Het 'de-laatste-10-weken-afteltopic'

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Skatje, 14 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.039
    0
    0
    hier krijg je standaard een liggingsecho bij 36 weken. mijn kids waren beide niet ingedaald pas net voor de bevalling. dus weet niet waarom je verloskundige zegt dat het nu wel zou gaan moeten. misschien heeft elke verloskunde een eigen beleid?

2. sunnyqueen21

sunnyqueen21 Fanatiek lid

18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    kan de verloskundige wel leuk zeggen dat het ingedaald ''moet'' zijn, maar wat als het kindje niet indaalt... gaat ze het dan handmatig er in drukken... :S Ja sorry hoor, maar ik ken zat waarbij het kind pas indaalde op het moment van de bevalling... Mijn zoon was wel ingedaald, maar ze kon zijn hoofdje nog wel uit mijn bekken wippen de laatste keer dat ze voelde... Dus vast lag hij niet. Maar goed dit kon dus ook niet aangezien zijn hoofd te groot was... Bij een 2e kindje is de kans veel kleiner dat de baby indaalt... En anders pas rond week 36/37 vaak of pas tijdens de bevalling. Dit 2e kindje ligt wederom met het hoofdje al iets in mijn bekken, maar nog niet vast. VK kon hem/haar nog er uit wippen.

Het is alleen wel handig om te weten als je vliezen breken... als het hoofdje dan nog niet ingedaald is moet je namelijk plat liggen i.v.m. klein risico op de navelstreng die dan tussen het hoofdje en het bekken in kan zakken!

3. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Oke ik ben benieuwd wat ze zegt dan, ik zou niet weten wat het anders moet zijn.. :(

4. corina1989

corina1989 Fanatiek lid

15 mei 2012
    1.081
    0
    0
    Groningen
    Ik heb mijn berichtje iets aangepast. Had het een beetje vreemd omschreven.
    De VK zei niet dat het nu al ingedaald 'moet' zijn, maar wel dat de kleine nu eigenlijk niet meer 'mag' draaien.
    En aangezien ze 3 weken geleden volledig in stuit lag (is met echo gezien toen ik de kleine niet goed voelde), wil ze nu wat meer zekerheid dmv een echo :).

Kimberley: Fijn dat het bij jullie standaard is, rond de 36 weken! Mijn VK laat je alleen nog voor een echo gaan met indicatie. Mijn VK maakt zelf geen echo's, moet daarvoor naar een echo/vkpraktijk in de stad.

5. chelle93

chelle93 Actief lid

9 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik moest voor de 20 weken en 30 weken echo naar een andere praktijk en de laaste of hij echt helemaal goed lag (vorgen week) was gewoon op de praktijk

ik voel echt wel dat hij nu aan het indalen is kan nu gewoon mijn hele buik in duwen en dan kan ik heb niet voelen wel kan ik nog zijn schopjes voelen maar echt een rug of hoofd lukt niet meer ook is mijn buik een stuk lager gaan liggen weer

6. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.039
    0
    0
    hier maakt de vk de echo zelf, ik heb best veel echo's gehad eigenlijk. met 8 weken om te kijken of ik idd zwanger was, met 10 weken termijn echo, met 12 weken de combitest, met 20 weken, en met 26 weken. en dan de laatste krijg ik nu met 36 weken voor de liging.

corina: idd dat draaien dat klopt vooral bij de eerste zwangerschap. hoe meer zwangerschappen hoe meer ruimte je hebt en dan kan het kindje nog draaien op het laatst.
    hopelijk ligt je kleine goed.

ytest: ik ben ook benieuwd aangezien het mij echt pijn doet al vanaf zaterdag en daardoor slaap ik dus ook slecht. ik had ze wel dinsdag gebeld omdat ik echt dacht dat ik een soort van weeen voelde. maar ze zei toen dat zolang het niet regelmatig is dan is het goed en hoort het bij indalen. ik laat het je morgen weten.

chelle: iik kan onze uk wel heel goed voelen liggen, precies de vorm van goed die ligt. kontje onder mijn rechter ribben, dan rug aan de rechter zijkant en hoofdje in mijn bekken. handjes en beentjes liggen links. je ziet soms echt de vorm en dat terwijkl mijn placenta op de voorwand ligt. wel prettiger lijkt mij dat lager ligger of ervaar jij dat niet zo?

7. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ik ga morgen ook naar de vk, wel pas savonds, ik zal hetzelfde vragen, kijken of de antwoorden een beetje overeen komen ;)

8. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.039
    0
    0
    ben benieuwd dan idd

9. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Goedemorgen allemaal!!

32 weken vandaag, woehoe!! :D

10. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Lekke he Skatje, als er weer een week bij is!

Ik ga straks zwemmen, maar word opeens nerveus.. Wat als er een scheurtje in m'n vliezen zit zonder dat ik t echt gemerkt heb?! Of als ik al wat ontsluiting heb...

Zucht.. Al die bezorgde moedergevoelens..

11. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Dan nóg loopt dat zwembadwater niet zomaar naar binnen ;)

Zo lang je vliezen intact zijn kan ontsluiting ook niet echt kwaad. Niet zo stressen hoor, de kans dat je zomaar ontsluiting hebt of een scheur in je vliezen, zeker op dit termijn, is zoooooo klein!

12. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Ghehe.. Dat had ik even nodig :p

13. chelle93

chelle93 Actief lid

9 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    @spring leuk dat je gaat zwemen ik durf dat niet meer gewoon om mijn buik te laten zien ook met een badpak aan

@skatje al weer een week er bijde tijd gaat zo snel hè?

Ik ben al echt de hele week moe en zo warm maar ik heb geen korts ook heb ik heel erg pijn aan mijn banden ik ben het zwanger zijn echt zat

14. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.039
    0
    0
    ytest: ik moet mijn woorden terug nemen van dat ik goed voel hoe onze beeb ligt, het lijkt erop, voel nog steeds alles rechts liggen, maar onze uk is toch echt in stuit gedraaid de afgelopen dagen dus vandaar al die klachten. ik heb vanacht niet geslapen van de pijn in mijn bovenbuik en dat kan heel goed kloppen zei de vk want het hoofdje zit precies tegen mijn rechter ribben te wringen. ben benieuwd wat jou vk zegt, hier was het dus zeker geen indalen, vorige week overigens wel. maar goed onze uk heeft besloten nog even om te draaien.

15. Hilse

Hilse Niet meer actief

@spring, lekker zwemmen! Snap je wel hoor wat je zegt hihi
    Ik heb eergister nog gezwommen.

@skatje, yeeey alweer een weekje erbij!:D

Hier het idee dat ik wat krampjes heb door m'n buik heen af en toe..:(

16. Hilse

Hilse Niet meer actief

@kimberly, ojee! Ziet ze nog kans dat hij zelf nog weer gaat draaien? Vervelend voor je!

Hier weet ik af en toe ook echt niet hoe die ligt. Denk ik hey dat is z'n kontje, ligt ie rechts. Even later links... haha

17. chelle93

chelle93 Actief lid

9 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kimberly hopelijk komt hij weer optijd goed te liggen

@ Hilse ik hoop dat de krampjes over gaan en dat het niks ergs is

18. Floral

Floral Actief lid

28 feb 2013
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben vandaag ook 30 weken zwanger, en mag mij dus melden!

19. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Gefeliciteerd :D

20. Floral

Floral Actief lid