ik heb wat over mezelf afgeroepen geloof ik Laatst nog gezegd dat ik goed slaap (is 9 van de 10 keer ook wel zo) alleen was het de afgelopen 2 dagen die 10e keer. Ontzettend last van de bekken gehad, (alsof je heupen in 6 stukken breekt) en ook niet plat op je rug kunnen liggen. Dat waren 2 korte, lichte nachtjes. Gelukkig kan ik overdag nog redelijk uit de voeten, er staat zometeen nog wat schilderwerk op me te wachten. De 30 weken echo woensdag was helemaal prima, kind ligt met alle groei helemaal gemiddeld. en ik heb perfecte bloeduitslagen, dus geen suiker, phew ben daar zo blij mee, schoonzusje had het wel en was een heel gedoe voor die laatste 10 weken. @Tillia: heel herkenbaar dat je je eigen lichaam weer terug wilt. ik ben dan niet zo heel sportief van mezelf, maar zo a mobiel dat ik nu ben dat is echt 10 keer niks en ik wil na de bevalling echt flink ertegen aan gaan (ik weet nog hoe maatje 38/40 aanvoelt. D|at heb ik al ruim 5 jaar niet meer aangehad )
Hoi Apenijn, uiteindelijk overleef ik het wel.. Net zoals jij voel ik me nu snel moe en doe lekker elke middag een dutje. Doet me altijd weer goed. Maar door alles wordt je gewoon wat minder weerbaar en dat doet je humeur geen goed. Qua kleding los ik het nu op met 2 stretch rokjes, een legging en wat maillots die ik lekker over me buik kan trekken. Maar zodra ik thuis kom dan trek ik meteen me joggingbroek aan, die zit gewoon het allerlekkerst. Heb bij 3 maanden een zwangerschaps- joggingbroek gekocht, die heeft het zelfde als een positiebroek een brede band. Dat is echt heerlijk, niets drukt op me buik, het kostte wat, maar ik geniet er nu enorm van. Een aanrader dus.. Borstvoeding voelt soort van aan als een wee.. Maar niet exact zo. Het is meer dat doordat je borstvoeding geeft je baarmoeder samen trekt. Dit is heel positief, want dat zorgt voor minder bloedingen na de bevalling en snellere genezing. Dus het is functioneel. Het voelt trouwens meer als een beginnende wee aan dan wanneer je echt de heftige weeën begint te krijgen. Dus geen extreem heftige pijn! De natuur blijft ons niet voor altijd pesten.
@Glimworm.. Hhaahahaa, ja precies.. Voor de zwangerschap was ik een maatje 36/38, echt een dunne tante.. Nu weet ik het niet meer.. Me broek is nu maat 46.. Geloof dat me lichaam aardig wat vet is gaan opsparen. Oei Ik heb wel de hoop opgegeven dat ik dat snel weer zal zijn zo'n dunne dame. Gelukkig slobbert de broek wel rond me benen.. En dan nog niet over de bh gesproken. Ik was een C en ben nu een indrukwekkende F.. Hoe is dat bij jullie? @Googelplex.. Ik heb leuke mutsjes hier en daar gevonden. Zoals bij de Hema, prenatal, etc. Ben ook vaak naar een 2e hands winkel of naar een kringloop gegaan. En daar kwam ik dan af en toe ook weer een leuk mutsje tegen. Ik heb vooral me gericht op een paar neutrale kleuren, zodat ze altijd ergens bij passen. En ook een leuk idee misschien, bij de Xenos en hobbywinkels kun je van die roosjes, leuke lintjes en kleine frutsel dingetjes vinden die je zelf ergens heel makkelijk op kunt naaien. Misschien een idee om er zelf een paar leuke te maken? Ze lijken ook erg groot ja. Uiteindelijk zullen ze passen, althans dat zegt een vriendin van. Ik heb ze van maat 56 t/m 62 liggen..
@Tilia Dat is een goed idee met die dingetjes er op maken! En een goede bezigheidstherapie haha Deze foto maakte ik gisteravond en wou ik toch even met jullie delen, hoezo vocht vasthouden?
