Het 'de-laatste-10-weken-afteltopic'

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Skatje, 14 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shan89

Shan89 Actief lid

9 apr 2012
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha zo leuk zonzon, lekker spelen met de baby! Vind het elke x zo bijzonder dat zo'n baby in je buik echt al een mensje is met een ritme en laat merken wat hij of zij prettig vindt en wat niet zonder dat je hem of haar hebt ontmoet!

@Linneke ik kan ook niet slapen!!

2. SandraBenjamin

20 mrt 2010
    78
    0
    0
    Veterinary Nurse
    NSW, Australie
    Googleplex: Gefeliciteerd met je kleine meid!! Gelukkig viel de bevalling mee, ben benieuwd naar je bevallingsverhaal, jij werd toch ook ingeleid? Nou ja, eerst maar even lekker genieten nu!!

Linneke en Shan, oogjes dicht en denken aan fluffige schaapjes die over hekjes springen!

3. glimworm

glimworm Niet meer actief

hier een vroege ochtendbraker ;)

@googleplex: gefeliciteerd met jullie dochter! lekker zo'n snelle bevalling!

haha en weer een meid erbij voor op deze lijst

@Apenijn: nu is het toch echt jouw beurt hoor!:D

even een vraagje voor de dames die al wat langer lopen of het eerder hebben meegemaakt:

Als je je slijmprop (deels) verliest kun je dan nog wel even een tijdje doorlopen of is dat een teken dat de bevalling er snel zit aan te komen? :)

ik had daarnet aardig wat gerommel onderin(soort van ongikrampen) en heb even een flinke boodschap gedaan :) Ik zag dat er een flink stuk wit bij zat. Ik weet niet zeker of dit nu een stuk slijmprop is of gewoon afscheiding (sorry voor de juicy details)
    Ik herken het verder niet van mijn vorige zwangerschap, toen heb ik ook totaal geen voorweeen of ander gerommel gehad totdat mijn vliezen een paar uur voor de geboorte van zoonlief spontaan braken.

Ik heb nog helemaal geen zin om nu al te bevallen :D:)

4. mamavang

mamavang Niet meer actief

Goeiemorgen!

Hey glimmertje,
    Ik verlies ook hele stukken slijm
    Glijdt en glibbert zo naar buiten
    Maar is volgens ziekenhuis normaal,
    kan erbij horen dat je zoveel afscheiding hebt

En slijmprop verliezen is geen teken dat de bevalling
    zich al aandient..

Ik ben dan geen ervaringsdeskundige
    maar toevallig dit afgelooen week besproken in t zkh

5. glimworm

glimworm Niet meer actief

gelukkig maar! ik wil zeker nog wel een week of 6 volhouden haha
    krampen zijn al iets minder maar slapen wordt niks meer :(

6. Apenijn

Apenijn Bekend lid

17 dec 2012
    741
    0
    0
    Moggel!
    Je kunt je prop al redelijk vroeg verliezen- maar als het nog geen tijd is, maakt je lijf gewoon 'n nieuwe aan.
    Het is een dikkere klodder dan normaal, soms met een strengeltje bloed er doorheen. Bij mij kwam íe in stukjes. Het ziet er echt anders uit dan witte vloed.

Hoe heeft iedereen geslapen?
    Ik best vast- maar iedere keer als ik wakker werd om te plassen werd ik weer sip dat ik nog geen weeen heb. en nu lig ik met laptop op schoot en 'n koptelefoon op naar Celtic Myst te luisteren, terwijl m'n man afwisselend ligt te snurken/ligt te gichelen in zijn slaap. Het is wel cute.
    maar ik ben er moe van!

7. Apenijn

Apenijn Bekend lid

17 dec 2012
    741
    0
    0
    Slaapkoppen! *jaloers is*

8. marleen3

marleen3 Actief lid

27 mei 2006
    317
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,

Googleplex gefeliciteerd met docher!!

