Geen seks gehad.. Gedeelte van de slijmprop, moet het dan ook slijmerig zijn? En wat betekent dat? Ik loop bij de gynaecoloog vanwege bloedverlies (anders dan dit) en ik merk dat ik me echt bezwaard voel om over dit soort dingen te bellen...
Heej, Ik mag hier nu ook mee praten.. Dan gaat het opeens toch allemaal opschieten zeg Leuk dat je binnenkort een groei echo hebt mini ons! Ik ga donderdag een pretecho doen in 3d.. Had ons kleintje al zo lang niet gezien en wist niet dat er nog een echo aan zat te komen (ik heb mijn vk nog niet over een groei echo gehoord). Heel veel zin in. En vrijdag heb ik een afspraak bij de vk waar ze de bevalling met ons willen gaan doorspreken. Heeft iemand een idee wat ik daarvan kan verwachten? Weet iemand of ze bepaalde vragen gaan stellen? Dan kan ik me misschien een beetje voorbereiden Ze vroegen wel of ik een beval plan wilde maken. Hebben jullie dit allemaal al gedaan? Ik ben wel benieuwd wat je daar allemaal in moet zetten.. Heb al wat gezocht op google maar was benieuwd naar jullie ervaring Ik ga zo ook werken, wordt wel zwaarder de laatste tijd.. Ik moet voor mn werk veel staan, lopen, bukken en tillen en ik begin te merken dat ik de laatste tijd sneller buiten adem ben en last van mijn rug krijg. (haha en dan moet ik nog tien weken!) Maarja, het is mooi weer! Dat helpt toch wel voor mn humeur..
Ik snap je gevoel wel van bezwaard zijn om te bellen maar ik denk niet dat het nodig is hoor! Het is hun werk en als het goed is weten ze het zo als het niks is, dan kost het ze bijna geen tijd. Als het wel iets is is het alleen maar goed dat je gebeld hebt. Ik heb zelf geen idee wat het zou kunnen zijn maar ik denk dat je gewoon kan bellen hoor. Hebben ze niet een soort telefonisch vragen uurtje net zoals de vk's vaak hebben?
Welkom Indy! Geboorteplan: Gisteren ben ik begonnen met een opzetje. Ik wil er niet teveel inzetten, omdat ik vertrouw op het personeel in het ziekenhuis en me niet teveel wil vasthouden aan dingen die ik van tevoren bedacht heb. Er staan wat dingen in over de navelstreng, borstvoeding, huidophuidcontact en wat er gebeurt als ik naar de OK moet..
Nee.. Je belt dus direct naar de verloskamers, waar ook vrouwen naar toe bellen die aan het bevallen zijn.. Daarom vind ik het een beetje lastig...
Meid daar zijn ze voor! Ze hebben liever 10 telefoontjes die onnodig zijn, dan 1 dame die niet belt terwijl het nodig is. Ze begrijpen echt wel dat jij niet alles kunt verklaren, en stukjes bloedverlies, is niet zomaar wat.. Bel even, ben je gerustgesteld..
Hej Bevallingsplan: Een bevallingsplan bestaat uit 1 of hooguit 2 A-4tjes en is geformuleerd in korte, heldere zinnen. Je wensen en ideeën over de volgende aspecten worden er in besproken: Ervaringen bij eventuele vorige bevalling(en) Waar wil je bevallen? Wie wil je bij je bevalling hebben (en wie beslist niet: stagiaires, artsen in opleiding?) Hoe vang je het liefst je weeën op? (bij de eerste bevalling moeilijk in te schatten) Heb je wensen met betrekking tot het licht, muziek, sfeer, temperatuur, geuren? In welke houding wil je bevallen? (bij eerste bevalling moeilijk in te schatten) Hoe denk je over de verschillende soorten pijnbestrijding? Hoe denk je over ander medisch ingrijpen (scheuren of knippen bijvoorbeeld) Hoe wil je dat je begeleider met je communiceert (wil je alles tot in de details weten of wil dat hij/zij doet wat hem of haar goeddunkt)? Wil je de baby direct op je blote borst? Wil je zelf kijken of het jongen of meisje is? Wie knipt de navelstreng door? Wil je borst- of flesvoeding geven en hoever wil je gaan om de borstvoeding door te zetten? Wat wil je met de placenta? Wil je dat er gefotografeerd en/of gefilmd wordt? Wil je na de bevalling rust of meteen familie en vrienden aan je bed? Overige dingen/wensen?
