Het 'de-laatste-10-weken-afteltopic'

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Skatje, 14 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SandraBenjamin

20 mrt 2010
    78
    0
    0
    Veterinary Nurse
    NSW, Australie
    Iedereen heeft vast een lekker zondag octend in bed blijf humeurtje of ze zijn aan t bevallen...

Ik moet morgen weer voor een echo, spannend, kijken hoeveel vruchtwater er nu is. Laatst was t 6cm, als t onder de 5cm gaat moet ik gelijk worden ingeleid en anders met 39 weken..

Ik denk dat baby anders is gaan liggen, voel t iets minder bewegen denk ik en anders, niet meer zo hevig, maar gewoon zachte beweginkjes. Eng hoor, ik heb zelf een doppler en de hartslag is nog steeds goed, rond de 144.

Voel jij je oke Linneke?

2. DTtje

DTtje Bekend lid

19 feb 2012
    513
    0
    0
    Begeleider vg
    duimend voor apenijn!!;))

3. Apenijn

Apenijn Bekend lid

17 dec 2012
    741
    0
    0
    Nog steeds niets. Bluuuuh!! Zin om te snacken en mezelf onder de dekens te begraven...

4. mamavang

mamavang Niet meer actief

Bitterballen tussen de lakens :D

Hoewist nu?
    Red je je nog n beetje?

5. Apenijn

Apenijn Bekend lid

17 dec 2012
    741
    0
    0
    Ik voel me strontvervelend- haha. Ik wil thais eten en J niet. En hij wil sushi en ik ook maar ik wil nie ver van huis.. Dus nou zit ik te balen want sushi. En dan moeten we naar rotjeknor en en en... Boehoe. T gaan we nou eten? *hormonen....*

6. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Ahw:( stomme hormonen ook! Doe lekker Thais, pech voor J?

Ik ben ook hard aan het duimen voor je hoor! En voor een mooie echo voor Sandra morgen:)

Leuke foto trouwens Linneke, heerlijk he al die schone kleertjes:p? En leuk huisje hebben jullie!

Ik ben KAPOT! Hele kamer uitgeruimd, schoon gemaakt, spullen gesorteerd/opgeruimd/weggegooid en kamer volledig opnieuw ingericht (op twee plankjes na, maar daar hebben we beugels voor nodig dus die kunnen pas opgehangen worden als de gamma weer open is..) Daarvoor nog een eind gefietst om een stapel geboortekaartjes op te halen ter inspiratie (we moeten dus nog die tekstjes bedenken;)) en nu gecrashed op de bank. Zodoende de stilte vandaag op t forum van mijn kant.

Heb werkelijk overal pijn en ben compleet aan het opstijven.. stomme bi :( Zelfs als ik doodstil zit/lig doet alles pijn.. niet leuk!!

Hebben jullie al alle tekst uitgekozen? En zo ja wat hebben jullie bedacht?
    Nog gedichtjes of leuke zinnetjes? Of vrij simpel gehouden met naam, datum, gewicht en jullie eigen namen/adres/tel.? Ben benieuwd:)

7. DTtje

DTtje Bekend lid

19 feb 2012
    513
    0
    0
    Begeleider vg
    @indy;geboortekaartjes in bestelling,we hebben het vrij simpel maar wel met gedichtje:)

@hier:lekker zo ff badderen!!!!!zin in:))

8. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Mag ik vragen wat voor een gedichtje? Of wil je dat liever prive houden? Snap ik ook hoor, maar ben benieuwd wat anderen doen:)

Heerlijk, een bad! Geniet ervan:) Daar heb ik ook zin in zeg! Wij hebben alleen geen bad meer..

Hier komen schoonouders op de koffie.. Zit ik niet echt op te wachten eigenlijk. Lieve mensen hoor! Maar mn hele lichaam doet nog steeds pijn, dus wil eigenlijk alleen maar heel lang en heel warm douchen.. En vriend en ik hadden eindelijk afgesproken dat we vanavond dan écht een tekst voor t kaartje gingen opstellen. Wordt m dus weer niet:p
    Maargoed, hij is deze week vrij, dus dan wordt t maar een maandag morgen klusje;)

Wat is het geworden apenijn? Thais of reizen? Hoop dat het gesmaakt heeft in elk geval en dat t lekker pittig was waardoor de weeen op gang zijn gekomen:D!!