Hier slecht geslapen baby was druk en vaker naar wc.
    Mijn zoon was vroeg wakker, uitslapen is niet uitekomen :(
    Gisteren veel last van pijnlijke harde buiken gehad, moest zelfs ervan huilen. Het is nu gelukkig rustig hoop dat het zo aanhoudt.
    Apenijn hou je het nog vol :) ?

9. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    * pruttel, fluffige schaapjes, smak, veegt zever weg.. Morgu! *

10. Apenijn

Apenijn Bekend lid

17 dec 2012
    741
    0
    0
    Ben ut zat! Dag 4 overtijd. Bleeeerch!

Zijn je harde buiken nu weg? Wellicht is het al lekker aan het werk geweest vannacht!!

11. Apenijn

Apenijn Bekend lid

17 dec 2012
    741
    0
    0

Moggu

12. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Goeiemorgen meiden!

Nou hier wel een beetje geslapen, kreeg om 1.30 opeens last van zuur, heb ik nog nooit gehad 's nachts, dus eruit, plassen, naar beneden, rennie, glas melk en toen lag ik er om 2u weer in. Moest om 6u weer plassen dus ik denk dat ik wel een paar uurtjes geslapen heb, maar veel is het niet... 8u zijn we eruit gegaan. Ik ga nu even opstarten en dan zo lekker naar buiten beginnen met het wiegje schuren! Word volgens mij heel mooi weer vandaag!

Glimworm ik heb dat ook regelmatig, is volgens mij gewoon een klodder afscheiding :) wat Linneke al zegt.

Apenijn hoop dat je niet zo lang meer hoeft te wachten. Met die BI kun je zeker ook niet een stukje gaan wandelen met Otis... Dat maakt mijn hoofd altijd lekker even leeg.

Fijne dag allemaal!

13. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ik ben echt een slons de laatste dagen.

Ik kan zelfs die Positiebroeken niet meer velen, alles knelt en doet, bah..

Hier Jan joggingbroek :)

14. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Môge.. Apenijn ga es bevallen joh.

Positiebroeken pas ik ook niet meer. Draag hier een pyjama, joggingbroek of een jurk. Die spijkerbroek draag ik alleen als ik naar buiten moet.

Ik heb geen zin meer in zwanger zijn.

15. sunset88

sunset88 Bekend lid

17 mei 2011
    566
    0
    16
    goeiemorgennnnnn...

ik was om half 8 ook alweer wakker.. sliep pas om 2 uur.. kort nachtje.. manlief was zo lekker om met zijn ellenboog in mijn oog te stompen vanochtend.. met gevolg ikke klaarwakker... *zucht*
    De kleine is hier echt zooooo druk.. zegt dat ook iets???
    Ik heb wel steek steekjes en krampjes en buik staat op spanning... grr...

16. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Hihi hier ook zo'n zwangere slons hoor, ik leef in de positiehuisbroeken van de liddl! Heerlijk! En dan een lekkere fleecetrui erop. :)

Krissie balen van die elleboog... Verder geen idee, ik ben geen ervaringsdeskundige. Misschien krampjes even timen, kijken of er regelmaat in zit??? Misschien even douche of in bad?

17. Luja

Luja Niet meer actief

Googelplex gefeliciteerd met jullie dochter!

Apenijn nu ben jij toch echt aan de beurt hoor, hoever ben je nu precies? Je banner geeft het niet meer aan..

@ slijmprop ik ben laatst ook een redelijk groot stuk slijm verloren, volgens de gyn hoeft het idd niets te zijn, je lichaam maakt het opnieuw aan als je het vroeg verliest. Maar als je t niet vertrouwt zou ik altijd even bellen! Sowieso als je kramp oid krijgt...

Ik hoef nog maar 4 daagjes te werken tot mijn verlof begint, heerlijk wat vliegt de tijd. Heb me hier met exact 30 weken aangemeld en dat is blijkbaar op een dag na alweer 3 weken geleden! Laat de laatste weken maar net zo vlot gaan...

