Het 'de-laatste-10-weken-afteltopic'

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Skatje, 14 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ti's verschrikkelijk! Zo zeg ik tegen spring dat ze moet blijven genieten..

Heeft manlief voor mij zon heerlijke chcolate chip muffin meegenomen.. Hmmmm... Ssssslechttttt! :D

2. Luja

Luja Niet meer actief

@ Kaala balen zeg dat ze nog zo lang wachten!! In ons zh leiden ze sowieso met 40+5 in, zodat vrijwel alle baby's met 41 weken geboren zijn. Hopelijk besluit je kleintje om alsnog uit zichzelf te komen een dezer dagen!

@ ytest, oooh toch niet zo'n goddelijke donkere choco muffin met grote stukken choco erin van de versafdeling vd AH?? Daar doe ik nu echt een moord voor...:p

3. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    *geeft Larissa een muffin* Het komt wel goed, schatje :p

En ja..Hebben jullie nog tips? :p Kan wel zeggen dat ie komt als ie er klaar voor is, maar met 41 weken moet je toch wel klaar zijn hoor xD

4. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    nou komtdie dan ;)

Dinsdag ochtend 02-04 melden wij ons om 07.00 inhet ziekenhuis voor de inleiding. Nadat ik aan de ctg gelegd was kwam om iets voor 08.00 de gynacoloog langs om te kijken of ik inleidbaar was en zo ja hoe. Nadat ze gekeken had bleek ik al 3 cm ontsluiting te hebben. (al dat voorwerk dusniet voor niets) mijn vliezen waren stug dus daar hebben ze een gaatje doorheen geprikt met de bedoeling dat de baby het zelf kon gaan breken. Infuus werd aangelegd en ook de schedel elektrode werd aangebracht. De weeenopwekkers werd gestart op 1.5. Niet lang daarna voelde ik al dat het begon en had ik gelijk om de 10 minuten weeen. rond half 10 kwam de gynacoloog om tekijken hoeveel het deed. Ikbleek al 7 cm te hebben. Ze zouden tussen 10 en half 11 terug komen om te kijken hoever ik dan zou zijn.. Even voor 10en kreeg iknadat ik even gezeten had persdrang dacht ik. Dus Gynacoloog erbij. Had 8 cm. Maar omdat ik zo snel ging bleef de verpleegkundige aanwezig. Om iets over half 11 kreeg ik toch echt persdrang, dit keer met inderdaad genoeg ontsluiting. Ik mocht mee gaan doen.. De gynacoloog bleef erbij. Tijdens mijn persweeen begon de gynacoloog te twijfelen of hij wel met zijn hoofdje naar beneden lag. Echo aparaat erbij en de dienstdoende aanwezige gynacoloog die zelf te maken had gehad met natuurlijke stuitbevallingen werd opgeroepen. Deze gynacoloog bevestigde dat hij in stuit lag. en het was te laat voor een keizersnede.Door middel van de echo bleek inderdaad dat hij in stuit lag. Doordat ik al volledige ontsluiting had en hij al metzijn billen naar buiten kwam moest ik het dus op de natuurlijkemanier gaan doen. Na veel motivatie en een heftige knip werd daar dan onze zoon Jack geboren om 10.54 uur. Met een perstijd van 14 minuten in totaal. Al met al een hele heftige en korte bevalling gehad. Gelukkig daarna goede begeleiding gehad, degynacoloog kwam nog even terug om rustig te vertellen wat er was gebeurd en waarom. Erg prettig.

Nu doet ons mannetje het super, Drinkt goed, heeft wel wat darmkrampjes maar verder een super tevreden mannetje. Grote zus is apetrots. En papa en mama natuurlijk ook :)

5. Luja

Luja Niet meer actief

Als dat zou kunnen... :p ik weet wat ik morgen sowieso ga kopen met boodschappen doen...

@ Kaala, een hele lijst tips:
    Zelf de bevalling opwekken — Anababa
    (maar of ze echt werken.... Al lijkt het me dat je met 41 weken tot alles bereid bent)

6. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Spikkel, klinkt idd als een erg snelle bevalling, wel vervelend van die stuit maar aangezien alles nu prima is met jullie kindje maakt dat nu ook niet veel meer uit :D Lekker genieten nu :)

7. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    En Larissa..Die tips kende ik al. Hmm..Muffins

8. zustertje12345

zustertje12345 Bekend lid

12 jul 2012
    851
    0
    0
    verpleegkundige
    Zaandam
    @ kaala: ik zie staan laatste bericht door kaala dus ik ja hoor ze is bevallen maar nee hoor!:( wat een ellende! Stomme vk ook daar;)

Hoop dat jou kleine vannacht besluit te komen! Hebben ze ook niet gekeken of je al wat ontsluiting hebt Ofzo?

@ spikkel: jeetje ineens een stuit! Knap gedaan hoor nu lekker genieten!

@ muffins: bedankt heb nu ook trek....

9. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Jawel :D alleen niet ah, rest vd beschrijving klopt :D

10. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Geweldig zeg!!!

11. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Sorry :):D

12. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nope, niet gekeken want ik huppel nog vrolijk rond en denk dat ze denkt "naja, die heeft vast nog niets" ofzo :)

I fancy Ben & Jerry's!

13. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Spikkel, wat een prachtig bevallingsverhaal. Bikkel! :D

14. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Ha ik vind het ook wel een heel stoer verhaal hoor spikkel:D! Geweldig!! Fijn dat alles nu goed gaat met jullie..