Oh, bedenk me gewoon nu pas dat ik vandaag 37 weken ben:D
    *dansje* mag vanaf nu dus gewoon thuis bevallen!

Kom maar op kleintje!!:):)

9. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Hallo meiden,

hier wel weer redelijk geslapen volgens mij, in ieder geval een uurtje of 4-5 achter elkaar.

Gisteravond een huilbui gehad, zat er zo doorheen, moe en niks wil terwijl er zoveel moet en ik zoveel zou willen doen. Zo frustrerend... Gaat 't een net wat beter komt het andere kwaaltje wel weer om de hoek kijken...

Nou ja, ik heb genoten van het prachtige weer vandaag en ik heb op 1 na alle onderdelen van het wiegje aan 1 kant in de grondverf zitten, was een hele opgave, maar is gelukt. Morgen ochtend de laatste, dan therapie en daarna hout halen voor pijn project, het rekje boven de commode.
    Het is een familie wiegje wat de opa van mijn mans moeders kant gemaakt heeft net na de oorlog, mijn man zijn tantes hebben er allemaal in gelegen en ook de meeste neven/nichten en achterneven en nichten. En nu zijn wij aan de beurt. Ik vind het wiegje niet supermooi, maar het idee is leuk. Het leukste is dat we het hemeltje hebben dat er bij m'n man ook boven hing en ook zijn dekens hebben.
    Het is van hout, dus vandaar schuren en schilderen. Als het af is maak ik een foto.

Hoe doen jullie dat trouwens nu de zon schijnt? Mijn sproeten schieten als paddenstoelen weer de grond uit, dat vind ik helemaal niet erg, maar ik ben wel een beetje bang voor zo'n "zwangerschapsmasker". Ik weet er eigenlijk niet zo veel van, zal ook eens gaan googlen, maar houden jullie er rekening mee door uit de zon te blijven of met hoge factor te smeren (weet niet of dat werkt?) En is alleen je gezicht hier vatbaar voor of kan het op je hele lichaam komen?

Geboortekaartje: wij hebben het heel simpel, voorkant een plaatje (sjabloon), binnenlinks plaatje (sjabloon) met datum, tijd, gewicht en lengte en binnenrechts roepnaam met daaronder de drie officiële namen en daaronder achternaam, dan links onder sjabloon kat en hond (die hebben we beide) en rechts ons adres en telefoonnummers.

Apenijn ik hoop voor je dat ze gauw komt!

Indy, jeetje zeg waar haal je de energie vandaag!! :$ Kan me voorstellen dat je even niet op visite zit te wachten. Als ze nou straks weg zijn even een stukje lopen en dan onder de warme douch en dan onder de wol! Knapt je lijf vast van op!

Ik ga out op de bank... :) Weltrusten allemaal!

10. marleen3

marleen3 Actief lid

27 mei 2006
    317
    0
    0
    Hallo allemaal,

Heb vandaag een lekkere middag dutje gedaan heerlijk geslapen met een warme kruik erbij. Net gedoucht en mijn buik is zo hard als een bal. Ik ben nu wel zat constant met een harde buik rondlopen. Voel me vaak schuldig tegenover mijn zoon dat hij geen aandacht meer van mij kan krijgen.
    Apenijn ik hoop dat de baby maar snel komt je houdt het goed vol zeg ik moet er niet aandenken dat ik overtijd heb. Heb gelezen op internet dat ananas helpt tegen weeën laten komen misschien kan je het proberen. Nou fijne avond allemaal!

11. Haazz

Haazz Actief lid

26 mrt 2013
    184
    0
    0
    Hoi meiden!

Ten eerste, iedereen gefeliciteerd die haar baby al op regelmatige basis mag knuffelen!
    Ten tweede, dames die nog niet bevallen zijn, het is het wachten meer dan waard! Maar koester die laatste momenten voor je zelf ook nog even. Want het is prachtig, maar wel een achtbaan!