Ik ben eigenlijk nooit slank geweest. Het was ook meer de kant van 40/42 dan 38/40, maar het ligt er ook net aan hoe de kleding valt. Mijn bos hout voor de deur is vrij groot, ik zit zekker aan een D zoniet E zonder zwanger te zijn (tijdens de zwangerschap daar niet echt gegroeid) Ik heb ook zo'n positiejoggingbroek van de C&A, maar omdat ik weer geen flinke achterkant heb, vliegt hij snel van mijn kont af, maar lekker zit ie wel, ik moet er alleen niet teveel bij gaan bewegen haha
Voor de zwangerschap een size 12 (38-40) na de zwangerschap denk ik dat ik de eerste tijd een size 14 moet dragen, maar dat is *gelukkig* de gemiddelde maat in Engeland Qua BH: van C naar D.
Hahah lekkere voetjes Googelplex! Hier van een B naar een C cup.. Droeg altijd maat 40 en nu nog steeds.. Verwacht wel dat er na de bevalling nog wat kilo's afmoeten om weer in mn oude jeans te passen!
Even hoor, er zijn hier aardig veel winkels die tot en met maat 32 verkopen..Maar als maat 12 al 40 is in NL maat, wat is maat 32 wel niet?
@Ytest.. Niet doen hoor, want het wordt verschillend ervaren.. Ik schreef eerder al het volgende: Borstvoeding voelt soort van aan als een wee.. Maar niet exact zo. Het is meer dat doordat je borstvoeding geeft je baarmoeder samen trekt. Dit is heel positief, want dat zorgt voor minder bloedingen na de bevalling en snellere genezing. Dus het is functioneel. Het voelt trouwens meer als een beginnende wee aan dan wanneer je echt de heftige weeën begint te krijgen. Dus geen extreem heftige pijn! De natuur blijft ons niet voor altijd pesten. @Glimworm.. Grinnik, jij hebt een bere goed excuus om je mannetje in beweging te zetten anders sta je zo in je onderbroek.. Charming. Gelukkig zijn we er bijna.. Ik ga maar kijken op welke maat ik eindig. En echt obsessief ermee aan de slag ga ik ook niet. De eerste tijd maar eerst lekker de kleine verwennen en alles geven wat ie nodig heeft. Ik hoef om eerlijk te zijn ook niet meteen weer als een fotomodel erbij te lopen, wordt uiteindelijk mama als eerste. De rest volgt vanzelf wel als ik er weer de tijd en energie voor heb. En anders niet, me lichaam zal toch anders zijn en krijg er andere dingen voor terug om erg trots op te zijn. Hoop alleen dat de enorme buste er niet voor niks is en de kleine van een goeie BV tijd kan genieten. En anders heb ik een flinke decolleté als presentje ervan overgehouden. Hahahaa @Googelflex. Veel knutsel plezier. Heb je ook leuke originele mutsjes in je eigen smaak.. En ook de moeite waard om te kijken naar elastieken, want die heb je bij sommige hobbywinkels ook met leuke kleurtjes en decoraties. Die rekken ook weer mee met je mutsje. Nesteldrang, heeeeeerlijk..
Kilo's hier was ik de eerste 20 weken 15 kilo afgevallen. Zit nog niet op mijn startgewicht van voor de zwangerschap, dus denk dat ik lichter uit de zwangerschap kom dan dat ik erin ging. Bh maat is nog hetzelfde...
@Googelflex.. Arme voetjes.. We zijn ook zo sexy in deze tijd.. Maar even voor jou.. Wat mij enorm helpt is een douche pakken en er dan met de koude straal even over de benen heen. FF bibberen, maar het brengt de doorstroming op gang, zodat vocht sneller wordt afgevoerd als je daarna met de benen omhoog gaat liggen. En een goed excuus om je mannetje lekker je voetjes te laten masseren. Wat ik momenteel als goddelijk ervaar en me vriend met alle liefde voor me doet terwijl hij een beetje naar het journaal ligt te staren, hang ik met allemaal kussens lekker achterover.. Toitoi
Ik had voor de zwangerschap maat 32/34 en heb nu broeken in maat 40, maar hoop dat ik straks in maatje 36/38 ga passen. Hier trouwens maar een cupmaat gegroeid, van 75A naar 85B, hopelijk blijft dat hangen haha Morgen even lekker de stad in, kijken voor de laatste spulletjes. Voor straks na de bevalling is dan een sportbeha aan te raden? Ik moet flesvoeding geven dus wil de borstvoeding ook zoveel mogelijk 'onderdrukken'. Iemand tips?