Welkom Indy Wij kregen een hele powerpoint maar moesten ons er wel voor aanmelden want anders krijg je er niks over te horen bij ons Het geboortplan word hier bijna niet overgesproken maar heb hem wel mee gekregen als ik hem wil mag ik hem schrijven Ik heb dit door genomen met me vriend en eigelijk weet hij wat ik wil en moet er nog even over denken of ik hem helemaal ga uitschrijven
Ik heb ook het idee dat sommige dingen logisch zijn.. Als ik wegens omstandigheden dingen niet kan, dan doet mijn partner het.. Enzovoort..
Goedemorgen, Zonet met zoonlief naar het CB geweest. Ben nu alweer gesloopt met mijn bekken. Slapen is hier nu echt vervelend aan het worden. Bij elke minimale beweging die ik wil maken in bed heb ik pijn!!!! Nog even doorzetten en hopen dat de kleine zich voor de 40 weken meld. Om 15.00 voor het eerst naar de gyn deze zwangerschap. Qua kilo's ik ben 15 kilo aan gekomen tot nu toe... en ik was aan het afvallen/lijnen toen ik zwanger raakte... Ik hoop dat de zwangerschapskilos's snel weg zijn en ik wil na de zwangerschap ook weer gaan lijnen zodra ik geen borstvoeding meer geef! Er moet namelijk behoorlijk wat af! We kunnen nu echt aftellen hier... nog kleine 4 weken tot uitgerekende datum... ik vermoed dat ze mij niet ver overtijd laten gaan i.v.m. eerdere keizersnede... Ik zal vandaag eens horen wat het beleid is. Liefs
Wat wordt er hier veel gekletst! Ik heb alles gelezen, maar ben ook alweer dingen vergeten. sorry. Ik ben trouwens niet nieuw op dit forum, maar in verband met meelezers heb ik voor een nieuwe naam gekozen. Ik moet nog beginnen met wassen/strijken. Ik ben bang dat ik te vroeg ben! Hebben jullie de hydrofielen/kleertjes nog weer in plastic zakjes in de kast gelegd? Of ligt alles er 'gewoon' in? Spannend hoor voor de dames bij wie het nu écht dichtbij komt. Ik ben benieuwd hoe jullie de laatste weken ervaren/ en hoe de bevalling zal zijn.
Bij mij eigenlijk nog 12 weken, maar omdat de placenta aan het verkalken is en het kindje achter ligt in groei, gaan ze de kleine mogelijk met 37 weken halen. Dus dan mag ik nu ook gaan aftellen! Moet een aantal keer per week op bezoek bij het ziekenhuis voor controle (CTG's en groeiecho's) en om het kindje in de gaten te kunnen houden. Het worden dus een aantal spannende weken! Had het idee dat het een eind mei kindje zou gaan worden, maar mogelijk dus al begin mei. Alhoewel ik veel liever heb dat ik mijn zwangerschap de 40 weken kan voldragen.
Ik heb de kleertjes etc gewoon in de kast gelegd. Komt in principe geen stof bij toch... Lijkt me spannend Beertjes, dan komt het toch ineens dichtbij! Hier geen bijzonderheden meer bij afvegen, dus gynaecoloog niet gebeld!
Fijn dat het nu weg is gebleven, hopen dat alles goed blijft!! En bedankt voor de lijst Ytest, ik ga er zo maar eens mee aan de slag dan.. Sorry voor mijn late reactie maar ben net terug van werken. Werk maar een paar uurtjes per dag ivm bi dus nu alweer vrij.. Ik ben nog niet begonnen aan de kleertjes, lakentjes enz enz wassen. Heb ook nog helemaal de behoefte niet. Misschien dat dat nog komt? Volgens mij is het heel normaal om op een gegeven moment zo'n wasdrang te krijgen toch? Wel vind ik het heerlijk om alle kleertjes te bekijken, een voor een door mn handen te laten gaan en ze dan weer netjes op te vouwen. Dat is opzich ook wel een beetje vreemd.. Maarja, hormonen he
Kijk: http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/271544-34-weken-bloedverlies-bloedpropje-verloren.html Bloedinkje baarmoedermond kan het zijn..?