Onze kleine Eva is nu 4 dagen oud en het gaat super! Ze had een laag geboortegewicht; 2835 met 40+2 weken, dus we zijn flink in de weer geweest met kolven en voeden met een spuitje, maar ze drinkt nu heerlijk aan de borst!

Bevalling was snel en heftig, maar alle clichés zijn waar... vlak na de bevalling dacht ik nog: dit nooit meer! Waarom moet je dit doorstaan voor een baby?!. Maar nu zou ik het zo weer doen! Want ze is zo lief en mooi! Heerlijk!

Een sneakpeakje voor alle aanstaande moederharten!
    Succes met de laatste loodjes!

Bijgevoegde bestanden:

12. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Hey meiden :).. No babie.. We een gruwelijk druk weekend met een communie die om half 10 vanochtend begon... En nog niet lang thuis, dus ja ;)

Maar vandaag 38 weken, alle feestjes verjaardagen communies verplichtingen geweest.. Ze mag komen :D

13. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Wat een plaaaaaaaatje! Ik wil ook :)

14. Shan89

Shan89 Actief lid

9 apr 2012
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal!

Hier ook druk dagje gehad.. Eerst de auto schoongemaakt en vanmiddag verjaardag gehad en daarna lekker een maccie gehaald!

Officieel nog 2 dagen maar ben er best klaar mee.. Krijg steeds meer klachten en ben gewoon té nieuwsgierig! Heb ook lekker ruzie gemaakt met mn vriend omdat ik het allemaal toch wel erg spannend vind..

Morgen weer controle, ga maar eens vragen hoe het nu verder gaat, verwacht niet dat ze binnen 2 dagen alsnog vanzelf komt..

En Haazz wat is ze prachtig!! Nu kan ik helemaal niet meer wachten!! Geniet er lekker van!!

15. Zonzon

Zonzon Bekend lid

5 aug 2012
    727
    0
    16
    @Linneke; Lieve foto hoor met die babykleertjes!! Ben jij dat onder die waslijn?

@Apenijn; Nog lekker gegeten?

@Sandra; Ik duim voor een mooie echo voor je! Zou toch fijn zijn als het nog steeds 6cm is..

@Indy; Nesteldrang? Haha lekker voor t huis, maar vaak trekt ons lichaam net even wat minder dan we willen :D Heb ik ook nogal last van, maar stoppen en gaan zitten is zo moeilijk heh! Nog even dit! Nog even dat!
    Wij houden ons geboortekaartje heel simpel, geen gedichtjes enzo.

@DT; Heerlijk een bad! Wij hebben alleen een douche maar sinds ik zwanger ben verlang ik best wel naar even een half uurtje dobberen..

@Mir; ben benieuwd naar het wiegje! Ik hou niet extra rekening met het uit de zon blijven eigenlijk! Ik heb sowieso al een slechte huid, rosacea, ik weet niet of jullie weten wat dat is, maar dan is in de zon komen sowieso al een slecht idee, dus vaak hou ik mijn hoofd in de schaduw.

@marleen; Harde buiken zijn niet leuk nee! Voor mij is het natuurlijk de eerste dus ik kan gerust gaan zitten (al voel ik me hier ook af en toe lullig over) maar het lijkt me inderdaad nog moeilijker als je al een kleintje rond hebt lopen.

@Haazz; AAAH wat een plaatje!! Heel erg lieve foto! Veel geluk met jullie lieve meisje, ik kan niet wachten tot we ons mannetje eindelijk in onze armen mogen houden :)

@Ytest; Drukke dag gehad dus! Lekker met de beentjes omhoog nu :)

@Shan; Ik vind het ook zo spannend! Ben zo benieuwd hoe hij er uit ziet! Ik duim voor je dat ze zich toch nog binnen die 2 dagen meld, zou fijn zijn voor je :) Ik hoop toch dat mijne voorlopig nog even blijft zitten, haha

16. Zonzon

Zonzon Bekend lid

5 aug 2012
    727
    0
    16
    Hier: Vandaag fotos laten maken van mijn buik! Ben benieuwd hoe ze geworden zijn, ze worden eerst bewerkt voordat we ze ontvangen.