Bedankt voor de tips en die eerste werkt inderdaad. Ik kan er zelf absoluut niet tegen als iemand aan mn voeten zit en mijn man heeft een voetenfobie dus die massage word 'm niet
Apenijn, dat klinkt spannend!! Zal nu toch wel gaan doorzetten, als je zelfs bloedverlies hebt? Hier is het heel rustig, alleen maar harde buiken, verder geen krampjes of verliezende slijmproppen. Merk wel dat ik slechter slaap, omdat ik (onbewust) toch al met die bevalling bezig ben. Echt vervelend, want word er zo moe van en overdag slapen is me nog nooit gelukt. Hier een 1.75, woog voor de zwschap 57 en nu 73. Zou mooi zijn als er een paar kilootjes blijven hangen. Bh maat was 75B en heb nu 85C. Googelplex, herkenbaar die voeten.. Zal zo eens een foto plaatsen haha. Echt klote, heb dinsdag een crematie en al mn schoenen zijn te krap door het vocht. Kan moeilijk Uggs aantrekken onder mn jurkje, niet echt netjes.. Dat wordt dus pijn lijden... Kaala, ga jij eens werpen joh! Er was iemand hier die vroeg naar mijn onderschrift, ik geloof Ytest.. We zijn er na jaren medische molen vorig jaar achter gekomen dat mijn eicellen prut zijn.hebben een hoop ivf pogingen gehad in binnen_ en buitenland en er werden steeds minder eicellen gevonden bij iedere poging. Laatste poging met heeel veel hormonsters 3 eicellen en uiteindelijk geen een bevrucht. Vonnis; kans op zwangerschap met mijn eicellen minder dan 3%. toen besloten om naar Spanje te gaan voor eiceldonatie. En daar was de 1e poging meteen raak.
@Darkangel25.. Zag je helemaal over het hoofd, sorry.. Maar dankje je geeft me hoop.. Het blijkt dat BV ook hel erg helpt om al die reserve vetten weer af te voeren. Dus wellicht valt het allemaal mee, maar ik ga het over een half jaartje wel opnieuw bekijken. @Googelflex.. De meningen zijn gevarieerd. De ene zegt Sportbeha omdat het lekker ondersteund en anderen zweren weer bij die hemdjes waar een soort van beha in verwerkt is. Ik denk dat het allerbelangrijkste is dat er geen naden aan de binnenkant over je borst heen loopt. Je gaat geen BV geven dus zal je wel wat last van stuwing krijgen en dan gaan die naden enorm jeuken. Bij de Hunkemoller hebben ze trouwens een paar fijne bh's die eigenlijk niet voor de zwangere zijn, maar die geen naden hebben en van die zachte stof hebben aan de binnenkant. Ik heb er eentje van gehaald laatst en die zit toch zo fijn. Veel beter dan alle groeibh's enzo. Zie link: Beugel moulded bh Satin fleece - Alle bh's - Bh's Ik heb wel met beugel met mijn enorme cup nu.. Maar ze hadden deze ook in een uitvoering zonder beugel. Misschien ook iets voor jou? Omtrent je andere vraag kan ik je niet helpen. Ik ga namelijk BV geven. Dus veel succes!!
apenijn: Spannend hoor. Ik heb ook regelmatig wat zeurende pijn in mijn onderbuik,bekken/heupen en onderrug. Niet onwijs maar zit er wel zeg maar. Baby is bij mij al paar dagen onwijs druk. vandaag iets minder maar alsnog drukker dan normaal. Gewicht: Ik heb normaal maat 32/34 en cup 70B en nu maat 38 ongeveer en cup 75 c. (cup maat mag van mij wel blijven!) Net nog ff lekker 1,5 uur geslapen