Aangezien we er niet uit komen hoop ik dat jullie advies hebben, de roepnaam die ons zoontje krijgt is een deel van zijn volledige naam.
    Wat zouden jullie op de muur doen in zijn kamer, volledige eerste naam of alleen de roepnaam? Vriendlief zn motivatie was 'ach we hebben toch alle letters in huis dus we hangen ze ook allemaal neer' ideeen??? :D vind dat soort kleine keuzes nu zo moeilijk, bah.

Wij vertekken zo lekker naar de stad, even goed shoppen voor onze meiden voor nieuwe schoenen. Vrij onmogelijke taak, maat 25 en 27 en ze willen dezelfde... Vaak lopen maatseries tot en vanaf 26. En ik wil het liefst dat ze er met dit weer wat aan hebben en tijdens hoogzomer en nazomer.. Leuk klusje :D en daarna lekker terrasje pakken, heb er zin in! Fijn weekend allemaal!

18. Apenijn

Apenijn Bekend lid

17 dec 2012
    741
    0
    0
    Ben weer wakker! Ben vandaag 40+4!

19. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    404, goeie tijd om te bevallen apenijn:) Wie weet wordt t m vandaag!

En googleplex van harte gefeliciteerd met de geboorte van je meisje! Weer zo'n leuke naam:) Fijn dat de bevalling goed verlopen is, hopen dat de laatste ziekenhuis daagjes ook snel voorbij gaan!

Pas sinds gister ook mn positiespijkerbroeken opeens niet meer zo lekker.. Laatste stukje indalen is volgens mij nu gedaan (regelmatige krampen in de trein terug.. volgens mij dacht mn buurman echt dat ik ging bevallen:p Was best pijnlijk!) Merk nu dat baby lager ligt waardoor mn broek niet meer lekker zit.
    Hier dus de leggings en jurkjes maar weer uit de kast gehaald. Is het gelukkig ook eindelijk het weer voor:D

Weet niet wat ik leuker zou vinden larissa, ben bang dat ik je niet kan helpen.

Vandaag een goeie opruim dag hopelijk! Mannetje heeft een weekje vrij dus die is er lekker om me te helpen. Dus ik zie een kans voor de laatste klusjes:)

DTje en Linneke, gaat het nog steeds goed met jullie?? Was fijn nieuws gister!!

20. mamavang

mamavang Niet meer actief

@indy
    Dankje! Ja was erg opgelucht..
    Heb meisje vandaag paar keer lichtjes gevoeld..
    Denk nu keer of 4 dus dat is redelijk
    maar nog steeds niet extreem veel
    even aankijken
    Verder zit ik nu rustig op de bank wat pendinnetjes te beantwoorden..
    Lief heeft de afwas weggewerkt en is nu boodschappen..
    Ik heb ook al even lekker in de tuin gezeten..
    Dus mag niet klagen..
    Bloeddruk wordt maandag pas gecontroleerd weer
    Maar ga er maar vanuit dat t oke is nu met de meds..

Indalen is hier nog niet gebeurd volgens mij
    Ze ligt in stuit met hoofdje tegen ribbenkast
    dus nog vrij hoog
    Vandaag 34 weken dus ze heeft nog even..

Wat fijn dat je mannetje nu n weekje thuis is..
    Nog veel laatste kleine klusjes te doen?
    Hier nog wel wat te doen maar zijn geen belangrijke dingen..
    Kinderwagen uitwassen en frame soppen..
    Onze slaapkamer moet nog omgezet worden
    voor t bed op klossen kan anders kan lief t bed niet in vanwege schuine wand
    We gaan deze week mn vluchtkoffer in orde makeb
    en haar kleerthes uitwassen..
    Mijn ma komt over 2 weken n paar dagen logeren
    en die laten we mooi alles strijken en ramen lappen :D

Hmm eigenlijk nog best wat te doen hier..
    Pff..
    Whaha..
    Ik mag alleen nog maar toekijken en me er tegenaan bemoeien
    Dat laatste zal geen probleem voor me wezen ;)
    Arme lief..

Fijne dag allemaal en geniet van t zonnetje!

Deel Deze Pagina