Het 'de-laatste-10-weken-afteltopic'

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Skatje, 14 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Fijn dat je bijna met verlof kan darkangel! Ik vind het zo fijn.. die gebroken nachten worden meteen minder erg omdat je overdag nog even kan proberen te slapen, en rustig aan kunnen doen scheelt ook echt in de bekkenpijn.

Ik zou gewoon genieten van je koffie! Lief dat ie dat gehaald heeft zeg:)
    Ze zeggen wel dat veel caffeine niet goed is, maar ik houd voor mezelf 1 tot 2 koppen per dag aan.

Toen ik overigens nog niet wist dat ik zwanger was dronk ik wel acht koppen koffie per dag!! Ik bleef maar moe (achteraf niet zo heel gek maarja, wist ik toen dus nog niet:p). En beebje is toch in mn buik blijven zitten;)
    Al denk ik soms wel eens dat al dat gestuiter daar misschien wel vandaan komt:p

Succes met werken! Nog eventjes maar:)

2. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    ja de koffie was heeeeeerlijk!!!!!!!!!!! hopelijk werkt t ook een beetje als oppepper haha.

gelukkig werk ik maar 1 dag in de week en das nog een halve dag ook, zit eigenlijk al vanaf 5 weken zwangerschap thuis, dus bijslapen overdag deed ik al. behalve op de dag dat ik moet werken dan.

oef 8 koppen koffie op een dag, en nog moe zijn.. haha wat dacht jij... huh?

3. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    nou ga even onder de douche door huppelen (strompelen) tot straks.

4. glimworm

glimworm Niet meer actief

gefeliciteerd muisje!;)

5. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Zijn er hier trouwens nog dames die perineummassage doen?

6. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Haha nee. Lijkt me niet echt lekker :p

7. Googelplex

Googelplex Actief lid

18 jan 2013
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Muisje!!

Ik werd pas om kwart voor 11 wakker... *schaam*

8. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Oen lekker Googelplex! Bofkont!

Ik ga lekker (voor de zesde keer) de Gooise vrouwen film kijken!

9. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    zo hier weer fris en fruitig... ook weer ff een buikfoto'tje gemaakt.. vandaag 33 weken!

wasje staat aan, nu nog even een uurtje rustig aan doen, en dan aan de bak!

10. Tammie1984

7 mei 2012
    77
    0
    0
    Noord-Brabant
    Lekker hoor Googleplex, jij hebt voor ons allemaal slaap ingehaald haha

Werkse vandaag DarkAngel! Ik toevallig van het weekend buikfoto gemaakt van mn 34,5 weken buikje

11. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Gefeliciteerd muisje :D Geniet van jullie kleine!

Ben benieuwd hoe het nu met Kaala is.
    Uhh perineummassage zegt me helemaal niks spring :p.

Hier niet lekker geslapen, elke keer als ik me om wouw draaien in m'n slaap werd ik wakker door de pijn van onder :(. Ben er nu wel uit dat het waarschijnlijk spierpijn/spierscheurtje is.. zo voelt het ook echt. Dus moet over paar dagen al een stuk beter gaan :D.

Iemand nog plannen voor vandaag?
    Wij gaan zo even de stad in, moet nodig nieuwe sokken halen!
    En even naar de AH om maïs en appelmoes te halen :

12. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Schaam:p?? Ik denk dat wij het allemaal met een mengeling van trots en jaloezie lezen.. Zalig toch??

perenium massage: Ik heb dus twee weken geleden enthousiast de olie gekocht, dacht "tuurlijk wil ik wel iets tegen uitscheuren, wie niet?:cool:"
    Maar toen kwam ik dus thuis en had ik echt zoiets van uh, en nu??? Geen idee hoe je dat moet masseren! Dus dacht voordat ik ga lopen klunzen en het overal smeer ga ik wel even googlen of daar nog een bepaalde tactiek voor is. Maar tot nu toe nog niet gedaan. *ga ik nu toch maar doen*

haha tsja, ik dacht alleen maar "goh, ik wordt oud, ik kan werken en feestjes niet meer comibineren.." Vond het al wat snel met net 22 jaar. Gelukkig was vriend iets beter met linken leggen dus die heeft na vier weken totale moeheid eens een test gehaald op weg naar huis;)

13. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    hihi, het is NOG minder charming dan ik al dacht! Zie hier de techniek info die ik gevonden heb:

Techniek
    • Een warm bad of warme compressen van tevoren kan zeer ontspannend zijn.
    • Zorg ervoor dat je een lege blaas hebt, dat je handen gewassen zijn en je nagels niet te lang zijn
    • Installeer jezelf zo comfortabel mogelijk, ga onderuitgezakt zitten met je benen iets uit elkaar en gebruik eventueel een spiegel zodat je je bekkenbodem met je vagina & anus goed kunt zien. Ondersteun je rug en benen met kussens.
    • Doe wat olie op je vingers en smeer je perineum en de benedenrand van je vagina voorzichtig met de olie in. Vermijdt het blaasgebied (infectiegevaar).
    • Plaats je duimen zo diep mogelijk (3- 4 cm) in je vagina, breng ze richting anus en opzij. Beweeg de duimen onder het vasthouden van de druk in een u-vormige beweging of een slingerbeweging van links naar rechts en omgekeerd.
    • Nadat je de olie een paar minuten hebt ingemasseerd probeer je de druk op het perineum en de zijwanden van je vagina met je duimen te verhogen, totdat er een branderig of stekend gevoel onstaat.
    • Dit moet echter geen pijn doen: je kan per keer de intensiteit van de massage wat opvoeren. Deze rek ongeveer 2 minuten vasthouden.
    • Daarna de olie tussen je duimen (inwendig) en je wijsvingers (uitwendig) verder inmasseren.
    • Gedurende 3 á 4 minuten weer met de duimen masseren, daarbij aandacht besteden aan vroegere littekens.
    • Afsluitend met de duimen het weefsel weer op rek brengen, nu door van binnenuit licht naar buiten-voren te drukken, schuiven (zoals bij de geboorte van het hoofdje).

Na enige tijd zal je merken dat het weefsel oprekt en ontspant. Het branderige gevoel dat bij de massage ontstaatzal je herkennen als het hoofdje staat. Belangrijk is dat je weet hoe dan te ademen. Voor sommige vrouwen is het moeilijk zelf te masseren, in dat geval kan de partner de massage uitvoeren met zijn wijsvinger en middelvinger met twee vingers.

Oh, mn mannetje gaat me zo keihard uitlachen als ik dit serieus ga doen!! (moet t maar stiekem doen als ie op zn werk is ofzo:p)

plannen: ik wilde vandaag opzoek naar een knutsel winkel. En op jacht naar frambozenblad capsules. Maar waar ik woon heb je geen de tuinen, dus weet nog niet waar ik ze dan vandaan moet halen..

14. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Hahaha ja ik heb die olie ook in huis.. Maar ik zie zon massage toch echt niet zitten! Kan er niet eens bij :p

15. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Haha denk niet dat die massage wat voor mij is :)
    Plus dat ik vierkant uitgelachen ga worden door ML hihi

16. Apenijn

Apenijn Bekend lid

17 dec 2012
    741
    0
    0
    Wow. Jullie gaan hard met kletsen. Nou zo'n massage is niets voor mij. Ik kan r niet eens meer bij en t is ook upergevoelig daar.
    Ben aan t afkicken van de neusspray. Dat valt tegen...
    En moet zo naar de tandarts. Ondertussen keiveel krampjes en Truus is nog steeds druk. M'n moeder was net ff hier, een samen schoongemaakt in huis. Straks wacht er weer, jawel, n strijk op me. Boehoe-

Ik zit op m'n phone en kan nie makkelijk teruglezen, maar n kop koffie kan toch geen kwaad? Ben wel gestopt met red bull en andere energisers, maar n bakske, zeker als je t lekker vindt... Gewoon doen!

Anyhoot, ik ben even weg, want tandarts
    Ik hoop dat alles goed is met kaala!!

17. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    apenijn: succes bij de tandarts!

18. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Ik zie het inderdaad ook nog niet helemaal voor me, zo'n massage.. Of nouja, ik zie het te goed voor me:p Niet oké!

Sterkte bij de tandarts! Bluh, vind daar niks aan zwanger en alles.. dan moeten mensen echt bij mn tandvlees uit de buurt blijven.. al die nare haakjes enzo! Whaha, was vast even de toespraak die je nu nodig had of niet:p??
    Sorry:)

Ik hoop trouwens ook dat alles goed is.. Volgens mij moest ze sowieso blijven in het ziekenhuis, maar hoop niet dat er iets is gebeurd waardoor ze langer moest blijven:( Ik duim maar dat ze lekker aan het zwijmelen is met dr beebje:D

19. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Whahahaha die massage!! Dat ga ik écht niet doen!! :D

20. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Hahaha ik wil daar best een beetje olie smeren, maar masseren hahah..

Deel Deze Pagina