Ja vingerprikje kreeg ik de vorige keer ook bij de controle. IJzer was zelf voor een niet-zwangere hoog. Ik heb echt een naaldenfobie dus het is extra zuur omdat ik gewoon WEET dat al mijn waardes gewoon prima zijn. Misschien heel kinderachtig maar ik kan daar zo slecht tegen. In mijn bevallingsplan staat ook dat ik absoluut niet wil dat ze bij voorbaat al een infuus wordt aangelegd 'voor het geval dat'. Officieel heb ik vanwege BMI meer kans op teveel bloedverlies maar dit is bij allebei mijn bevallingen niet gebeurd. En toch zijn die naalden en infusen hetgene wat me het meest is bijgebleven van de bevallingen, in negatieve zin. En dit is mijn laatste en die polonaise wil ik gewoon echt niet aan mijn lijf dit keer.
Ik ben nog nooit zovaak geprikt als in mijn zwangerschap Ik vind het ook geen fijn gevoel als ik geprikt moet worden Maar ja als het moet dan moet het zie er niet echt tegen op
Ik ben vorige week ook daarop geprikt.. zij duwde de naald er gewoon in, was niet met zon klein vingerprikje ding. Deed best wel zeer.. grr.. Ik vind het zon mooi gezicht als ik s avonds op bed lig en een kant van mijn buik is hoger dan de andere. Ik probeer te voelen hoe hij dan ligt, maar das toch altijd gokken, want ik heb er niet zo heel veel verstand van hihi. Heb wel het idee dat hij krachtiger begint te trappen... Hebben jullie alles al bijna klaar?
Ik kan bij deze zwangerschap echt ontzettend goed voelen hoe de kleine ligt. Hier de placenta aan de achterkant, bij de eerste aan de voorkant... echt een wereld van verschil... Ik voel precies het ruggetje en af en toe een voetje!
Hier pas onlangs getest of ik geen zwangerschapsdiabetes heb maar waarden zitten nog net goed. Let nu beter op wat ik eet, minder suiker. Nu helaas weer erge last van maagzuur (neem ik nu al medicatie voor) en ik moet zo vaak naar de wc! En vanaf ik nu iets teveel doe, harde buiken. Me bukken om iets op te rapen, lukt niet echt meer. Moet nu dus beetje door de vingers zien dat het hier thuis wat minder net ligt. Manlief helpt wel als ik het vraag maar ja het is nog altijd een man he
Hier ook erg last van maagzuur. Wat heb je gekregen als ik mag vragen? Ze zeggen tegen mij rennies te eten! Hier ook heel snel harde buiken etc maarja hoort erbij.. Mijn vriend doet het huishouden ik mag bijna niks meer doen van hem hihi..
ik ben zo blij dat ik de weer minder last heb van maagzuur ik heb wel gister heel erg last gehad van mijn voor buik en vandaag heel erg last van mijn rug mijn moeder gelijk overstuur omdat ze bang is dat ik weeien heb omdat het bij mij een gok blijft wanneer ik zwanger ben geraakt omdat ik er pas later in de zwangerschap achter ben gekomen dat ik zwanger was ik ben net naar de bioscoop geweest naar verliefd op ibiza opzich wel een leuk film maar echt een nederlandse film in de eerste 5 min weet je al hoe die eindigd
Oke, maar jij bent ook vijf weekjes verder. Mijn placenta zit ook aan de achterkant. Ik voel vaak een harde 'bult'. Aan de bovenrand van mijn buik. Ik gok dat dat het kontje is. Ik heb nog nooit een voetje gevoeld.. behalve het erg barde trappen dan hihi. Sinds wanneer kon je dat voelen dan?
Dat vind ik wel jammer, de placenta heb ik dit keer voor dus ik voel wel een bult en zo, maar niet precies of het nu billen, voeten of iets anders is. Bij de jongens zat ie wel achter.
Ik kan dit al vanaf 28 weken ongeveer heel goed voelen... De kont en het ruggetje heel duidelijk net als jij omschrijft een harde bult die je dan weg kan drukken, en het klopte elke keer met wat de verloskundige ook voelde. Voetjes voelen heel anders, dat is echt heel apart als je daar tegen aan drukt... bijna ''eng'' hahaha je voelt gewoon de contouren van het voetje en als ik het weg druk krijg ik ook een schop terug! Mede hierdoor weet ik dat onze kleine echt een voorkeurshouding heeft. Bijna altijd met het ruggetje links en hoofdje beneden... En bij de verloskundige wordt dat dus elke keer bevestigd! Liefs
Bij onze zoon kon ik dat inderdaad ook niet goed voelen... Bovendien voelde ik hem veel minder duidelijk dan deze spruit... Echt een wereld van verschil niet alleen voor mij, maar ook voor mijn vriend en anderen die een hand op mijn buik leggen... Ik wist niet beter toen omdat het mijn eerste zwangerschap was en dacht dus dat dat normaal was... nou was het wel normaal, maar dan omdat de placenta voor lag... Nu weet ik dus hoe het voelt als het nog duidelijker is... Dat is wel heel leuk om dat verschil mee te krijgen...
