Het 'de-laatste-10-weken-afteltopic'

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Skatje, 14 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shan89

Shan89 Actief lid

9 apr 2012
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Spring met je dochter!! Fijn dat alles goed is gegaan en nu lekker genieten!!

Ik heb ook een echt zwangerschapsdagboek maar schrijf er niet erg consequent in helaas, zelfde als met mn buikfoto's.. Wel een hele leuke fotoshoot gedaan dus heb wel leuke herinneringen!

Verder vannacht niet heel goed geslapen, echt elk half uur moeten draaien vd pijn en zo'n 2 uur wakker gelegen.. En nu voor de 2e ochtend achter elkaar duizelig, misselijk en sterretjes zien dus lig maar weer op bed.. Had allemaal plannen vandaag dus hoop dat t zo toch over is!

Spannend voor de dames die vandaag zijn uitgerekend! Hoop dat in ieder geval 1 baby op deze speciale dag wordt geboren!

2. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland

3. SandraBenjamin

20 mrt 2010
    78
    0
    0
    Veterinary Nurse
    NSW, Australie
    Spring! Gefeliciteerd met jullie dochter! Mooie naam, wij hebben Sofie (Sophie) ook in ons meisjesnamenlijstje. We hebben nog steeds geen naam kunnen kiezen voor jongen of meisje. Heb tegen Manlief gezegt dat we er echt voor moeten gaan zitten als ik 38 weken ben (bijna dus!)

Hoop dat er vandaag nog meer uitgerekende baby's komen!!
    Apenijn, Zara, Jahknows doe je best! ;)

Ik werd vandaag door de dokter gebeld met het resultaat vd echo van maandag.
    Toch niet helemaal goed, de baby groeit nog maar weinig. Vanaf week 32 maar 400 gr gegroeit (ben nu ruim 37 weken)
    Nu gaan we donderdag bespreken wat te doen. Ze wil me in ieder geval niet over de uitgerekende datum laten gaan, dus inleiden met 40 weken als ik nog niet bevallen ben..... (word er nerveus van)
    Er was al geconstateerd dat ik weinig vruchtwater had, maar nog wel genoeg om de baby nog even binnen te houden. Nu dus elke 3 dagen controle.

Ik heb trouwens ook een zwangersschaps boekje waar in je dingen kan invullen. Het is in t nederlands, mijn beste vriendin uit NL had het me toegestuurd toen ik net zwanger was, zo lief!

Fijne dag!! xxx

4. Jahknows

Jahknows Actief lid

16 okt 2012
    109
    0
    16
    Gefeliciteerd spring! 😚 Hoop dat de bevalling makkelijk is gegaan! @DTje Nee jammer genoeg niks gistern en eergisteren had kk echt last van krampen en drukkend gevoel maar vandaag helees niks hij beweegt allleen super veel! Hahaha mn buik maakt gekke bewegingen, half 3 heb ik afspraak bij ziekenhuis voor een echo! Vorige weer zeiden ze dat ik wat minder vruchtwater had maat dat wel
    Alles goed uitzag dus ben benieuwd deze week hihi..ik zou graag gestript wilen worden dus ga dat ook ff na vragen! :). En hoe s het met de rest? Hebben andere al last van klachten of weeen hihi? X

5. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Jaaaa spring gefeliciteerd!!! Woehoe!

6. Jahknows

Jahknows Actief lid

16 okt 2012
    109
    0
    16
    @sandrabenjamin Dankjewell !!!! En bij mij hadden ze ook weinig vruxhtwater gezien maar ze zeiden dat alles gwn goed was? Nouja spannend! Hoop dat alles goed komt met je xxxxkus

7. sunset88

sunset88 Bekend lid

17 mei 2011
    566
    0
    16
    spring gefeliciteerd!!!!

Ik kan stiekem ook niet wachten om ons kleintje in onze armen te hebben.
    baby heeft nu een groot feestje in mijn buik, waar dus eigenlijk mijn buik te klein voor is.. haha.. @stuiterdestuiterdestuiter

8. Apenijn

Apenijn Bekend lid

17 dec 2012
    741
    0
    0
    Even intjekken! 1 cm ontsluiting. *doet dansje* heb wel wat gerommel maar niets noemenswaardigs. Als ik voor donderdag nie bevallen ben gaan ze me inleiden- ik heb echt teveel pijn. Vandag gaat t wel wat beter. Zit nu bij m'n moeder in de tuin met n bakkie thee. De honden spelen vrolijk en het zonnetje is heerlijk! Als het goed is ben ik voor het weekend mama! :)

9. Googelplex

Googelplex Actief lid

18 jan 2013
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    3 meiden vandaag uitgerekend, er moet er vandaag toch wel minimaal eentje geboren worden hoor dames;)

Spring gefeliciteerd met jullie dochter, wat een mooie namen heeft ze!

Hier: Vandaag 38 weken, morgen weer controle in het ziekenhuis. De arts verwachtte dat ik die afspraak niet zou halen maar ik ben er nog steeds. Voel me op zich wel goed, zie er alleen ontzettend slecht uit, mn hele gezicht is weer opgeblazen en gisteravond stond m'n broek nog in mn benen nadat ik die toch echt had uitgedaan:D

10. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Sandra, dat is schrikken zeg, 400gr is inderdaad niet veel.
    Heeft het zin om veel water te drinken, wat betreft het vruchtwater? Hadbegreoen dat je dan meer vruchtwater zou krijgen...

