzijde. Wat haaaaaat ik naalden :(

17. chelle93

chelle93 Actief lid

9 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    @skatje zo gaat de tijd in een keer snel hopen dat de test een eentje goed uit pakt

18. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Oh daar maak ik me niet druk om.
    Wat dat betreft ben ik zo'n beetje de meest gezonde zwangere ter wereld :D Bloedwaarden zijn op alle fronten altijd perfect, net als mijn bloeddruk.
    Maar het is protocol dat ze het boven een bepaald BMI controleren.

19. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Apart is dat, mijn moeder heeft tijdens haar zwangerschappen zwangerschapsdiabetes gehad en nu heeft ze gewone diabetes type 2. Haar broers en zus hebben ook diabetes en haar vader had het ook dus behoorlijk erfelijk. Ik heb ook een veel te hoog BMI, maar ik heb alleen aan het beginnen moeten bloedprikken (waarbij ze dus ook op je suikers prikken) en met 24 weken nog een keer een prikje in de vinger... om 16.30 's middags. En toen had ik een bloedsuiker van 4.9 wat dus keurig is. Verder nog 2 groeiecho's gehad om te zien of de baby niet overmatig groot is (dit kan ook duiden op zwangerschapsdiabetes). Ik heb dus nooit nuchter hoeven bloedprikken o.i.d. Vind het echt raar dat dit zo verschilt per regio!

20. chelle93

chelle93 Actief lid

9 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb bij 20 weken bloed moeten prikken
    Toen kwam er wat hoge suiker uit dus moest ik nuchter komen
    Prikken en dan een drankje drinken. 2 uur zitten en toen weer prikken
    En met 27 weken moeten prikken om de bloedgroep te bekijken toen kwam er ook uit dat de ijzer waarden niet helemaal klopte maar niet schrokkend dus krijg ik de volgende keer prikje in me vinger en kijken wat daar de uitslagen van zijn verder hoef ik nu geen bloed meer te prikken

Deel Deze Pagina