Goeiemorgen, Gisteren en vandaag doen mijn bekken weer enorm veel pijn! Gisteren een hele tijd in een warm bad gelegen met een boekje! Zalig ontspannen, want dan voel ik geen pijn... Ik geniet enorm van mijn zwangerschap, maar het bekkenpijn is me er teveel aan! Verder heb ik terug heerlijk geslapen deze nacht! Ik denk dat ik gemakkelijk 10 uren per nacht slaap zonder wakker te worden, dat was de vorige 2 keren niet zo! Zal er nog even van genieten want binnenkort is dat ook wel gedaan vorig week was mijn ukje heel erg bewegelijk, gisteren en vandaag heeft hij/zij precies een rustdagje (voel het nog hoor, maar wat minder!) Maak mij nu ook niet ongerust omdat ik mijn baby wel voel, en ik weet dat de baby soms wel eens heftige dagen heeft, en soms wat minder heftige dagen... (hoe zijn wel zelf Straks met ML babyspullen gaan kiezen! Kijk er naar uit!! Dochters zullen helpen kiezen en die zien alles graag in roze!! (maar we weten het geslacht nog niet, dus er zullen wel unisex spullen bijzitten! ) tot later, Vlinder
ik voel hem echt heel veel en kan zo de voetjes en handjes herkenen. zelf de verloskundige zij tegen mij dat het een drukte makker is en dat het wat word als hij geboren is ook heeft hij dagelijks de hik ik kan echt de hele dag slapen nachts word ik wel een paar keer waker en ben de hele dag suf
Pffff wat heb ik toch bagger geslapen! Wanneer is die kleine van jullie gaan indalen? Er stond echt flinke druk op buik, rug en kruis.. Omdraaien was rot, 3 x plassen.. ze bewoog flink! zou dit het begin van indeling kunnen zijn? En hoe lang duurt dat proces?
Hier nog niets ingedaalt. gebeurt dat niet bij week 33 ofzo? had vd week gelezen dat als de kleine gaat indalen je minder druk op de buik zult hebben.. maar ja dat kan ik nog niet beamen
ik merk het echt dat mijn huid minder strak staat maar hier door wel erge pijn aan mijn banden en rug ook voel je met op staan en soms met lopen dat er een hoofdje wat lager zit
Yaay 36 weken vandaag Nog een weekje volhouden en dan mag de kleine elk moment komen hoeraa Weet nog steeds niet of die is ingedaald, 2 weken terug zei de vk dat ie met het hoofdje naar beneden ligt..Maar Im not so sure
kaala: jeeej de 36 weken, nou nog een weekje en dan hoop ik dat je kleine zich aandiendt. lekker genieten van je ukkie. ytest: wat jij zegt heb ik ook al dagen echt heel vervelend. de vk zei idd dat het erbij hoort en dat zeker het indalen kon zijn. morgen heb ik controle dus dan weet ik meer te vertellen.
Kaala: yeahhh weer een weekje erbij! Hier morgen 32. Ik hou van ronde getallen Mijn jongste is zoooo schattig! Ik heb last van droge handen dus af en toe smeer ik een kloddertje handcrème. Dan komt die uk eraan en wil ook. Geef ik hem een klein beetje, gaat ie in zijn handjes staan wrijven, net als mama. Scheetje <3
Indalen kan bij een eerste kindje al vanaf 32 weken toch? Ik ben vanmorgen op co geweest bij de VK. Alles was verder prima. Krijg alleen vrijdag nog een liggings/groei echo. Aangezien de kleine 2 weken geleden in stuit lag, wil ze even een echo. Zoals de VK kon voelen, lag ons meisje wel met het hoofdje naar beneden. Maar nog steeds los in mijn bekken. En ik heb soms nog steeds het gevoel dat de kleine af en toe nog aan het draaien is. Ik vind het helemaaaaaal niet erg om nog een echo te krijgen haha. Zijn zo weinig echo's tijdens de zwangerschap . Skatje: Aah lief he, zulke kleine dingen . Kaala: Jij precies 1 week verder als mij. Komt nu dichterbij he .