Verder door alle drukte weer bloed verloren :( Was dit keer niet heel veel gelukkig, maar vind het echt niet leuk meer!

Wat een heerlijk weer was het vandaag heh! Hoop dat het de hele week zo blijft, kan ik lekker rommelen in de tuin, en even de ramen zemen! Is hard nodig zag ik vandaag toen het zonnetje door de ruit scheen!

Fijne avond nog dames! Ik ga straks lekker vroeg naar bed :)

17. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ja idd met de beentjes omhoog, was van die dikke voeten af maar heb ze weer.. Maar

Ligt jouw placenta niet goed, of voor de uitgang ofzo, omdat je bloedt? :(

18. Zonzon

Zonzon Bekend lid

5 aug 2012
    727
    0
    16
    Nee ze kunnen helaas de oorzaak niet vinden, placenta ligt netjes tegen rug aan en ver van uitgang, maar ze denken dat het gewoon een gevoelige ader is bij de baarmoedermond die bij te veel beweging of iets gewoon knapt.. Maar ben er gewoon nooit zo gerust op als het weer voorkomt, schrik me elke keer kapot! Dus morgen weer braaf de VK bellen dat het weer gebeurd is..

Zit nu dus ook lekker met de beentjes omhoog en even lekker niks :)

19. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Oei zonzon, is inderdaad heel moeilijk om rustig aan te doen.. Maar als je bloed verliest zou ik echt even een stapje terug doen hoor!! *zei het meisje die nog steeds niet kan bewegen van de pijn:p*

En Haaz, wat een mooie meid!!! Geweldig!! Ben helemaal aan het smelten achter de pc.. Wat mooi zeg.. En wat heerlijk dat het nu goed gaat en dat je het zo weer zou doen;)

Voor alle nog niet bevallen dames, kunnen jullie je voorstellen dat we straks ook zoiets moois in onze armen hebben liggen?? Ik zie het hier keer op keer gebeuren, maar heb nog steeds het idee dat er in mijn buik toch een aapje zit ofzo hoor.. Vind het zo onwerkelijk dat er ECHT zoiets prachtigs aan zit te komen:)

Shan, hoop voor je dat je snel bevalt! Merk nu al dat ik een korter lontje begin te krijgen.. Normaal hebben we eigenlijk nooit ruzie (nu alsnog niet hoor, omdat ie heeeeeel begripvol is naar zn zwangere vrouwtje toe:p) maar nu merk ik dat ik soms bijna ruzie aan het zoeken ben omdat ik even boos wil doen, volgens mij ook om de spanning er even uit te laten komen;) Het is ook best spannend allemaal!!

Mir (jij vroeg toch over de zon?) Ik lette er helemaal niet op, had nooit meegekregen dat je daar op moest letten als je zwanger was.. Tot ik vorig weekend geloof ik opeens dus vreemde vlekken op mn wangen had na een uurtje in de zon! Even gegoogled en jawel, ene zwangerschapsmasker:D
    Niet dramatisch hoor.. het is weer enigzins weggetrokken dus je ziet het nog maar een beetje. Maar als ik nu langer de zon in ga, bijv. terrasje pakken of echt een boswandeling dan smeer ik me toch even in voor de zekerheid.

Schoonouders zijn weer weg. Was wel even gezellig hoor:) Maar nu echt heel lang heel warm douchen want kan me nog steeds bijna niet bewegen.. Alles zit vast:(
    *maar als je de kamer ziet: t was t waard!!*

Baby vindt de keiharde buiken die ik door het druk doen heb alleen wat minder, dus hopen dat mn lichaam weer een beetje in de ontspan stand gaat van een warme douche..

20. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Goedzo:D!

*edit* Ben trouwens heel benieuwd naar je buikfoto's.. wat voor soort? Echt een shoot met je man en jij? Of met leuke spulletjes erbij? of echt alleen jij en je buik?
    Lijkt me wel gaaf hoor!! Leuk dat je dat gedaan hebt:)

Deel Deze Pagina