Kaala: wel fijn dat je nu een aardigere vk had, scheelt een hoop vind ik!! En inderdaad hopen dat je kleine zich wel even voor maandag meld hoor:p

Helemaal geen trek in muffins:D Goed he?? (wel zin in room croissants jammergenoeg:p dus slank zijn kan ik ook vergeten:p)

Ik heb sinds een paar uurtjes opeens een enorm trekkerig/pijnlijk gevoel bij mn buik! Schuin aan de zijkant.. Kent iemand dit? Is toch geen voorbode van striae he:(??? Dat is me tot nu toe nog helemaal bespaard gebleven dus hoop niet dat het nu opeens op komt zetten!!

15. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Dat had ik gisteravond ook Indy. Ben op bed gaan liggen met olie en heb mijn buik gemasseerd. Mijn huid werd al snel wat losser!

16. zustertje12345

zustertje12345 Bekend lid

12 jul 2012
    851
    0
    0
    verpleegkundige
    Zaandam
    indy ik had het ook.. sorry helaas maar hier wel de eerste striae strepen erna.. Dacht en hoopte ook dat het me bespaard zou blijven..

Bye bye strak en gaaf lichaam van voor de zwangerschap..:(. Gelukkig krijgen we er iets moois voor terug al baalde ik vanochtend als een stekker en moest ik er zelfs heel wat tranen voor laten..

Ytest het is je vergeven hoor! Ps jij hebt mei buiken opgestart toch?:p maar je bent er nooit meer..;) Beetje verdwaald? haha

17. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn striae kwamen ook rond 34 weken, Indy. Maar misschien valt het voor jou allemaal mee!

Net aan een vriendin die ik al tijden niet gesproken had verteld dat ik zwanger ben (naja overtijd) en ze was zo blij :D Is t ook helemaal over eens dat ie nu wel even mag komen hehe

En meteen wilt zij ook een kindje :p

18. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ik kan t daar niet bijhouden joh! Te veel.. :)

Truste dames!

19. Googelplex

Googelplex Actief lid

18 jan 2013
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Goedenavond kletskousen :)

Vandaag weer in het ziekenhuis geweest, alles was in orde. Het geschat gewicht op dit moment is 2750 gram, heel iets onder het gemiddelde, maar in combinatie met mijn medicatie super netjes!

Heb het vandaag over het bevallen gehad, ik moet direct bellen als mn vliezen breken of ik weeen krijg en mag dan direct komen, hoef dus geen regelmatige weeen te hebben. Ik krijg dan een infuus aangelegd voor minimaal 72 uur.

Heb trouwens de hele dag al krampen en voorweeen, dus ben benieuwd;)

Zo, nu ga ik eerst bijlezen en dan lekker slapen..

20. Mamajens

Mamajens Actief lid

5 apr 2012
    409
    0
    0
    wow Spikkel, dat is snel gegaan! Maar ben trots op je! (Ik zal vast niet de enige zijn!)

MIJN BEVALLINGSVERHAAL:
    Vrijdag nacht van 29/03 op 30/03 moest ik om 02.45 plassen, zoals altijd! Klaar met plassen, draai mij om, om een stuk toiletpapier te pakken en hoor plons. Ok, nog niet helemaal klaar dacht ik.. Toen gaan staan en plonsje op de grond, toen wist ik dat mijn vliezen ergens waren gebroken. Ik vl geroepen, verschoond en met een handdoek tussen mijn benen naar beneden gegaan. Las dat het nog mega lang kon duren, of juist niet.. Ik was iig klaar wakker en lekker aan het stuiteren ;). Om 05.00 uur kwam vl ook maar naar beneden en hebben we een kopje thee gedronken. Om 6.00 uur kreeg ik een enorme kramp en hoorde al het vruchtwater leeglopen. Schrok me kapot haha! Toen gaan douchen. Na het douchen kreeg ik weeen en ben ze na een half uurtje gaan timen. Ze kwamen om de 1,5 min en hielden bijna een minuut aan. Ik dacht nog; dat kan niet, dat hoort zich op te bouwen. Toen vl gedoucht en we hebben gebeld dat we er toch al aankwamen. We arriveerde om 08.30 uur in het ziekenhuis en om 10.00 uur gingen ze alvast even kijken: 4/5 cm ontsluiting!! 2 uur later nog steeds 5, toen wilde ik een remifentanile pompje om dat ze zo heftig achter elkaar kwamen dat ik nul rust had. De weeen blijf je voelen, maar de scherpe randjes zijn er vanaf, heerlijk!! Opeens zei de gyn dat ik op mij zij moest gaan liggen omdat zijn hoofdje niet goed draaide. Niet lang daarna vroeg ze of ik persdrang had; geen idee dacht ik! Ik dacht dat het bij de weeen hoorde, maar ik mocht gaan meepersen. Dit vond ik doodeng! Elke keer door die pijngrens heen.. Ze heeft me toen 2x geholpen met haar vingers en 8 persweeen, 20 min later lag Sepp op mijn borst. Ik wilde de navelstreng laten uitkloppen, maar de placenta kwam al gelijk naar buiten, dus dat kon helaas niet.

Nu ben ik helemaal verliefd en hij doet het super! Hij was iets te vroeg met 37,1 wkn, maar geen enkel complicatie of wat. Tja, dan had meneer maar niet moeten besluiten er uit te komen ;).

Succes meiden met de laatste loodjes, jullie kunnen het!!

Deel Deze Pagina