Apenijn, woei spannend!
    Ik heb morgen een date bij de vk, weet niet of ik een inwendig onderzoek krijg, in mijn afsprakenboekje staat bij 40 weken:

* strippen bespreken en desgewenst een huisbezoek plannen
    * afspraak en verwijzing naar gynaecoloog meegeven voor een serotiniteitscontrole
    * zwangerschapscontrole ( wegen, bloeddruk, uitwendig onderzoek, hartje luisteren)

Dat strippen kan toch alleen als er ontsluiting is? Dus dan neem ik aan dat ze een inwendig onderzoek gaan doen, anders komen ze misschien voor niks thuis?
    Heb ooit eens onverwachts een inwendig onderzoek gehad en toen was de boel niet gesnoeid, ik schaamde me rot. :)
    Om de dag scheer ik nu zoveel mogelijk, kan het niet meer zien he hahaha. Je weet maar nooit wanneer die bevalling opeens op gang komt...lig er graag florissant bij haha. Heb zelfs mn teennagels al in dezelfde kleur blauw als mn bevalhemd gelakt.:D

11. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Googelplex, fijn he dat vocht...:(

12. Googelplex

Googelplex Actief lid

18 jan 2013
    443
    0
    16
    NULL
    NULL
    Echt afschuwelijk dat vocht, zie er niet uit en kijk volgens manlief ook nog eens heel duf uit mn ogen terwijl ik me op zich wel goed voel. Hij is nu lekker kibbeling voor me aan het halen, de schat :D

13. Apenijn

Apenijn Bekend lid

17 dec 2012
    741
    0
    0
    Ooooo! Kibbeling!! Lekker!! Niet teveel zout eten he als je al veel vocht vasthoudt! Heb nu ook zere gewrichtjes in mn vingers van t vocht. Bleeerch! Naja- gelukkig is het snel weg na de bevalling..!

Indy hoe is het met je been??

14. mamavang

mamavang Niet meer actief

Balen als je zoveel vocht vasthoudt :(

Spannend @apenijn! Ik ben heel benieuwd!

Ja, ben ook benieuwd @indy haar been..

Bezoekje van pendin was erg leuk!
    Is me weer 100% meegevallen!
    Ik ben zo'n onzekere wat afspreken met onbekenden betreft..

Mijn lief is ook al naar de visboer voor me!
    Haring en kibbeling! Hmm..

Meisje blijft erg rustig..
    Toen ik net besloten had toch maar te gaan bellen begon ze ineens
    weer te hikken en duwen..
    Wat dat betreft dus wel gerustgesteld
    maar lig nu weer plat met die pijnlijke rugkramp..

Kijk t nog even aan en anders dadelijk toch maar even bellen en informeren..
    Leuk is t namelijk niet..

Geniet van t mooie weer allemaal!

Xje

15. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Weet niet of het samenhangt, maar had rond 28-30 weken niet heel veel vruchtwater (buik leek ook al een maand dezelfde omvang te hebben). Ben toen dwangmatig drie liter water of thee per dag gaan drinken. Binnen drie weken begon mn buik aan een groeispurt en bij de controle van 34 weken was het vruchtwater meer dan genoeg. Dus het zou kunnen dat het drinken geholpen heeft. Misschien was het gewoon toeval:)

Fijn nieuws van die centimeter apenijn! Het is een beginnetje:D En er kan gestript worden mocht je dat binnenkort willen.. Volgens mij blijf ik tot 42 weken potdicht zitten:p

Mijn been: Het is nog even opgezwollen, maar het gekke kleurtje is weggetrokken vannacht.. Doet wel nog pijn als ik gewicht op mn been zet of het aanraak maar niet meer zoveel als gister. Nog niet helemaal top dus maar heb wel het idee dat het beter gaat. Ben er zelf in elk geval wel wat geruster op dan gister.

Ik doe vandaag nog maar rustig, beetje rommelen in huis, zonet zowaar een uurtje geslapen en nu genieten van een broodje gezond en een kopje koffie:)

16. Apenijn

Apenijn Bekend lid

17 dec 2012
    741
    0
    0
    Linneke zou n warme kruik misschien helpen tegen je rug aan?

17. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    wel een beetje jaloers op alle kibbeling, lekker is dat:D Maarja, laatst nog gehad.. kan niet elke dag feest zijn;)

18. DTtje

DTtje Bekend lid

19 feb 2012
    513
    0
    0
    Begeleider vg
    ooow kibbelingetjes!!@ontwaakt uit mijn slaap:))))
    mijn manlief is aan het werk dus kan hem.niet op pad sturen;( hihi

19. mamavang

mamavang Niet meer actief

Hoihoi

Net op aanraden van vriend toch maar zkh gebeld..
    Verteld dat ze laatste dagen rustiger is dan weken ervoor
    Voel haar wel maar beduidend minder
    en nu al ruim n half uur zeurend gevoel in buik en rug
    met om de zoveel minuten echt pijnscheuten (voelt als messteken)

Ze willen ons toch even zien en meisje en mij controleren
    dus zo maar richting zkh..

Ze willen ctg maken en ontsluiting checken..
    Dat 1e is vaak alleen maar leuk maar na n inwendig onderzoek
    begin ik te bloeden en dat vind ik dan weer minder prettig..

Hopen jullie met me mee dat ik "weer" voor niets ga..
    Of nja, voor mn eigen gemoedsrust is t wel prettig..

Xje

20. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Dat is fijn zeg!! :)

Deel Deze Pagina